Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 3
m Ing.Ludvíka zvládá opravu D1 podle plánu
Od večera 5. července do dopoledne následujícího
dne byla mezi Mirošovicemi a Šternovem uzavřena
na 14 hodin nejvyženější tuzemská komunikace –
dálnice D1. Vmezilehlé MÚK Ostředek totiž stavbi
vedení divizí 4 Metrostavu demolovali nadjezd, který
es dálnici přel silnici II/110. Vše se jim podilo
podle plánu. Policejní mluí Zdek Chalupa navíc
konstatoval, že se uzavření hlavní motoristické tepny
oblo ibez vážích dopravních komplikací.
„„Rozpis prací jsme měli vypracovaný na minuty.
Policie uzavřela dálnici pro vkerý provoz vneděli 5.čer-
vence vosm ver. Onecelou hodinu pozji jsme skončili
ípravné práce, hlavně pokdku geotextilie arozprose-
ní asi 0,75 m mocného dopadového polštáře ze zeminy,
který chránil povrch vozovky. Hned nato jsme spomo
speclních bourach strojů (foto č. 1) začali nadjezd de-
molovat. Snesení levé části nám trvalo tři čtvrtě hodiny,
dvě hodiny jsme bourali sední část, pravá zabrala opůl
hodiny víc. Vponlí vei ráno jsme začali odklízet levý
zdní pruh, kde měla vprovizorním rimu 2+1 vést dopra-
va. Pokontrole trasy uzavírka skoila přesně v10.00ho-
din, jak bylo napnováno,“ pochválil všechny zúčastněné
vedoucí projektu Ing.Zdeněk Ludk zdivize4, který vede
společný projektový tým techniků Metrostavu a firem
SWIETELSKY stavební iHOCHTIEF CZ.
Demolice nadjezdu v MÚK Ostředek a výstavba no-
vého jsou součástí zakázky, při níž stavbi vesdruže
opraví cementobetonovou vozovku dálnice D1 v4640m
dlouhém úseku mezi Hvězdonicemi aOstředkem. Komu-
nikaci současně rozšíří o 0,75 m na obě strany, což si
vyžádá mimo jiného i posun protihlukové sny. Jejich
práce ale zahrne i úpravy příčch sklonů vozovky či
nivelety trasy, demolici a výstavbu nového dálničního
mostu, rekonstrukci stávajícího dálničního podchodu
amodernizaci sedového dělicího pásu, tedy provede
nové dálniční kanalizace apoložení optického datového
kabelu ikabelů SOS ainformačního symu.
Práce naopravě D1 začaly letos vdubnu ajejich hlavní
část musí skončit vříjnu 2016, kdy investor ŘSD požadu-
je otovné uvedení zmodernizované části dálnice dopro-
vozu. Kvůli extrémně krátkému termínu na zhotovení
la prohají práce ve12hodinových sch sedm dnů
vtýdnu. Vzhledem ktomu, že ŘSD žádá zachovat provoz
vedvou jízdních pruzích vkažm směru popřežnou
dobu modernizace, bude stavba rozdělena dosedmi etap.
„Kromě demolice nadjezdu jsme zatím dokončili opra-
vy levého jízdního pásu vesměru naPrahu aprovizorní
rozšíření pravého pásu vesměru naBrno, které umožňuje
vedení dopravy vrežimu 2+2 popravé polovině dálnice
(foto č. 2), amodernizujeme dělicí pás. Pozimní technolo-
gické přestávce musíme zajednu stavební sezonu provést
modernizaci pravé ilevé půlky dálnice,“ říká Ing.Ludk.
Metrostavu pohají na stavbě idalší členové jeho
Skupiny – CCE Praha má nastarost geodetické práce, SQZ
zajišťuje laboratorní služby afirma BES dodává kamenivo
ze svého lomu Mladovice. Hlavní část díla ale oddí divize
4. Kromě toho, že celou stavbu řídí, provedou její pracov-
níci ze střediska betonových vozovek vlastními kapacitami
ipokládku cementobetonového krytu dálnice afinišer by
chli sami zásobovat betonem. Vedení divize 4 proto
plánuje nákup nové mobilní betorny. Věří totiž, že jí
dobré reference iztéto opravy D1 pomohou veveřejných
soutěžích namodernizace jejích dalších úseků.
red, foto archiv stavby
Hrubá stavba bytů UDubu je téměř dokončena
Dub má většina zs spojen svlastnostmi jako maje-
státnost, dlouhověkost asolidnost. Atakový by měl být
podle investora, spolnosti Kuchař & Thein, ibytový
projektu U Dubu nedaleko Modřanské rokle v Praze.
Své jno dostal podle dvacetimetroho dubu let-
ho, jednoho zpamátných stromů městské části Pra-
ha12, který stojí nedaleko komplexu.
Dnes jsou podle vedouho projektu Petra Kratochvíla
asi zosmdesáti procent hotové veškeré železobetonové
konstrukce domu (foto). „Do jejich dokončení chybí jen
r stropů. Jinak máme rozpracované i elky vody
aplynu. Kanalizaci jsme již dokoili,“ popisuje Petr Kra-
tochl. Stavba pokračuje podle harmonogramu aze slov
vedouho projektu je patrné, že vše běží jako po drát-
kách. Ačkoli se bude jednat o nízkoenergetický dům
senergetickým štkem B, napoužitých materiálech ani
postupech se to nijak neprojevuje. Komplikace tak Petr
Kratochl očekává snad jen unásledných změn, které si
naplánovali sami budoucí obyvatelé by. Ze 157 bytů se
klientské změny dotknou plch devadesáti procent.
Zamavostí projektu jsou pak tzv. chytré byty 1+kk
nebo 2+kk, které umňují bydlení pro jednotlivce, pár
nebo mladou rodinu. Vtomto variabilním bytě lze úpravou
plánované polopříčky vytvit jeden velký obytný prostor
nebo si lnici zcela oddělit avytvořit si útulný aplnohod-
notný byt 2+kk. Sklené příčky, posuvné dve, japons
stěny nebo tradiční samostatné vstupy změní styl bytu
zcela podle požadavků avkusu budoucích obyvatel.
Hrubá stavba bytového domu UDubu by měla být do-
končena během prázdnin, celý projekt pak orok pozji.
koli stavbaře větší část díla teprve čeká, nic nenasvěd-
čuje tomu, že by zamavý bytový projekt v pražských
Moanech neivítal své první majitele už na podzim
příštího roku, jak si investor naplánoval.
Bytový projekt UDubu je dílem architektonického ate-
liéru ABM architekti, který pod taktovkou Ing.arch.Petra
Boila vytvořil bytový dům člený dotří částí se samo-
statmi vchody. Dům se 157 bytovými jednotkami dis-
ponuje dvěma podzemními aosmi nadzemními podlažími.
Odpátého podlaží se hmota domu postupně zmeuje,
takže v posledním, osm podlaží budou jen tři byty.
Vdomě vzniknou inebytové prostory určené pro menší
provozovny jako třeba kadeřnictví.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1 2
Metrostav dobývá východní Slovensko
Po úsšm dokončení objektu pro Univerzitní ne-
mocnici Louise Pasteura vKošicích se divize 3 dkala
vprešovsm akošicm kraji dalších projektů. Není
to zase tak velké překvapení, prote na získání za-
zek tam její oblastní zastoupení vedené Ing.Janem
Hehejíkem pracuje usilovně více než čtyři roky.
Prvm projektem je rekonstrukce fasád a střechy
renesančního zámku vHumenném (foto č. 1). Byl posta-
vený vprvní polovině 17. století nastě původní vodní
tvrze, má čtverhranný půdorys atvoří dominantu města.
Opravu jeho pláště, která potrvá pouhých 11 měsíců,
řídí Ing. Róbert Domonkos. Stavbi pod jeho vedením
už okopali objekt, sanovali sutenní stěny a provedli
drenáž základové spáry. Vzhledem ktomu, že jde o-
rodní kulturní patku, postupuje celá stavba zadohledu
krajského památkového úřadu. Navýchodní fasádu tak
už nastoupili restauráti. Práce pokračují podle plánu,
ale urekonstrukcí patek nikdy nete, co vás překvapí.
Drum novým projektem, nakterém divize 3 pracuje,
je zúplně jiného soudku. Jedná se onovostavbu prodejny
Decathlon vKošicích pro investora White House, kterou
řídí vedoucí projektu Ing.Milan Terich. Práce najeho sta-
venti zaly ani ne před měsícem, 8. června, takže zatím
proběhl archeologický průzkum, našstí bez zásadních
objevů, astavbi začínají vrtat piloty (foto č. 2). Se zá-
kladovými konstrukcemi jim pomohou pracovníci zfirmy
Zakládání staveb, která je členem Skupiny Metrostav,
jinak je celá realizace vrii divize 3. Vtomto případě jde
oklasickou halovou stavbu naploše 2000 m² sípojka-
mi, zpevněnými parkovacími plochami apříjezdovou ko-
munikací. Mohlo by se tedy zdát, že pohodové dílo. Podle
slov Ing.Hehejíka je však tady výzvou poměrně přísný
tern dokončení stavby. Prodejna totiž musí být připra-
vena pro stavbu regálových systémů a navezení zboží
nejpozději do26. října, vlistopadu už má začít prodej.
ad.ka–, foto archiv staveb
1 2
Památné stromy Prahy 12 nezvykle představuje naučná
audiostezka. Každý, kdo po ní půjde či pojede na
kole, se může při šesti zastaveních prosednictvím
chytrého mobilního telefonu zaposlouchat donahrávky
o historii stromů azajímavostech jejich okolí.
Stačí jednode níst QR kód nanedaleké tabulce
anahrávka se spustí. Kdo nemá poebné vybavení,
že si audionahrávky nebo texty shnout na webu
www.prazskestromy.cz. Audiostezka začíná na návsi
vCholupicích avede zdeím přírodním parkem.
Nejzajímavějším anejfotogeničtějším stromem
nastezce je údajně dub letní vpolích mezi Točnou
aCholupicemi. Vybral si jej dopodky Třetí princ
irir Anton Moskalyk. Osmikilometrová trasa
koí vKomanech ulípy naproti zámku.
TECHNOLOGIE A STROJE METROSTAVU
Nepřehlédnutelné vizitky Metrostavu II
Divize 11, konkrétně středisko zdvihací techniky ve-
dené Ing. Lušem Müllerem, nabízí více než dvacet
jeřábů. Dnes představujeme nejmodernější verzi vě-
žového stavebho jeřábu, který pro firmu pracuje.
Do strojového parku Metrostavu paí dva otočné
žové jáby s plochou špičkou věže, nejmlaí byl po-
řízen před sedmi lety. Vidět při práci byly třeba na stav-
ch Palmovka Parku II (foto), MVE Liběchov, vUhelné
Příbrami či na letenském úseku tunelového komplexu
Blanka. Dnes jsou nasazeny v Praze Na Vackově a na
stavbě bytového souboru VIVUS v Uíněvsi.
LIEBHERR 90 EC-B6 FR Tronic
Stacionární základna základové kotvy či kříž
Výška pod hák max. 50,6 m
Vylení max. 50 m
lka protivýložku 13,5 m
Nosnost při maxilním vylože 1,4 t/50 m
Maximální nosnost 6 t/2,5–15,5 m
Elektrický příkon 33 kVA
Otoč jeřábu 0,8 ot./min.
Ovládací a řídicí sysm FR.tronic i dálkově
Jeřáb má anemometr k měření rychlosti větru.
metrů tunelu Norðfjörður vyrazil v červnu 2015 tým divize5
vedený Ing.Alešem Gothardem. Po nejlepším měčním
výkonu už začátkem července překonal metu 7000 m díla.
Metrostav_12_2015.indd 3 14.07.15 13:42
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (408 ms)

Rendering Strana 4 (102712): (0/1) (401 ms)

Rendering Strana 3 (102710): (0/1) (442 ms)

Rendering Strana 2 (102708): (0/1) (442 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2983/vth119048-1.jpg

 i2983/vth119050-1.jpg

 i2983/bg102710.svg

 i2983/vth119052-1.jpg

 i2983/vth119046-1.jpg