Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 4
Známý neznámý
Minulých třicet let se na stavch, v provozech i při
společenských akcích Metrostavu pravidelně objevo-
val fotograf Josef Husák. S jeho smky jste se pot-
vali především v prezentacích společnosti a posled-
ních 14 let i ve firemních novinách. Jeho tvář však zde
žete vit poprvé.
Fotografický archiv Metrostavu se od roku 1985, kdy
Josef Huk do společnosti nastoupil, rozšoval společně
sptem staveb, jež její pracovci dokončili. Výběr zj
žete nat na stěnách sídla v Koželužské ulici v Libni ina
stránch letošního firemního kalendáře.
Josef Husák ale nefotil jen stavby. „Jsem městský člo-
k. Mám rád Prahu a často se městem toulám po svých
oblíbech místech a pozoruji lidi. Snažím se je zachytit
na ulici a ve vejném prostoru v situacích vyjaujících
jejich nálady, pocity a vjemné vztahy,“ uvedl v ro-
ce2012 při vernisáži své volné tvorby v Malé galerii Čes-
ké spitelny v Kladně. V té době už měl za sebou celou
řadu výstav. Samostatných i spolch třeba sAsociací
profesionálních fotografů či Spolkem výtvarných uměl
nes, jichž je členem.
Jeho fotografie si odnesly i hlavní ceny z 8. a 9. roční-
ku výstav amarské fotografie ČSR, kterých se v letech
1984 a 1986 zúčastnil.
Za jeho přínos k dnní tváři periodika, které držíte
vrukou, děkujeme!
red, foto Míla Kolář
Výlet nad stavby Metrostavu zhlavního města nasever
Poslední rozestavěný úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi aŘehlovicemi měl být vprovozu už vlistopadu 2010.
Vybudovat téměř 16,5 km jeho trasy dostalo zaúkol sdružení, vmž Metrostav zastupovala divize 5. Člověk míní,
ekoteroristé, legislativa apříroda mění. Je léto skoro ot let později. ZIng.Romana Fuksy, který stavbu jako
vedoucí projektu zínal, je ředitel divize aživot obyvatel kolem provizorho silničho tahu pořád znepříjemňu
tice projížch aut. Osoasné situaci staveb Metrostavu naD8 informují fotografie Josefa Husáka zjeho
edposlední letecké cesty. Ukazují, že pražský porl asi 270m tunelu Prackovice se zelená (foto č. 1). Od620 m
dlouhého tunelu Radejčín buduje tým vedený Ing.Pavlem Kudějem poslední chyjící most, jenž oba tunely
propojí (foto č. 2) – jeho projektová dokumentace si totiž dala načas. V chrám Oparenském údolí zarůstají
mezi 135metrovým obloukem aorami poslední stopy, které vkrajině zanechala stavba 275m mostu (foto č. 3).
Záběr na455 m dlouhý apoměrně nízký most Dobkovičky (foto č. 4) potvrzuje, že pro volnou migraci – zře ilidí
– ponechá dálnice dostatek prostoru. Foto číslo 5 prozrazuje jeden zvodů, proč auta zam nejezdí pocelé D8.
Zával rozestané dálnice se totiž ještě nepodařilo překonat. Při cestě zpátky fotografa našstí potěšil pohled
naprovozovaná firemní díla – namalou vodní elektrárnu se slalomovou tratí vRoudnici (foto č. 6), MVE srybochody
uŠtí (foto č. 7), obchodní Galerii Teplice (foto č. 8) analaboratorní centrum vareálu TU vLiberci (foto č. 9).
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Projekty spojují lidi
Občanské sdružení Cesta za snem pořádá velké spor-
tovní akce. Nejdůležií při nich je, že jsou určené
opravdu pro každého – spojují totiž handicapované
nebo jinak znevýhodněné lidi s většinovou společností.
Předseda sdružení, vozíčkář a handbiker Heřman Volf,
se spolu s áteli snaží darovat druhým ne peníze, ale
zážitek. Pohá jim nat kamarády a motivuje je k aktiv-
nímu životu. Sjeho optimistickým pohledem na svět se
mohli seznámit všichni, kdo přijeli na letošní Letní spor-
tovní hry Metrostavu, prote byl hostem jejich zahájení.
Do Opel handy cyklo maratonu 2015, který Cesta za
snem pořádá, se zapojí iosmlenný tým Metrostavu spo-
lu s handbikerem Miroslavem Novotným. Jeho cyklis
musí od 28. července do 1. srpna nonstop ujet trasu na
silnicích Česka i Slovenska, každý minimálně 100 km. Ide-
ální délka maratonu s24kontrolními body je stanovena na
2222 km ačasový limit pro její ujetí činí 111 hodin. Stej
jako jiné týmy bude i ten náš, vedený kapitánem Martinem
Jedličkou zdivize4, patronem někoho, kdo se ktce po
úrazu nebo nemoci teprve učí žít s handicapem.
Informace o projektech Hmana Volfa a jeho přátel se
dozvíte na www.cestazasnem.cz. Prostřednictvím webu
www.111hodin.cz se potom můžete stát fanouškem týmu
Metrostavu, podpořit kolegy i vyhrát zamavé ceny. Aktu-
ality z průhu cyklo maratonu včetně fotografií najdete
na intranetu Metrostavu a jeho facebookových stránkách.
Den otevřených dveří
Na levém břehu Vltavy ve zdrži vodho díla Hv-
kovice buduje tým divize 6 pod vedením Ing. Milana
Hromádky přístavtě Purkarec. V pátek 19. června
odpoledne si jeho stavbu přli při dni otevřených dví
prohlédnout zejména místní obyvatelé.
Stavební činnost v obci starousedky velmi zajímá.
Také proto, že v nedávné minulosti stavbi značně zasáhli
do jejich života. Než totiž byla koncem minuho stole
zatopena hněvkovická zdrž, stál naíklad tamější kostel
sv. Jiří na vysokém skalnatém břehu nad řekou. Dnes se
nachází kousek od břehu vodní plochy, jen asi čtyři me-
try nad její maximální hladinou – uvodho vývaziš
lok, které Metrostav přestavuje. Z architektonicho
hlediska je toto spojení působivé. Pro stavbaře ale před-
stavovalo komplikaci – pro návoz i odvoz materlu mu-
seli poívat tlačné remorry a pontony, protože kolem
kostela se na staveniště nedostali.
Na břehu Vltavy se hosm 19. června věnoval stav-
byvedoucí Ing. Otto Hrodek (foto vpravo), který práce na
místě řídí. Ukazoval jim už vlastně téř dokončené dílo.
Stavbaři totiž měli v té době hotové veškeré hlavní práce
a vlastně čekali jen na dovku šesti prefabrikovaných
železobetonových pontonů. Jejich skořepiny vyplně
extrudovaným polystyrenem montéři spojí do plovoucí-
ho mola a přikotví k ocelovým dalm, jak se jinak říká
pilotám k vyvazoní plavidel.
Základové konstrukce pro dalby prováděli pracovníci
firmy Zakládání staveb pod hladinou Vltavy. Opírají se
omikropiloty vrtané do skalho podloží a tvoří je žele-
zobetonové konstrukce kruhového průřezu s průměrem
1,4m. Ostatní práce na vodě a kolem ní prohaly v režii
divize 6. Přístupové komunikace zajťoval jiný dodavatel.
i dni otevřech dveří se příchozí mohli přesdčit
o tom, že stavební činnost na vltavském břehu v Purkare-
ci utichá. Klid tu ale o letních prázdnich nebude. Díky
týmu Ing. Hromádky se totiž stane snadněji přístupný
ivětším plavidlům, která zde doposud přistávat nemohla.
Po vltavské vodní cestě zam mohou vodáci putovat od
Hněvkovic, kde na přestavbě jezu s plavební komorou pra-
cuje tým Jaroslava Jedlky z divize 6, třeba do přístavu
vHluboké n/V, který titíž kolegové dokoili nedávno.
Pokud někoho zajímají tipy, kam po horní Vltavě nebo
kolem ní zajet , doporučujeme navšvit internetové strán-
ky www.vltava-resort.cz nebo www.kudyznudy.cz.
red, foto archiv divize 6
Cesty zapoznáním
Jak se již stalo zvykem, odnou pro úspěšné mana-
žery juniory do33 let zajejich dobrou práci vuplynu-
lém roce jsou odborné zahraniční exkurze. Ta letoš
zavedla kolegy najihozápad Evropy.
Mladí zastnanci ocení naProgramové konferenci
Metrostavu TEK 2015 navštívili letos naelomu ktna
a června oblast Andalusie (foto) a prohlédli si zajíma-
vé stavby v Seville, Cádizu, Córdobě, Grana, Rondě,
britském Gibraltaru avMalaze. Akce, organizovaná spo-
lečností Aconse CZ vespolupráci sCentrem vz
Skupiny Metrostav (CVSM), byla ot připravena navelmi
dobré odborné úrovni a do jejího programu se zapojili
ipartneři ze společností ainstitucí, které se podílely ne-
bo vkterých případech stále jtě polejí navýstavbě
jednotlivých navštívených objektů.
Mladí manažeři z Metrostavu už tímto zsobem
navštívili Německo, Velkou Británii a americké Chicago.
Podle slov účastků byla i letošní exkurze do Andalusie
velmi zajímavá atrochu závidí těm, kteří ocení asm
spojenou odměnu obdrží příš.
Další informace oexkurzi iaktivitách Centra vzdělává-
ní Skupiny Metrostav naleznete nahttp://skupina/ukr.
Mgr.Zdek Kostříž, foto archiv CVSM
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 12/2015 vyšlo 16. 7. 2015 (13–14/2015 vyjde 31. 7. 2015) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda),
Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou
37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Aktuální informace a fotografie ze
staveb a akcí Metrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav.
Metrostav_12_2015.indd 4 14.07.15 13:42

 

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 12/2015, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (102712): (0/1) (330 ms)

Rendering Strana 3 (102710): (0/1) (330 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2983/vth119050-1.jpg

 i2983/vth119052-1.jpg

 i2983/bg102712.svg