Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 1
Roční obdopodzemstavby íliš neovlivňuje. Ra-
ziči sle pracují i teplotách okolo 40 50 ºC a ven-
kovní horko na jejich výkon nemá vliv. Pracovníci naší
divize 5 už proto zdárpřekonali nadvýlom pod Krá-
lovskou oborou na stavbě severní tunelové trouby kom-
plexu Blanka v úseku Špelc. Koncem července dorazili
čelo její kaloty upravenými technologickými postupy
do vzdálenosti víc n 1160 m od trojsho portálu.
Jižní tunelová trouba je kratší jen asi o 110 metrů.
Nadvýlom o objemu kolem 1400 m³ vznikl 20. ktna
kvůli neočekávaně nepříznivým geologickým podmínkám
v oblasti Stromovky.Prvně jsme vzniklou jámu z povrchu
ohradili a zalili řídkým betonem s upravenou dobou tuh-
nutí,“ zjednodušeně popisuje postup prací Ing. Jan Kvaš,
vedoucí projektu ražeb z divize 5. „Betonová směs musela
proniknout co nejhlouběji k tunelu, aby vytvořila kónickou
zátkukráteru. Nad jsme provedli krycí železobetono-
vou desku, kotvenou do skalního podloží, a injektáže okol-
ních sedimentů, aby z nich nepronikala spodní voda.
Po odtěžení většiny závalového splazu došlo začátkem
června v tunelu k očekávanému druhotnému nadvýlomu
o objemu asi 100 m³, kdy se do tunelu propadla směs
hornin a bahna z prostoru pod zátkou“ kráteru. Pracov-
níci divize 5 proto profil tunelové trouby uzavřeli kotvenou
stěnou ze stříkaného vyztuženého betonu a specialisté ze
společnosti Zakládání staveb se z povrchu provrtali pod
zátkua celou spodní oblast až ke sv tunelu zpev-
nili tryskovou injektáží. od 21. července mohly práce
v podzemí pokračovat a začátkem srpna byl obnoven
i původní terén ve Stromovce.
„Pci v obou tubusech jsme museli zpomalit a i-
způsobit nepříznivým podmínkám,“ vysvětluje Ing. Kvaš.
„Ražba i nale probíhá pomocí NRTM, oproti dřívějšku
jsme však profil kaloty ješrozčlenili na dva plošně růz
výruby. Provádíme je pod překryvným mikropilotovým
deštníkem v záběru po 0,8 metru. Bezpečnostní opatření
v nepoškozené jižní troubě jsou jen o málo mírnější.
Denně se každý tunel prodlouží nejvýš okolo 1,5 me-
tru, takže rychlost ražby se oproti dřívějšku snížila asi na
třetinu. Zkrátila se také vzdálenost mezi čelbami kaloty
a opěří, která nesmí překročit 100 metrů.
Čelba prvního výrubu kaloty severní trouby se dostala
asi 60 m před předem zasanované území nedaleko bývalé
Šlechtovy restaurace (ma foto). Po jeho průchodu se
tunely dostanou do hlubší oblasti pevnějších letenských
břidlic, kde se rba bude moci rozeběhnout vodním
tempem kolem 140 metrů za měsíc.
Práce na čelch ale není to jediné, co se na stav
Špelc v současnosti děje.U trojského portálu tým Dopra-
stavu z organizační složky Praha dobírá dno jižní trouby,
říká Ing. Kvaš a pokračuje: “Od září v ní totiž začne beto-
ž definitivního ostění spodní klenby v délce asi 650 m
od portálu, a tak se i divize 1 Metrostavu už připravuje na
provádění foliových izolací. Plný profil výrubu máme také
uzavřený na severtroubě v asi 250 m dlouhém úseku
mezi tunelovými propojkami číslo 16 a 17 (titulní foto),
nad kterým vede železniční trať. V jižtroubě jej ve stej-
ném místě uzavřeme za pár týdnů, aby očekávaný průhyb
kolejnic mohl být vyrovnán štěrkovým podbitím.“
V pražském podzemí mezi Špejcharem a Pelc-Tyrolkou
prostě nikdo nemá ani v letní dovolenou. Práce ží
neetržitě každý den ve dne v noci tak, aby se už v ro-
ce 2011 mohl celý tunelový komplex Blanka přesně podle
harmonogramu zpřístupnit veřejnosti.
Ptáme se: Ing. Jana Kupečka,
ředitele firmy TBG Metrostav str. 2
Hrubá stavba Amazon Court je
dokoena str. 2
Oparenské údolí překlene výjimečný
most str. 3
Hudební altán je hotový, zábava
může začít str. 3
Hosdivize 8 si vychutnali
golf na ti Ypsilon
ce ve fotoreportáži na str. 4
13. srpna 2008 / 14 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
to v tunelech Blanka
stská brána v Ostravě
Od poloviny července mohou zájemci o bydlení v Ostravě
navšvit webové stránky projektu Městská brána, který
realizuje Divize development Metrostavu. Na adrese
www.mestskabrana.cz si mohou vyrat v interaktiv
nabídce nadstandardní byty i nebytové prostory, o něž
je od počátku veliký zájem. Na staveništi zatím probíhá
archeologický výzkum, budují se přípojky a zajišťuje
sousední objekt. Dům bude dokoen v roce 2010.
Cesta na Island
V rámci cesty na Island,
kterou v červenci připravil
Svaz podnikatelů ve
stavebnictví v ČR, navštívili
hosté v čele s prezidentem
svazu Ing. Václavem
Matyášem (foto) mimo
jiné i stavbu tunelů Siglufjörður a Ólafsfjörður. Delegace
vysoce ocenila úsilí zaměstnanců Metrostavu, kteří
v náročných podmínch na Islandu pracují už druhý rok
a doe reprezentují české stavebnictví v zahraničí.
Dominant na Slovensku dominuje
Ve slovenské soutěži Stavba roku 2008 se na prvním místě
v kategorii Bytový dům umístila polyfunkční novostavba
Dominant, kterou v bratislavské čtvrti Petržalka nedávno
postavil Metrostav SK. Cenu První stavební spořitelny
za nejlepší bytový dům roku převzali generální ředitel
Metrostavu SK Ing. Vladimír Kríž a vedoucí projektu
Ing. Peter Emmer z divize 02.
Rekordní tunel
Na oslavu konce školního
roku, kterou uspádal
magistrát Ostravy, věnovaly
spolnosti Metrostav
a Subterra obrovský dort
v podobě makety dálničního
tunelu Klimkovice (foto).
Cukrář Petr Neuwirth na něj použil 1300 vajec, 130 kg
mouky, 150 kg cukru, 160 l šlehačky, 120 kg kmu a 20 kg
marcipánu. Dort po upení měřil 150 x 250 cm a vážil
530 kg. A protože byl vůbec nejtší, jaký na stě vyrobil
jeden člověk, byl zapsán do Guinessovy knihy rekordů.
Nová část univerzity
Tým Ing. Jaroslava Kunce z oblastního ředitelství di-
vize 1 pro Jihomoravský kraj 1. července slavnostně
ukončil stavbu v areálu Veterirní a farmaceutické
univerzity v Brně. Setkání hos proběhlo ve zrekon-
struované aule vedle modernizovaho objektu č. 34.
Symbolickou pásku přesihli rektor prof. MVDr. Vla-
dimír Večerek, CSc., stupce ministerstva školst
doc. Ing. Zdeněk Antoš, Csc., a výrobní náměstek divize 1
Ing. Jaroslav Heran (foto). Před obrazem s dci, kteří
položili základy veterinářství a farmacie, pak při projevech
zaznělo i poděkování za dobré a rychlé ukončení stavby.
Čtyřpodlažní podsklepený objekt č. 34 vznikl ve 20. le-
tech 20. století a kromě rekonstrukce vyžadoval mimořád-
né statické zajištění. Zahrnovalo nejen podchycení všech
stávajících nosných základů pomocí sloupů tryskové
injektáže a injekžní clony, ale i provedení nových žele-
zobetonových stropních konstrukcí, které byly vloženy do
stávajících, využitých jako originální ztracené bednění.
Sepnutí objektu pomocí přepínacích lan ve dvou výš-
kových úrovních a zesílení hlavního nosného podélného
rámu objekt 34 stabilizovalo a pobyl přestavěn do mo-
derní podoby. Budova auly měla obdobný osud. Od září
už obě stavby budou znovu sloužit studentům.
Barborka pro kolektor
Na stavbu kolektoru C v dolní části pražsho Václav-
ského náměstí dohlíží od 26. června i svatá Barbora.
Sošku uložil do schránky vedou projektu Ing. Jan
Frantl z divize 5 za dohledu radního Ing. Pavla Klegy (foto).
Slavnostního okamžiku se zúčastnil i Ing. Otakar Čapek,
ředitel firmy Kolektory Praha a zástupci zhotovitelského
sdružení MENASU (Metrostav, Navatyp, Subterra).Stav-
ba tohoto kolektoru je atypická,“ připomněl ředitel divize 5
Ing. Václav Soukup:Přeráží se totiž přes starý vodovodní
kanál a musí se náročně razit ve dvou etážích.
Podle dohody soška sv. Barbory zůstane v podzemí
i po skončení stavby a bude tak před nepředvídatelnými
událostmi chnit tadefinitivkolektor.
Sjezd do Mlékojed
Ve čtvrtek 3. července byl uveden do provozu 3. úsek
první stavby la II/247 Litoměřice přivač k prů-
myslové zóně Prosmyky (foto). Nový sjezd napojil obec
Mlékojedy na okružní křižovatku Terezínská.
Přestřižením symbolické pásky stavbu otevřel hejtman
Ústeckého kraje Jiří Šulc se starosty Lovosic, Litoměřic
a Mlékojed. Mezi zástupci dodavatelů nechyběl ředitel di-
vize 4 Ing. Josef Neuwirth. Na stavbě tohoto úseku se jeho
divize podílela ve sdružení. Navazující most přes Labe
přímo řídí a koordinuje společný tým, ve kterém jsou půl
na půl zastoupeni zaměstnanci divize 4 z týmu Ing. Petra
Štědronského a ze společnosti SMP CZ.
„Dnes máme na ehu u Mlékojed vybetonovaná
dvě mostní pole na pevné skruži, poslední je zabedněné
a k jeho betonáži se chystáme příš týden, popisuje
rozpracovanost velkého mostu stavbyvedoucí Ing. Jan
Růžička. „Na každou stranu zárodku na posledním pilíři
u Mkojed jsme letmou betoží dokoili sedmou la-
melu. Na protějším břehu betonujeme pilíř pro zhotovení
druhého vahadla hlavního pole, je tam hotová i opěra.
Nejvěí letmá betonáž v ČR uzavře spojovacím dílem
15 lamel z obou stran do hlavního pole s rozpětím 151 m.
Stavba by měla být zprovozněna koncem roku 2009.
Metrostav_14_08.indd 1 8/12/08 9:30:46 AM
Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 14/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (391 ms)

Rendering Strana 2 (104283): (0/1) (59 ms)

Rendering Strana 1 (104281): (0/1) (94 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3157/vth120952-1.jpg (3x)

 i3157/bg104281.svg

 i3157/vth120954-1.jpg (3x)

 i3157/vth120956-1.jpg (2x)

 i3157/vth120957-1.jpg (2x)