Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 1
Údržbu inženýrských sítí zjednodušují kolektory, které
jsou dnes samozřejmou součástí moderních sídlišť.
Jejich dostavba v historických centrech je však obžná
i pro nutnost omezit na co nejmenší míru dopad stavby
na povrchovou zástavbu. Právě dokončený kolektor
CI. A Vodičkova je proto i svědectvím o profesionalitě
týmu Ing. Ondřeje Fuchse z divize 1, který se dokázal
vypořádat s náročným projektem ve sedu Prahy.
Kolektor Vodičkova, jenž Metrostav budoval ve sdru-
žení se společností Subterra, navazuje na dříve dokonče-
části podzemní v Jindřišské ulici a řeší rozvody
v oblasti středu Václavského náměstí, kde se vyhýbá
vestibulu i tunelům metra. Táhne se pod Vodičkovou ulicí,
odbočnými tvemi zasahuje do ilehlých ulic a končí
na Karlo městí. Měří téměř 1300 metrů, prochá
v hloubce kolem patnácti metrů pod terénem a příčný
profil jeho tunelu se pohybuje v rozmezí 13 až 22 m².
Ražba kolektoru nebyla jednoduchá probíhala čás-
tečně pod hladinou podzem vody a v nepříznivých geo-
logických podmínkách. Na kladě předběžné analýzy
výsledků kontrolního matematického modelu, který zpra-
coval tým katedry experimentální geotechniky FSv ČVUT
v Praze, musela být trasa CI. A v některých částech sní-
žena směrem ke skalnímu podloží, aby nedošlo k sedání
povrchové stavby vlivem ražby. V předstihu bylo také
nutné sanovat některé klady objektů v oblasti možných
poklesů pomocí tryskové injektáže, nebo kombinací pilot
a mikropilot. Postup prací i ražbě Novou rakouskou
tunelovací metodou potom průběžně sledoval živý geo-
technický monitoring, podle něhož byly operativupřes-
ňovány i stupně vykrojení výrubu.
Provizorní ostění kolektoru stavbaři provedli ze stříka-
ného betonu vyztuženého příhradovými ramenáty a dvě-
ma vrstvami KARI sítí. Definitivní ostě je ve dně a opě-
rách z litého, sítí a pruty vyztuženého betonu, v klenbě je
ze stříkaného betonu vyztuženého ocelovými sítěmi.
„Po vystrojení kolektoru jsme v něm rozvedli komplet-
kabeláž a instalovali vodovod, e včetsedmdesáti
přípojek do 57 budov, popsal práce vedoucí projektu
Ing. Fuchs a doplnil: „Právě jsme dokončili úklid a kom-
plexní zkoušky, na přelomu srpna a září bude kolaudace.
Stavbu se m podařilo skončit v plánovaném termínu,
i když ražby téměř o půl roku zdržela havárie vodovodu.“
S minimálním záborem a pod rušnou ulicí s tramva-
jemi tak tým divize 1 dokončil další důležitou podzemní
tepnu, která bude centrum zásobovat vodou a energiemi,
aniž byi údržbě muselo dojít k povrchovým výkopům.
Pražs kolektorová síť se bude určitě rozšiřovat,
nejvíc jsou zatím ipravené trasy v Revoluční ulici a ze
Smíchova na Bojiště. „Rádi bychom se zúčastnili i dal-
ších projektů tohoto druhu. Metrostav dobře zná geologii
pražského podzemí i podmínky ražby pod hustě zastavě-
ným územím. Na stavbě kolektoru CI. A jsme dokázali, že
tento druh práce umíme provést včas a v řádné kvalitě
i přes nepříznivé vlivy okolí. I když žný pozorovatel
neuvidí z naší čtyřlepráce víc než jen litinové poklopy
v ulicích,“ usmívá se Ing. Fuchs.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Ptáme se: Ing. Radka Zemana,
vedoucího projektu z divize 8 str. 2
Stavby v Mostě rychle rostou
do výšky
str. 2
Obytný soubor Na Krutci se postupně
zabydluje str. 3
Unikátní operační sál zahajuje
zkušební provoz str. 3
Kutnohorská jezuitskolej
ve službách umění
více na str. 3
28. srpna 2007 / 15 / XIX
M E T R O S T A V A . S . Č L E N D D M G R O U P
K R Á T C E / A K T U Á L N Ě
Skryté tepny velkoměsta
Metrostav stále boduje
znamný britský časopis Construction Europe zveřejnil ve
svém posledním čísle ehled nejúspěšnějších evropských
stavebních společností v roce 2006. Jako jediný z Čes
republiky se mezi sto nejlepších zařadil také Metrostav.
Oproti loňskému hodnocení postoupil o i íčky na
86. místo, a potvrdil tak svou rostoucí pozici na evropském
stavebním trhu. Na první dmísta dosáhly francouzské
skupiny Vinci a Bouygues, na dalších se umístil němec
koncern Hochtief, španělská ACS a švédská Skanska.
Cesta k Labi
Za účasti hejtmana
Ústeckého kraje, starostů
Litoměřic a Lovosic
a zástupců dodavatelů,
mezi kterými nechyběl
obchodní náměstek naší
divize 4 Ing. Pavel Pospíšil,
byl 20. srpna slavnostně otevřen další úsek stavby II/247
Litoměřice –ivaděč k průmyslové zóně Prosmyky.
Stavba byla financována z prostředků EU a na jeprávě
zprovozňované trase Malé sdružení, složené z Metrostavu
a SMP CZ, vybudovalo dva mosty tvořené předpjatou
deskovou konstrukcí, jež v případě povodní umožní
rozlití Labe za vyvýšené silniční těleso. Koruna náspu je
totiž navržena v takové výšce, aby ani opakování záplav
z roku 2002 nepřerušilo dopravu. Ing. Tomáš Hnojský
z divize 4 i slavnosti vzpomněl nastavbu mostů,
iž archeologové nacházeli pozůstatky i z pravěku,
a Ing. Pospíšil zmínil budoucnost, protože právě začíná
stavba železobetonového mostu es Labe, který jako
první v ČR bude mít rozpětí hlavního polees 150 m.
Elegantní hotel Atrium
Na náměstí 3. ktna v Otrokovicích vyrostl plot s lo-
gem Metrostavu a práce na eložkách sítí dávají tušit,
že oblastzastoupení divize 3 pro Zlínský kraj tu právě
zahájilo svou další stavbu. Koncem íštího roku se
na stejném místě bude tyčit nová dominanta města
čthvězdičkový hotel Atrium s nadstandardními byty
v posledních podlažích. Začátkem srpna jej pro soukro-
mého investora začal stavět m Ing. Marka Šacha.
Architekti z brněnského Ateliéru D&M Velehradští zvo-
lili pro svůj koncept budovy kký tvar válce nad oválným
půdorysem (obr. 1). Centrální atrium a subtilní schodiště
se skleněnými výtahy v protilehlých špicích rozdělí stav-
bu na dvě obvodová oblouková křídla, zasklení atria nad
čtvrtým podlažím (obr. 2) ji pak rozčlena krytou spodní
hotelovou část a otevřenou horní, do níž budou obráceny
lodžie bytových jednotek. Cihlový obklad novostavbu i-
způsobí typickému vzhledu nedalekých zlínských domů.
Zatímco v jednom podzemním podlaží bezbariéro
přístupného hotelu bude ukryto technické zázemí a garáž
pro 75 vozů, vstupní ízemí s hotelovou halou v atriu
zviditelní jednopodlažní sokl propojený s hlavní budovou
skleněným prstencem. V rozšířené ploše 1. NP najdou své
místo jak víceúčelový sál, tak hotelová restaurace s ku-
chyní a s terasou orientovanou na náměstí, ale i fitness
a wellness studio, jež bude stejně jako restaurace sloužit
nejen hostům a obyvatelům Atria, ale i veřejnosti.
i další patra zabere na 50 dvoulůžkových pokojů
s celkovou kapacitou 122 lůžek, v 5., 6. a 7. nadzemním
podlaží bude 14 luxusních bytů, jejichž obyvatelům hotel
nabídne podobné služby jako svým hostům.
„Chtěli bychom v Otrokovicích vytvořit nové kulturní,
společenské, relaxační i ubytovací centrum a doplnit
nabídku o služby, které tu chybí,vysvětluje svůj podni-
katelský záměr investorka Vladimíra Vítková a pokračuje:
Abychom mohli splnit i ročné požadavky našich bu-
doucích zákazníků, chceme poskytovat služby na vysoké
úrovni a jejich kvalitu udržet. Věříme, že se do našeho
malého a moderně vybaveného čtyřhvězdičkového hotelu
s rodinnou atmosférou budou hosté rádi vracet.
Podle vizualizací se architektům v Otrokovicích poda-
řilo pochopit génia loci zdejšího místa. Hotel dopracovali
do detailů včetně nábytku a ostatního vybavení interiérů,
tae působí velice celistvým dojmem. Tým Ing. Šacha
teď má před sebou více než rok práce, aby plány převedl
do válcové železobetonové reality s cihelným obkladem.
L e n k a S v o b o d o v á
v i z u a l i z a c e A t e l i é r D & M V e l e h r a d š t í
První testy nádrže
S týdenním předstihem byla ve sedu 15. srpna v are-
álu centrálního tankoviště ropy v Nelahozevsi zahájena
hydrostatická zkouška na první ze dvou nových velko-
kapacitních nádrží, které zde pro společnost MERO ČR
od loňského léta staví divize 7 Metrostavu ve spoluprá-
ci se společností ČKD Praha DIZ.
Vodu pro hydrostatickou zkoušku čerpají z Vltavy čer-
padla o hodinovém výkonu 420 m³ a armaturu, es níž
proudí voda do nádrže, společně otevřeli ředitel divize 7
Ing. Jaromír Kunrt a provozně-technicředitel společ-
nosti MERO ČR Ing. Vít Tůma (viz foto).
„Předpokládáme, že hydrostatickou zkoušku budeme
moci ukončit přibliž do 30. září. a pak začneme vo-
du z nádrže H11 hned přečerpávat do sousední nádrže
H12, kterou nyní pro testy ipravujeme, říká vedoucí
projektu Ing. Daniel Folk. Právě pro jeho tým znamenají
hydrostatické zkoušky další mezník výstavby unikátních
sobníků o objemu 125 tisíc kubíků, které mají oproti
čtem předchozím držím, jež v Nelahozevsi divize 7
stavěla, dvouplášťovou plovoucí střechu.
e dnes nasvědčuje tomu, že tuto zazku dokončí
divize 7 za pouhých 25 měsíců, tedy o čtyři měsíce dříve
oproti předchozím etapám stavby. Termín předání nádrží
je v Nelahozevsi stanoven na 1. srpen 2008.
b h f o t o O t a M r á k o t a
2
1
Metrostav_15_07.indd 1 8/27/07 12:15:36 PM
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (104374): (0/1) (189 ms)

Rendering Strana 1 (104373): (0/1) (221 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3179/vth121047-1.jpg

 i3179/bg104373.svg

 i3179/vth121048-1.jpg

 i3179/vth121050-1.jpg

 i3179/vth121052-1.jpg