Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 3
Zatímco si prvobyvatelé od června ívají příjem-
nou atmosféru šesti domů (foto č. 1, 2) a 16 řadových
domků z I. etapy výstavby souboru Na Krutci, v jejich
sném sousedství divize 8 dokončuje pro naše deve-
lopery stavbu třinácti solitérních vil a RS Sport centra
Romana Šebrleho. Staveb ruch se však stále víc
stěhuje do interiérů budov a v areálu nedaleko prské
Tiché Šárky je stále víc slyšet zpěv ptáků a hlasy dětí.
Nové obyvatele teď především zajímá termín otevření
sportovního centra. Na své první schůzce s desetibojařem
Romanem Šebrlem se už dozvěděli, že první sportoviště
budou moci využít již koncem tohoto roku. Pracovníci
pod vedením Ing. Jana Štoncnera zatím hrubou stavbu
sportovní haly přizpůsobují změnám dispozice. ipravují
nová okna v obvodové sendvičové železobetonové stěně,
dobetonovávastrop 1. NP pro masáže, vířivky, sauny
a nově naplánované Hypoxi studio, zdí příčky a začínají
klást rozvody vnitřní kanalizace. V okolí sportovní haly
končíme zemní práce pro parkování a výkopy pro zapuš-
těné kurty, hřiště i opěrné a protihlukové stěny,doplnil
postup stavby RS Sport centra Ing. Štoncner.
„Rozestavěné vily Na Krutci by se daly rozdělit do tří
skupin,popisuje II. etapu stavby obytného souboru její
vedoucí projektu Ing. Pavel Komsa z divize 8 a doplňuje:
„Domy z první skupiny mají hotové fasády, uvnitř poklá-
dáme dřevěné podlahy a kompletujeme a venku končíme
čis terénní úpravy. Ve druhých fasády dokončujeme
a klademe keramické obklady a v poslední skupině vil
pracujeme na klientských změnách. Divize 6 pro nás ne-
dávno dokončila železobetonovou konstrukci jedné vily
s velm rozsahem pohledových betonů (foto č. 3) a my
v ní teď lijeme podlahové potěry a brzy zahájíme časově
velmi náročnou pokládku obkladů a dlažeb z mozaiky.
V další vile vmci klientských změn pracují kameníci
na obkladech a dlažbách v koupelnách a probíhá montáž
technologických částí tepelného čerpadla a krbu.
Pokládka venkovních dlažeb a probíhající čisté terénní
úpravy včetně navážky humusu dokládají, že celá stavba
obytného souboru Na Krutci se chýlí k závěru.
Divize development tak bude moci brzy uzavřít další
kapitolu projektu, který se řadí k nejlepším v Praze.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Střídáním stráží by se dalo nazvat nedávdění v bý-
valé jezuitskoleji v Kutné Hoře. Stavbaře divize 9
Metrostavu totiž na přelomu července a srpna vy-
střídali pracovníci Českého muzea výtvarných umění
v Praze, kteří pomalu začínají zabydlovat zrekonstruo-
vané prostory rozsáhlé barokní budovy, jež po téměř tři
staletí neodmyslitelně patří k panoramatu města.
Vedoucí projektu Ing. Michal Kaiserak přiznává, že
objekt, v němž se smmem strávil celkem 34 měsíce,
opouštěl se smíšenými pocity. „Byla to nesmírně zajímavá
práce, několikrát jsme si ověřili, že naši předkové dokázali
pro komplex o rozloze 3500 najít i mnohá obdivuhodná
technická řešení – třeba historický odvodňovací kanál po
vyčištění opět zamezuje podmáčení budovy. Finance však
nestačily na pokrytí všech nálezů, a tak sm způsobem
odcházíme od nedokončeného díla,“ říká Ing. Kaiser.
Prý ho ani tak netrápí, že se nedočkalo oprav celé se-
verní křídlo (s jeho rekonstrukcí se od počátku uvažovalo
až ve II. etapě), ale naši stavbaři bohužel nemohli zcela
dokončit ani práce v prostoru hlavního vstupu a jeho
předpolí, ústřední schodiště, podlahu a zrestaurová
fresek v tzv. letním refektáři a také prostor budoucí me-
diátéky. S výjimkou horních part všech í věží, kde již
byla provedena fasáda, si také celý objekt musí počkat na
„nový kabát“ a v nedohlednu se ocitly i parkové úpravy.
V areálu byly prozatím postaveny pouze kamenné zídky
a opěry, v nichž je zpracováno celkem 486 místního
vápence z původních opěrných zdí a přivezené opuky.
Zrekonstruované prostory, které prošly rukama stav-
bařů a restaurátorů, však budou nejen důstojným stán-
kem umění, ale poskytnou zázemí i sbírkám českého
umění 20. století. Ve všech prostorách je rozveden
bezpečnossystém a vzduchotechnika, jež je schopna
zajistit v místnostech po cerok stálou vlhkost i teplo-
tu,“ upozorňuje Ing. Kaiser, když nás provádí desítkami
výstavních sálů i chodbami depozitáře (foto č. 1).
Pod střechou jižní věže nám pak představuje chloubu
jezuitské koleje zrestaurovaný hodino stroj z roku
1711 (foto č. 2), který díky ak. sochaři Petru Skálovi zno-
vu pohání rafije všech čtyř věžních ciferníků. „Je zázrak,
že stroj, jehož jednotlivé díly byly ručně vykovány, přežil
echny strahy lidí i počasí. Poslední odbornou pře-
stavbu prodělal v roce 1891, kdy jej kutnohorský hodinář
Josef Rudolf vybavil tzv. Grahamovým krokem s mosaz-
ným krokovým kolem a 235 cm dlouhým kyvadlem. Pak
na něm byly bohužel provedeny jen sahy, které vážně
poškodily nejen vlastní stroj, ale i všechny ostatní části,
především ciferníky včetně ruček,“ popisuje Petr Skála.
Hodiny byly zrestaurovány do původního stavu a ke
stroji byla přistavena skříň s automatickým natahovacím
strojem a systémem, který chod periodicky synchronizuje
s přesným časem. Je tedy jisté, že dobu do zahájení další
etapy prací budou odměřovat s naprostou přesností. Ne-
zbývá než věřit, že ji nebudou odpočítávat příliš dlouho.
B l a n k a H r d i n o v á , f o t o J o s e f H u s á k
strana 3
Z P R A V O D A J S T V Í Z D I V I Z Í
Obytný soubor Na Krutci se postupně zabydluje
1
Kutnohorská jezuitská kolej ve službách umění
2 3
Název: Dálnice D8 tunel Panens
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projekt: Valbek a spol. v.o.s.
Doba výstavby: červen 2003 – březen 2007
Naše stavby v soutěži Dopravní stavba roku 2007
Unikátní operační sál zahajuje zkušební provoz
V areálu Úsední vojenské nemocnice ve Střešovicích
tým divize 1 pod vedením Ing. Martina Sirotka právě
zahájil kompletace v rekonstruovaném pavilonu XI.
Svou práci ve sdružení se společnos BAK skončí
koncem roku, nyní však spolu s dodavatelem tech-
nologie firmou Hypokramed edává do zkušebního
provozu specializova neurochirurgic pracoviště
s operačním sálem a intraoperační magnetickou rezo-
nancí, které je první svého druhu v Evropě.
Pavilon XI., postavený v padesátých letech minulého
století, je zděný objekt nad dorysem dvojitého T.
jeden a někde i dva suterény, čtyři NP a nad čáspatra
i podkroví. V rámci jeho rekonstrukce byla do dvora do-
plněna suterénní ístavba, která je provozně propojena
nejen s ním, ale i s rozsáhlou sítí podzemních chodeb.
„Srdcem přístavby je vetřovna magnetické rezo-
nance s moderním přístrojem Signa HDx 3.0T,“ vysvětluje
Ing. Sirotek a vzpomíná: „Výkopové práce byly nepříjem-
né, protože jsme stavební jámu hloubili ímo pod okny
fungujícího ambulantního oddělení a v místě valého lo-
mu, kde ve velké části byla hornina třídy těžitelnosti 6.“
Magnetická rezonance je moderní zobrazovací me-
toda, která se především využí při neurologických
a ortopedických onemocněních. Zařízení, jež ji umožňuje,
musí t odrušeno od všech signálů z vnějšího prostředí,
a aby nedošlo ke zkresle snímků, nesmí být v dosahu
působení magnetického pole žádné železo. „Nesměli
jsme jej použít v kulovém prostoru o poloměru 6 metrů
od středu přístroje a nerezová musela t i armatura do
železobetonu. Její dodávka nám nadělala starosti, protože
výrobce z Itálie ji dodal s dvouměsíčním zpožděním a ješ-
nekompletní. Z nerezu tu jsou i závěsy potrubí a části
vzduchotechniky,“ popisuje zvláštnosti přístavby Ing. Si-
rotek. „Museli jsme si také poradit s dopravou 12tuno-
vého magnetu do téměř dokončeného prostoru a s jeho
napojením na zdroj chladu, jež je od začátku nezbytné.“
Pracovišmagnetické rezonance (viz foto) přímo na-
vazuje na neurochirurgický operační sál, takže je popr
v Evropě bude možné použít i během operace. Oba provo-
zy však budou pracovat také odděleně, a tak výhodyto
metody využijí ve Střešovicích i ambulantní pacienti.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
Výstavba dálnice D8 s tunely Panenská a Libouchec
edstavovala nejzajímavější etapu mého více než
dvacetiletého působeu Metrostavu. Dálnice tu pro-
cháhorským terénem a vytváří prostor pro netradiční
technická řešení, která se u s nebudou opakovat,
zavzpomínal vedoucí projektu Ing. Jiří Valeš.
Tunel Panenská na úseku dálnice D8 z Úsnad Labem
k hranici se SRN je nejdelším lničním tunelem v ČR.
Pro k směr jízdy je v něm pomocí metody NRTM
samostatně vyražený jeden tunelový tubus se emi od-
stavnými zálivy a se dvěma jízdními pruhy šířky 3,50 m,
se dvěma vodícími proužky a s oboustrannými, metr
širokými chodníky. Výška průjezdného průřezu dosahuje
4,50 m, délka levé tunelové trouby je 2167 m, ražečást
je dlouhá 1992 m. Pravá trouba měří 2115 m, ražená část
délku 1977 m. Tunel s podélným sklonem 3,2 %
tubusy osově vzdálené 21 m a spojené 10 propojkami.
U obou portunelu Panenská byly vybudovány provoz-
-technologické objekty pro obsluhu a nádrže zásobující
hydranty v tunelu požární vodou. Odvodnění tunelu řeší
drenážní systém a středová kanalizace, veškerá voda je
před vypuštěním do stních toků upravována pomocí
neutralizační stanice.
Tunel, který budovala divize 5, je napojený na centrální
řídící systém a vybavený nejmodernějšími technologiemi
osvětlením, větráním, kamerovým systémem, požárním
zabezpečením etně detekce hladiny kouře a zaříze pro
odtah kouřových spalin, evakuačním rozhlasem, SOS
skříněmi, akomodačním osvětlením, spojovacím a doro-
zumívacím zařízením. ky těmto moderním technologiím
patří mezi nejbezpečnější v Evropě.
L e n k a S v o b o d o v á , f o t o J o s e f H u s á k
1
2
Metrostav_15_07.indd 3 8/27/07 12:16:01 PM
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2007, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (104378): (0/1) (123 ms)

Rendering Strana 3 (104376): (0/1) (155 ms)

Rendering Strana 2 (104374): (0/1) (154 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3179/vth121048-1.jpg

 i3179/vth121050-1.jpg

 i3179/bg104376.svg

 i3179/vth121052-1.jpg

 i3179/vth121047-1.jpg