Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1
Ptáme se: Ing. Mikuláše Pákha,
ředitele org. složky Praha str. 2
Stavební stroje na prvním a druhém
nástupišti str. 2
Národní technická knihovna jde do
finále str. 3
V Trenčíně roste velkolepý projekt
Laugaricio str. 3
Velikost a výraz staveb
odhalí až pohled z výšky
více ve fotoreportáži na str. 4
28. srpna 2008 / 15 / XX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Vahadlo nad Labem neváhá
Nové sídlo oblastho zastoupení
Oblastní zastoupení divize 8 Metrostavu pro Ústecký kraj
se přestěhovalo do dvoupodlažní administrativbudovy
s obytným podkrom, odkud dříve divize 5 řídila projekt
tunelů Panenská a Libouchec. Od poloviny srpna tedy
severočeský tým divize 8, vedený Ing. Pavlem Nuslauerem,
dlí na adrese: Dělnická 7, 400 04 Trmice. Nová telefonní
čísla jsou 475 620 198 a 475 620 099, fax je 475 620 446.
Změny ve vede
firmy Subterra
Po Ing. Ondřeji Fuchsovi,
který se stal generálním
ředitelem spolnosti
Subterra, a Ing. Jaroslavu
Čižinsm, jenž je jejím
novým výrobně-technickým
ředitelem, ešel do dceřiné společnosti Metrostavu
další kolega. valý technický náměstek naší Divize
development Ing. Petr Kajer se od 1. srpna stal ředitelem
divize 2 Subterra, která se dnes věnuje zejména oblasti
pozemho stavebnictví a inženýrským sím.
Daruj krev
s Metrostavem
V pátek 3. října proběhne
v centrále Metrostavu
v Praze už pošesté akce
Daruj krev s Metrostavem.
Stejně jako posledně,
i teď zveme k účasti nejen
zaměstnance naší společnosti, ale i pracovníky firmy
Subterra. Všechny dobrovolné dárce krve prosíme, aby si
tern konání včas poznamenali do svého kalenře.
Nosná část hlavho pole nového mostu u Litoměřic už
z levého břehu dosahuje téměř do poloviny Labe (foto).
Co drží nad vodou, fotografie neprozradí. Až pohled
z dálky odhalí druhou, stejně dlouhou konzolu na opač-
straně nosného pilíře, ktecelou zko položenou
konstrukci vyvažuje. Každých 8–10 d se obě části va-
hadla symetricky prodlužují o dalších 5 metrů. Do do-
končení jim chyi takty. Nejtší dosud prováděná
letmá betonáž v České republice bude brzy pokrovat
z pilíře číslo 6 na sečném ostrově u druhého břehu
řeky. Díky ní příští rok v létě koryto Labe překlene nový
železobetonový most.
Za rok práce Malé sdružení Prosmyky, složené
z naší divize 4 a společnosti SMP CZ, vybudovalo více než
polovinu nosné konstrukce celého 600 m dlouhého mos-
tu. Na levém ehu Labe navazuje na nedávno otevřený
třetí úsek první části stavby II/247 Litoměřice – přivač
k průmyslové zóně Prosmyky, který dnes končí v Mlékoje-
dech. Na druhém břehu u Litoměřic stavbu uzavře okružní
ovatka Žernosec.
„První tři takty mostu jsme provedli na pevné skruži,
popisuje technologii stavby vedoucí projektu Ing. Petr
Šdronský z divize 4 a pokračuje: „Dnes na dvou
prvních polích začínáme dělat římsy. Skruž na levém
břehu demontujeme a současně dokončujeme její montáž
na protějším, kde s jepomocí vystavíme poslední část
mostu před opěrou. Bednící vozíky jsme přes řeku dopra-
vili loa tesi na nich dnes opravují pšť bed.“
Vahadla hlavho mostu přes Labe budou na obou
březích symetrická a jejich konzoly vytvoří 15 taktů letmé
betože. Konzola vahadla přes slepé rameno Labe bude
o 10 metrů delší. Stabilitu každého z obou vahadel i
stavbě postupně zajišťují dvě provizorpodpěry. Blízká
je u základu, po betonáži sedmého taktu se aktivuje vzdá-
lená, která pro vahadlo na pravém břehu Labe bude stát
v jeho slepém rameni. Není hluboké, pod půl metrem vody
ak ukrývá třímetrovou vrstvu bahna. Práce na založení
této podpěry v současnosti provádě ze stavební lodi
pracovníci společnosti Zakládání staveb.
Let betož hlavního pole mostu u Litoměřic
o rozpě151 metje největší, jaká se u s v republice
dosud prováděla. Navíc má ještě jedno nej – betonáři i
ní poprvé využili nové voky pro letmou betonáž značky
Doka, které firma stejného jména nedávno vyvinula.
Až dokončíme letmou betonáž prvního vahadla, bu-
deme muset oba vozíky demontovat a dopravit je k pilíři
na druhé straně řeky. Předpokládáme, že demontáž vozí-
ku nad řekou bude o něco snadnější, protože v této části
mostu nebude překážet žádná jiná konstrukce. Problémy
ak mohou nastat, až budeme 27 tun těžkou podlahu
vozíku spuštět do lodě, kterou bude v proudu řeky držet
na místě tlačremorkér. Spolu se společnosC-PORT
právě ladíme, která plavidla to vydrží.
Druhý betonáž vozík sice stavbaři budou odstra-
ňovat nad pevnou zemí, ale vnitřbednění komorového
nosníku budou muset demontovat postupně v edcho-
m taktu. Profil konzoly totiž uzavře už dokoený most,
postavený na pevné skruži.
Po skončení stavby se oba vozíky pro letmou betož
vrátí do mateřské firmy Doka, jež technici prozkoumají,
nakolik jsou poškozené a bezpečné pro další použití.
Letos na podzim souběžně s letmou betonáží čeká
na naše techniky další roč kus stavby. Poslední
mostpole na druhém břehu řeky totiž neumňuje po-
stavit skruž tak, aby nezasahovala do průjezdného profilu
železniční dráhy. Proto je nutné celé pole vyrobit asi o půl
metru výš nad definitivní polohou a potom ho při vlakové
výluce spustit na sto pomolisů. š čtrnáctideník
u této náročné akce nebude chybět.
Dozvuk stavby dálnice
V tek 15. srpna začal motorism sloužit zrekon-
struovaný most es řeku Úhlavu u Šnovic na silnici
II/180. Původ most byl i stavbě D5 součás
dálnič objížďky. Tranzit kamionová doprava jej
poškodila natolik, že pro prodloužení jeho životnosti
nestačila pouhá oprava, jak investor předpokládal,
ale musel se podrobit celkové rekonstrukci. Jako člen
ve sdružení se na ní podílela i divize 5 Metrostavu.
Práce na rekonstrukci začaly po zprovoznění dálniční-
ho obchvatu Plzně v květnu 2007. Ni technici a dělníci
z týmu Ing. Pavla Kuděje měli na starost přelky a bu-
dování inženýrských sítí, rekultivace ploch a rekonstrukce
povrchů komunikací. Celý projekt byl náročný zejména
proto, že řeka Úhlava spadá do druhého pásma hygienické
ochrany vodních zdrojů.
i stavbě, na jejímž financování se podílel nejen
Plzeňský kraj, ale i ŘSD a SFDI, byly využity a zesíleny
původní základy pilířů, spodní stavba byla z tší části
vyměněna. Po demolici staré nosné konstrukce byl vy-
betonován nový, přes 140 metrů dlouhý most, který tvoří
spojitá komorová konstrukce o třech polích z předpjatého
železobetonu. Stavba skončila se čtrnáctidenm předsti-
hem po pouhých 15 měsících prací v pátek 15. srpna.
„Díky novému mostu si oddechnou všichni obyvatelé
okolních obcí, zejména blízkých Štěnovic,“ poděkoval
při zahájení provozu plzeňský krajský radní pro dopravu
Ing. Miroslav Jaroš. Slavnostního přesení pásky se
za naši společnost zúčastnil obchodní náměstek divize 5
Metrostavu Ing. Jí Mosler (foto vpravo).
Největší železniční uzel
Stavba na pražsm hlavm železnním nádraží vý-
znam ovlivňuje život města a jeho návštěvků.
Na zátku její druhé etapy o ní na tiskové konferenci
promluvili Ing. Jan Komárek (foto dru zleva), ge-
nerální ředitel investora, Správy železnič doprav
cesty, a Jiří Procházka (foto vlevo), ředitel divize 3
Metrostavu, která modernizaci nádrí řídí.
„Celkové náklady stavby dosáhnou 1,6 miliardy korun
a z 85 % se na nich že podílet EU v rámci operačního
projektu Doprava, řekl Ing. Komárek.Za tyto prostředky
zmodernizujeme západní část kolejiště a zvající sta
nástupiště tak, aby se zvýšila jejich doprav kapacita,
kvalita odbavení a hlavní nádraží se stalo stojnou sta-
nicí pro mezinárodní a dálkovou vlakovou dopravu.“
Stavbu ve sdružení provádí společnosti Skanska DS
a Stavby silnic a železnic, vedené za Metrostav týmem
Ing. Přemysla Krejsy z divize 3. Zkrácení termínu výstavby
navazujícího Nového spojení jim vymezilo velmi krátkou
dobu výluk a trvání prací. v polovině prosince musí
sloužit všechna zmodernizovaná nástupiště 1 až 4 včetně
zabezpovacího a informačního systému a vlaky jezdit
po nových kolejích. ky zkušenosti a nasaze ech
dodavatelů se harmonogram stavby daří plnit. Více se
o stavbě dozvíte v našich novinách na straně 2.
Metrostav_15_08.indd 1 8/27/08 10:42:56 AM
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (226 ms)

Rendering Strana 2 (104288): (0/1) (221 ms)

Rendering Strana 1 (104287): (0/1) (257 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3158/vth120958-1.jpg

 i3158/bg104287.svg

 i3158/vth120959-1.jpg

 i3158/vth120960-1.jpg

 i3158/vth120962-1.jpg