Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2
Dorozumíme se stovými jazyky
Blížící se zátek školního roku se netýká jen dětí, ale
i pracovků Metrostavu, kteří si v rámci podnikového
vzdělávání doplňují znalosti cizích jazyků. Od září se
k současm 215 studenm přidá 145 nových, které
do programu jazykoho vzdělávázačlenilo rozhod-
nutí jejich nadřízených ředitelů.
Zaměstnanci, kteří byli do jazykové výuky vybráni, se
připravují na postup do vyšší pozice, budou využívat jazyk
v praxi firmy, nebo pracují na projektech se zahraničními
investory. Standardizovanou nevislou zkoušku podle
Evropského referenčního rámce pro jazyky a certifit
o svých znalostech mto způsobem úspěšně získalo
343 zaměstnanců naší společnosti.
Stávající systém jazykového vzdělávání probíhá v Me-
trostavu od roku 2005. Výuku zajišťu odbor
jazykové školy Treshold Training Asociates, St. James
a Engspo, které vyhrály běro řízení. Kvalita jejich
výuky se od počátku zvyšuje. Přispělo k tomu i zavede
propracovaných pravidel studia, zpřístupnění elektronic-
kého informačního systému škol všem našim studujícím
a také to, že jazyko školy pochopily specifické poeby
naší stavební firmy.
Letos v ktnu byl proveden průzkum spokojenosti
zaměstnanců, kteří ve smluvních jazykových školách
studují. Vyplynula z něj evažující spokojenost s kvali-
tou výuky, s lektory, s funkčním informačním systémem
i s ostatními službami, které školy poskytují. Na základě
analýzy dílčích nedostatků, zjištěných z průzkumu, a ná-
sledného požadavku Metrostavu zpracovaly školy soubor
opatření k nápravě, jejichž plbude útvar kvalifik-
ho rozvoje pozorně sledovat.
Od ledna 2008 má 60 zaměstnanců naší společnosti,
kteří již získali certifikát B1 a vyšší, nově možnost rozšiřo-
vat si své znalosti angličtiny prostřednictvím e-learningu.
Cílem tohoto pilotního kurzu je, aby si absolventi udržova-
li a rozvíjeli dosaženou úroveň jazykových znalostí. Kurz
využívá interaktiv formu výuky a zahrnuje množství
procvičování jazykových dovedností, prohlubovázna-
lostí a dokonce i kurzy vybrach manažerských doved-
ností v angličtině. tšina jeho účastníků obsah i kvalitu
použité e-learningové služby oceňuje. Vyhodnocení pilot-
ního kurzu a jeho ínosů proběhne v závěru roku a firma
se potom rozhodne, zda bude tuto formu výuky světového
jazyka využívat i v dalších letech.
lem systému jazykového vzdělávání Metrostavu
je tot být i po stnce jazyko vybavenosti plnohod-
notnou evropskou stavební firmou, ve které sle vyšší
počet zaměstnanců bude ovládat alespjeden světový
jazyk tak dobře, aby mohl bezproblémově komunikovat se
svými zahraničními pracovními partnery.
J a n K u c h a ř,
vedouútvaru kvalifikačho rozvoje
Glajcha jako blesk
Prague West, prodejní a servisní centrum pro vozy
značek Mercedes-Benz, smart a Mitsubishi Fuso začal
tým Ing. Jana Krysty z divize 7 stat v prských Sto-
důlkách letos v červnu a dokončit jej musí v extrémně
krátkém termínu do konce roku. Když už v srpnu monté-
ři z provozu ocelových konstrukcí naší divize 7 vztyčili
na nové budově glajchu (foto č. 1), měli investor i do-
davatel důvod k radosti.
Na pozemku o rozloze 48 000 m² zůstal z vodních
skladů stát jen železobetonový skelet jedné haly. „Objekt
pro lakovnu a klempírnu jsme odstrojili a teď v něm pro-
vádíme vyzdívky,říká Ing. Krysta. „Po zemních pracích
a zakládání, které přímo prováděla divize 7, už máme také
téměř hotovou areálovou splaškovou kanalizaci (foto č. 2).
K železobetonovému skeletu nové prodejní budovy dnes
pracovníci naší divize montují poslední prvky její ocelové
rámové konstrukce a zastřešení (foto č. 3).“
„S prací Metrostavu jsme velmi spokojeni, postup
stavby i její kvalita odpovídají em našim požadav-
m,“ pochválil práci divize 7 generální ředitel společ-
nosti Mercedes-Benz Česká republika Till Oberrder
a připil si s výrobně-technickým ředitelem Metrostavu
Ing. Ivanem Hrdinou (foto č. 4). Dobrou spolupráci in-
vestora a dodavatele potvrdila také otevřená komunika-
ce mezi zástupci vedení obou společností, kteří si stavbu
prohlédli od základů po střechu (foto č. 5). Do arlu se
po dokončení vejde naráz 234 osobch i nákladních
vozů a ve dvou směch zde bude pracovat es sto
zaměstnanců. Divize 7 se snaží, aby to bylo co nejdřív.
Ing. Mikuláše Pákha,
ředitele organizační složky Praha
společnosti Doprastav
I když je Ing. Pákh v Praze teprve od března roku 2007,
jeho znalosti česho stavebního prostředí sahají hlu-
boko do minulosti. Po absolvování Slovens tech-
nické university v Bratislatotcelá léta působil na
různých pozicích v československém stavebnictví. Od
roku 1996 pracuje ve slovenském Doprastavu. Ve své
současné funkci považuje Ing. Mikuláš Pákh za svůj
hlavúkol daí sblování obou největších firem sta-
vební skupiny DDM Group.
Spolupce Doprastavu a Metrostavu začala před
dost dlouhou dobou. Jak na ni vzpomínáte?
Na Slovensku se v polovině 90. let výstavba silnič
a dálnesunula do hornatých oblas. Doprastav
v době sice uměl perfektně stavět mosty a dálnice,
ale neuměl budovat tunely. Hledal proto partnera, který
by i nabídce komplexdodávky tuto mezeru doplnil,
a přitom mu nekonkuroval. Za ponecpozice na čes-
kém trhu chtěl nabídnout usnadnění vstupu na Slovensko.
Nejlepší volbou se zdál t Metrostav a jeho tehdejšímu
generálnímu řediteli Ing. Jindřichu Hessovi se myšlenka
česko-slovenské spolupráce zalíbila...
Jako asistent generálního ředitele společnosti Dopra-
stav a vedoujeho odboru tunelových staveb jste ji
dostal na starost. Čím začala?
Abychom skali ru, nabídli jsme první práci my
na Slovensku. Metrostav tak svou činnost u nás zahájil
rekonstrukcí železničního tunelu u obce Telgárt, dříve zva-
né Švermovo. Vedoucí projektu Antonín Straka z divize 5
na tuto stavbu dodnes rád vzpomíná a určitě nejen proto,
že unikátní, do spirály stočený tunel leží v ksné krajině.
Společně jsme potom naproti sobě razili 7,5 km průzkum-
nou štolu silničního tunelu Višňová. Tam se pracovníci
našeho žilinského závodu osobně poznali ze zaměstnanci
divize 5 Metrostavu, takže na stav hloubených čás
tunelu Mrázovka, kterou Doprastav prováděl v Čechách
jako jednu z prvch, jsme si nebyli cizí.
V roce 2000, po vítězství ve výrom řízení Dopra-
stav od investičních fondů odkoupil strategický podíl
akcií Metrostavu. Co se od té doby změnilo?
š vztah je dnes vyrovnaný. Výrobním programem i po-
čtem zaměstnanců, kterých Doprastav také kolem
3,5 tice. My jsme se naučili od Metrostavu budovat tu-
nely, jak o tom svědčí třeba stavba polského tunelu Emília.
Metrostav se od nás naučil stavět dálnice, jak dokazují
úspěšně dokončené projekty divize 4. Rozrostli jsme se
tao řadu dalších firem a společně vytvořili stavební
skupinu DDM Group, která umožňuje posilování pozice
na trhu v obou zemích i v zahraničí.
Doprastav v poslední době výrazně změnil svou vnitř
strukturu. Co jej k tomu vedlo?
Snaha o zvyšová kvality a hledá vniních rezerv.
V Doprastavu tak kromě jiných vznikly specializovaná
divize pro předpínací technologie systému Dywidag,
divize Prefa, divize Ocelové konstrukce a další. Pro naši
organizační složku Praha se tak vytvořil prostor nabízet
tyto technologie v České republice hlavně pro Metrostav
a společnost Subterra. Daří se nám to postupně, i ky
podpe vedeMetrostavu.
Řídíte organizační složku v Praze. Co je její poslání?
Umožňuje Doprastavu podnikat v Čes republice tak,
jak to vaše divize 10 pro Metrostav na Slovensku.
V Praze máme asi 65 zaměstnanců, evážodbor
na podzemní práce. š úkol tady je ale hlubší, než jen
vydělávat peníze. Snažíme se t prostředníkem mezi
oběma společnostmi. Stále se totiž od sebe máme co učit
a je eba využít to lepší z každé firmy, abychom posílili
pozici nejen našich společností, ale celé DDM Group. Mé
osob zkušenosti potvrzují, že Metrostav má vysoce
kvalifikované odborníky personálipravené na každé
úrovni, s nimiž je radost spolupracovat.
strana 2
PTÁME SE
Stavební stroje na prvním a druhém nástupišti
Modernizace západní části železnič stanice Praha
hlavní nádraží se přehoupla do druhé poloviny. Na roz-
šířených stupištích 3 a 4 si už cestující pochvalují
pohodlné cestování, na 1. a 2. ještě na malých ostrův-
cích mezi vybagrovanými jámami stojí stavební stroje
(foto č. 1). Dodavatels sdružení v čele s týmem
Ing. Přemysla Krejsy z divize 3 dodržuje napjatý har-
monogram stavby tak, aby v prosinci zároveň s novým
jízdm řádem mohly vlaky vjet bez omezedo zmo-
dernizované stanice.
„První etapu prací jsme dokončili 16. června a setkali
jsme se i nejspíš se všemi problémy, které nádraží
skrývalo. i druhé nás tak snad nic nepřekvapí,“
říká vedoucí projektu Ing. Krejsa. „Odlišně musíme řit
asi jen mezideponie zeminy, protože nám pro ně ubylo
místo s postupem stavby sousedního Nového spojení.
Poslední výkopová jáma je však hotová, jsou vytr-
hány i koleje v liché části stanice. Tým divize 1 končí ražbu
nové hlavkanalizační stoky. Ze tří podchodů o šířce 8 m
a průchozí výšce 2,55 m dnes veřejnosti slouží pro cestu
z odbavovahaly na 3. až 7. nástupiště jen ten sever.
Ve středním je mezi nimi a stěnou Fantovy budovy hotový
zatím jen podkladní beton, v jižním se na něj chystají.
Charakteristickým znakem obou etap modernizace je
nedostatek sta. Stavební stroje i dnes stojí tak těs
u zapažených výkopových jam, že se laik diví, jak je mož-
né, že do nich nespadnou. Koordinace prací na stísněném
staveništi je o to náročnější, že se na j dá ijet jen
z obtížně průjezdné pražské magistrály.
Velké stavby jsou tu vedle sebe navíc hned čtyři.
Na pracoviště divize 3, z většiny kryté historickou oce-
lovou halou, z jedstrany navazují koleje prádokon-
čovaného Nového spojení, z druhé oprava prvního vino-
hradského tunelu. Divize 9 Metrostavu při tom souběž
provádí rekonstrukci přilehlé Fantovy budovy pro italskou
společnost Grandi Stazioni.
I když stavby život na nádraží komplikují, na zmoder-
nizovaném a bezbariérově ístupném třetím a čtvrtém
stupišti slouží nové výtahy. Cestujípohodlna-
stupují i vystupují z vlaků na rozšířené perony a využívají
moderní informační systém. Mimo nádražhalu je ed
nepřízní počasí chrání skleněné přístřešky (foto č. 2).
Ocelová draž hala je patkově chráněná
a na svou rekonstrukci teprve čeká. Stavbi zatím na-
hradili jen 400 vypadlých nebo prasklých skel v jejím
zastřešení, aby do nového kolejiště nepršelo. Ponechali
odkrytá i technicky zajímavá kloubová uložení ocelových
sloupů na litinopatky. Pohledy cestuch ak nelá-
kají detaily. Čas při čení si nejraději krátí pozorováním
stavby, od které je výjimečně nedělí ohrada, kterou tu není
možné osadit, ale jen koleje s bezpečnostní páskou. Díky
vytíženosti pražského hlavního nádraží je tak vlastně tato
stavba divize 3 nejsledovanější v celé republice.
1
1
2
3
4
5
2
Metrostav_15_08.indd 2 8/27/08 10:42:58 AM
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (316 ms)

Rendering Strana 3 (104289): (0/1) (309 ms)

Rendering Strana 2 (104288): (0/1) (354 ms)

Rendering Strana 1 (104287): (0/1) (353 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3158/vth120958-1.jpg (3x)

 i3158/vth120959-1.jpg (3x)

 i3158/bg104288.svg

 i3158/vth120960-1.jpg (3x)

 i3158/vth120962-1.jpg