strana 4
Blahopřejeme
i n f o r ma c e / ak t u a l i t y / z a j í mav o s t i
Nový způsob nabídky
reklamních předmětů
Na š e f o t o r e p o r t á ž
Upřímné přání všeho nejlepšího zasíláme všem našim
spolupracovníkům, kteří v září letošního roku oslaví
Od 1. srpna letošního roku rozšířila firma Metros svoji
nabídku pro Metrostav o reklamní a propagační předměty. Dosud je zajišťovala společnost SPEED PRESS,
přesun k Metrosu tuto službu zjednoduší a převede do
rámce stavební skupiny DDM Group.
„Způsob objednávání přes e-shop se nezměnil,“ říká
vedoucí úseku nakupování Metrosu Karel Ševčík a dodává: „I přes období letních dovolených už s novým systémem aktivně pracuje více než polovina oprávněných
zaměstnanců Metrostavu. Principy objednávání, přihlašovací jména a hesla do nového systému se nezměnily,
zachovali jsme i čtvrtek jako den rozvozu.“
Prozatím funguje jen část nového internetového obchodu, který po dopracování nabídne nejen celoročně
dostupné standardní zboží a vánoční kolekci, ale i jednorázové akce se zvýhodněnými cenami. S novým designem
stránek se na internetu objeví poprvé i sekce, ve které
se pracovníci Metrostavu budou moci přímo podílet na
výběru nového zboží do pravidelného sortimentu. Zájem
o některé reklamní a dárkové zboží s logem Metrostavu
byl v minulosti tak velký, že Metros dokonce připravuje
i nabídku předmětů, které si za výhodné ceny budou moci
koupit všichni zaměstnanci Metrostavu.
své životní jubileum. Přejeme jim do dalších let hodně
zdraví, štěstí a spokojenosti nejen v pracovním, ale
také v rodinném životě. Za práci, kterou vykonávají pro
naši společnost, jim děkujeme a přejeme ještě mnoho
dalších pracovních i osobních úspěchů.
50 let
Rostislav Beránek, samostatný odborný technický
pracovník z divize 2
Karel Zachař, strojník z divize 5
Václav Jonáš, železář z divize 6
Ladislav Měchura, tesař z divize 6
Václav Hořejší, montér z divize 7
Ing. Jaroslav Stuchlík, hlavní stavbyvedoucí z divize 8
Josef Kaňka, topenář z divize 9
Ing. František Mach, samostatný odborný technický
pracovník z divize 9
Jiří Trousil, zedník z divize 9
1
60 let
Kamil Málek, odborný technický pracovník z divize 1
Ján Orechovský, mistr z divize 1
Václav Čermák, tesař z divize 3
František Zelenka, stavební dělník z divize 6
Václav Hanka, skladník z divize 6
Fantastický výkon
při posledním pokusu
Miroslav Zíma, řidič z divize 7
Alois Zeman, zedník z centrály
V září oslaví své životní jubileum také
Zuzana Kopáčová, samostatná odborná technická
2
3
4
5
pracovnice z divize 6,
Helena Brázdová, účetní z divize 7
a Dana Hampejsová, sekretářka z divize 9.
Rovněž jim srdečně blahopřejeme.
Sen je skutečností
Muzeum železniční a silniční historické techniky v bývalé výtopně ve Zdicích se 25. srpna stalo svědkem
křtu knihy o Novém spojení. Váženými kmotry nové publikace se stali její autor Ing. Jiří Wohlmuth a Ing. Cyril
Suk, CSc., ředitel organizační jednotky Správy dopravní železniční cesty – Stavební správy Praha.
Nové spojení, na jehož výstavbě se ve sdružení významně podílí Metrostav, propojí už letos v prosinci železniční stanice Praha hlavní nádraží a Masarykovo nádraží
se stanicemi v Libni, Vysočanech a v Holešovicích a do
středu města zavede severní a východní tratě.
O takovém spojení snilo hned několik generací projektantů i investorů a všech ostatních, kdo Praze přáli kvalitní
a komfortní železniční dopravu. Jeho stavba sice započala
až v roce 2004, díky nasazení dodavatelských firem ale
bude uvedeno do provozu o celé dva roky dřív, než bylo
původně plánováno.
Výpravnou publikaci o téměř stoletých snech, padesátileté historii, nedávné minulosti a současnosti největší
poválečné železniční stavby vydalo nakladatelství SAXI.
Metrostav se na jejím vzniku podílel i fotografiemi, které
v průběhu budování tunelů pod žižkovským vrchem Vítkovem pořídil náš fotograf Josef Husák.
Křest ve Zdicích završil úsilí všech, kdo se na vzniku
knihy Nové spojení 2004–2009 významně podíleli. Na
fotografii vpravo od Ing. Cyrila Suka, duchovního otce
publikace, stojí kreslíř Jiří Ryvola, vlevo autor Ing. Wohlmuth, fotograf Miroslav Deneš a vydavatel Radim Říha.
Muzeum železniční a silniční techniky, které jako kulisa
při malé slavnosti připomnělo historii železnice, můžete
ve Zdicích navštívit vždy první víkend v měsíci od dubna
do října v době od 10.00 do 17.00 hodin.
Barbora Špotáková navázala na tradici slavných českých oštěpařů Dany Zátopkové a Jana Železného a na
olympijských hrách v Pekingu získala 21. srpna 2008
svým posledním finálovým pokusem zlatou medaili!
V telefonické zprávě po závodech poděkovala za blahopřání Metrostavu: „Je to i vaše zásluha, bez ní by
to bylo obtížné.“
Závod v hodu oštěpem se pro Báru Špotákovou vyvíjel
příznivě, pokud by se nejlepší současná světová oštěpařka chtěla po prvním pokusu spokojit s druhým místem.
Až do srpna slabě házející Ruska Maria Abakumová totiž
už prvním hodem vrhla oštěp o 10 cm dál než naše reprezentantka a ve čtvrté sérii dokonce překonala evropský
rekord výkonem 70,78 metru. Barboře Špotákové se
ale podařilo v posledním pokusu hodit neuvěřitelných
71,42 metru – nový osobní i evropský rekord a čtvrtý
nejdelší hod v ženském oštěpu.
„Vždycky jsem říkala, že jednou vyhraju nádherným
posledním pokusem. Vůbec ale nevím, jak jsem ho hodila
teď, jako by se stal zázrak,“ řekla po závodě. „Porazit ruskou soupeřku, zvlášť v tento den, je neuvěřitelné. Měla
jsem energii všech, co mi přáli. To byla síla, která můj
oštěp poslala tak daleko,“ poděkovala všem svým přívržencům. Jistě mezi ně patří i zaměstnanci Metrostavu,
který ji dlouhodobě podporuje.
Po skončení olympijských her se v Jablonci nad Nisou,
rodišti Báry Špotákové, uskuteční v pátek 5. září od pěti
hodin odpoledne setkání elitních světových oštěpařek.
Pořadatel, společnost Česká atletika, zve na „Jablonecký
oštěp“ všechny příznivce naší zlaté medailistky.
–ls–, foto Roman Vondrouš, ČTK
6
7
Velikost a architektonický výraz staveb často odhalí až pohled z výšky
Spatřit stavby Metrostavu z ptačí perspektivy mohou jenom opeřenci a občas fotograf. Z jeho záběrů dnes můžeme výjimečně
odhalit celé útroby Letenské pláně (foto č. 1), a ocenit tak rozsah zdejšího staveniště tunelů Blanka. Do jámy s hloubkou
až 25 m, vedle které i velké stavební stroje vypadají jako drobní mravenci, se v budoucnosti musí ukrýt nejen obě silniční
tunelové trouby a podzemní křižovatka U Vorlíků, ale i technologické centrum a garáže s 863 parkovacími místy. Až v roce
2011 divize 2 stavbu ukončí, bude pohled na Letnou připomínat záběry na stanici Střížkov (foto č. 2), kde jen „paryba“
proskleného zastřešení upozorňuje, že tu pod zelenými trávníky panuje čilý dopravní ruch na trase metra IV. C2. Nový
úsek pražské podzemní dráhy, na kterém se významně podílela divize 8, obyvatele Proseka a Letňan rychle přepraví až
na Pankrác, kde ve velmi krátkém termínu divize 3 dokončila náročnou stavbu moderního sídla České pojišťovny se čtyřmi
nezvyklými „upoutanými vzducholoděmi“ střešních nástaveb (foto č. 3). Některé naše stavby prostě z nadhledu vyniknou,
jiné jsou téměř nepostřehnutelné. Foto č. 4 tak z práce divize 5 na tunelech Nového spojení ukazuje jen portály na výjezdu
k hlavnímu nádraží. Navíc však prozradí, že i když první vlaky pojedou po trati už 1. září, dokončení terénních a sadových
úprav ještě čeká na příští rok. Zato bytové domy „Na vyhlídce“ už jsou zabydlené a dohotovené včetně okolní zeleně (foto
č. 6). Letecké kolečko nad Prahou odhalilo i dvě další jizvy, kterými se pod zem zakusuje právě budovaná severozápadní
část silničního Městského okruhu. Železobetonové rámové konstrukce hloubených tunelů Blanka na trojském břehu Vltavy
zatím rostou jen do stavební jámy před portály ražených tunelů směrem k Letné (foto č. 7). Za tři roky se však do nich auta
ponoří, aby na druhé straně rozestavěného úseku MO vyjela na mimoúrovňové křižovatce Malovanka (foto č. 8) u severního
portálu Strahovského tunelu. Až bude celý tunelový komplex Blanka dokončený, ptáci ani fotografové z letadla z něj mnoho
neuvidí. Díky Metrostavu a podzemní dopravě však budou mít v centru Prahy o mnoho čistší vzduch.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 5,
180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 15/2008 vyšlo 28. 8. 2008 (16/2008 vyjde 10. 9. 2008) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jan Cuc, Ing. Jiří Kavan, Mgr. Jan Kuchař, Pavel Meyer,
Ing. Jaromír Pavlíček, Ing. Jaromír Šob a Ing. Libuše Weinfurtová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 /
Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 /
Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Metrostav_15_08.indd 4
8/27/08 10:43:03 AM