strana 4

Blahopřejeme

i n f o r ma c e / ak t u a l i t y / z a j í mav o s t i

Nový způsob nabídky

reklamních předmětů

Na š e f o t o r e p o r t á ž

Upřímné přání všeho nejlepšího zasíláme všem našim

spolupracovníkům, kteří v září letošního roku oslaví

Od 1. srpna letošního roku rozšířila firma Metros svoji

nabídku pro Metrostav o reklamní a propagační předměty. Dosud je zajišťovala společnost SPEED PRESS,

přesun k Metrosu tuto službu zjednoduší a převede do

rámce stavební skupiny DDM Group.

„Způsob objednávání přes e-shop se nezměnil,“ říká

vedoucí úseku nakupování Metrosu Karel Ševčík a dodává: „I přes období letních dovolených už s novým systémem aktivně pracuje více než polovina oprávněných

zaměstnanců Metrostavu. Principy objednávání, přihlašovací jména a hesla do nového systému se nezměnily,

zachovali jsme i čtvrtek jako den rozvozu.“

Prozatím funguje jen část nového internetového obchodu, který po dopracování nabídne nejen celoročně

dostupné standardní zboží a vánoční kolekci, ale i jednorázové akce se zvýhodněnými cenami. S novým designem

stránek se na internetu objeví poprvé i sekce, ve které

se pracovníci Metrostavu budou moci přímo podílet na

výběru nového zboží do pravidelného sortimentu. Zájem

o některé reklamní a dárkové zboží s logem Metrostavu

byl v minulosti tak velký, že Metros dokonce připravuje

i nabídku předmětů, které si za výhodné ceny budou moci

koupit všichni zaměstnanci Metrostavu.

své životní jubileum. Přejeme jim do dalších let hodně

zdraví, štěstí a spokojenosti nejen v pracovním, ale

také v rodinném životě. Za práci, kterou vykonávají pro

naši společnost, jim děkujeme a přejeme ještě mnoho

dalších pracovních i osobních úspěchů.

50 let

Rostislav Beránek, samostatný odborný technický

pracovník z divize 2

Karel Zachař, strojník z divize 5

Václav Jonáš, železář z divize 6

Ladislav Měchura, tesař z divize 6

Václav Hořejší, montér z divize 7

Ing. Jaroslav Stuchlík, hlavní stavbyvedoucí z divize 8

Josef Kaňka, topenář z divize 9

Ing. František Mach, samostatný odborný technický

pracovník z divize 9

Jiří Trousil, zedník z divize 9

1

60 let

Kamil Málek, odborný technický pracovník z divize 1

Ján Orechovský, mistr z divize 1

Václav Čermák, tesař z divize 3

František Zelenka, stavební dělník z divize 6

Václav Hanka, skladník z divize 6

Fantastický výkon

při posledním pokusu

Miroslav Zíma, řidič z divize 7

Alois Zeman, zedník z centrály

V září oslaví své životní jubileum také

Zuzana Kopáčová, samostatná odborná technická

2

3

4

5

pracovnice z divize 6,

Helena Brázdová, účetní z divize 7

a Dana Hampejsová, sekretářka z divize 9.

Rovněž jim srdečně blahopřejeme.

Sen je skutečností

Muzeum železniční a silniční historické techniky v bývalé výtopně ve Zdicích se 25. srpna stalo svědkem

křtu knihy o Novém spojení. Váženými kmotry nové publikace se stali její autor Ing. Jiří Wohlmuth a Ing. Cyril

Suk, CSc., ředitel organizační jednotky Správy dopravní železniční cesty – Stavební správy Praha.

Nové spojení, na jehož výstavbě se ve sdružení významně podílí Metrostav, propojí už letos v prosinci železniční stanice Praha hlavní nádraží a Masarykovo nádraží

se stanicemi v Libni, Vysočanech a v Holešovicích a do

středu města zavede severní a východní tratě.

O takovém spojení snilo hned několik generací projektantů i investorů a všech ostatních, kdo Praze přáli kvalitní

a komfortní železniční dopravu. Jeho stavba sice započala

až v roce 2004, díky nasazení dodavatelských firem ale

bude uvedeno do provozu o celé dva roky dřív, než bylo

původně plánováno.

Výpravnou publikaci o téměř stoletých snech, padesátileté historii, nedávné minulosti a současnosti největší

poválečné železniční stavby vydalo nakladatelství SAXI.

Metrostav se na jejím vzniku podílel i fotografiemi, které

v průběhu budování tunelů pod žižkovským vrchem Vítkovem pořídil náš fotograf Josef Husák.

Křest ve Zdicích završil úsilí všech, kdo se na vzniku

knihy Nové spojení 2004–2009 významně podíleli. Na

fotografii vpravo od Ing. Cyrila Suka, duchovního otce

publikace, stojí kreslíř Jiří Ryvola, vlevo autor Ing. Wohlmuth, fotograf Miroslav Deneš a vydavatel Radim Říha.

Muzeum železniční a silniční techniky, které jako kulisa

při malé slavnosti připomnělo historii železnice, můžete

ve Zdicích navštívit vždy první víkend v měsíci od dubna

do října v době od 10.00 do 17.00 hodin.

Barbora Špotáková navázala na tradici slavných českých oštěpařů Dany Zátopkové a Jana Železného a na

olympijských hrách v Pekingu získala 21. srpna 2008

svým posledním finálovým pokusem zlatou medaili!

V telefonické zprávě po závodech poděkovala za blahopřání Metrostavu: „Je to i vaše zásluha, bez ní by

to bylo obtížné.“

Závod v hodu oštěpem se pro Báru Špotákovou vyvíjel

příznivě, pokud by se nejlepší současná světová oštěpařka chtěla po prvním pokusu spokojit s druhým místem.

Až do srpna slabě házející Ruska Maria Abakumová totiž

už prvním hodem vrhla oštěp o 10 cm dál než naše reprezentantka a ve čtvrté sérii dokonce překonala evropský

rekord výkonem 70,78 metru. Barboře Špotákové se

ale podařilo v posledním pokusu hodit neuvěřitelných

71,42 metru – nový osobní i evropský rekord a čtvrtý

nejdelší hod v ženském oštěpu.

„Vždycky jsem říkala, že jednou vyhraju nádherným

posledním pokusem. Vůbec ale nevím, jak jsem ho hodila

teď, jako by se stal zázrak,“ řekla po závodě. „Porazit ruskou soupeřku, zvlášť v tento den, je neuvěřitelné. Měla

jsem energii všech, co mi přáli. To byla síla, která můj

oštěp poslala tak daleko,“ poděkovala všem svým přívržencům. Jistě mezi ně patří i zaměstnanci Metrostavu,

který ji dlouhodobě podporuje.

Po skončení olympijských her se v Jablonci nad Nisou,

rodišti Báry Špotákové, uskuteční v pátek 5. září od pěti

hodin odpoledne setkání elitních světových oštěpařek.

Pořadatel, společnost Česká atletika, zve na „Jablonecký

oštěp“ všechny příznivce naší zlaté medailistky.

–ls–, foto Roman Vondrouš, ČTK

6

7

Velikost a architektonický výraz staveb často odhalí až pohled z výšky

Spatřit stavby Metrostavu z ptačí perspektivy mohou jenom opeřenci a občas fotograf. Z jeho záběrů dnes můžeme výjimečně

odhalit celé útroby Letenské pláně (foto č. 1), a ocenit tak rozsah zdejšího staveniště tunelů Blanka. Do jámy s hloubkou

až 25 m, vedle které i velké stavební stroje vypadají jako drobní mravenci, se v budoucnosti musí ukrýt nejen obě silniční

tunelové trouby a podzemní křižovatka U Vorlíků, ale i technologické centrum a garáže s 863 parkovacími místy. Až v roce

2011 divize 2 stavbu ukončí, bude pohled na Letnou připomínat záběry na stanici Střížkov (foto č. 2), kde jen „paryba“

proskleného zastřešení upozorňuje, že tu pod zelenými trávníky panuje čilý dopravní ruch na trase metra IV. C2. Nový

úsek pražské podzemní dráhy, na kterém se významně podílela divize 8, obyvatele Proseka a Letňan rychle přepraví až

na Pankrác, kde ve velmi krátkém termínu divize 3 dokončila náročnou stavbu moderního sídla České pojišťovny se čtyřmi

nezvyklými „upoutanými vzducholoděmi“ střešních nástaveb (foto č. 3). Některé naše stavby prostě z nadhledu vyniknou,

jiné jsou téměř nepostřehnutelné. Foto č. 4 tak z práce divize 5 na tunelech Nového spojení ukazuje jen portály na výjezdu

k hlavnímu nádraží. Navíc však prozradí, že i když první vlaky pojedou po trati už 1. září, dokončení terénních a sadových

úprav ještě čeká na příští rok. Zato bytové domy „Na vyhlídce“ už jsou zabydlené a dohotovené včetně okolní zeleně (foto

č. 6). Letecké kolečko nad Prahou odhalilo i dvě další jizvy, kterými se pod zem zakusuje právě budovaná severozápadní

část silničního Městského okruhu. Železobetonové rámové konstrukce hloubených tunelů Blanka na trojském břehu Vltavy

zatím rostou jen do stavební jámy před portály ražených tunelů směrem k Letné (foto č. 7). Za tři roky se však do nich auta

ponoří, aby na druhé straně rozestavěného úseku MO vyjela na mimoúrovňové křižovatce Malovanka (foto č. 8) u severního

portálu Strahovského tunelu. Až bude celý tunelový komplex Blanka dokončený, ptáci ani fotografové z letadla z něj mnoho

neuvidí. Díky Metrostavu a podzemní dopravě však budou mít v centru Prahy o mnoho čistší vzduch.

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 5,

180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 15/2008 vyšlo 28. 8. 2008 (16/2008 vyjde 10. 9. 2008) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jan Cuc, Ing. Jiří Kavan, Mgr. Jan Kuchař, Pavel Meyer,

Ing. Jaromír Pavlíček, Ing. Jaromír Šob a Ing. Libuše Weinfurtová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 /

Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 /

Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736

Metrostav_15_08.indd 4

8/27/08 10:43:03 AM