Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3
rodtechnická knihovna v pražských Dejvich ne-
daleko stavební fakulty ČVUT jeř hoto. Všech-
ny práce na ročné stav dnes finišují, aby íští
měsíc mohlo t zahájeno kolaudační řízení.
Jde zejména o provedekomplexch zkoušek pro-
vozch cel a potřebch měření, dokončení PSV
a venkovních prací. Po kolaudaci pak nastoupí obvyk
dokončovací práce na nedolcích a osazování interi-
érového vybavení,“ ří Ing. Karel Hrdlovics z divize 9.
Od minulého ipomenuv našich novinách již stavbi
pod jeho vedením dokončili vni plášť fasády, hrubé
rozvody TZB, podlahy, vnitříčky a střechu. Mimo do-
končovací práce v budově probíhá kompletace koncových
prvků technického zabezpečení a pokládají se podlahovi-
ny. „Provádíme stěrkové podlahy, podle obrazců napětí
pokládáme kaučukovou krytinu (foto č. 2) a Bituterraco,
osazujeme truhřs prvky a finišujeme na úpravách
venkovních ploch,“ popisuje postup prací Ing. Hrdlovics.
Do konce srpna bude hotová předsazená obálka fasá-
dy, takže budova již dnes svůj specifický výraz (foto
č. 1). Právě u edsazené atypicfasády z tvarovaného
kaleného skla musel tým Ing. Hrdlovicse řešit zcela nové
postupy a detaily. Výrobu kaleného skla totiž zajišťují
pouze dva výrobci v Evropě, kteří nemají zastoupe
v České republice. Podle nám zch informa také
zatím nikdo v Evropě takto atypicky řešenou fadu ne-
dělal,upřesnil Ing. Hrdlovics s tím, že i realizaci fasády
museli jeho technici nejprve zkontrolovat prováděpro-
jekt a z bezpečnostních vodů nahradit lepené bodové
uchycení skleněných tvarovek mechanickým. Vybraná
společnost Lamberts totiž odmítala dodat sklo při zacho-
vání jeho kotvení podle projektu, protože v Německu nelze
skleněný prvek na fasádě zajistit pouze lepením bez me-
chanicho ukotvení. Dále bylo eba znit nosoce-
lové kotvy, aby edsazená fada vyhovovala z tepelně-
technického hlediska, a vyřešit namáhání mechanických
kotev bodového uchycení a pnutí skla. „Teprve poté jsme
výsledky zkoušek fasády mohli projednat s IKATES, cer-
tifikačním orgánem v České republice, abychom skali
oprávk jejímu použití,“ popisuje náročný postup při
řešení fasády vedoucí projektu Ing. Hrdlovics.
Obavy panovaly ta ze zabezpeče pokládky Bitu-
teracca. „Prvně jsme museli najít dodavatele, protože
licenci na výrobu to podlahosměsi jen dvanáct
zahraničních firem,“ pokračuje Ing. Hrdlovics. „Museli
jsme tavyřešit, jaké dopady bude t pokládka hor
směsi s teplotou 250 °C na betonovou mazaninu s podla-
hovým vytápěním a osazeným elektro materiálem. Nako-
nec jsme práce zabezpečili tak, že jsme studenou vodou
v rozvodech podlahového vytápění ochlazovali betonovou
mazaninu, a tím eliminovali její nejvěí pnutí a poškoze
zabudovaných rozvodů.
stavbu Národní technicknihovny završí osazení
centrálního uměleckého la, na které je nyní vypsána
soutěž. „Vzhledem k tomu, že se vybírá i z abstraktních
děl, mezi kterými nechybí například kamery enášející
pohyb na zvuk či světlo, nebo skluzavky v prostoru pro
těvníky, tak jde pro stavaře o velmi atypickou čin-
nost,“ uzavírá Ing. Hrdlovics. Určitě ji budeme sledovat.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Naproti oboře Hvězda vyrůstá pod vedením týmu
Ing. Miroslava Pajera z divize 6 nokomerč cent-
rum Vypich. Součástí stavby pro společnosti Inter Cora
a PROSS Vypich je i rozšíření křižovatky na Vypichu
etně úpravy tramvajové zastávky a nových autobu-
sových pruhů, podchod Bělohorské ulice a prodloení
komunikace pro bruslaře a cyklisty z parku Ladronka
až na Bílou Horu. Obnovena bude také část poutní ces-
ty z Lorety do Hájku, která prochází v sousedství.
Staveniště nového centra se nachá na rohu ulic
lohorská a Kuklova. Zam tu za plotem s logem Met-
rostavu hučí jen stavební stroje, od září příšho roku sem
ak začnou proudit davy kupujících. Nová, dvoupatrová
budova na ploše 50x100 metrů tot bude sloit pro
obchodní dům Kaufland a bude teprve druhým velkým
kupním centrem Prahy 6. Vedlejší objekt s půdory-
sem do tvaru písmene L nabídne ve ech nadzemních
podlažích prostor pro restaurace a kanceláře vedení spo-
lečnosti Kaufland. V podzemí i na povrchu bude mož
zaparkovat více než 400 vozů. Díky podchodu pod rušnou
Bělohorskou ulicí bude budovaný areál ímo napojen
na zastávky hromadné dopravy.
Vedle výstavby budov projekt zahrnuje i rekonstrukci
přilehlé lohorské ulice a křižovatek s ulicí Slezanů
a Ankarská et renovace části veřejného osvětlení.
Na základě spolupráce investora s Městskou částí Praha 6
jeho součástí bude i ovál pro in-line bruslaře.
Celý projekt bude dokončen přesně za rok – k 31. srp-
nu 2009, stavbaři však mnoho času nemají.Momentálně
jsou práce v plm proudu na všech objektech. Železo-
betonový prefabrikovaný skelet prodejny je téměř hotový
a začínáme provát střechu (foto č. 1, 2). Uvnitř objektu
pracujeme na kanalizaci a podlahách. Z monolitické kon-
strukce administrativní budovy máme prakticky hotové
podzemní patro a stavba je tedy zhruba v jedné čtvrtině.
Souběžně budujeme i areálové parkoviště, popisuje
Ing. Pajer. Jeho stavba bude asi nejnárnější, proto-
že se nachází na střeše podzemho parkingu. roky
na vyspádování a odvodnění nám doplňují i vysoké poža-
davky z detailně propracovaných edpia specifikací
Kauflandu, které se týkají nejen odstínů barev a celkového
vzhledu, ale i výběru stavebních subdodavatelů.“
Velmi náročje koordinace úprav půlkilometrového
úseku rušné Bělohorsulice, kde je za plného provozu
nutné přeložit i množství stávajících inženýrských sítí.
Tým divize 6 však na Bílé hoře čeká vítězství, porážka se
na stejném místě nikdy dvakrát neopakuje.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Národní technická knihovna jde do finále
Praha 6 získá druhé obchodní centrum
Když íští rok v létě zavítáte na dovolenou na Slo-
vensko, žete se s rodině či átelům pochlubit
nejednou stavbou, na které se podílel Metrostav. Když
dojedete po dálnici D1 z Bratislavy až do Trenčína,
hned u vjezdu do města vás upoutá Laugaricio, moder-
nákupní centrum, které v současné době staví tým
divize 1 pod vedením Ing. Radomíra Richtera.
Celková rozloha nového obchodně-společenského
centra Laugaricio dosáhne 67 000 m² pronajímatelných
a obchodních ploch. Slí je dohromady několik samo-
statných objektů a vzhledem k velikosti celého projektu
je jeho realizace rozdělena do několika etap.
V současné době divize 1 staví nákupní molo, které
bude nezaměnitelné i ky svému nevšednímu architek-
tonicmu poje s výraznou pestrobarevnou fasádou,
jejímž ústředním motivem je člověk a jeho odraz. Jde
o osobitý návrh z lny Atelieru 8000, vedeného známými
architekty Jiřím Skříteckým a Martinem Kraupnerem,
kteří navrhli třeba moderní autobusové nádraží Merkury
Center v Českých Budějovicích.
Obchodní pasáž trenčínské stavby bude tšinou
jednopodlažní, jen část nad vstupní halou bude o patro
vší. Devět met širokou paž lemovanou obchody
a členou ponavou zelerozšíří po každých 40 met-
rech vložená vnitřní náměstí. Denní světlo jim zajistí pro-
sklené lomenice a světelné studně, které vnitřní prostor
dominantně propojí s oblohou a světlo díky nim pronikne
do hloubky ceho prostoru (vizualizace). Náměstí na-
bídnou příjemné posezení v kavárnách a fast foodech.
O patro výš se zákazníci zabaví v prostorách pro sport
i odpočinek a stavba zde nalezne nezbytné zázemí. Nikdo
se nebude muset bát, že v členitém areálu zabloudí. K cíli
ho spolehlivě dovedou charakteristické barevné motivy.
Pozornost, kterou investor věnoval symbióze mezi
architektonickým, technickým a funkčním řešením ce-
lého centra dává tušit, že v něm ichni najdou příjemné
prostředí a objekt bude dobře sloužit svému uživateli.
Stavba zala letos v ktnu a řídí ji brněnská oblast
divize 1 Metrostavu, na realizaci se polí i tým z její os-
travské oblasti a pracovníci Doprastavu. „Na staveništi
dnes končíme zemní práce a monolitické železobetonové
konstrukce, montovaný skelet je hotový ze dvou třetin,“
říká Ing. Richter.Je to pro nás jedna z dosud nejvýznam-
nějších zakázek na Slovensku a dáváme si záležet, aby
investor byl spokojen nejen s kvalitou stavby, ale i s do-
držováním jejího harmonogramu.
Investice do probíhající první etapy projektu dosáhnou
0,9 mld. slovenských korun. V následné fázi by mělo dojít
k rozšíření galerie o dalších 15 tisíc m² v dru samostat-
né budově a ve dvou stavbách menšího rozsahu.
První etapa Laugaricio by měla být pro velké nájemce
připravena do konce prosince letošního roku, aby mohli
v klidu vybavit své prodejny a provozovny. Slavnostní ote-
ení obchodně-společenského centra plánuje investor,
společnost Trenčín Retail Park, na březen roku 2009.
Jarmila Šnoblová, vizual. Atelier 8000
V Trenčíně roste velkolepý projekt Laugaricio
Vodní stavba v rytmu koňských kopyt
Na špici Císařského ostrova už měř rok buduje sdru-
žení, vedené týmem Ing. Davida Štochla z divize 6 Me-
trostavu, malou vodelektrárnu Troja. Stavba z nad-
hledu (foto) i v řezu výkresové dokumentace ipomíná
ponorku. Když v sousedním sportovm areálu probí-
hají jezdecké soutěže a pro klid koní je uzavřena jediná
přístupová cesta na staveniště, bývá i ona vodou zcela
odříznuta od okolního světa.
Naštěstí jsme založení stavebjámy s velkými e-
suny materiálu zvládli přes zimu a na jaře, kdy byla cesta
kolem jezdeckého závodiště otee,“ říká vedoupro-
jektu Ing. Štochl. V ji často nesmíme používat, a to
nám trochu komplikuje právě probíhající betonáže vtoků
a savek kolem dvou plánovaných Kaplanových turbín. Ty-
to prostorově náročné železobetonové konstrukce, jejichž
provedení má zásadní význam pro účinnost elektrárny,
přecházejí ze čtvercového průřezu s hranou 6,2 m na kruh
o průměru 3 metry a z něj se vrace na obdélník o rozmě-
rech 6,2 x 4,2 m. V současnosti se na jejich spodní část
betonudo klasicho bedněhorní uzavíradesky.
Nová MVE u Trojského jezu vyčerpá všechny možnosti
využipovrchových vodních toků pro výrobu elektric
energie v Praze. Naše metropole jde totiž ostatm čes-
kým měsm íkladem a na Vltavě zva jen dva
jezy, Štítkovský a Staroměstský, na kterých elektrárna
nestojí. A ani stát nebude. Mají totiž pouze metrový spád,
takže by se investice do stavby nevyplatila, a navíc by
s nimi v historickém centru li problém patkáři.
Pětice stávajících malých vodních elektráren na Štvanici,
v Moanech, v Podba, na Botiči a na Berounce v Čer-
nošicích dodává do energetické sítě půl procenta pražské
ročspotřeby. Od druhé poloviny příšho roku jej navýší
MVE Troja s 2,3 MW plánovaného výkonu.
2
21
1
Metrostav_15_08.indd 3 8/27/08 10:43:00 AM
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2008, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (434 ms)

Rendering Strana 4 (104291): (0/1) (435 ms)

Rendering Strana 3 (104289): (0/1) (479 ms)

Rendering Strana 2 (104288): (0/1) (478 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3158/vth120959-1.jpg (3x)

 i3158/vth120960-1.jpg (3x)

 i3158/bg104289.svg

 i3158/vth120962-1.jpg (3x)

 i3158/vth120958-1.jpg