Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2
Skutečný výhled z ještě nepostaveného domu
Od konce června si zájemci mohou vybrat z 30 nových
bytů, které Metrostav Development nabízí ve svém
novém projektu Pod Tyršovým vrchem v Praze 4. Dva
domy na rozhra Nuslí a Michle nabídnou atraktiv
bydlení nedaleko centra města v oblasti s plnou ob-
čanskou vybaveností. Její přednosje kromě snad
dostupnosti i blízkost romantického údolí Botiče a Tyr-
šova vrchu, které vybízí k příjemm procházkám.
Stavba Pod Tyršovým vrchem, jež vzhled navrhli
Ing. arch. Marek Lehmann a Ing. arch. Radovan Kovářík,
je rozdělena na dva samostatné domy, které propoza-
střešený chodník. První budova A s půdorysem do tvaru
písmene L bude čtyř až pětipodlažní a přilehne k ulici Ma-
gistrů. Druhý, šestipodlažní objekt B s ní bude půdorysně
zarovnaný a orientovaný směrem k Botiči (vizualizace).
Naši developeři zde dnes nabízejí 30 komfortních bytů
s terasami a balkony v dispozicích od 2+kk až po 4+kk
a ve velikostech od 48 do 119 m
2
včetně garážových sní,
umístěných ve dvou podzemních podlažích.
Budoucí majitelé nových byjis ocení nejen blíz-
kost obchodů, restaurací, škol nebo výbornou dopravní
dostupnost stskou hromadnou dopravou, ale i mož-
nost sportovního vyživ okolí, kde najdou tenisové kurty,
sokolovnu, dětská hřiště i fotbalový trávník. V docházko-
vzdálenosti od domů Pod Tyršovým vrchem je Divadlo
Na Jezerce, nedaleko působí i další významná pražská
scéna, Divadlo Na Fidlovačce.
Pozemek, na kterém bytový dům vzniká, přímo souse-
dí s biokoridorem Botiče, takže se odlišuje od okolní hustě
zastavě historické čtvrti. Stavbu železobetonových
monolitických objektů s kombinovaným sloupovým a stě-
novým systémem s keramickou vyzdívkou a kontaktním
zateplením zahájila divize 2 Subterra zátkem července
a kolaudace je plánována na I. čtvrtletí roku 2011.
Více informací o projektu Pod Tyršovým vrchem na-
leznete na webových stránkách www.tyrsuvvrch.cz, kde
si v menu lokalita žete prohlédnout i panoramatický
pohled z oken ještě nepostaveného domu. Skutné zá-
ry z letošního června nejsou nijak upravené ani zkres-
lené. Každý si tak už předem může udělat představu, jaký
výhled mu nabídne jeho budoucí byt.
Martina Huclová, viz. Studio Horák
Vltava mění svou tř
Než na vodní stavbu v Českém Vrbném nastoupil tým
Miroslava Führera z divize 6, ověřili pracovníci katedry
hydrotechniky Fakulty stavebČVUT dispozsché-
ma plavebního stupně a provozní rimy jeho komory
na matematických a fyzikálních modelech.
Plaveb komora České Vrbné bude t spád 7 m
a ky lodě překona prá modernizova jez. Vý-
zkum jejího plnění a prázdnění probíhal na hydraulickém
modelu v měřítku 1:15 (foto č. 1) již v roce 2008. Kromě
optimalizace provozních režimů pomohl vybrat správnou
podobu jižní strany budouplavební komory, kde by při
napouštění mohly vznikat nepříjemné vlny.
Vzápězačal Dr. Ing. Pavel Fošumpaur se svým tý-
mem posuzovat a ueovat dispoziční schéma ceho
plavebního stupně České Vrbné na modelu v měřítku 1:50
(foto č. 2). Obsahoval klapkový jez o dvou poch, pla-
vební komoru s rejdami a ilehlými úseky horní a dolní
zdrže a na levém ehu simuloval stáva vodní elekt-
rárnu, vjezd i výjezd ze slalomové dráhy a nově navržený
ochranný přístav (foto č. 3). Model měl pohyblidno,
díky kterému bylo možné objekty vodního díla posoudit
z hlediska proudových poměrů, splaveninového režimu
nebo stability řečiš eba po průchodu povodně. Při
nautických experimentech se po vodě pohybovaly rádiem
řízené modely simulující zdu velkých typových plavidel
i menších hydrobusů, tzv. maďarek.
Spolupráce Ředitelství vodních cest ČR a výzkumníků
z ČVUT přispívá k úspěšnému dokončení vltavské vodní
cesty, a to nejen v úseku České Budějovice–Hluboká nad
Vltavou, kde dnes pracuje tým Metrostavu. Jeho dílo si
žete prohlédnout na Dni otevřených dví v sobotu
12. září. Více informanaleznete na www.dsa-info.cz.
Ing. Lka Stehlíka,
regionálního ředitele divize 1
Luděk Stehlík vynil v roce 1994 hokejový dres pr-
voligové Slavie a Zetoru za podnikatelskou kariéru.
Jedenáct let se spolu se svým otcem, zakladatelem
firmy, podílel na rozvoji stavební společnosti Unigaz,
specializované na výstavbu plynovoa inženýrských
sítí. Koncem roku 2005 úsšnou společnost s téměř
40 zaměstnanci prodal. Do své struktury ji začlenil
Metrostav, kde se začátkem letošho roku Ing. Stehlík
stal ředitelem Jihomoravského regionu divize 1.
V regionu řídíte dvojnásobek pracovků, než kolik jste
vedl jako majitel firmy. Změnilo to vaši práci?
Ve vlastní firmě jsem rozhodoval sám a nesl sledky
svého jednání. Dnes se zodpovídám svým nadřízeným
v Metrostavu a to je náročnější. Ze začátku jsem pociťoval
určitou ztrátu „svobody“, dnes se ak snažím co nejvíc
využívat zázemí silné společnosti, která poskytuje í
možnosti i pro osobní uplatnění. Bez ohledu na to, kolik
pracovníků řídím, však stále rozhoduji tak, aby š tým
byl v regionu co nejúspěšnější.
I u s v posled do zmizeli soukro investoři.
Na jakých zakázkách teď pracujete a coipravujete?
V centru Brna stame ve sdružení tunely Dobrovské-
ho a v Bohunicích stavbu v Akademickém výzkumném
a výukovém areálu Univerzitho kampusu Masarykovy
univerzity. Ve Znojmě končíme rekonstrukci finančního
úřadu a úřadu práce. Nedávno jsme vyhráli výběrové
řízení na vyčiš Brněnské přehrady, čekáme však
se zahájením prací na vyřešení námitky, kterou podal
náš neúspěšný konkurent. Zatím ipravujeme smlouvu
s Brněnskými papírnami na estavbu jejich výrobního
areálu, kterou za plného provozu podniku zahájíme příš
rok. Zejména u státních zazek, kde bychom rádi uspěli
v sektoru školství, pocujeme silný nárůst konkurence.
Metrostav navíc v Brně stále považují za pražskou firmu,
a tak to tady nemáme lehké, i když snad všichni zdejší
zaměstnanci jsou Moraváci.
Jak vaši oblast ovlivnilo rozšíření o Zlínský kraj?
Jsme rádi, že se nám zila oblast působnosti, ináší
nám to víc šancí získat nové zazky. Jinak ve Zlíně stále
úzce spolupracujeme s divi3, jejíž stní zaměstnanci
ešli do našeho týmu. Radíme se i s Ing. Liborem Chlop-
číkem ze Severomoravského regionu naší divize, který
se rozšířil o Olomoucko. Pohybujeme se oba v nových
oblastech a zatím si je po stránce marketingové mapuje-
me. Ve Zně bychom spolu s divizí 3 chtěli pozji uspět
v soutěžích na další stavby pro Univerzitu Tomáše Bati.
Spolupracujete i s jinými divizemi Metrostavu?
Spolupráci s ostatními divizemi považuji za významnou
a dost mě překvapilo, jak mezi sebou v rámci Metrostavu
často spíš boju, než aby jejich pracovci sledovali pro-
spěch celé společnosti. Obdobně to vnímám i ve vztazích
s firmou Subterra. V souladu s naší strategií pracovníci
Jihomoravského regionu divize 1 bez problémů spolupra-
cují nejen s divizí 3, ale i s divizemi 8 a 9. S divizí 4 teď
domlouváme práci na eložkách plynovodů na stavbě
lnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Naše
středisko plynovoje v Metrostavu jediné, které se jejich
budováním a přelkami zabývá. Je to specifická techno-
logie, při které se zachází s nebezpečným médiem. Spolu
s tšinou zastnanců ji Metrostav evzal od spol-
nosti Unigaz. Vykovaji vyškolepracovci s certifi-
ty, kteří v oblasti divize 1 pracují od roku 2006 a zatím
neli probm splnit všechny nastaveparametry.
Máte po dovolené. Na co se chystáte v nejbližší době?
Letos jsme s oběma mladšími syny trávili dovolenou
u moře. Přiletěla za mi i dcera, která es rok studuje
v Praze, jen nejstarší syn nemohl, protože měl sportovní
soustředění. Pracovně se teď těším na Den otevřených
dveří, který v sobotu 12. září proběhne na tunelech Dob-
rovského. Bude zajímavý, přijeďte se do Brna podívat!
strana 2
PTÁME SE
1
stavba mlýnice strusky vstoupila do finále
Jsou firmy, jejicjméno dává investorovi již dopředu
záruku solidnosti, spolehlivosti a kvality. Mezi
patří i Metrostav, podnik s dlouholetou tradicí i záze-
mím, který během s existence nasbíral zkenost
s výstavbou napříč snad celým spektrem pozemho
i podzemního stavitelství. Jednou z jeho staveb, která
vstoupila do své finální fáze, je mlýnice strusky v are-
álu cementárny Mokna Moravě (foto č. 1, 2).
Hlavními partnery zajišťujícími výstavbu díla struktu-
rovaného do deseti objektů byly jako objednatel a investor
Českomoravský cement, a.s., nástupnická společnost,
PIO KERAMOPROJEKT z Trenčína v roli projektanta a na-
še divize 6, generáldodavatel stavebčásti.
Z hlediska Metrostavu nešlo o mimořádnou zakázku;
vodní rozptové klady v hodnotě necelých 28 mili-
onů Kč ji co do rozsahu řadily do kategoriemalých a vý-
jimečnou se nezdála ani po žádné jiné stránce. Na pohled
žný standard, který by l t v daném termínu od
poloviny dubna 2008 do konce března 2009 – bez větších
problésplněn. To se také v podstastalo, i když se
na základě změny požadavků objednatele rozpočtové
klady zvýšily zhruba o osm milio korun a termín
dokončení byl posunut na poslední srpnový den.
Ale tak jednoduc to zase nebylo. Jak se ukázalo,
i z hlediska celkových realizovaných objemů malá stavba
může mít svá specifika, která donutí stavbaře, aby ukázali,
co umí. „Bonbonky“ tohoto druhu se zde podle vyjádření
vedouho projektu Ing. Luboše Jonáše vyskytly hned
dva: založení mlýna strusky a silo na je skladování.
V prvním případě šlo o to, že nejprve bylo nutné
vytvit piloty o pru až 800 mm do hloubky 14 me-
trů. Teprve na nich byly položeny vlastzáklady mlýna
o mocnosti až 4 metry. To vše vyžadovalo jednak striktní
dodržování specifického technologického postupu při
betonáži a i maximální pozornost při ošetřování betonu.
Druhým zajímavým objektem bylo silo pro skladování
strusky. Jeho základ tvoří železobetonová konstrukce
ve tvaru válce o průměru 8 metrů tyčící se do 40m výšky.
Budovalo se technologií taženého bednění a jeho výstav-
ba trvala při nepřetržité betonáži pouhých deset dní.
V polovině srpna se mlýnice připravovala na zkušební
provoz. O práci divize 6 asi nejesvědčivěji vypovídá vý-
ňatek z referenčního dopisu:Metrostav opět prokázal, že
z hlediska kvality, dodržování termínů a ostatních smluv-
ních podmínek je vhodným a spolehlivým partnerem
při realizaci náročných projektů. Stejně, jako tomu bylo
i na předešlé stavbě, určené pro skladování a mletí uhlí.
ri–, foto Josef Husák
2
1
2
3
Metrostav_15_09.indd 2 8/24/09 12:28:59 PM
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (262 ms)

Rendering Strana 3 (104202): (0/1) (254 ms)

Rendering Strana 2 (104200): (0/1) (297 ms)

Rendering Strana 1 (104198): (0/1) (296 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3137/vth120869-1.jpg

 i3137/vth120871-1.jpg

 i3137/bg104200.svg

 i3137/vth120873-1.jpg

 i3137/vth120875-1.jpg