Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1
Ptáme se: Ing. Luďka Stehlíka,
regionálního ředitele divize 1 str. 2
Skutečný výhled z ještě
nepostaveného domu str. 2
Metrostav opět spolupracuje s Evou
Jiřičnou str. 3
Fotoreportáž: Protiražba tunelů
Blanka z Letné odstartovala str. 4
Celoročpojistka pro
plzeňsbruslaře
ce na str. 3
26. srpna 2009 / 16 / XXI
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
esuny ve Skupině Metrostav
Ve společnosti Subterra došlo v poslední době k několika
změm. Novým ředitelem divize 1 se stal dříjší
vedoucí jejího odboru ekonomických nástrojů Ing. Martin
Plíva. valý ředitel Ing. Jan Vintera postoupil do útvaru
generálho ředitele firmy jako expert pro podzemní
činnosti. Vedoucí projektu z divize 9 Metrostavu Ing. Jan
Šunka se ze stavby Palace Pardubice přemístil do Prahy
a se stal novým výrobním náměstkem divize 2 Subterra.
Nový vzorový byt
V červnu skončila hrubá
stavba polyfunkčního
domu Městská brána, který
v centru Ostravy buduje
spolnost Metrostav
Development. V soasné
době pokračují intenzivní
práce na jeho netradiční fasádě. Uvnitř domu naši
developeři mimo jiné dohlížejí na dokončení vzorového
bytu, který bude slavnostně otevřen na Dni otevřených
dveří, jenž proběhne 18. září od 11 do 18 hodin. Zájemci
o moderní bydlení se při něm budou moci seznámit se
standardním vybavením bytu a získat i další informace,
eba o komerčch prostorách v objektu. Dokončení
a kolaudace domu jsou plánovány na I. čtvrtletí roku 2010,
na www.mestskabrana.cz se dozte více podrobností.
Podpořte naše
stavby u souse
Od 24. srpna do 21. září
žete na webové adrese
www.zoznam.sk/stavbaroka
poprvé hlasovat v prestižní
slovenské soutěži Stavba
roka 2009. Obdobně jako
i české Stavbě roku i na Slovensku je vyhlášena Cena
veřejnosti, ve které můžete dát hlas i stavm Doprastavu
a Metrostavu. Kromě výstavby dálničního úseku Hričovs
PodhradieŽilina (Strážov) a rekonstrukce silnice I. třídy
StrečnoDubná Skala, na nichž se z DDM Group podílel jen
Doprastav, je v soutěži zařazena i novostavba obchodního
komplexu Optima II v Košicích, kterou ve spolupráci
s žilinským závodem Doprastavu postavila naše divize 1.
Devětadvacet přihlášených staveb doplňuje i obytný
soubor Parkville v Bratislavě, práce divize 6 Metrostavu.
Cena Klubu
za starou Prahu
Podle Klubu za starou
Prahu je Národní technická
knihovna v Dejvich nejlepší
moderní stavbou posledního
roku, která vhodně doplnila
historicprosedí.
Každorně ulované ocení získali architekti ze studia
Projektil proto, že dokázali navrhnout budovu připomínají
skleněný lampion, která citlivě zapadla do památko
chráného vysokoškolského areálu. Knihovnu stavebně
dokončilo sdrení, vedené naší divizí 9, letos na konci
zimy. Pro veřejnost bude otevřena 9. září.
Pozvánka do tunelu
V sobotu 12. září od 9 do 14 hodin bude pro veřejnost
zpřístupněna stavba Královopolského tunelu v Brně. Vstup
do podzemí bude ze zařízení staveniště v Poděbradově
ulici 27. Pro příjezd na Den otevřených dveří je vhodné
využít tramvají č. 1 a 6 a ze zastávky Jungmannova
pokračovat Veleslavínovou ulicí k plechové ohradě, kde
bude oznen vchod na staventě. Návštěvci musí mít
pevnou obuv, protože se budou pohybovat v autentickém
prostředí podzemho díla, na kterém se ve sdružení
polí i naše divize 1 a společnost Subterra. Více informa
naleznete na webové adrese www.mestsky-okruh-brno.cz.
Energie z Císského ostrova
Stavební ruch na špici Císského ostrova utichl.
Po necelých dvou letech nárpráce na stísněném
staveništi zde tým Ing. Davida Štochla z divize 6 dokon-
čil MVE Troja nejmodernější malou vodelektrárnu
v Praze. I když zatím pracuje jen ve zkebním provo-
zu, do sítě pravidelně dodá plánované 2,3 MW
elektric energie. Za ítomnosti ředitele divize 6
Ing. Jana Cuce o tom 20. srpna informoval noviná-
ře generální ředitel Povodí Vltavy Ing. Jan Slanec.
„Na rozdíl od í edchozích staveb, které jsem pro
Metrostav řídil, tohle byla první zakázka, kde nám práce
nekomplikovala voda, řekl s uspokojením Ing. Štochl.
Červnová povodeň jen pozdržela poslední terénní úpravy
břehů, ale stavbu vlastní elektrárny neohrozila.
Objekt strojovny pro generátory (titulní foto) a rozvod-
nu nad dvěma Kaplanovými turbínami stavěla divize 6 jako
lídr ve sdružení s firmami Skanska DS a Navimor-Invest.
Bezobsluželektrárna je lávkou spojena se stávajícím
velínem Trojského jezu (mafoto) a do jejích uzavřených
technologických pater se sestupuje po úzkém schodišti.
Vstup asi půl metru nad hladinou stolevody a jen
několik centimetrů pod úrovní povodně z roku 2002.
„Ze zátku stavby jsme se museli vyrovnat s tím, že
odhalené konstrukce jezu neodpovídaly předpokladům
projektu a tageologická skladba ostrova byla složijší,
než jsme čekali,“ vzpomíná Ing. Štochl. „Stavbu jsme ale
přes všechny komplikace zvládli dokončit v požadova
kvalitě a navíc se 14denním předstihem.“
Uzavřela ji montáž plovoucího dubového trámce před
nátok do elektrárny, který turbíny ochrání před nečistota-
mi plujícími na Vltavě. Před česly je osazena také elektro-
nická podvodní zábrana ryb Elza 2, která díky napájení ze
zdroje malého napětí vytří mezi zavěšenými měděnými
elektrodami neviditelnou překážku a odpuzuje ryby.
Při komplexních zkouškách pracovala elektrárna
nepřetrži a bezporuchově předepsaných 72 hodin,
a 4. srpna tak mohl t zahájen její půlroční zkušební
provoz. Staveniště na Císském ostrově však Metrostav
vyklidí v ří, kdy pracovníci technologických firem
dokončí instruktáž a zaučezaměstnanposlední elek-
trárny, která je na vltavských jezech v Praze rentabilní.
„Náš tým ale Císský ostrov opustil,“ vysvětluje
Ing. Štochl. „Přestili jsme se k Červemu potoku ne-
daleko Hořovic, kde v rámci protipovodňových opatření
zahajujeme výstavbu vlnolamu a nového sdruženého ob-
jektu pro vtok a výtok na vodním le Drátek.“
Stavba v Klatovech
Za živého zájmu médií a politických představitelů za-
hájil 20. srpna Plzeňský kraj svou současnou nej-
tší investiční akci výstavbu nového monobloku
klatovsnemocnice. i poklepu na základkámen
se k hejtmance Miladě Emmero připojil vedle dal-
ších významných hostů i generálředitel Metrostavu
Ing. Pavel Pilát (foto druhý zleva).
Kompaktní nemocniční budovu na ploše 4000 m²
a s obestavěm prostorem 90 000 m³ postaví jako ge-
nerální dodavatel divize 1. Ve vyšeovaneboli čeb
části vybuduje mimo jiné 30 ambulantních místností, od-
děleARO i JIP a devět operačních sálů, z nichž i budou
hlavní. V lůžkové části se v převážně dvou- a třílůžkových
pokojích s vysokým standardem bude moci čit naráz
na 240 pacientů. Na střeše monobloku bude helioport
a výstavbou 65 venkovních stání a 200 míst v parkovacím
domě projekt vyřeší i parkování.
Tým Ing. Miroslava Záhoře stavbu povede tak, aby ne-
omezila provoz stávající klatovské nemocnice. „Chci ujistit
investora i budoucí uživatele tohoto objektu, že je nezkla-
meme,“ zdůraznil při slavnostním zahájení Ing. Pilát.
Návrat původní krásy
Historickou nádraž budovu v Mariánských Lázních
sice kryje lešení, v jejím srdci však už funguje moder
centrum Českých drah. Revitalizaci nádrí pro spo-
lečnost Grandi Stazioni ČR zajil tým Radka Kučery
z divize 9 v říjnu 2007 a letos v listopadu ji dokončí.
Výpravní budova marnskolázeňské stanice byla ote-
ena v roce 1872. Typové rakousko-uherské draží
po třiceti letech provozu doplnila velkoryse navržese-
cesní přístavba s odjezdovou halou. Právě té se již vrátila
původní krása a 30. července přivítala nejen první cestu-
jící, ale i vedení Českých drah, zástupce Karlovarského
kraje a představitele města. Mezi hosty z Metrostavu byl
i ředitel divize 9 Ing. Petr bský, který si u nové přepážky
zakoupil na památku vlakovou jízdenku (foto).
„Celá rekonstrukce je rozdělena na i etapy a je-
ročnost spíhlavv tom, že prohá za plného pro-
vozu,“ popisuje vedouprojektu Radek Kučera. „V sou-
časné době jsme dokončili už druhou etapu prací, v jejímž
rámci bylo zprovozněno nové ČD centrum, otevřena
odjezdová hala, tzv. tranzito a okolní prostory. V provozu
jsou i technologie pro celou nádražbudovu.“
V prázajetřeetatým Metrostavu zrekon-
struuje zbývací prostory, oprafadu a střechy. Nově
zprovozněné draží v Marnských Lázních bude poté
stejelegant, jako když zde v roce 1904 anglický král
Edward VII. potkal rakouského císaře Františka Josefa I.
Metrostav_15_09.indd 1 8/24/09 12:28:55 PM
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (216 ms)

Rendering Strana 2 (104200): (0/1) (212 ms)

Rendering Strana 1 (104198): (0/1) (246 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3137/vth120869-1.jpg

 i3137/bg104198.svg

 i3137/vth120871-1.jpg

 i3137/vth120873-1.jpg

 i3137/vth120875-1.jpg