Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3
Zároveň se dvěma celoročně provozovanými ledový-
mi plochami (foto č. 1) nabídne nový zim stadion
v plzeňské části Košutka od září ta restauraci, fit-
ness, aerobik a solárium. V hale bude také pobočka
pojišťovny Kooperativa, podle které bude sportoviš
pojmenováno. Tým divize 1 pod vedením Ing. Mirosla-
va Kšíra jej investorovi předal již v polovině srpna, pro
veřejnost se otee hned na počátku školního roku.
„Jako poslední jsme dokončili kompletace, zahrnující
úklid, ivová a zaregulování technologických celků,”
vzpomíná Ing. Miroslav Kšír a dodává, že do zkoušek
patřila i výroba prvního zkušebního ledu. Sladěech
prvků technologické části bylo složité a časově náročné.
Provoz novybudovahaly bude totiž maxilně še-
trný k životnímu prostředí – technologie chlazení pro-
robu ledu je navržena jako bezčpavková a při ní vznikají
odpad teplo bude vytápět zázemí zimního stadionu.
Halu (foto č. 2), na niž z 56 % ispěly strukturální
fondy EU, staví jako investor Roman Kreuziger, va
vynikajísilničář a cyklokros, otec neméně slavného
stejnojmenného cyklisty. I když dnes podniká, je stále
aktivní sportovec a rozumí i padavkům hokejistů. Obě
no ledové plochy v Plzni proto mají šířku 28 metrů, od-
povídající platným předpisům mezinárodní hokejoaso-
ciace IIHF. V současné době jsou kapacity kluzišť téměř
ze sta procent zasmluvněny. Podle slov ředitele stadionu,
valého plzeňského hokejisty Václava Ruprechta, budou
obě plochy provozovat celoročně, v letních měsících třeba
poslouží řadě žákovských turnajů.
V pběhu stavby tým divize 1 ekonal řadu obž-
ných úkolů vypvajících z mnoha změn, které investor
provedl v odsouhlasené projektové dokumentaci až v prů-
běhu stavby. Nárůst vybavení ve strojovně chlazení
třeba vedl k nutnosti přemístit část technologických celků
mimo strojovnu do prostoru rolbovny. „I přes náročné
úseky musím vyzdvihnout schopnost celého našeho pra-
covního týmu koordinovat nemalý pet subdodavate
na této zakázce a zdravou motivaci dokončit dílo ke spo-
kojenosti všech zúčastněných,“ uvedl Ing. Miroslav Kšír.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
Když před rokem a půl tým Martina Churaně z divize 3
dokončil ve Zlíně stavbu Univerzitho centra, vybudo-
val jen část komplexu, který navrhla světoz ar-
chitektka Eva Jná. V létě jej tým Ing. Marka Šacha
z divize 3 začal ve sdružení s firmou PSG-International
dostavovat druhou unikátní budovou, která poslouží
především pro pořádání kongresů a koncertů.
„Tři podzemní podlaží center jsou spojená a parkoviš-
tě v nich vznikla už v první etapě stavby,“ říIng. Šach.
Teď je dostavíme a do zimy bychom chtěli dokončit i že-
lezobetonovou konstrukci Kongresového centra.
Budova pro ce než 900 návšvků bude multi-
funkční, mimo kongresů v ní bude možné pořádat koncer-
ty, plesy, firemní akce a poslouží i pro filmovou projekci.
Své sídlo v ní najde i Filharmonie Bohuslava Martinů.
Oválný dvoupatrový objekt bude t v přízemí halu
s pokladnami, šatnami a sociálním zázemím. Z foyer
se bude vstupovat do víceúčelových sálů s akustickými
obklady i podhledy, které pro vylepšení doplní akustické
roletky. Velký sál s kapacitou 821 míst bude mít dva bal-
kony a výšku přes tři podlaží. Malý sál bude o patro nižší
a jeho hledišje navrženo jen pro 87 diváků. Obě síně
propojí výtahy se sklady v prvním či druhém podzemním
podlaží. Prostor pod velkým sálem vyplní strojovny vzdu-
chotechniky a chlazení, předávací stanice a výměník.
Kolem hlavho lu umístila Eva Jiřípodlažní
prstenec obslných prostor. Budou v něm ladírny a zku-
šebny, sociální i administrativní zázemí. Pod střechou
vybylo místo i pro nahrávací studio.
Nosné konstrukce Kongresového centra budou z mo-
nolitického železobetonu. Fasádu Eva Jiřičná navrhla
zdvojenou. Ta předsazená bude v jejím charakteristickém
stylu prosklená, připevněná na subtilních ocelových kon-
strukcích. Kolem tepelně izolačního vnitřního obvodového
pláště vytvoří průhlednou obálku, na niž navážou členi
skleněné stříšky (vizualizace). Společně vtisknou budově
futuristický vzhled, který svou lehkosdoplní dominantní,
ucelenou budovu Univerzitního centra.
Veetí etapě doplní komplex prosklená restaurace,“
doplňuje Ing. Šach.Její dostavbou získá náměstí Tomáše
Garrigua Masaryka ve Zlíně svou konečnou podobu.
–ls–, vizualizace AI – DESIGN
strana 3
ZPRAVODAJSTVÍ Z DIVIZÍ
Celoroční pojistka pro plzeňské bruslaře
1
Výjezd z dejvického staveniště sí „bílá velryba“
I v době provádění zemních prací zůstaly ulice v okolí stavby nové budovy ČVUT čisté. „Na výjezdu ze stavební jámy jsme
osadili válcovou myčku MOBY DICK Junior pro mykol a podvozků nákladních automobilů a kolových stavebních strojů,
vysvětluje stavbyvedoucí Ivan Šmejkal z divize 1. „Její mycí cyklus se startuje automaticky při nájezdu na otočné válce.
Po sepnutí kontaktního spínače se válce rozběhnou a spustí se čerpadlo s výkonem 1600 l/min. Po umytí jedné nápravy
přejede vozidlo na válce další nápravou, cyklus se opakuje a dochází k postupnému umytí celého podvozku. Znečištěná
voda se v uzavře vaně vrací do zásobníku, kde jsou z ní pomo flokulačních činidel odděleny mechanické nečistoty.
Příčný hřeblový dopravník je vynáší ven do kontejneru.Vedoucí projektu Ing. Jan Šlajs doplňuje: „Naším cílem je nejen
včas postavit budovu podle požadavků investora, ale také co nejméně v průběhu prací znečišťovat okolí staveniště.
Metrostav opět spolupracuje s Evou Jiřnou
Nová administrativní budova pro ČSSZ
Nový plášť pro Elektrárnu Tušimice II
V druhé tušimic elektrár pracuje na dvou zakáz-
ch tým Ing. Daniela Folka z divize 7. Postup i pro-
vádění jedné z nich je dobře patrbudova hlavho
výrobního bloku při ní získává nový obvodový plášť.
Omlazení srdce téměř 40 let staré elektrárny je sou-
částí její obnovy, kterou pro společnost ČEZ zajišťuje
jako generální dodavatel ŠKODA PRAHA Invest.
„Naše prv zazka se v ETU II týká modernizace
technologií,“ říIng. Folk. „Druhou, větší zakázku pro-
vádíme jako dr ve sdruže s ostravskou společností
RUBING a ocelové konstrukce pro ni dodávají a montují
pracovníci provozu ocelových konstrukcí z naší divize.
Objekt, který od letošního května získává novou fa-
du (foto č. 1), je členitý zejména výško (foto č. 2).
Skládá se ze strojovny, bunkrovny, kotelny a ístavků,
třeba dozorny pro čtyři výrobní bloky. Jeho původní tech-
nologické vybavení se ocitlo na hranici životnosti, a proto
dnes v rámci komplexní obnovy elektrárny dochází k jeho
náhradě za modernější, které sníží emise, zvýší účinnost
elektrárny a prodlouží její životnost o 25 až 30 let.
Výna celkem 40 tic m
2
obvodového pláště pro-
bíhá stejně jako u obnovy technologií ve dvou etapách.
„Prvně odstraňujeme původní plášť, tvořený tabulemi
drátoskla a doplněný hliníkovými lamelami a vyztuženými
plynosilikátovými panely,“ vysvětluje Ing. Folk. „Po očiš-
tění a otryskání starých nosných konstrukcí na ně přivařu-
jeme nové, které vyrábí naši oceláři. Na ně pak připevníme
obvodový plášť evážně ze sendvičových panelů vyro-
bených ve Slovinsku. Díly měří 1,2 x 4,55,5 m a jejich
povrch tvoří lakovaný pozinkovaný plech. V některých
částech fady je nahradí prostlovapásy z polykar-
bonátových desek nebo protidešťové žaluzie.
Velkoformátové panely ukládá věžový jáb se 70m
ramenem, ukotvený ve šce 52 m na střeše bunkrové
stavby. Abychom ho mohli instalovat, museli jsme
na nosné sloupy bunkrovny ipevnit roznáše most
z metr vysokých ocelových profi,“ popisuje Ing. Folk.
Stavba probíza provozu elektrárny a zvýšený důraz
na bezpnost pracovníků ji často přerušuje. Dva výrobní
bloky už jsou v ETU II vyměněa dnes se na nich pro-
vádějí komplexní zkoušky. Až v říjnu naběhnou do plného
provozu, budou opláštěné novou šedozelenou fa-
dou. Po demontáži druhé dvojice bloků začne souběžně
s montáží nových kotlů v červnu 2010 i výměna fasády
na druhé části objektu. Skončí v srpnu 2011, kdy omlaze-
Elektrárna Timice II vstoupí do plného provozu.
V dubnu zahájil v prských Stodůlkách tým Ing. Jana
Krysty z divize 7 stavbu administrativní budovy pro
Českou správu sociálního zabezpečení. Zakázka s vel-
kým podílem vlastních prací divize bude hotova již
v prosinci. V roce 2010 zne stavba sloužit jako archiv
na uskladnění dokumentů pro výpočet důchodů.
ípodlažní budova (foto) na ploše 26,6 x 25,5 metru
zahrnuje i suterénní podlaží ve tvaru písmene L. Objekt má
hlubinné založení na vrtaných piloch, suterén je navržen
jako šedá vana z monolitického betonu s pojistnou PVC
hydroizolací. Nosnou konstrukci nadzemních podlaží tvoří
vyzdívaný ocelový skelet o celkové hmotnosti 210 tun,
jehož prvky vyrobili a osazupracovci divize 7.
„Důležitým milníkem první etapy bylo podchycení
sousedního objektu, které pro nás provádělo středisko za-
klástaveb z naší divize,“ řístavbyvedouIng. La-
dislav Pokorný. Jeho pracovníci je dokončili v polovině
května, odkdy jsme naplno rozjeli betož sutenu.
Po jejím provedení jsme koncem června zali montovat
nosné ocelové konstrukce pater, které souběžně vyzvá-
me. Zasešení provedeme zřejmě na přelomu srpna a zá-
ří, kdy rozeběhneme i práce na finálních konstrukcích.
Za dobu sexistence prošla stavba kolika nároč-
nými úseky, které se sehranému týmu divize 7 podařilo
zdárně překonat. Komplikované bylo zejména podchycení
sousedho domu, které je provedeno pomo15 metrů
dlouhého železobetonového prahu, založeného na 20 os-
mimetrových mikropilotách. Práh bylo nut provádět
po kratších úsecích, aby nedošlo k porušení stability ved-
lejšího objektu, který byl pod stálým dohledem geodeta.
roveň s betonáží prahu prováděli pracovníci divize 7
vlastními silami i zemní práce a práce na založení nové
administrativní budovy ČSSZ.
Novostavba zabírá téměř celý pozemek, takže sklado-
vání a navážení materiálu je velmi obtížné. Zejména nájezd
těžkých mechanismů, jako je třeba pumpa na beton, vyža-
duje velké logistické úsilí. I přes tyto komplikace divize 7
stavbu zvládá a plynule ji směřuje k dokončení.
Tereza Regnerová, foto Josef Husák
1
2
2
Metrostav_15_09.indd 3 8/24/09 12:29:05 PM
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (599 ms)

Rendering Strana 4 (104204): (0/1) (586 ms)

Rendering Strana 3 (104202): (0/1) (627 ms)

Rendering Strana 2 (104200): (0/1) (626 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3137/vth120871-1.jpg (3x)

 i3137/vth120873-1.jpg (3x)

 i3137/bg104202.svg

 i3137/vth120875-1.jpg (3x)

 i3137/vth120869-1.jpg