Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Blahoejeme
Upřímné přání všeho nejlepšího zasíme všem našim
spolupracovníkům, kteří v září 2009 oslaví své životní
jubileum. Přejeme jim do dalších let hodně zdra,
štěs, pohody a spokojenosti nejen v pracovním, ale
také v rodinném životě. Za práci, kterou vykovají pro
naši společnost, jim děkujeme a přejeme jtě mnoho
daích pracovch i osobch úschů.
50 let
Jan Ševec, stavbyvedoucí z divize 2
Ing. Zdeněk Pavček, SOREF z divize 5
Ing. Jan Uhlíř, ekonomický nástek divize 5
Gustav Svoboda, skladník z divize 6
60 let
Antonín Náprstek, stavbyvedoucí z divize 3
Jiří Burn, zedník z divize 5
clav Široký, strojník z divize 5
Dalibor Vorel, železář z divize 5
tězslav Kůstka, SOTP z divize 6
Frantek Holakovský, zámečník z divize 7
V září oslaví své životní jubileum ta
Ing. Hana Kadlecová, vedoucí útvaru z divize 2,
Ing. Táňa Pomikálková, přípravářka z divize 8,
Jaroslava Vladovičová, OREF z centrály.
Rovž jim srdně blahoejeme.
Protiražba tunelového komplexu Blanka ze stavební jámy na Letné odstartovala
Ještě než se Atlas Copco L2 C (foto č. 1) zavrtal do letenských břidlic, uložil 21. července pražský pritor Pavel
Bém do portálu sošku sv. Barbory (foto č. 2). Hned nato začal tým divize 5 razit kalotu severního tunelu. „Z Let
vyrazíme celý úsek třípruhových tunelů, tedy asi 530 m severní trouby a 470 m jižní,“ vysvětluje vedoucí projektu
za divizi 5 Ing. Jan Kvaš. Hlavní stavbyvedoucí Stanislav Novotný doplňuje: „U portálu jsme postupovali v krocích
po 0,8 m. Dnešní rychlost ražby závisí na geologii. Běžně bychom chtěli den zvládat tři kroky po 1,5 m.“ V po-
lovisrpna čelba kaloty přesáhla 50 m. Až raziči vytěží 35 m oří a doberou 30 m dna, stavba ekročí křížení
s prv propojkou. Potom bude mož zahájit i ražbu jižního tubusu. „Pro rozpojování horniny používáme emulzní
trhaviny,pokruje Ing. Kvaš. Rubaninu nakdáme kolovým nakladačem Volvo L 120E (foto č. 3). Prir
osní s tloušťkou 300 mm vytříme z ocelových sítí, příhradových rámů Bretex a stříkaho betonu. K povinnos-
tem našich pracovků patří i mytí stroje pro jeho aplikaci (foto č. 4).Razi v čele se stavbyvedoucím Leošem
Černým (foto č. 5 uprostřed) totiž mají na starosti nejen práci s vrtam strojem (foto č. 6), ale i údržbu všech me-
chanismů (foto č. 7). Od portálové stěny (foto č. 8) už ražba postoupila k tramvajové trati a za pár týdnů dosáhne
i pod prvdomy. Stavbu nepřetržitě monitorují specialisté, ktí potvrzují, že všechny její dopady splňují přede-
psané limity. V návaznosti na konstrukce hloubených tunelů (foto č. 9) tak dílo bezpečně postupuje kupředu.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák a Jakub Karček, SATRA (foto č. 2)
Spojení teorie s pra
Bez ohledu na současstav na trhu práce v českém
stavebnictví Metrostav nepřestal rozvíjet spolupráci
s odbornými vysokými školami. Její novinkou je spolu-
účast na nokoncepci oboru Realizace staveb u ma-
gisterského studia na Fakultě stavební VUT v Brně.
Kro spolupráce i tvorbě koncepce ceho stu-
dijho oboru naše spolnost zajistila pro jedenáct
vybraných studen magisterského studia i povinnou
10týdenní semestrální praxi. Mladí lidé pracovali na stav-
bách po cerepublice pod dohledem patronů našich
kolegů z divizí 1, 3, 6, 7 a 8, kteří si zaslouží poděkování
za to, jak odpovědse o ně starali a kolik času a trpěli-
vosti jim věnovali. Devět mladíků a dvě dívky se jim za to
odvděčilo dobrou prací – v jejich závěrečných posudcích
často zazněl velký zájem divize na prodloužení pracovního
poměru s nimi alespoň po dobu studia.
Průh praxe v ru vyhodnotili ímo na fakultě
pedagogové vysoké školy spolu s PhDr. Lenkou Laňovou
z útvaru pracovněprávch vztahů centrály naší společ-
nosti a s Bc. Zdeňkem Kostřížem, vedoucím personálního
útvaru divize 7. Spolupráce mezi naší firmou a vysokými
školami přináší Metrostavu nové poznatky z teorie a stu-
dentům umožňuje poznat stavebnictv praxi a vybrat si
oblast pro budoucí pracovní uplatnění. Vzhledem k dob-
rým zkušenostem při získávání nových zaměstnanců v ní
bude Metrostav i nadále pokračovat.
4 5
8 9
Sleva na nákup i servis
Dlouhodobá spolupce Metrostavu se společnos
erost a Švorc auto vyústila ve speciální nabídku
pro všechny zaměstnance firem Skupiny Metrostav.
Náš obchod partner jim zaručuje zajímavé slevy
a výhody i koupi nebo i i servisu jejich soukromých
automobilů značky Škoda.
i nákupu nové škodovky poskytuje firma erost
a Švorc – auto nadstandardně nízké ceny, které budou její
zástupci s našimi zaměstnanci řešit individuálně, s ohle-
dem na požadovaný model a výbavu vozidla. Kromě před-
váděcích jízd a komplexního servisu v případě financování
formou finančního leasingu nebo splátkového prodeje je
z dalších výhod velmi zajíma i nabídka výkupu vozů
na protiúčet, tentokrát za cenu nejvyšší možnou.
V rámci servisu vo Škoda mohou zastnanci
Skupiny Metrostav získat dvacetiprocentslevu na ser-
visní hodinovou sazbu a pětiprocentní slevu na originální
autodoplňky. V ípadě havárie nebo poruchy na území
hl. m. Prahy jim NON STOP služba odtáhne z do ser-
visu zdarma a po dobu opravy zapůjčí náhradní vozidlo
za zvýhodněnou cenu. Čas i peníze zas ušetří likvidace
pojistch ulosa bezplatezutí a vyvážení pneu-
matik, které zakoupíte v servisech naší partnerské firmy.
čet výhod, popsaných v tomto článku, není zdaleka
úplný. Zastnanci Metrostavu se o nich mohou infor-
movat u Jaroslava Zahradníka z útvaru osobní dopravy
centrály, který jim zajis i zprostředkování kontaktu
se zástupci firmy Přerost a Švorc – auto.
ilustračfoto vozu Yetti, zdroj ČTK
6 7
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 15/2009 vyšlo 26. 8. 2009 (16/2009 vyjde 9. 9. 2009) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Ivan Kajer,
Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o.,
Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno
s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Pokles počtu zaměstnanců
Po ech letech poklesu se ra nezaměstnanosti
v Česrepublice vrak vyšším hodnotám z ob-
dobí kolem roku 2000 a podle současného vývoje
se předpokládat, že by se koncem roku mohla
vyšplhat až k 10 %. I to jsou důsledky hospodářs
krize, která začala krizí finanční.
Ovlivňuje současná stagnace i zaměstnance Met-
rostavu? Tedy nás osobně? Samozřejmě. Jako velká
a tradičfirma jsme nelnou soástí trhu staveb-
ních prací a trhu práce a bylo by bláhové si myslet, že
s změny okolního prostředí nějak obejdou.
V porovnání s koncem loňského roku je s zatím
o sedm procent méně. Pet a struktura zastnan-
ců Metrostavu jsou úzce spjaty s objemem výrobního
programu, potenciálními zakázkami a s vnitrofirem-
ními nosnými technologiemi. Proto se výkyvy na sta-
vebm trhu projevují u našich divizí nerovnoměrně.
I když velmi neradi, i my jsme po projedná
s odborovou organizací museli v některých případech
uvolnit zaměstnance, kteří byli pro zvýšení efektivity
práce v našich týmech nadbyteční.
Pokles celkového ptu personálu v Metrostavu
ak ovlivnily nejen odchody, ale zejména výrazně
redukovaný nástup nových zaměstnanců. Požadavky
na obsazení volných míst řešíme edevším intenziv-
nějšími přesuny kole mezi jednotlivými divizemi
nebo mezi naší firmou a dcinými společnostmi.
I přes výše uvedené skutečnosti ak musíme po-
kračovat v dlouhodoúspěšné spolupráci s našimi
smluvními odbornými stavebními školami a podpo-
rovat stupy jejich absolventů mezi s, abychom
byli dobře připraveni pro budoucnost.
Další vývoj zakázek v příštích letech je zatím stále
neurčitý. Naše firemní cesta k překonání stagnace
stavební výroby nebude snadná. Čeká nás proto hod-
ně práce vyžadující vzájemné porozumění.
Martina Zrcková
SLOUPEK O NÁS
Oslava stavitelství
Třeročk Dstavitelsta architektury (DSA) i-
blíží veřejnosti opět nejen nominova stavby v sou-
ži Stavba roku, ale edstaví i další významná roze-
stavěná la po celé republice. Mezi nimi také ta, na
kterých se podílí i Metrostav.
Dny stavitelství a architektury zahájí svůj program
nominm večerem souže Stavba roku, který pro-
běhne ve čtvrtek 10. ří a odstartuje hlasováo Cenu
veřejnosti. Svoji oblíbenou stavbu si při něm každý bude
moci vybírat právě z těch nominovaných. Věříme, že
mezi nimi nebudou chybět ani la Metrostavu, který do
soutěže ihlásil Amazon Court, budovu Národní tech-
nické knihovny a dostavbu areálu Univerzity Pardubice.
Své hlasy jim v období od 11. do 30. září žete zasílat
prostřednictm webových stránek www.stavbaroku.cz,
kde naleznete také informace o hlasová pomocí SMS.
V září a v listopadu proběhnou na některých vybra-
ných dokončených i rozestavěných stavbách po ce
republice Dny otevřených dveří, při kterých budete mít
možnost natívit i Královopolský tunel v Bra rekon-
struovaný jez a plavební komoru v Českém Vrbném.
Dny stavitelsta architektury zakoí setkáv Se-
nátu, galavečer na Žofíně s vyhlášením vítězů soutěže
Stavba roku a 28. listopadu Den otevřených dveří na
odborných školách a v projektových kancelářích.
Metrostav_15_09.indd 4 8/24/09 12:29:09 PM

 

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2009, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (397 ms)

Rendering Strana 4 (104204): (0/1) (429 ms)

Rendering Strana 3 (104202): (0/1) (428 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3137/vth120873-1.jpg (3x)

 i3137/vth120875-1.jpg (3x)

 i3137/bg104204.svg

 i3137/vth120869-1.jpg

 i3137/vth120871-1.jpg