Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 1
V sobotu 30. července prorazil tým divize 5 vedený
Ing.Ivanem Pirščem (titulní foto) více než dvoukilome-
trový tunel Joberg nasilnici Rv. 13 vnorsm okrsku
Granvin. Kprorážce došlo zhruba 1700m odzápadního
portálu aasi 400 m odvýchodního. Úspěch Metrostavu
zaznamenala imístní média: „Když jsme se vtunelu
setkali, nastal obrovský jásot aveliká radost,“ uvedl
vnich Lars Magnar Røneid, vedoucí projektu zinves-
torské spolnosti Statens Vegvesen, který je s do-
savadním phem prací velmi spokojen. Kotevření
tunelu by mělo dojít už včervnu 2017.
Ražby tunelu Joberg, který je součástí protilavinových
opatření na silnici pol jezera Granvinsvatnet, zaly
vříjnu roku 2015 aposlední odstřel (foto č. 1) je ukon-
čil po pouhých devíti měch. Zamco od západho
portálu probíhaly práce pro Norsko typickou metodou
Drill&Blast, zdruhé strany využili raziči divize 5 vůbec po-
prvé vzemi Novou rakouskou tunelovací metodu (NRTM).
Museli totiž překonat asi devadesátimetrový úsek vede
vpísčitých zeminách smalou soudržností, morénovými
sedimenty asnejmenším nadlím jen 2–4metry.
VNorsku není stavba tunelů ním zvštním, takže
tu odborníci najejich nátěvy nechodí. Nane ražby
NRTM však dorazilo více než 300 místních specialis
na podzemní stavby amezi nimi iuznávaný geotechnik
profesorBjørn Nilsen,“ řekl Ing.Piršč. „Dozor nad NRTM
provála rakouská společnost IC consulting ataké jejich
zástupce hodnotil naši práci kladně. Mě ale osobně nejvíc
pošilo přátelské poesení rukou sLarsem Røneidem
a jeho projev při večerní oslavě, kde naši pci velmi
chlil. Mimo jiné uvedl, že na to, že jsmezahraniční firma,
jsme si snorskými podmínkami poradili překvapivě dob-
ře,“ podotkl Ing.Piršč. Dodal, že Lars všechny překvapil,
když přinesl vlastnorně vyrobené dorty smotivy nor-
ské, české aslovenské vlajky (foto č.2).
S prací našich razičů se 9. srpna seznámili i míst
obyvatelé, kteří přivítali možnost prot poprvé celým tu-
nelem. Na jeho dokoení už totiž netrpělivě čekají. Také
tuto událost pozitivně komentoval místní tisk.
Pracovníci divize 5 jtě musí v Jobergu dokončit
lolní pce na vystrojení tunelu stříkaným betonem
akotvením. Zároveň už stěhují zízení staveniště aza-
řizují převoz strojů doČeské republiky. Jejich počet se
proto postupně snižuje apřemísťují se nadaí tunelářs
zakázky Metrostavu odIslandu přes Finsko aSlovensko
až poČeskou republiku. Doedání díla investorovi zů-
stane vNorsku jen nový vedoucí projektu Ing.Jiří Šach,
který byl vprůhu ražeb zástupcem Ing.Piršče, ekonom
Ing.Jan Takáč aekladatel Mgr.Martin Suško.
Kolegové odvedli ujezera Granvinsvatnet pořádný kus
la – včásti ražené metodou Drill&Blast třeba odstřelili
150000 m
3
horniny anastříkali téměř 11000 m
3
betonu.
Na90m úseku trasy vyrubam pomocí NRTM zase nor-
ským kolegům předvedli práci pod ochranou klasických
výztužných prvků včetně injektovaných mikropilotových
deštníků, čelbových kotev adrenážních vývrtů doedpo-
lí čelby. „Celému týmu, který se nanáročném díle podílel,
bych chl pokovat,“ uzael Ing.Piršč, který už dnes
pracuje naražbách metra vHelsinkách.
red, foto archiv stavby
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Uznání razičům v Norsku
Pro lidi ipřírodu
Zaúčasti premiéra České republiky Bohuslava Sobot-
ky, hejtmana Jihomoravského kraje Michala Hka
a dalších hostů – včetně mnoha místch obyvatel
– byla 28. července slavnostně ukončena výstavba
kanalizační sítě a čistírny odpadních vod (ČOV) pro
dobrovolný svazek obcí nazvaný Ligary (foto). Projekt
zajistil odkanalizování Hodějic, Němčan, Křanovic
uBučovic, Heršpic iNížkovic aodvedení splaškových
odpadch vod donové společné ČOV vHodějich.
Vevážné části intravilánu všech obcí přibylo téměř
34 km nové kanalizační sítě, kterou vzhledem kekonfi-
guraci terénu doplňuje jedenáct čerpacích stanic. Ce
moderní sysm je možné řídit a sledovat pomocí po-
číte z velína umístěného na ČOV v Hojicích, která
je dimenzovaná pro 4600 EO (ekvivalentních obyvatel)
aprovedena tak, že odolá istoleté vodě.
Narealizaci vodohospodářského a ekologického pro-
jektu za více než 350 milionů Kč, který byl spolufinan-
con zprosedků Evropské unie, státu, kraje isamot-
ch obcí, se ve sdružení podílela divize 1, konkrét
její oblastní zastoupení pro jihomoravský region. Dočela
projektového týmu zaMetrostav se vzávěru díla postavil
ředitel oblasti Ing.Zdek Mička. Lídrem sdružení, které
naVkovsku zalo působit před 22 měsíci, byla spo-
lečnost OHL ŽS, dalším členem pak HOCHTIEF CZ. Díky
společnému úsilí stavbů se v další moravské oblasti
zlepšil nejen komfort života místních obyvatel, ale zejmé-
na čistota okolních vodotečí atím icelé životní prostředí.
red, foto archiv OHL ŽS
19. srpna 2016 / 15 / XXVIII
Zátěž z parních lokomotiv str. 2
Ptáme se: Ing.Zdeňka Mičky,
oblastního ředitele divize 1 str. 2
Základna pro lasery, které vědci
teprve vyvíjejí str. 2
Fontána Kalich u metra A str. 3
Další pražský brownfield na startu
nového života str. 3
Fotoreportáž: Děkujeme všem, kdo
přispěli k úspěchu MHCM str. 4
KRÁTCE / AKTUÁL
Skupina Metrostav si drží pozici
Zestudie spolnosti Deloitte, která analyzovala vývoj
edních evropských stavebních skupin vroce 2015,
apodle informací zveřejněných na webu BusinessInfo.cz
vyplývá, že zčeských stavebch koncernů se snejlepší
evropskou padetkou může porovvat pouze Skupina
Metrostav skonsolidovam obratem 1,14miliardy eur
(31,627 miliardy korun). Celkové investice do stavebnictví
vEU se loni oproti předchozímu roku zvýšily opětprocent
na1434bilionů eur. Pozici jedničky si v Evropě udržela
francouzská skupina VINCI.
Metro veFinsku
Raziči divize 5 vedení
týmem Ing.Ale Gotharda
postupně oterají nové
čelby dotrových tunelů
nadalším úseku metra
vHelsinkách aodzátku
prací už vyrazili téměř 300 m
noho podzemního díla. Vzhledem ktomu, že razí vhus
rezidenční zástavbě, potýkají se zejména sdodržováním
limitů vibrací okolních budov, které způsobují trhací práce.
Nastavbě dnes úspěšně pracuje natřicet zaměstnan
Metrostavu z České republiky i ze Slovenska.
D1 na výbornou
Úsek 06 dálnice D1 navštívil
8. srpna generální ředitel
Metrostavu Ing. Pavel
Pilát spolu s obchodním
ředitelem Ing. Milanem
Veselským. Stejně jako
kolik dní před nimi ministr
dopravy Dan Ťok a zástupce investora konstatovali, že
pokládka cementobetonoho krytu i další práce, které při
rekonstrukci naší nejstarší autostrády provádějí pracovci
divize4 vedení týmem Ing. Zdka Ludka, prohají
kvalitně ahlavně v předstihu oproti harmonogramu. Více
informací naleznete na Facebooku Metrostavu.
1 2
Metrostav_15_2016.indd 1 17.08.16 13:00
Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 15/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (371 ms)

Rendering Strana 2 (102621): (0/1) (365 ms)

Rendering Strana 1 (102617): (0/1) (396 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2963/vth118953-1.jpg

 i2963/bg102617.svg

 i2963/vth118957-1.jpg

 i2963/vth118963-1.jpg

 i2963/vth118965-1.jpg