Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2
SA 8000 – základ společenské odpovědnosti
Společnost Metrostav od dob svého založení nabízí
všem zaměstnancům pracovní podmínky s vysokým
sociálním standardem. Pro posílení tohoto stavu se
jeho vedenac rozhodlo istoupit ke splněpoža-
davků mezinárodní normy SA 8000:2008.
SA 8000 je celosvětově uznávána jako referenční
norma pro oblast sociální odpovědnosti. Jejím základem
a účelem je rozjet, udržovat a prosazovat sady a po-
stupy ve ech oblastech společenské odpovědnosti,
které má podnik možnost usměrňovat nebo ovlivňovat.
Metrostav proto prohloubil dříve zavedený systémový
ístup ke kontrole pracovch podmínek svých zaměst-
nanců. A to nejen v ozkách týkajících se bezpečnosti
i práci, ale ta v oblastech odňoní, nediskrimi-
načního ístupu ve ech zích pracovho poměru,
dodržování pracovní doby a jejího řádného proplácení.
Plnění standardu SA 8000 posiluje možnosti komuni-
kace mezi vedem firmy a zastnanci. Úlohu prostřed-
níka i u nás podle kolektivsmlouvy plní odborová
organizace Stavba. Přes jejího zástupce, jehož jméno
a kontakty jsou uvedeny v telefonním seznamu, se každý
zaměstnanec může obrátit na vedení společnosti s dota-
zem, připomínkou nebo sžností na pracovní podmínky.
V mci plnění požadavků normy SA 8000 muMe-
trostav požadovat plnělegislativy ve všech oblastech
pracovněprávních vztahů i po svých dodavatelích.
Třetím stram se naše společnost rozhodla deklaro-
vat odpovědnost podle požadavků normy SA 8000:2008
formou certifikace. Certifikační audit u nás proběhne
počátkem října. Úplný přehled závazků v oblasti politiky
společenské odpovědnosti Metrostavu je dostupný na
webových stránkách www.metrostav.cz.
TBM na vlastní oči
První moderní tunelovací stroj (TBM) začne u nás pra-
covat až příští rok. Jeho zmenšený model si však
žete prohlédnout už dnes v informačním středisku
výstavby metra trasy V. A. Nacháse v Praze 6 v ulici
K Lánu 2 a je oteené v úterý mezi 14. a 18. hodinou.
Za Metrostav se vám nejspíš bude věnovat Ing. Jan
Prosr, vedoucí útvaru přípravy divize 8 (foto č. 1 vpravo).
Ukáže vám trasu i stanice nové linky podzemní dráhy
na mapě a vysvětlí, jak „krtek“ pod zemí pracuje.
V srpnu infocentrum doplnil 3,5 m dlouhý a 200 kg těž-
ký model TBM (foto č. 2), na kterém se jeho obě pracov
ze jak tunelování, tak výstavba železobetonového
ostění – dají velmi dobře popsat a vysvětlit.
Projektovou dokumentaci (foto č. 3) doplňují podrob-
nější materiály na snových panelech, které iblíží eba
příčné řezy, geologické složení masivu, vizualizace stanic
i každý měsíc aktualizované fotografie z právě probíhající
stavby (foto č. 4). Celá výstava o stavmetra probíhá
navíc pro větší názornost přímo v „tunelu“ – nad hlavami
návšvníků se v měřítku 1:1 klene 7,5 m dlouhý model
jednokolejného tubusu o průměru 5,3 m s vykreslenými
segmenty prefabrikovaného ostění (foto č. 5).
„Každé úterý sem ijde až 25 lidí, kteří mají nejčastěji
jem dozdět se, kudy trasa metra povede, kde z něj
budou výstupy či jak stavba omezí jejich život,“ popisuje
Ing. Prosr. „Rádi jim všechno vysvětlíme. Ne moderně
zrekonstruované středisko je navíc dostatečně vybavené,
aby mohlo reprezentativsloužit eba skupinám stu-
dentů a odborníků nebo zahraničním návštěvám v mci
obchodních aktivit Metrostavu. ijďte se přesvědčit!“
Ing. Miroslava Zobaníka, MBA,
genelního ředitele Metrostavu SK
Od letošního srpna je Ing. Zobaník členem představen-
stva a generálním ředitelem naší dciné společnosti
na Slovensku. Jeho jméno se však v souvislosti s Me-
trostavem objevuje od roku 1995, kdy nastoupil na
studentskou praxi k divizi 3. Později pracoval vípra-
a jako stavbyvedoucí. Coby vedou projektu na-
posledy řídil výstavbu České pojišťovny na Pankráci.
Vloni v dubnu se stal výrobně-technickým ředitelem
Metrostavu SK a nedávno ijal výzvu, aby jeho další
rozvoj nastartoval z pozice nejodpovědnější.
Když jste před pár lety stavěl v Bratislavě multifunkč
komplex Boria, měl jste ve svém týmu i zaměstnance
Metrostavu SK. Město i řadu svých nynějších kolegů
jste tedy znal. Jak se vám dnes na Slovensku pracuje?
Opravdu jsem nešel do neznámého prostředí. Jsem navíc
izpůsobivý, m rád změnu a s rodinou jsem zvyklý
cestovat. V Bratisla se cítím íjemně a práce v Me-
trostavu SK mě baví. Mám tedy nejlepší podmínky pro to,
abych naplnil představy vedení Skupiny Metrostav, které
změny v naší slovensfirmě navrhlo. Současná pozice
pro mě představuje velkou výzvu, impulz k osobnímu růs-
tu. Chtěl bych jím motivovat i ostatní. Jsem přesvědčen,
že spolu s dalšími spolupracovníky se nám podaří zastavit
velký výkonový propad, povzbudit zaměstnance, zefek-
tivnit výrobu a Metrostav SK vrátit zpět mezi významné
a stabilní společnosti slovenského stavebního trhu.
V Metrostavu SK došlo k obměně celého vedení společ-
nosti. Kdo jsou dnes vaši nejbližší spolupracovníci?
Obchodním ředitelem firmy se stal Ing. Vladimír Kž,
který má bohaté zkenosti, zná firmu i trh. Nový -
robně-technický ředitel Ing. Richard Müller byl nejlepší
vedoucí projektu, který kdy v Metrostavu SK pracoval.
Ekonomickým ředitelem je Ing. Robert Pátek, PhD., který
dosud sobil v pozici ekonomického náměstka divize 3
Metrostavu. Do užšího vedení patří ještě PhDr. Alica Bort-
líková, vedoucí úseku generálního ředitele. Jmenované
spolupracovníky chci stmelit v tým, který strhne ostatní,
aby se firma opět stala uznávaným, respektovaným a spo-
lehlivým partnerem pro všechny spolupracující subjekty.
Situace na slovenském stavebním trhu je ale složitá...
Ve všech jeho segmentech došlo v posledních dvou letech
k meziročnímu propadu výroby o desítky procent ne-
vno i u dopravních staveb, velké zakázky zcela zmizely.
Nervozita panuje i kolem dosud nezajené dostavby dál-
nice D1, která má být provedena prostřednictvím projektu
PPP. Pokud nezačne v nejbližší době, ještě c zesílí tlak
konkurence v pozemm stavitelst. A to je hlavpl
naší činnosti. Jediný další segment, na který se z důvodů
kapacit a strojního vybave můžeme a chceme v řádu
eorientovat, jsou vodohospodářské a ekolo-
gické stavby, kde se oživily poptávky na akce veřejného
sektoru dotované z fondů EU. Vyhráli jsme v nich i prv
soutěž – v Nitře postame moderkompostárnu.
Ucházíte se i o menší zakázky. Kde jste už uspěli?
V Nie a ve Svitu u Popradu jsme zali stavět celkem
sto dvacet dva nájemních bytů. Nově rekonstruujeme také
školu v Dunajs Stredě a zámek v Dubnici nad Váhem.
Co považujete za hlavní úkol pro nejblší období?
Řídit firmu je širokospektrál činnost, při které je za-
poe sloit mnoho různorodých zájmů. Zásadní je
i v silné konkurenci získat zakázky. Rád bych také co nej-
dřív dořešil neuzavřené obchodní vztahy třeba z výstavby
rezidence Cubicon. To byl nepříliš vydařený projekt, který
se negativně promítl jak do hospodaření společnosti, tak
do jejích obchodních závazků a dokonce i do mezilidských
vzta ve firmě. Musíme rovněž upravit organiz
strukturu tak, aby odpovídala aktlnímu a očekávané-
mu objemu výkonů. Negativní stav je nutné zlomit rychle
a spolehnout se musíme především sami na sebe. Našim
lidem však věřím. Velká většina z nich ve společnosti pra-
cuje už od jejího založení – 1. října to bude šest let.
strana 2
PTÁME SE
Nová správa nemovitostí Skupiny Metrostav
Rozvoj Skupiny Metrostav s sebou nese i změny v po-
hledu na vyití synergických efektů. Vedení Skupiny
proto rozhodlo o centrálm obhospodování nemovi-
tého majetku jejích členů.
Letos v únoru proto Metrostav zalil akciovou spo-
lečnost Metrostav Nemovitostní, uzavřený investič
fond. V červnu bylo její základní dvoumilionové jmění na-
výšeno vkladem nemovitého majetku v tržhodnotě více
než 1,167 miliardy korun. Včetně součástí a příslušenství
zahrnoval jak vlastní nemovitosti Metrostavu (foto), tak
i firmy Subterra. Akcie jsou mezi obě spolnosti rozdě-
leny podle podílu vloženého majetku.
Strategickým záměrem našeho vedení je rozšířit in-
vestiční fond o další subjekty ze Skupiny Metrostav, a tím
rozmnožit a zkvalitnit portfolio spravovaných nemovitostí.
Jejich zhodnocení a následný pronájem zajistí akcionářům
nadprůměrný výnos při minimalizaci investičních rizik.
Obhospodováním majetku fondu je na základě
smlouvy o nájmu a správě pověřen útvar správy majetku
Metrostavu, resp. firmy Subterra, který zajišťuje veške
služby, opravy i techniczhodnocení nemovitostí.
1
2
3
4
5
Liberecká univerzita bude mít nové laboratoře
Jen necelé tři týdny po podpisu smlouvy o výstavbě no-
vého komplexu laboratoří v areálu Technicuniverzity
Liberec (TUL) mohl tým Ing. Radka Kubeše z divize 8
začít s demolicí stávajících objektů, které musí uvolnit
místo novému sedmipodlažnímu objektu.
Budova, označená písmenem L (vizualizace), která
bude sloužit pro studium a výzkum v oblasti nanotechno-
logií a nanomateriálů, bude t lichoběžníkový půdorys
o velikosti ibliž46 x 64 m. V 1. PP a 1. NP budou
umístěny tzv. žké laboratoře s žkými, hlučnými nebo
speciálními provozy. Technicparametry budovy umožní
do chto prostor umístit i stroje a zařízení se samostat-
nými základy, jsou zde navrženy také čtyři mostové jeřáby
o nosnosti tři tuny a i lineár jeřábové dráhy o nos-
nosti jedna a dvě tuny. Ve 2.5. NP pak architekti navrhli
tzv. lehké laboratoře a pracovny a kanceláře pedagogů.
V současnosti provádíme demolici starého provoz-
ního objektu a polní haly a přeložky inženýrských sítí,
parovodu a teplovodu,“ popisuje práce vedoucí projektu
Ing. Kubeš. Do konce září by ly být demolice dokon-
čeny. V říjnu je budou následovat terénní úpravy a zemní
práce. Se zahájením hrubé stavby se počítá v listopadu.
Objekt bude založen na patkách a pasech a bude t
železobetonovou nosnou konstrukci. Do konce roku by
také měly být dokončeny všechny přeložky inženýrských
, které však teď komplikují stavům život. „V za-
vacím projektu byly totiž řeny takovým způsobem, že
jsme je museli v rámci dokumentace pro provádění stavby
projektovat v jiných trasách. A to samozřejmě s ohledem
na skutečnost, že liberecká univerzita musí být nepřetržitě
sobována teplem,“ říká Ing. Kubeš.
Hrubá stavba bude vyrůstat během zimních měsíců
tak, aby byla dokončena v dubnu příšho roku. Bude to
poměrně roč, protože práce mohou omezovat roz-
mary počasí v oblasti, kde může napadnout i metr sněhu.
„Neméně náročné bude také opláštění budovy, které bude
tvořit pohledový beton a fasáda z hliníku a děných
plechů. Z toho samozřejmě vyplývá tší náročnost na
koordinaci všech činností,“ uzavírá vedoucí projektu.
Celá zakázka, jež součásje krobudovy labora-
toří také stavba ístřešku pro sklad technických ply
a úprava výměkové stanice v areálu univerzity, by měla
t kompletně hotová v listopadu příšho roku.
–mv–, vizualizace archiv TUL
Metrostav_16_10.indd 2 9/15/10 10:26:42 AM
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (377 ms)

Rendering Strana 3 (104047): (0/1) (120 ms)

Rendering Strana 2 (104045): (0/1) (102 ms)

Rendering Strana 1 (104043): (0/1) (101 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3113/vth120668-1.jpg (3x)

 i3113/vth120670-1.jpg (3x)

 i3113/bg104045.svg

 i3113/vth120672-1.jpg (3x)

 i3113/vth120675-1.jpg