Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Miroslava Zobaníka,
gen. ředitele Metrostavu SK str. 2
Liberecká univerzita bude t nové
laboratoře str. 2
Komplexní služby pro všechny věžové
jeřáby str. 3
Kolaudace předznamenávají zkušební
provoz miniocelárny str. 3
Stavbaři včas dokončili okolí
stanice metra Hradčanská
ce ve fotoreportáži na str. 4
16. září 2010 / 16 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Den otevřených dveří
Přijďte si prohlédnout stavbu městského
tunelového komplexu Blanka v Praze
28. září od 9 do 15 hodin
Vstup z Letné z ulice U Vorlíků
vedle tréninkového hřiště Sparty
Výběr ze tří různě náročných okruhů
Podmínkou vstupu do tunelu je dobrá
fyzická kondice, sportovní oděv a obuv
Katedrála moderní doby
V TOP 500 Metrostav posiluje
I přesto, že oproti roku 2009 vloni tržby největších firem
ve středo- a východoevropském regionu poklesly víc
než o třetinu, Metrostav se v žebříčku TOP 500 zlepšil
z loňského 165. na letošní 128. místo. Hodnocení firem
už počtvrté provedla společnost Deloitte. Metrostav
v něm postoupil i v žeíčku podle zemí – vloni byl z naší
republiky 32., letos přeskočil dalších šest firem a je 26.
Prachatické divadlo
postupuje do finále
Nominace na titul Stavba
roku 2010 vyhlásila ve
čtvrtek 9. září odborná
porota soutěže. Ze staveb,
které přihlásil Metrostav,
ji získala rekonstrukce
stského divadla v Prachaticích. Řídil ji a koordinoval
tým Ing. Petra Šimáka z divize 6. Na internetových
stránkách www.stavbaroku.cz je možné hlasovat a vybrat
nejlepší letošní stavební dílo, které získá Cenu veřejnosti.
Svůj hlas můžete dát i pražské stavbě desetiletí, kde
Metrostav doporučuje podporovat stavbu metra IV. C1.
Čistírna odpadních vod, která nezná hranice
V Jablonm v Podještěpracuje v edčasm pro-
vozu zrekonstruovaná čistírna odpadních vod. Kromě
okolního města sloí i čtyři kilometry vzdálené čes
obci Petrovice a ješo i kilometry dál umísnému
německém Lückendorfu. Ve středu 25. srpna se v jejím
areálu sešli vybraní hosté, aby 11 měců trvající stav-
bu slavnostně zakončili.
Kromě starostky Jablonného Vlasty Dozorcové se
setkání zúčastnili i stupci investorské Severočesvo-
dárenské společnosti (SVS) a naší divize 6, která čistírnu
zmodernizovala. „I když původní mechanicko-biologická
čistírna byla stará jen dvacet let, nespovala požadavky
legislativy EU, vysvětlil důvod stavby ředitel odboru
rozvoje a koncepce SVS Ing. David Votava. Ředitel divize
6 Ing. Jan Cuc (foto č. 1 třetí zleva) poděkoval spolupra-
cujícím partnerům a doplnil: i rekonstrukci, která pro-
běhla za plného provozu, jsme maximálně využili stávající
konstrukce. Opravili jsme je a doplnili moderní technolo-
gií. Díky práci týmu Ing. Petra Brože má dnes Jablonné
čističku, která kvalitou vypouštěných vod splňuje všechny
předepsané limity. Má edřazenou denitrifikaci i nitri-
fikaci s jemnobublinnou aera(foto č. 2) a kal skladuje
v aerobních podmínkách. S kapacitou 4000 ekvivalentních
obyvatel stačí i pro rozvoj celé oblasti.
Jako všem stavům, i nám letos největší problémy
způsobilo počasí,“ konstatoval Ing. Br. „Původní žele-
zobetonové prefabrikované drže jsme zevniopravovali
patnácticentimetrovými přibetonávkami, jejichž provádě-
ní zahájili betonáři z naší divize v prosinci. Byly to vlastně
tenkostěnné konstrukce, které jsou na podmínky vzniku
velmi citlivé, proto jsme i sněhu a nízkých teploch
museli přijmout mimořádná zimní opatření.
Poslední sadové úpravy zase poničily srpnové í-
valové lijáky. Stejně jako v nedalekém Hrádku nad Nisou
i v Jablonném způsobily bleskové povodně hodně škod,
stavbu čistírny však nstí zasáhly jen okrajově. I es
neízeň patak dobrá spolupce divize 6 s investo-
rem i provozovatelem stavbu úspěšně dovedla do cíle.
Dvacetitunová vrata
Do dolního ohlaví plavební komory jezu ČesVrbné
osadili 20. srpna pracovníci divize 6 desko vrata
o rozměrech 11,2 x 6 m a hmotnosti 20 tun (foto).
Stavba, kterou vede tým Miroslava Führera, oblastní-
ho ředitele divize 6 pro Jihočeský kraj, totiž pokročila do
závěrečné fáze, kdy začíná montáž strojní technologie.
Plavebkomora o spádu sedm metrů umplavi-
dlům na Vltapřekonat jez České Vrbné. Vytvoří ji žele-
zobetonopolorámová konstrukce, 45 m dlouhá a 6 m
široká. Její dolní ohlaví právě uzaela dvacetitunová jed-
nokřídlová vrata s ímým prázdněním. V horním ohlaví
budou do konce září osazena klapková vrata s nepřímým
plněním jednostranným krátkým obtokem, ktebudou
žit zhruba polovinu. Stavba, jež zala vloni v dubnu
zemními pracemi, skončí pro Metrostav do 30. ez-
na 2011, kdy bude v komoře završen i zkušebprovoz.
Z velínu plavební komory potom bude možné novým
řídicím systémem ovládat plavební i jezové prvky etně
vjezdu do ochranného přístavu České Vrbné, o jehož aty-
pickém sklopném mostě jsme psali v minulém čísle.
–red–, foto Bohumír Langmaier
Trolejbusem na Bory
Jen necelých 11 měsíců pracoval tým Ing. Radka
Böhma z naší divize 1 na stavbě nové trolejbusové trati
v Plzni. K pátním linkám městsdopravy napojila
průmyslovou nu Borská pole a areál ŠKODA. V sobo-
tu 28. srpna na ni vyjely první trolejbusy s cestujími.
O den ív se na točce Teslova sešli stupci města,
dopravního podniku i zhotovitelů Metrostavu a firmy
STRABAG aby trasu oteeli a prohdli si nový trolej-
bus ŠKODA 27 Tr Solaris, který po bude jezdit (foto).
Mezi hosty byl i ředitel divize 1 Ing. Milan Veselský a její
oblastní ředitel pro Plzeňský kraj Ing. Václav Apolín.
Čtyři a půl km dlouhý trolejbusový úsek linky číslo 15
je postavený z moderních materiálů a vybavený špičkovou
technologií jak v oblasti trolejového vedení, tak i u signa-
lizace a zabezpečení. V únoru vyjel na zkušební jízdu po
budované trati první trolejbus, v srpnu na ní mělo generál-
ku hned dvanáct vozů nového typu. „Všechna ření do-
padla na výbornou a cestujícím zajistíme plynulý provoz,“
pochválil odvedenou práci provozní ředitel Plzeňských
městských dopravních podniků Ing. Václav Zikmund.
Nový výrobní blok hnědouhelné elektrárny v Ledvicích (ELE), který v souladu se všemi ekologickými požadavky
staví divize 8, ipomíná svým stříitým pláštěm a věžemi moderní katedrálu. Naši technici i řemeslníci už na
stavv areálu ELE odvedli pořádný kus práce. Od dubna 2008, kdy začali přestavovat její administrativní část,
postupsplnili řadu důležitých mezníků díla. Po loňské rychlé betonáži obou schodišťových ží edali as
kotelnu pro montáž technologie. Letos se jim to samé daří i se stolicí turbogenetoru – a dokonce v předstihu.
ce se dozvíte na str. 3
1 2
Metrostav_16_10.indd 1 9/15/10 10:26:38 AM
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (470 ms)

Rendering Strana 2 (104045): (0/1) (470 ms)

Rendering Strana 1 (104043): (0/1) (500 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3113/vth120668-1.jpg (3x)

 i3113/bg104043.svg

 i3113/vth120670-1.jpg (3x)

 i3113/vth120672-1.jpg

 i3113/vth120675-1.jpg