Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Vzorová kolektivsmlouva
Na sklonku letošního června jsme čtenáře našich no-
vin informovali o tom, že bylo zahájeno vyjednávání
o Vzorové kolektivní smlou společností Skupiny
Metrostav na další období. Tento dokument by měl
t podkladem pro vyjednávání kolektivních smluv
v jednotlivých firmách Skupiny.
Zatím se tohoto vyjednávání uskutečnila i kola. Po
projednání oběma vyjednávacími týmy i nich byla
odsouhlasena většina ustanovení jednotlivých článků
budoucí Vzorové kolektivní smlouvy.
Na poslední schůzce, opět po dohodě zástupců obou
smluvních stran, došlo k dohodě, že další vyjedná-
vání bude až do odvolání přerušeno. Stalo se tak
v souvislosti s nejasnou predikcí situace po ustave
Vlády Česrepubliky a s tím spojenými avizovaný-
mi úspornými opatřeními s případnými dopady na
financová státch zakázek včetně změn v zákoníku
práce. Dále se obě strany dohodly, že vedoucí vyjed-
návacích týmů v září situaci vyhodnotí a ípadně
rozhodnou o prodlouže přestávky v kolektivním
vyjednávání, nebo naopak o jeho obnovení.
SLOUPEK ODBORŮ
Stavbi tunelů Blanka v termínu dokončili okolí stanice metra Hradčanská
Prvho září se přesně podle harmonogramu do ulic pod Pražským hradem vrátily tramvaje, autobusy i automobily
(foto č. 1). Divizi 2 se podařilo včas dokončit všechny zdejší komunikace, které mohly být při pokračující stav
tunezprovozněny. Kvůli minimalizaci dopravní výluky v úseku Prný most Špejchar Letná byla zdejší stavba
hloubených tubusů navržena modifikovanou minskou metodou s čelním odtěžováním. Železobetonové konstrukce
stěn a strotunepřekryly stabilizované zásypy, na nichž stavbi provedli definitivpovrchy komunikavčet
tramvajové trati, stezek pro cyklisty a chodníků s pražskou mozaikou. Původní vestibul stanice metra Hradčanská
musel být z poloviny ubourán. Po provedetunelů byl obnoven v původm designu, navíc s bezbariérovým
ístupem do podzemí a zvětšenými prostorami pro komerční nájmy. Na povrchu se objevily prosklené konstrukce
(foto č. 2), které kolem eskalátorů doplňují nerezové obklady (foto č. 3), charakteristic pro rukopis architekta
nového díla – Patrika Kotase. Zatímco nad zemí pracovali silničáři, pod ní raziči pod ochranou stropu odtěžovali
až 20 m plného profilu třípruhových tubusů denně. Z 1,5 km délky tunelů a ramp nám z technologických důvo
chybí dorazit jen asi 120 m,“ řekl vedoucí projektu Martin Churaň. „V jižní troubě jsme se již propojili se stavbou
Ing. Zbyška Vozarika na Špejcharu. Kromě těžby provádíme v tunelech i železobetonové konstrukce pod vozovkou
etně technologického kanálu. Jen letos jsme odvedli práce za téměř miliardu korun. I to ukazuje obrovské nasazení
na této části stavby v poslední době.“ Ulice od Letné (foto č. 4) po Pražný most (foto č. 5), kde tým vedoucího
projektu Jího Kordíka zprovoznil další etapu provizorní křižovatky, se tedy vrátily do života. Moc jim to sluší.
Tři krátké otázky pro...
Ing. Pavla Šplíchala z útvaru personálního marketingu
Metrostavu, který na starost záležitosti týkající se
smluvních žáků naší společnosti.
S kolika smluvními žáky Metrostav v soasnosti
uzavřenou smlouvu o podpoře studia a o jejich budou-
cím nástupu do zaměstnání v naší společnosti?
Na čtech našich smluvních středních technických ško-
ch v Praze, Brně, Ústí nad Labem a v Tábe letos po-
kračuje ve studiu 105 smluvních žáků, kteří se připravují
pro Metrostav, a sedm dalších, které podporuje Subterra.
Navštěvují už druhé a třetí ročníky vybraných oborů. U nás
by v budoucnu měli pracovat jako elektromontéři, zedníci,
stavební zámečníci, tesi, strojní a provozní zámečníci,
elektrikáři a strojníci v divizích 1, 4–7, 9 a 11.
Žáky, kteří nastoupili do škol letos, čekají při spoluprá-
ci s Metrostavem novinky. Čeho se týkají?
Po zkušenostech jsme změnili postup při uzavírání smluv
se žáky i jejich rodi. Ti, kdo měli o spolupráci s námi
jem a vyhověli našim požadavm, obdrželi po zahájení
školního roku tzv. Potvrzení o zazení do draftu. Garan-
tuje jim, že pokud splní vzájemně odsouhlasepodmín-
ky, Metrostav s nimi uzavře smlouvu o podpe hem
studia a oddáleném stupu do zaměstnání od prvního
ledna 2011. Do draftu jsme ijali celkem 108 zájemců
s cílem vybrat z nich 72 nejlepších. Kažměsíc budou
žáky hodnotit ídní itea misi odborného výcviku.
Vybraným mladíkům tedy nabídneme možnost st se
smluvními žáky teprve po skončení zkušebního období.
Došlo ješk nějakým dalším změnám, které se týkají
projektu na reprodukci dělnického personálu?
Struktura vybrach obo se dále rozšířila o instalary
a malíře. Integrovaná střední škola stavební z Ústí n/L se
tasloučila s místní Sední školou technickou a změnila
nejen název, ale zlepšila i možnosti studia. Více informací
se o i o podrobnostech týkajících se smluvních žá
dozte na internetových stránkách www.metrostav.cz.
4 5
1 2
Martina na Lipně
Nejlepší současrychlobruslařka na dlouhých tratích
na světě – Martina Sábková – otevřela v sobotu 11. zá-
ří nový úsek cyklostezky u Lipna. Uvolnila se z nabité
tréninkové přípravy a svůj čas věnovala dětem (foto).
Den na Lipně s Martinou Sáblíkovou a jejím trenérem
Petrem Novákem byl totiž určen zejména těm nejmladším.
Mohli sei něm zúčastnit řady sportovch aktivit a růz-
ných soutěží na in-line bruslích. Martina rozdala nejen ce-
ny vítězům, ale i stovky autogramů a s dětmi se společně
vyfotografovala. Novou cyklostezku si osobně vyzkoušela
a byla s ní velmi spokojená. Potvrdila, že na Lipně lze
dobře bruslit nejen v zimě, na nejdeí upravované ledové
trati u nás, ale i v léna prodloužené a dnes 13 km
dlouhé stezce do Frymburka. Můžete si ji vyzkoušet i vy.
–red–, foto Jaroslav Sýbek
Diamantová trofej
Oštěpařka Barbora Špotáková, jediná česká medailist-
ka z červencového mistrovství Evropy v Barceloně, se
v srpnu vrátila ze Švýcarska jako tězka nového atle-
tického seriálu nazvaného Diamantová liga.
Bára, kterou Metrostav finančně podporuje, při
startovala na sedmi tincích v Dauhá, Ří, americ-
kém Eugene, britském Gatesheadu, v Monaku, Londýně
a v Curychu – a v součtu pořadí se ve své disciplíně umís-
tila na prvním místě a přes bolavý loket obhájila pozici nej-
lepší světové oštěpařky. Na tiskové konferenci 20. srpna
proto veřejnosti mohla představit i novou Diamond Race
Trophy, kterou završuje skleněný diamant vybroušený do
briliantového tvaru (foto). stupci Metrostavu Barboře
Špotákové spolu s gratulací předali i velkou kytici jako
poděkování za dobrou reprezentaci naší společnosti.
–red–, foto Miloslav Kolář
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 16/2010 vyšlo 16. 9. 2010 (17/2010 vyjde 1. 10. 2010) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Ivan Kajer,
Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o.,
Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ
Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Setkání pamětků výstavby vodního díla Želivka
Příští rok bude pro Metrostav jubilejní – připomene si v něm čtyřicáté výročí svého vzniku. První stavbou, s níž byl spjatý,
bylo vodní dílo Želivka, které mělo zajistit dostatek pitné vody pro Prahu. Metropolitotiž kvůli velkému rozvoji nestačila
voda z Káraného a z Podolí. V úterý 7. září se v Nechranicích sešli pamětníci (foto č. 1), kteří se na stavbě vodárenské soustavy
Želivka po dlouhá dvě desetiletí podíleli. Vzpomínali nejen na práci, ale i na rok 1971, kdy byl z firmy Vodní stavby vyčleněn
národní podnik Metrostav, jehož základ vytvořili pracovníci závodu 02 - Želivka a jejich kolegové ze závodu 04 - Metro. Setkání
současných zaměstnanců společnosti Pražské vodovody a kanalizace s hosty, které se uskutečnilo v úpravně vody a na hrázi
vodárenské nádrže ve správě Povodí Vltavy, bylo velmi srdečné (foto č. 2). Všichni při něm ocenili, že Metrostav bývalým
budovatelům díla exkurzi umožnil. Návštěva rozhodně zvýšila renomé naší společnosti u všech přítomných i v institucích,
kterých se dotkla. Všichni totiž vidí, že Želivka dodnes slouží Praze stejně spolehlivě jako Metrostav stavebnictví.
Škodovka se slevou
Kdý zastnanec Skupiny Metrostav si už dnes mů-
že nově koupit automobil značky Škoda s výhodnou sle-
vou. Garantuje ji dohoda uzavřemezi Metrostavem a
společností ŠKODA AUTO z Mladé Boleslavi.
Přímou dohodu mezi naší společností a výrobcem aut
nejznámější české značky zprostředkovala firma Přerost
a Švorc - auto, se kterou dlouhodoúspěšně spolupra-
cujeme. Stali jsme se tak etí firemní skupinou zaměst-
nanců v ČR, kteří si mohou jednou za rok koupit nový au-
tomobil Škoda se slevou přímo od výrobce. Jeminimální
výše je přesně stanovena tabulkou, ze které vybíráme:
model Fabia sleva 13 %
model Roomster sleva 13 %
model Octavia II sleva 15 %
model Superb sleva 17 %
model Yeti sleva 15 %
Cenové podmínky nákupu se řídí standardními ceníky
společnosti ŠKODA AUTO a sleva se netýká akčních nebo
jinak finančně či produktově zvýhodněných modelů.
Smlouva je zatím uzavřena na jeden rok. Vozy budou
zaměstnanci podle dohody odebírat od firmy erost
a Švorc - auto, se kterou máme uzavřenou i výhodnou
servisní smlouvu. Její součástí jsou nejen zajímavé ceny
údržby a náhradních dílů vozů Škoda, ale i zlevněný odtah
auta po havárii a půjčení náhradního vozidla.
Bližší informace poskytne všem zájemcům Jaroslav
Zahradník z útvaru osobní dopravy centrály Metrostavu.
Zelená úsporám
Po splnění všech podmínek zapsal Státfond život-
ho prostředí Metrostav do seznamu odborných dodava-
telů v rámci programu Zelená úsporám; 17. srpna mu
o tom vydal písemné Osvědčení o registraci.
lem programu je zajistit provedení těch opatření,
jež povedou k úsporám energie a k podpoře využívá
obnovitelných zdrojů – a to nejen v rodinných a bytových
domech, ale nově i v budoch veřejného sektoru. Me-
trostav se tak může zúčastnit všech veřejných soutěží na
zateplení budov, jako jsou např. školy, školky, nemocnice
či městské úřady, jejichž rekonstrukce bude program do-
tovat. Podrobnosti najdete na www.zelenausporam.cz.
Metrostav_16_10.indd 4 9/15/10 10:26:50 AM

 

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2010, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (250 ms)

Rendering Strana 4 (104050): (0/1) (283 ms)

Rendering Strana 3 (104047): (0/1) (282 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3113/vth120672-1.jpg

 i3113/vth120675-1.jpg

 i3113/bg104050.svg

 i3113/vth120668-1.jpg

 i3113/vth120670-1.jpg