strana 4

tři krátké otázky pro...

InFOrMAce / AKtuAlItY / ZAJÍMAVOStI

nAŠe FOtOrePOrtáŽ

SlOuPeK ODBOrŮ

Ing. Pavla Šplíchala z útvaru personálního marketingu

Metrostavu, který má na starost záležitosti týkající se

smluvních žáků naší společnosti.

S kolika smluvními žáky má Metrostav v současnosti

uzavřenou smlouvu o podpoře studia a o jejich budoucím nástupu do zaměstnání v naší společnosti?

Na čtyřech našich smluvních středních technických školách v Praze, Brně, Ústí nad Labem a v Táboře letos pokračuje ve studiu 105 smluvních žáků, kteří se připravují

pro Metrostav, a sedm dalších, které podporuje Subterra.

Navštěvují už druhé a třetí ročníky vybraných oborů. U nás

by v budoucnu měli pracovat jako elektromontéři, zedníci,

stavební zámečníci, tesaři, strojní a provozní zámečníci,

elektrikáři a strojníci v divizích 1, 4–7, 9 a 11.

Žáky, kteří nastoupili do škol letos, čekají při spolupráci s Metrostavem novinky. čeho se týkají?

Po zkušenostech jsme změnili postup při uzavírání smluv

se žáky i jejich rodiči. Ti, kdo měli o spolupráci s námi

zájem a vyhověli našim požadavkům, obdrželi po zahájení

školního roku tzv. Potvrzení o zařazení do draftu. Garantuje jim, že pokud splní vzájemně odsouhlasené podmínky, Metrostav s nimi uzavře smlouvu o podpoře během

studia a oddáleném nástupu do zaměstnání od prvního

ledna 2011. Do draftu jsme přijali celkem 108 zájemců

s cílem vybrat z nich 72 nejlepších. Každý měsíc budou

žáky hodnotit třídní učitelé a mistři odborného výcviku.

Vybraným mladíkům tedy nabídneme možnost stát se

smluvními žáky teprve po skončení zkušebního období.

došlo ještě k nějakým dalším změnám, které se týkají

projektu na reprodukci dělnického personálu?

Struktura vybraných oborů se dále rozšířila o instalatéry

a malíře. Integrovaná střední škola stavební z Ústí n/L se

také sloučila s místní Střední školou technickou a změnila

nejen název, ale zlepšila i možnosti studia. Více informací

se o ní i o podrobnostech týkajících se smluvních žáků

dozvíte na internetových stránkách www.metrostav.cz.

vzorová kolektivní smlouva

Na sklonku letošního června jsme čtenáře našich novin informovali o tom, že bylo zahájeno vyjednávání

o Vzorové kolektivní smlouvě společností Skupiny

Metrostav na další období. Tento dokument by měl

být podkladem pro vyjednávání kolektivních smluv

v jednotlivých firmách Skupiny.

Zatím se tohoto vyjednávání uskutečnila tři kola. Po

projednání oběma vyjednávacími týmy při nich byla

odsouhlasena většina ustanovení jednotlivých článků

budoucí Vzorové kolektivní smlouvy.

Na poslední schůzce, opět po dohodě zástupců obou

smluvních stran, došlo k dohodě, že další vyjednávání bude až do odvolání přerušeno. Stalo se tak

v souvislosti s nejasnou predikcí situace po ustavení

Vlády České republiky a s tím spojenými avizovanými úspornými opatřeními s případnými dopady na

financování státních zakázek včetně změn v zákoníku

práce. Dále se obě strany dohodly, že vedoucí vyjednávacích týmů v září situaci vyhodnotí a případně

rozhodnou o prodloužení přestávky v kolektivním

vyjednávání, nebo naopak o jeho obnovení.

1

Škodovka se slevou

2

3

4

5

Zelená úsporám

Po splnění všech podmínek zapsal Státní fond životního prostředí Metrostav do seznamu odborných dodavatelů v rámci programu Zelená úsporám; 17. srpna mu

o tom vydal písemné osvědčení o registraci.

Cílem programu je zajistit provedení těch opatření,

jež povedou k úsporám energie a k podpoře využívání

obnovitelných zdrojů – a to nejen v rodinných a bytových

domech, ale nově i v budovách veřejného sektoru. Metrostav se tak může zúčastnit všech veřejných soutěží na

zateplení budov, jako jsou např. školy, školky, nemocnice

či městské úřady, jejichž rekonstrukce bude program dotovat. Podrobnosti najdete na www.zelenausporam.cz.

Diamantová trofej

oštěpařka Barbora Špotáková, jediná česká medailistka z červencového mistrovství evropy v Barceloně, se

v srpnu vrátila ze Švýcarska jako vítězka nového atletického seriálu nazvaného diamantová liga.

Bára, kterou Metrostav finančně podporuje, při ní

startovala na sedmi mítincích – v Dauhá, Římě, americkém Eugene, britském Gatesheadu, v Monaku, Londýně

a v Curychu – a v součtu pořadí se ve své disciplíně umístila na prvním místě a přes bolavý loket obhájila pozici nejlepší světové oštěpařky. Na tiskové konferenci 20. srpna

proto veřejnosti mohla představit i novou Diamond Race

Trophy, kterou završuje skleněný diamant vybroušený do

briliantového tvaru (foto). Zástupci Metrostavu Barboře

Špotákové spolu s gratulací předali i velkou kytici jako

poděkování za dobrou reprezentaci naší společnosti.

Stavbaři tunelů Blanka v termínu dokončili okolí stanice metra Hradčanská

Prvního září se přesně podle harmonogramu do ulic pod Pražským hradem vrátily tramvaje, autobusy i automobily

(foto č. 1). divizi 2 se podařilo včas dokončit všechny zdejší komunikace, které mohly být při pokračující stavbě

tunelů zprovozněny. Kvůli minimalizaci dopravní výluky v úseku Prašný most – Špejchar – Letná byla zdejší stavba

hloubených tubusů navržena modifikovanou milánskou metodou s čelním odtěžováním. Železobetonové konstrukce

stěn a stropů tunelů překryly stabilizované zásypy, na nichž stavbaři provedli definitivní povrchy komunikací včetně

tramvajové trati, stezek pro cyklisty a chodníků s pražskou mozaikou. Původní vestibul stanice metra Hradčanská

musel být z poloviny ubourán. Po provedení tunelů byl obnoven v původním designu, navíc s bezbariérovým

přístupem do podzemí a zvětšenými prostorami pro komerční nájmy. na povrchu se objevily prosklené konstrukce

(foto č. 2), které kolem eskalátorů doplňují nerezové obklady (foto č. 3), charakteristické pro rukopis architekta

nového díla – Patrika Kotase. Zatímco nad zemí pracovali silničáři, pod ní raziči pod ochranou stropu odtěžovali

až 20 m plného profilu třípruhových tubusů denně. „Z 1,5 km délky tunelů a ramp nám z technologických důvodů

chybí dorazit jen asi 120 m,“ řekl vedoucí projektu Martin Churaň. „v jižní troubě jsme se již propojili se stavbou

Ing. Zbyška vozarika na Špejcharu. Kromě těžby provádíme v tunelech i železobetonové konstrukce pod vozovkou

včetně technologického kanálu. Jen letos jsme odvedli práce za téměř miliardu korun. I to ukazuje obrovské nasazení

na této části stavby v poslední době.“ ulice od Letné (foto č. 4) po Pražný most (foto č. 5), kde tým vedoucího

projektu Jiřího Kordíka zprovoznil další etapu provizorní křižovatky, se tedy vrátily do života. Moc jim to sluší.

–red–, foto Miloslav Kolář

Každý zaměstnanec Skupiny Metrostav si už dnes může nově koupit automobil značky Škoda s výhodnou slevou. garantuje ji dohoda uzavřená mezi Metrostavem a

společností ŠKoda auto z Mladé Boleslavi.

Přímou dohodu mezi naší společností a výrobcem aut

nejznámější české značky zprostředkovala firma Přerost

a Švorc - auto, se kterou dlouhodobě úspěšně spolupracujeme. Stali jsme se tak třetí firemní skupinou zaměstnanců v ČR, kteří si mohou jednou za rok koupit nový automobil Škoda se slevou přímo od výrobce. Její minimální

výše je přesně stanovena tabulkou, ze které vybíráme:

■ model Fabia

sleva 13 %

■ model Roomster

sleva 13 %

■ model Octavia II

sleva 15 %

■ model Superb

sleva 17 %

■ model Yeti

sleva 15 %

Cenové podmínky nákupu se řídí standardními ceníky

společnosti ŠKODA AUTO a sleva se netýká akčních nebo

jinak finančně či produktově zvýhodněných modelů.

Smlouva je zatím uzavřena na jeden rok. Vozy budou

zaměstnanci podle dohody odebírat od firmy Přerost

a Švorc - auto, se kterou máme uzavřenou i výhodnou

servisní smlouvu. Její součástí jsou nejen zajímavé ceny

údržby a náhradních dílů vozů Škoda, ale i zlevněný odtah

auta po havárii a půjčení náhradního vozidla.

Bližší informace poskytne všem zájemcům Jaroslav

Zahradník z útvaru osobní dopravy centrály Metrostavu.

Martina na lipně

nejlepší současná rychlobruslařka na dlouhých tratích

na světě – Martina Sáblíková – otevřela v sobotu 11. září nový úsek cyklostezky u Lipna. uvolnila se z nabité

tréninkové přípravy a svůj čas věnovala dětem (foto).

Den na Lipně s Martinou Sáblíkovou a jejím trenérem

Petrem Novákem byl totiž určen zejména těm nejmladším.

Mohli se při něm zúčastnit řady sportovních aktivit a různých soutěží na in-line bruslích. Martina rozdala nejen ceny vítězům, ale i stovky autogramů a s dětmi se společně

vyfotografovala. Novou cyklostezku si osobně vyzkoušela

a byla s ní velmi spokojená. Potvrdila, že na Lipně lze

dobře bruslit nejen v zimě, na nejdelší upravované ledové

trati u nás, ale i v létě – na prodloužené a dnes už 13 km

dlouhé stezce do Frymburka. Můžete si ji vyzkoušet i vy.

–red–, foto Jaroslav Sýbek

1

2

Setkání pamětníků výstavby vodního díla Želivka

Příští rok bude pro Metrostav jubilejní – připomene si v něm čtyřicáté výročí svého vzniku. První stavbou, s níž byl spjatý,

bylo vodní dílo Želivka, které mělo zajistit dostatek pitné vody pro Prahu. Metropoli už totiž kvůli velkému rozvoji nestačila

voda z Káraného a z Podolí. v úterý 7. září se v nechranicích sešli pamětníci (foto č. 1), kteří se na stavbě vodárenské soustavy

Želivka po dlouhá dvě desetiletí podíleli. vzpomínali nejen na práci, ale i na rok 1971, kdy byl z firmy vodní stavby vyčleněn

národní podnik Metrostav, jehož základ vytvořili pracovníci závodu 02 - Želivka a jejich kolegové ze závodu 04 - Metro. Setkání

současných zaměstnanců společnosti Pražské vodovody a kanalizace s hosty, které se uskutečnilo v úpravně vody a na hrázi

vodárenské nádrže ve správě Povodí vltavy, bylo velmi srdečné (foto č. 2). všichni při něm ocenili, že Metrostav bývalým

budovatelům díla exkurzi umožnil. návštěva rozhodně zvýšila renomé naší společnosti u všech přítomných i v institucích,

kterých se dotkla. všichni totiž vidí, že Želivka dodnes slouží Praze stejně spolehlivě jako Metrostav stavebnictví.

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / adresa redakce

Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / číslo 16/2010 vyšlo 16. 9. 2010 (17/2010 vyjde 1. 10. 2010) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Ivan Kajer,

Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / výroba Boomerang Publishing, s. r. o.,

Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ

Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736

Metrostav_16_10.indd 4

9/15/10 10:26:50 AM