Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 2
Malá vodní elektrárna Vranov 2
Tým Ing. Luboše Daleckého z divize 6 se zabydlel
u Vranovské přehrady. Po instalaci nového zavodňo-
vaho potrubí spodních výpustí aovládaho systému
i rekonstrukci manipulačho zízení všech čtyř ha-
varijních stavidlových uzávěrů, které dokončil vloni
v únoru, tu postavil novou malou vodní elektrárnu.
Stavbu namístě řídila Ing.Jana Stejskalová.
Malá vodní elektrárna Vranov 2 stojí vtěsm soused-
ství původní strojovny vodní elektrárny Vranov 1 vpro-
storu vývaru korunových přelivů pod betonovou hrá
vodního díla. MVE je železobetonová, částečně nadzemní,
se dvěma podlažími v turbínové části a jedním v části
rozvodny. Vniní uspádání její strojovny je maxilně
přizpůsobeno technologickému vybavení.
Stavba probíhala nastísněném staveništi anavíc vNá-
rodním parku Podyjí, aproto podléhala přísmu dohledu,
aby nepoškodila okolní životního prostředí. Předtím, než
stavbaři zali svlastními pracemi, si museli vybudovat
provizorní 36 m dlouhé přemostění zHavlíčkova nábří
es odpadní kanál přehrady, aby se vůbec nastaveniště
dostali. Vpráci potom pokračovali vuměle vytvořené jím-
ce vhloubce asi 4 m pod vodní hladinou azdruhé strany
9 m pod úrovní terénu (foto archiv divize). Postavit v
strojovnu nebylo snad. Divize 6 má ale spodobmi
stavbami dost zkeností, a tak k lu brzy nastoupili
technologové zČKD Blansko Engineering.
ky spolnému úsilí všech pracovků tak ketřem
stávajícím turbínám vodní elektrárny Vranov 1 rychle při-
bylo vestrojovně MVE Vranov 2 další soustrojí Francisovy
vertikální turbíny s průměrem oběžného kola 700 mm.
Nejvyšší výkon na její spojce dosahuje 1162 kW s ma-
xilním průtokem 3,4 m³/s arozsahem čistých spádů
2642 m. Přívodní potrubí nové elektrárny je napojeno
navšechny tři přivače vedleí VEVranov 1.
Poslední dva měce pracovala MVE Vranov 2 vezku-
šebním provozu. Jeho úspěšné zakončení a edání
dokončeného díla investorovi – spolnosti E.ON Trend –
proběhne 7. září 2012, čti dny před smluvním ternem.
Místo starého nový
Archiv Metrostavu odhalil několik podob mostu přes
hlavní řečiště Labe vBrandýse. Jeho rekonstrukci, či
spíš stavbu noho mostu, ukončil koncem července
2012 tým Ing.Richarda Rakouše zdivize 4.
Středočeské dvouměstí Brandýs n/L-Stará Boleslav
spojuje celkem sedm mostů. Ten hlavní přes koryto Labe
vznikl vroce 1878 zocelových příhradových nosníků jako
první tohoto druhu vnašich zech. Za133let existence
se však dočkal jen minima oprav azchátral natolik, že se
Středočeský kraj popovodních vroce 2001 rozhodl místo
jeho rekonstrukce postavit most nový. Něktí oané
sta proti tomu protestovali, protože se domnívali, že
se jedná o výjimečnou technickou památku. Odborci
z odboru památkové péče ministerstva kultury však
pozhodnocení řady posudků došli kzávěru, že pokud by
se most opravoval, tak by vnejlepším případě vznikla jeho
kopie ata kulturní památkou být nemůže. Proto zbourá
mostu nic nebránilo. Ojeho stavu podrobji vypovída
snímky 1 a2, které poczejí zdemolice vdubnu 2011.
Další fotografie připomíná stavbu nového přemostění
aposlední dvě ukazují hotové dílo. Vzniklo podle návrhu
Ing.Pavla Němce arespektuje technické iarchitektonic
požadavky nazasazení mostu dotěsho sousedství pa-
mátkové zóny města. Nad vnitřními pilíři nanávodní stra-
ně má vyhlídkové plošiny, které nabízejí zajímavé pohledy
nařeku abranský zámek. K elegantnímu vzhledu mostu
ispívá i vkusné zábradlí a lampy veřejného ostlení.
Porovnání fotografií jistě přesvědčí otom, že vBrandýse
nad Labem a Staré Boleslavi si občané rozhodně polepšili.
Ing.Milana Veselského,
obchodního ředitele Metrostavu
Milana Veselského přivedl v roce 1984 k Metrostavu
jeho strýc Miloš. Čerstvý absolvent stavební fakulty
ČVUT začal tenkrát ve firmě pracovat jako mistr a při
postupu po profesním žebříčku prošel snad všemi pra-
covmi pozicemi včetně sedmi let ve funkci výrobního
stka divize 9. Posledních 11 let řídil divizi 1, od
ledna 2012 je obchodním ředitelem celé společnosti.
Jak pracuje úsek obchodho ředitele Metrostavu?
Je spoluodpovědný za fungování obchodních úseků divizí
a vytváří předpoklady pro to, aby divize měly naplněný vý-
robní program. Jejich obchodní úseky by měl podporovat,
enášet mezi nimi informace, koordinovat je a řídit tak,
aby se zvýšila efektivita jejich práce – tedy vyhlevání
zakázek, zpraconí a podání nabídek azískání zaká-
zek. Zároveň však musí mít i zpětnou vazbu z realizace,
aby obchodní úseky mohly včas reagovat na vývoj trhu.
Ve ví kanceláři visí mapa Evropy s vyznačenou kruž-
nicí – má střed v Praze a polor 1000 km. Ukazuje
vaši představu o podnikání firmy v zahraničí?
O pravidlech zahraničního podnikání se ve Skupině Met-
rostav stále jedná. I přesto naše firma jen za první pololetí
letošho roku podala do zahraničí několik desítek na-
dek. Vyhovovalo by mi, kdyby v mé kompetenci zůstalo
podnikání v cizině právě v té oblasti, kterou vymezuje
kružnice na mojí mapě. Divize3 už dnes vBělorusku uka-
zuje, jak lze v zahraničí úsšně řídit pozemní stavby.
Třeba do Německa by pak měly sřovat zejna naše
vlastní kapacity a nosné technologie na stavby tunelů.
Co podnikání Metrostavu na Slovensku?
I přesto, že na Slovensku působí Metrostav SK, nesmí
podle mého názoru vybrané divize Metrostavu tento trh
opustit. Před časem jsme ukoili velké projekty v Koši-
ch nebo v Trenčíně, ale teď se nám u našich východch
sousedů nedí. Slovenský trh prostě ovdly jiné firmy.
Na to, abychom mezi ně pronikli, se zaří zejména divi-
ze, které nemají zastoupení v českých krach.
Jak pohlížíte na konkurenční boj mezi divizemi?
Rozhodně nechci, aby mezi divizemi Metrostavu či fir-
mami jeho Skupiny probíhal jakýkoliv boj. Zdravá sou-
ž však přispívá k růstu všech. Divizi nelze vzít právo
zasmluvnit externího subdodavatele místo provozu jiné
divize či firmy Skupiny. Spolupracovky zvenku totiž
potřebujeme nejen kvůli vlastní realizaci stavby. Umožňují
m podat nabídky, které bychom jinak podat neuměli, či
skat zakázky, na něž bychom nedosáhli. Provozy nos-
ných technologií jsou jedním z pilířů našeho výrobního
programu a musí se naučit obstát i na vněím trhu.
Metrostav podal za 1. pololetí roku 2012 přes 200 ce-
nových nabídek nad 50 milio. Je to hodně, či málo?
Statistika zajišní výrobho programu pro roky 2012
a2013 nevybuje z toho, co zme z minulosti. Zásobník
práce sice oproti loňsku asi o 5 % poklesl, vsrpnu jsme
ak měli zajišno 95 % pnu roku 2012 a 62 % plánu
pro rok 2013. Statistika je však jen přesný součet ne-
esch čísel... Více než dřív totiž existují projekty, kte
jsme vysoužili, ale investor na ně nemá finance nebo
se odvolala konkurence a stavba dosud nebyla zahájena.
Liší se počet nabídek, které podávají jednotlivé divize?
Ano, a to i podle toho, čemu se věnují. Chci se sousedit
na to, aby standardní stavební divize byly schopné nabíd-
ky zpracovávat, kompletovat a odevzdávat s ambicí nejen
echny vyhrát, ale co nejc zvýšit pravděpodobnost
úschu. Iprohrané nabídky totiž pohají prozkoumat
trh, navázat kontakty s novými investory i partnery ao-
řit si, jak konkurenceschopně umíme nastavit cenu. S ros-
toum počtem nabídek roste nejen schopnost vypracovat
je rychle, ale i správnost odhadu uit, která uspěje. Kdá
dobře podaná nadka, i ta nevyhraná, tak má svůj smysl.
Jaké jsou hlavní cíle vaší daí práce?
Metrostav se svým obratem stal vloni největší stavební
firmou, která působí na česm trhu. Chl bych přispět
k tomu, aby byl trvale i nejpe řízený, s nejlepším operač-
ním klimatem mezi kolegy a vždy se zdravou ekonomikou.
strana 2
PME SE
1
Stavba Galerie Teplice začala demolicemi
1
2
4
3
5
V samém centru Teplic u stí Svobody vyroste
doledna roku 2014 nová multifunkční Galerie Teplice.
Za18 měsíců ji namístě bývalého obchodho domu
Prior vybuduje tým Ing.Radka Kubeše zdivize 8.
Zatím mají stavbaři zasebou hlavně demoliční práce,
i kterých odstranili nejen budovu Prioru, ale isoused-
ho obchodho centra Merkur, z něhož však zůstane
zachona větší část podzemního podlaží. Během demolic
už zmizelo ipřilehlé venkovní parkovtě včetně opěrných
zdí aspojovací lávka mezi oběma prodejnami.
Nové multifunkční centrum bude mít jedno zpola
zaptěné podzemní podlaží ačti nadzemní, znichž to
nejvyšší bude technologické. Díky okolnímu členitému te-
rénu mohli architekti zčeskobudějovického Atelieru8000
do objektu navrhnout vstupy hned ze tří výškových
úrovní. Zté nejvší vAlejní ulici se zákazníci dostanou
do2.NP galerie, známěstí Svobody budou vcházet doje-
jího přízemí. Vjihovýchodním rohu se podzemí objektu
otevře dosousedho lázeňského parku. Snadný průchod
dovšech částí centra umožní podélná paž.
Podzemní podlaží bude zapuštěno pod ten přežně
v severní části, která posloí jako parkoviště pro více
než 130 osobch vozů. Zároveň vněm najde své místo
isupermarket. Technologické zázemí – kotelnu, strojovnu
anádrž sprinklerů – architekti navrhli umístit doprostoru
vodního krytu civilní obrany, který byl vybudován pod
dnes již zbouranou prodejnou Merkur.
První a druhé nadzemní podlaží galerie poslouží
obchodům, třetí potom převážně parkování. Vzhledem
keklimatickým podmínkám půjde okryté parkoviště pro
280 vozidel, které se zbytkem budovy propojí čtyři eska-
tory a výtah. Součástí 3. NP bude i kavárna atský
koutek. Prostor bývaho obchodního domu Merkur za-
ujme správa objektu (velín, kanceláře, šatny) av posled-
ním, čtvrtém nadzemním podlaží najdou místo strojovny
vzduchotechniky, chladicí jednotky akotelna.
Stavba zalená napilotách bude mít podzemní kon-
strukce z monolitického železobetonu, od stropu 1. PP
etně bude složená zprefabrikovaných sloupů aprůvla-
ků snadbetonávkou azpředpjatých panelů.
Oplášní Galerie na východní straně vytvoří kera-
mická cihelná fasáda s pásy porostlými pnoucí zelení.
Daí části pště navrhli architekti jako proskle. Seš
světlík nad paží bude ze systému hliníkových profilů
a tepelně izolačních abezpečnostních nebo pochozích
skel. Ostatní fasády ozdobí skládaný obklad.
Tak by tedy měla Galerie Teplice vypadat zaněkolik
. Pobourání azemních prach by už vříjnu chtěl
tým Ing.Kubeše zít sbetonáží základové desky. Hrubou
stavbu by měl podle plánu dokoit 31. ledna 2014.
Martina Vampulová,
vizualizace www.galerieteplice.cz
2
ehradní zeď Vranovské přehrady, která byla uvedena
doprovozu vroce 1934, je gravitační zlitého betonu.
Vzákladu je 27 m široká, vkoruně se zužuje na6 m apři
výšce 54 m nad základem měří nadélku 290 m. Dvěma
zesílenými bloky je rozčleněna natři části. Vlem
boku přehrady jsou čtyři výpustná potrubí oprůměru
1600 mm. Vpravém boku tři roury oprůměru 2600 mm
ivádějí vodu doelektrárny upaty zdi. Vjejí strojovně
jsou tři Francisovy turbíny, každá svýkonem 6,3 MW.
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2012, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (311 ms)

Rendering Strana 3 (103876): (0/1) (305 ms)

Rendering Strana 2 (103875): (0/1) (349 ms)

Rendering Strana 1 (103873): (0/1) (348 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3072/vth120495-1.jpg

 i3072/vth120497-1.jpg

 i3072/bg103875.svg

 i3072/vth120498-1.jpg

 i3072/vth120500-1.jpg