Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2
BeMo dokončilo ražby tunelů komplexu Klaus
Po dálnici A9 nedaleko rakousho Lince jezdí auta
v úseku nazvaném tunelový komplex Klaus (Tunnel-
kette Klaus) stále jen jedním jízdním pruhem vkaždém
směru. Kolegové ze společnosti BeMo Tunnelling (Be-
Mo), už ale dokončili ražby adefinitivní osní druch
tubusů všech čtyř zdejších tunelů, které pomohou tento
detikilometrový úsek A9 doplnit naplný profil.
Navybudování druhých trub čtyř tunelů, Falkenstein
(752 m), Spering (2894 m), Traunfried (462 m) aKlaus
(2166 m), které pol údolí řeky Steyr podcházejí úbočí
masivu Sengsengebirge, mají stavbi extmně krátký
tern. Odposlední zprávy vnich firemních novinách,
tedy od loňského listopadu, se už pracovníkům BeMo
podařilo nejen dokoit ražby nejdelšího tunelu Klaus
či definitivní obezdívky veech podzemních dílech, ale
také36a70 metrů dlouhé hloubené části tunelu. Sekun-
dární ostění betonovali tuneláři v sedmidenním rytmu
pomocí tří bednicích forem.
Vsoučasnosti probíhají vtunelech dokončovací prá-
ce, které už většinou provájí subdodavatelé. Od jihu
nasever frézují hlavní kanalizní sběrač (foto), pomocí
posuvho bednění vestavují obrubníky, převážně zpre-
fabrikátů budují odvodňovací aodlučovací zařízení (lapol)
apokdají konstrukční vrstvy vozovek sasfaltovým ace-
mentobetonovým krytem.
Stavbi už také dokončují všechny vnější objekty,
mezi které například patří provozní budova, výškový
zásobník pro hasicí vodu, kolektory skabeláží, zařízení
naochranu vodních toků, větrací příčky amřížové sny.
Sladit práci najednotlivých stavench sosmi portály
bylo při krátké době výstavby velmi náročné, ato zejména
logisticky. Součástířetězce Klaus jsou totiž mezi tunely
itři viadukty, které se také doplňují odruhé mosty.
Práce firmy BeMo naročném projektu byly rozdě-
leny dodvou zakázek. Ta první, obsahující tunely Falken-
stein a Spering, zala v listopadu 2014 askoí letos
vzáří. Druhou, tunely Traunfried aKlaus, zali kolegové
budovat vloni vdubnu apředají technologům 8. prosin-
ce2016. Kezprovoznění dálnice A9 vnových tubusech
tunelového řezce Klaus by mělo dojít vpředstihu oproti
plánu na začátku srpna 2017. Potom se stavbaři pus
do sanací dnes provozovaných tunelů a viaduktů. Celý
projekt Tunnelkette Klaus, probíhající vrámci programu
nazvýšení bezpečnosti aochrany zdraví na rakouských
lnich, by měl být dokončen vroce 2018. Zdař bůh!
Thomas Stegbauer, Robert Dostál, foto BeMo
Secha jako vahadlo
„Myslím, že se zakázka pro City Deco nedá měřit
sničím, co Metrostav dosud vyl či montoval. Její
prvky sice jsou vesrovnání smosty subtilnější, ale vá-
ží dohromady přes 700 tun avytví sechu fungující
jako vahadlo, což je unikátní řešení,“ uvádí mistr Sta-
nislav Sosna zprovozu ocelových konstrukcí divize 3.
Tři trojice vazníků, jejich příčná ztužidla a svislice,
které na7. NP City Deco (foto č. 1) doplní táhla Macalloy,
vyrobili oceři divize3. NaPankrác je vti srpnových
dnech dopravila divize 4 – na 50 m dlouhých návěsech.
ímo znich je nejtší pásový jeřáb unás, Liebherr LR
1750 se 119mramenem, zvedl (foto č. 2) auložil dopřed-
montážní pozice (foto č. 3). Techniky imontéry divize3
z týmu Ing. Jindřicha Hátleho přitom dokumentovala
kamera (foto č. 4), práci monitorovali divizní geodeti.
Uzání jednoho trámu, zdvení auložení trvalo podle
epravované vzlenosti vprůměru čti hodiny. Kli
dodržení předpisů BOZP byla další manipulace snosníky
komplikova. Popřipojení poloviny táhel asvislic je jáb
musel přetočit kolem svislé osy o180° aosadit dokoneč-
né pozice, kde knim oceláři připevnili druhou polovinu
vystrojení (foto č. 5). Základové prvky spojené svýztí
skeletu musela divize 3 vyrobit a osadit velice přesně,
ostatně jako celou specifickou ocelovou soustavu.
Vosazoní táhel ajejich předpínání kolegové stále
pokrují, zašené části konstrukce smontují dokonce
září. Celá zazka však pro ně skoí až poroce provozu
City Deco, protože musí tenzometricky ageodeticky sle-
dovat azměřit skutečný stav ocelových prvků po zatížení.
red–, foto Petr Amek
Ing.Milana Hromádky,
vedoucího projektu zdivize 6
Milan Hromádka šel postřední škole mistrovat nastav-
bu. Kestudiu se ale zarok vtil apřed pěti lety absol-
voval Stavební fakultu ČVUT vPraze. Už jako student
pracoval pro divizi 8 Metrostavu – prvně na stav
metra V.A. Roku 2014 přestoupil jako stavbyvedoucí
kdivizi6, aby se vrátil dorodho Jihočeského kraje,
kde se orok později stal vedoucím projektu tamějšího
oblastního zastoupení.
d vzpomíte naúpravy Václavsho jezu vPísku
Byla to první zazka, kterou jsem na místě řídil vbar-
ch divize6 – vtýmu Jaroslava Jedlky – atroufám si
ji označit zastavbu svého života, jaká se už možná nikdy
nebude opakovat. Namísto toho, abych téměř každý den
nastaventě dojížl 100 km tam azpět, jak bylo obvyklé
vedchozích letech, jsem ho totiž měl přímo pod okny.
Najez jsem se chodil koupat už jako kluk, všechny kolem
jsem léta znal včetně subdodavatelů, byla tam prima par-
ta, super investor, co víc si přát?
Tahle stavba skoila včervnu 2014. Co jste dělal dál?
Stal jsem se vedoucím projektu azačal řídit naz několik
menších projektů, třeba výstavbu hokejbalového hřiště
vPrachaticích. Také tahle zakázka mi byla osobně blíz-
ká, prote hokejbal hraju zaHC ŠD Písek atě jsme
stavěli pro našeho dlouholeho rivala. Potom jsem bu-
doval přístavtě na Vltavě vPurkarci aprůmyslový areál
pro firmu Stavoklima vČeských Budějovich, kde jsme
souběžně rekonstruovali památkově chráněný špitálek
Nejsvětější Trojice. Každá z těch staveb byla něčím speci-
fická ad naně všechny vzpomím.
Teď řídíte naráz tři projekty. Jak jsou daleko?
Uvodního díla Hracholusky už skoro rok budujeme zapo-
moci divize 4 nové přemosní hráze, které by mělo být
hotové vzáří. Vbudějovické nemocnici jsme při moder-
nizaci pavilonu Zdokončili bourací práce azákladovou
desku pro přístavbu. Třetí největší projekt potrvá asi dva
roky. Jedná se o novostavbu administrativního centra
Piano vČeských Budějovich. Vzhledem ktomu, že kole-
gové zdivize 3 souběžně dostavují aestavují nedaleké
obchodní centrum IGY, nastanou nám tu asi obtíže se
subdodavateli. Budějovice totiž nemají dostatečné ka-
pacity stavebních firem nasouběh takto velkých staveb.
Poradit si stím ale musíme, tento problém nemáme jis
jediní. UPiana dnes prodíme zemní práce apracovníci
Zakní staveb začali jistit stavební jámu. Tady zatím
nejvíc říme vysokou hladinu spodní vody a stížnosti
okolních obyvatel, kterým projekt není pochuti.
Vroce 2015 jste se stal Manažerem juniorem Metro-
stavu. Co vám tohle ocenění přineslo?
Radost, že si vedení divize váží mé práce apráce mých
kolegů, bez kterých bych ocenění nezískal, asklý od-
borný zájezd do Španělska. Z mého pohledu byla tato
forma odměny uitě lepší než finanční. Program byl sice
ročný, ale špičkově připravený. Skolegy zMetrostavu
jsme si perfektně sedli avýborný byl idoprovod architek-
ta Patrika Kotase, který jel náhodou smi. Užil jsem si to.
Co vám napráci vMetrostavu nejvíc vyhovuje?
Divize 8 mi nabídla příležitost pracovat navelkých stav-
ch, pometru třeba naobchodním centru Galerie Tep-
lice, při nichž jsem měl mnost poznat nejmodernější
technologie, vedení náročných zakázek i způsob řízení
práce vMetrostavu. Dostal jsem prostor rozjet se adů-
ru odvedení obou divizí, 8 i6. Ale hlavně party atýmy,
vekterých jsem působil, byly vždycky fajn. Všestce má-
me také skvělé betonáře, těším se, že se znovu sejdeme
nastavbě v Budějovich. Mohu se spolehnout inakolegy
zdivize4, se kterými teď stavíme železobetonový most
nazmíněném vodním díle Hracholusky. Jako vedoucí pro-
jektu cítím podporu obchodho itechnického úseku ní
divize iexpertů zcently. Teď třeba úzce spolupracujeme
sIng.Pavlem Novákem, který nám uPiana pomáhá řešit
zakní. Když to shrnu – líbí se mi, že se vMetrostavu
mezi sebou norlně alidsky domluvíme ačím dál tím
pe arychleji si vzájemně vyhovíme.
strana 2
PME SE
1
Cesta odsv. Vavřince keSvatému Vavřinci
Projektový tým Ing. Filipa Křesťana z divize 9 sta-
ví od ktna v Peci pod Sžkou apartmány Svatý
Vavřinec. Na místě socialistické velkoprodejny se tu
vesvažitém terénu ukryje spolný podzemní parking
s komerčním parterem. Nad jejich osázené sechy
ipomínající horskou louku vyrostou čti obytné vě-
že s88 apartny (vizualizace č. 1). Ty podle nápadu
investorské firmy Kuk Sněžka mohou sloužit nejen
prorekreaci majitelů, ale takéktvorbě pravidelného
výnosu zpronájmu, okterý se postará sám developer.
Mimo nezvyklý investorský zár nabízí projekt daí
zajímavou možnost – až dodokoení hrubé stavby si to-
tiž klienti mohou zvolit jeden ze čtyř stylů, skandinávský,
moderní, krkonošský či glamour (vizualizace č. 2), vněmž
bude apartn kompletně zařízen odpostele přes vyba-
venou kuchyňskou linku až potelevizor awifi.
Staventě víkrém svahu podél hlavní příjezdové
komunikace neposkytuje volné skladovací plochy pro
materiál ani pro stroje. Každý den proto musíme pli
koordinovat pracovní postupy, aby si jednotliví subdoda-
vatelé co nejméně překáželi. K tomu se přidává složi
založení navelmi tvrm skalním podloží, což komplikuje
prování velkoprových pilot izemních pra. Máme
už ale zajnou stavební jámu, dokončujeme výkopy
na základovou spáru a provádíme podkladní betony.
Dokončili jsme projektované demolice a brzy nastoupí
kpráci betoři z firmy Pragis, kteří dostali na starost
výstavbu monolitických konstrukcí,“ říká stavbyvedoucí
Ing.Jiří Korábečný, který stavbu řídí namístě.
Vcentru obce se během následujích 17 měsíců za-
říznou doúbí Lesní hory hned čtyři společná podzemní
podlaží nového komplexu. Nejníže a ve 2.PP vzniknou
gaže, mezi nimi najdou místo komerční jednotky sve-
řejně přístupným wellness. Jejich ustupující střechy
s intenzivní vegetní skladbou poskytnou v podobě
horské louky prostor pro čtyři samostatné domy A, B, C,
aD scedrovým obkladem azelenou sechou. Dodvou
se bude vstupovat z1. PP, dodalších zízemí. Nejvyšší
objekt C dosáhne pěti nadzemních podlaží.
Zajímavý koncept spojující možnost rekreace vevlast-
ním apartmá sjeho projmem vnevyužitém čase umož
ipromyšlené ření dispozic. Ato jak společných prostor
se skiboxy pro majitele a lyžárnou pro nájemce, tak
i samotných apartmánů, které obsahují uzamykatelné
prostory pro ulení věcí vlastníka.
Kolegové zdivize 9 by měli hotové dílo podle návrhu
autorů zateliéru ov architekti předat investorovi posled-
ho února roku 2018. Potom centrum Pece ožije aunás
zatím netypický, vzahraničí ale obbený způsob investice
prověří svou životnost vpodmínkách České republiky.
Aproč se projekt jmenuje pvě posvatém Vainci?
Podle stce, kterému je zasvěcena kaple navrcholu ne-
daleké Sněžky. OdSvatého Vavřince to bude kesvatému
Vavřinci kousek – vzdušnou čarou asi 4,5 km s 850m
evýšením, cesta k lanovce ale zabere jen 15 minut.
red–, vizualizace ov architekti
2
1
2
3
4
5
Metrostav_16_2016.indd 2 01.09.16 12:02
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (436 ms)

Rendering Strana 3 (102626): (0/1) (429 ms)

Rendering Strana 2 (102623): (0/1) (473 ms)

Rendering Strana 1 (102619): (0/1) (472 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2964/vth118955-1.jpg

 i2964/vth118959-1.jpg

 i2964/bg102623.svg

 i2964/vth118962-1.jpg

 i2964/vth118973-1.jpg