Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1
Nejen parkovací dům
„Práce vhistoricm středu města stavbům vždycky
išejí omezení, ato nejen kvůli hluku či prašnosti.
Pro nás asi bylo nejnáročnější vyřešit zásobování. Mě-
li jsme totiž prakticky nulové zařízení staveniště amu-
seli jsme žádat ovýjimky pro vjezd všech nákladních
vozidel. Amy třeba potřebovali odzt 11000m³ vý-
kopku,“ vzpomíná vedoucí projektu Ing.Tomáš Vařák
na stavbu parkovacího domu v Panenské ulici v Brně.
Desetipodlažní garáže pro 365 vozůpostavili pracov-
ci jihomoravského regionu divize 1 za22 měců v cen-
tru města pouhých pár kroků odnáměstí Svobody – mezi
valým dominikánským kšterem, kde dnes sídlí brn-
ský magistrát, Moravskou galerií ahotelem International.
Se ssněným prostorem si poradili akúspěchu díla při-
spěli i změnou technologie při zajišťování stavební jámy
ustěny Moravské galerie, kde vyjednali použití zemních
kotev místo původně plánovaných ocelových rozpěrných
rámů, což značně urychlilo výstavbu.
Parkovací dům architekti navrhli tak šikov, že ani
nepřipomíná moderní účel svého užití a historizujícím
vzhledem dobře zapadá dookolní staré zástavby. Načásti
jeho sechy je patrná měná krytina ačistě vápennou
fasádu doplňuje ruční pce kameníků, kteří osadili para-
petní desky aze stejného druhu kamene provedli masiv
sloupky rozlující okna nadvě úzké „sílny“ (foto č. 1).
Podle projektu nato použili čtyři různobarevné druhy hor-
nin – bílý vápenec asvětle šedý pískovec zItálie, červený
pískovec ze Skotska ačínský tmavě šedý bazalt (foto č.2).
Na kvalitní provedení obvodového pláště zvlášť pozorně
dohžel autor jeho návrhu prof.Ing.arch. Petr Hrůša.
Zajímavostí projektu je i navigní systém, který bude
poprvé vBrně řidiče informovat oobsazenosti jednotli-
vých pater aLED indikátory jim signalizovat volná místa.
Pozářijové kolaudaci objektu uPanenské ulice přijde
zhruba do poloviny listopadu na řadu zkební provoz.
To už se však znové stavby budou těšit nejen motoristé,
kteří mají o parkovací místa velký zájem, ale iobyvate
anávštěvci Brna – vízemí parkovacího objektu totiž
bude část turistického informho centra moravské me-
tropole, kde bude možné zakoupit suvenýry avstupenky
nakulturní ijiné akce. Nastřeše v8. nadzemním podlaží,
odkud je krásný výhled na Špilberk, zase najde své místo
galerie designového nábytku.
„Stavba parkovacího domu Panenská pro mě před-
stavovala zajímavou zkenost. Dříve jsem totiž pracoval
výhradně pro soukromé investory atady jsem se popr
setkal svejnou zakázkou. Za velmi dobře odvedenou
práci bych také chtěl pokovat celému projektovému
týmu včetněkolegů zfirmy IMOS Brno, která byla naším
partnerem vesdrení,“ uzará Ing.Vařák.
red–, foto archiv stavby
Ražený tunel doplnil i hloubený
NaIslandu pokračují stavbi zdivize 5 dnes na místě
vedení Ing. Radkem Pernicou nadostavbě nejdelšího
islandského silničního tunelu Norðfjörður, který měří
c než 7,5 km. Dokončují technologické místnosti,
hloubený úsek při porlu Eskifjörður (foto) akrátký
hloubený tunel podcházející budovanou komunikaci.
Spolu se subdodavateli pokračují vmontáži izolací.
Koteení tunelu dojde už vří příštího roku.
Metrostav rozběhl další stavbu naSlovensku
Pracovníci severomoravského regionu divize 1 získali
novou zakázku zavýchodními hranicemi – tým Ing.Mi-
chala Osičky zal vsrpnu vcentru Martina bourat sta-
rý Prior, aby místo něj dokonce října 2017 vybudoval
vpamátkové zóně města moderní obchodní centrum.
Jsme na sam začátku prací, demolice 33 let
starého prefabrikovaného Prioru se teprve rozbíhají.
Ještě sle jednáme súřady, připravujeme si staveniště
azadohledu archeologů začíme překdat inženýrské
tě,“ říká vedoucí projektu Ing.Oska, který věří, že si
jeho tým mezi Velkou aMalou Fatrou dobře poradí isbe-
tonážemi monolitického skeletu nové budovy, které musejí
proběhnout během zimního období.
Stavbi v Martině budou postupovat podle návrhů
architektů zčeskobujovické spolnosti Atelier 8000.
Spolupce s nimi není pro Metrostav novinka – podle
jejich plánů už vybudoval nákupní centrum Laugaricio
vTrenčíně, olomouckou Šantovku, obchodní Galerii Tep-
lice a řadu menších staveb v rámci projektu splav
vltavské vodní cesty. Divize 3 dnes podle jejich vizí pře-
stavuje adostavuje IGY 1 aIGY 2 vČeských Budějovich.
Narozdíl odvýše zmíných projektů se však archi-
tekti vMartině museli popasovat svrhem novostavby
v památkově chráněném centru města. Nákupní kom-
plex navrhli vpůdorysné stopě původní budovy, kterou
roířili do prostoru současného parkoviště. Na ple
122x114 m tu podle projektu vyroste čtpodlažní novo-
stavba, která bude mít vpřízemí avprvním pae nákupní
pasáže scelkem 80 jednotkami pro obchody, gastronomii
aslužby. Nad nimi se pod jednoducmi sedlovými stře-
chami skryje parking pro 184 aut. Poslední podlaží smi-
nimálním půdorysem poslouží technologickému zázemí.
Aby se objekt zlenil dookolí, obalí jej poloprůhled
edsazený závoj zodlně velkých azně hustě klade-
ných kovových lamel, pod nimiž budou prosvítat omítnu
či prosklené stěny fasád. Nový obchodní dům tak zís
sice jednotný, ale jemnější ačleněný výraz (vizualizace).
Po Prioru zbude v Martině jen kryt civilní obrany pro
350 osob v sutenu. Vstup do něj umožní poklop vpod-
lazekupní galerie. Spolu s investorem ale věříme, že
obyvatele i hosty Martina budou před Vánocemi 2017
daleko víc zajímat jiné prostory obchodního domu.
red–, vizualizace Atelier 8000
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Manipulace s obrem
5. září 2016 / 16 / XXVIII
Střecha jako vahadlo str. 2
Ptáme se: Ing. Milana Hromádky,
vedoucího projektu z divize 6 str. 2
Firma BeMo dokončila ražby tubusů
tunelového řetězce Klaus str. 2
Poločas nad přehradou str. 3
Vzhled stanice Malostranská
inspirovalo okolí str. 3
Fotoreportáž: Návštěva na stavbách
divize 4 v Polsku str. 4
Achilles BuildingConfidence
Metrostav koncem července úsšně prošel externím
auditem zajťovam britskou spolností Achilles.
Vsrpnu pak obdržel status certifikovaho dodavatele
vestavebnictví podle britských standardů, což mu zvýší
šance získat zakázky unáročných zahraničních investorů.
Podpořte Metrostav
Vetřetím rku soutěže
Stavba roku Středočeského
kraje usilují opřízeň
veřejnosti idvě stavby,
nakterých se podílel
Metrostav – severovýchodní
tangenta vMladé Boleslavi,
naníž vesdružení pracoval tým Ing.Richarda Rakouše
zdivize 4 amezinárodní výzkumné centrum ELI Beamlines
(foto), kde pod vedením Ing.Tomáše Vuta pracovali
vprojektovém týmu kolegové zdivizí 3 a9. Betoři
divize 6 se zasloili ovznik mohutných konstrukcí jeho
laserových hal. Hlasování oCenu vejnosti pokruje
do15. září nawww.stavbaroku.cz. Připojte se!
Pokles vejných zazek otéměř 39 %
Podle údajů, které 11. srpna poskytla inžers
společnost ÚRS Praha, zadali letos dokonce července
veřejní investoři stavebním firmám 2534 zakázek za
47,8miliardy korun. Jejich počet se meziročně sžil
o28,3% ahodnota klesla o38,9 % – uzakázek napozemní
stavby o25,2 % na13,7miliardy korun auinžerských
o43 % na34,1 miliardy korun. Průrná velikost zazky
dosáhla jen 18,9 milionu korun, což je o5,7 procenta
ně, než je průr zalský rok.
Změny v Divadle Na zábradlí
Foyer přední prské divadelní scény, kterou Metrostav
dlouhodobě podporuje, projde proměnou. Zakázku na
výstavbu nového vstupu do hledtě, kavárny a zázemí
skala společnost Subterra. Práce potrvají až 150 dnů
abudou st téř 40milionů korun.
Stavba tunelu Ejpovice
Repasovaná Viktorka
Cesta tunelem pod Chlumem
Den oteených dví
10. září od 10. do 15. hodiny
www.facebook.com/Metrostav
2
1
Nad konferením centrem na Pankráci v těsné blízkosti frekventované pražské magistrály osazovali v srpnu
montéři zprovozu ocelových konstrukcí divize 3 nosky, svislice a táhla na sechu rozestavěné budovy City Deco.
Jednotlivé dílce shmotností až 46 tun museli zvednout do výšky 45 m a uložit do vzdálenosti více než 90 m. Poili
k tomu nejtší pásový jeřáb u nás – Liebherr LR 1750, jehož umístění vhusté zástavbě bylo velmi slité stejně
jako všechny manipulace, které sjeho pomocí prováděli. Další informace najdete na straně 2.
Metrostav_16_2016.indd 1 01.09.16 12:02
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (552 ms)

Rendering Strana 2 (102623): (0/1) (546 ms)

Rendering Strana 1 (102619): (0/1) (584 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2964/vth118955-1.jpg

 i2964/bg102619.svg

 i2964/vth118959-1.jpg

 i2964/vth118962-1.jpg

 i2964/vth118973-1.jpg