Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4
Návštěva nastavbách divize 4 poblíž Baltského moře aveVaršavě
Česko-polský projektový tým divize 4 včele sředitelem výstavby Ing.Radimem Čápem pracuje zanašimi severmi
hranicemi hned nadvou velkých zazkách najednou. Nejprve zal vloni vříjnu budovat 20,5 km dlouhý úsek
rychlostní silnice S7 nedaleko Gdsku (foto č. 1). „Momenlně nastavbě poíváme 21 vrtných souprav (foto
č.2), kterými denně provádíme 10 kilometrů roztlovach železobetonových pilot pro zleení podloží hlavní trasy
lnice,“ říká Ing.Čáp. Pilot oprůměru 400 mm už stavbaři dokončili téř čtvrtinu zcelkových 2500 km. Umostu
es Vislu (foto č. 3) zakdají středový pilíř – opět pomocí železobetonových pilot, tentokrát ale vibrovach.
Vjejí je zpontonu aprojednu podporu jich celkem musí vzniknout 260. Dále pracují napřeložkách sítí či kanalizaci
anacelkem šest mezideponií už navezli přes dva miliony tun písku (foto č. 4), který je určený zejména pro výstavbu
spů. Jako nakdé stavbě bere itady Metrostav ohled naživotní prostředí. Kolem ústí doBaltsho me
vytvila Visla širokou říční deltu – tzv. Žulawy – sněkolika rameny. Dojednoho znich tou ivody Linawského
kalu, nakterém ochránci přírody objevili plavat vodní kapradinu nepukalku vzpvající, která je ius zazena
mezi silně ohrené druhy květeny. Pracovníci specializované firmy vedvou srpnových dnech asi 2000 kusů této
rostliny ručně sesrali zhladiny pomocí podběráku (foto č. 5) apřenesli nabezpečnou vzlenost asi 200 metrů
odstaveniště. VeVaršavě zahájila divize 4 modernizaci komunikací vúseku MarsaŻołnierska (foto č. 6) teprve
letos vdubnu. Proto tam stavbaři teprve překládají ierské sítě či budují silniční těleso (foto č. 7). Pci tam
však nli nejen geodeti (foto č. 8), ale itěžaři – část trasy totiž bylo prvně nutné odlesnit (foto č. 9).
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Tři otázky pro...
Ing.Jího Koče (na foto vpoedí), asistenta stav-
byvedouho z divize 6, který v týmu Ing. Jaroslava
Kazatele dokončuje stavbu bytových domů v Parku
Hloubětín. Vesvém volném čase – azatím bez podpory
Metrostavu – vesluje nalehké čtyřce bez kormidelka,
se kterou se probojoval doolympijsho semifinále B
vLondýně ivRiu de Janeiro. Gratulujeme!
Jaký je váš nejsilnější zážitek zRia?
Silných zážitků mám hned několik. Zmínil bych první tré-
nink nalaguně pod horou Corcovado se sochou Krista,
závod vnejtších vlnách, jaké jsem nepoznal za24 let, co
vesluji, ataké verní atmosféru vČeském domě pozisku
í medailí – prý to byla nejlepší oslava ze všech naolym-
pijských hrách, kterou kdo pamatuje. Anazávěr nádherné
itání odfanoušků volympijském parku na Lipně.
Lišily se olympijské hry vLonně avRiu?
Lišily se hodně, až mě to samotného překvapilo. Odpro-
středí, kde se konaly závody (Lonn – umělý kal,
Rio – přírodní dráha), přes pritou atmosru vevesnici
avčeském týmu (vLondýně jsme bydleli mimo vesnici,
vRiu jsme byli všichni pohromadě) aiorganizací samot-
nou. VLondýně všechno proběhlo bez větších problémů,
vRiu jich sice pár bylo, ale nakonec to doe dopadlo.
l jste čas všimnout si vRiu nějaké zajímavé stavby?
Určitě, zajímavých staveb bylo k vidění hned několik.
Počínaje dominantou Ria, 30 m vysokou sochou Krista
Spasitele ze železobetonu amastku. Stojí nasedm met
vysokém podstavci na kopci Corcovado s nadmořskou
výškou 710 m aodhalili ji roku 1931. Pozoruhodná je ino-
vě vybudovaná visutá cyklostezka, která několik kilometrů
vede pol pobřeží nad hladinou ocnu. Zaujal mě také
pohled nakopce plné favel.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 16/2016 vyšlo 5. 9. 2016 (17/2016 vyjde 20. 9. 2016) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,
Ing.L. WeinfurtoaIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Už desátý školní rok
Projekt navýchovu řemeslníků pro Metrostav vstou
vzáří dojubilejního desátého školního roku. Zadobu
své existence prošel mnoha změnami a zleeními
a těší nás, že po prvotních porodních bolestech se
podařilo systém nastavit tak, že je oboustranně pro-
spěšný. V našich řadách v současné době působí již
106mlach řemeslníků, ktí u nás díky tomuto pro-
jektu pracují – to je více než 10 procent z celkoho
počtu dělníků. Děkujeme všem kolegům apartnerům,
ktí se natomto unitním projektu poleli a podílejí.
2006
Hledáme udržitelný model pro výchovu
nových dělníků. Mluvíme s MŠMT, na-
těvujeme školy, inspirujeme se v zahraničí. Probíhají
první jednání o podobě spolupce s pražskou Sední
školou technickou Zelený pruh. Projekt se zrodil díky víře
a nasazení dvou mužů: tehdejšího persolního ředite-
le Metrostavu dr. Josefa Škorpila a tehdejšího ředitele
střední školy Ing.Ivo Koše.
2007
Nabíráme první smluvní žáky voborech
tesař, zámečník, elektrikář azedník. Zá-
kladním předpokladem pro vstup žáka do projektu je
jeho zájem.
2008
Zahajujeme spolupráci sdalšími dvěma
školami: SŠT Ústí nad Labem aSOU Br-
no Bosonohy. Vprojektu je už přes 80 dětí.
2009
Pro spolupráci získáváme čtvrtou smluv-
ní školu – SŠT vTábe. Vdivizích hle-
me vhodné kolegy pro post patrona – partnera, průvodce
arádce pro žáky.
2010
Upravujeme podmínky smluv a výhod
pro žáky, např. zavádíme lékské pro-
hlídky už před podpisem smlouvy.
2011
Zpřísňujeme požadavky na výběr žáků
azavádíme tzv. draft vI. pololetí prvních
ročníků. Smlouvy se žáky 1. ročníku nově uzavíráme až
povýběru těch nejlepších zdraftu. Vtomto roce doMe-
trostavu aSubterry nastupují první vyení řemeslníci.
2012
V pražské škole je po dohodě vytvořen
a otevřen nový studijní obor: strojk.
Ukoujeme spolupráci se školou vTáboře.
2013
Klesající demografické křivky, tj. snižující
se pty dětí v9. třídách, se snažíme pře-
konat masivní propagací projektu vzákladních školách.
Zastavujeme nábor proobor zedník vbrněnské škole.
2014
Dochází kezměně napozici koordinátora
ceho projektu, Ing.Pavel Šplíchal pře-
vá žezlo Zuzaně Junkové, která byla předtím patronkou
žáků vprovozu ocelových konstrukcí divize 3.
2015
izujeme statut tzv. spolupracujících
škol a zahajujeme pilotní rok spoluprá-
ce hned spěti daími školami: Kolín, Kladno, Jaroř,
Chrudim aVysoké Mýto. Obor truhlář zazujeme mezi
podporované obory. Ukončujeme spolupráci se školou
vBr. Poprvé organizujemeodborný výcvik mimo kraj,
kde škola sídlí (pražští kluci se učí napraxi vEjpovich).
2016
Zjednodušujeme systém odměn pro žá-
ky. Rušíme nevyívané výhody anavy-
šujeme stipendia. Upravujeme nástupní mzdy vyučenců.
Čeká nás první školní rok stzv. modulovou výukou uvy-
braných oborů v Praze. Přináší kýžené jiné poměro
rolenění teoretické a praktické výuky v jednotlivých
ročnících sdůrazem naodborný výcvik nastavbách. Ni
mladí řemeslníci sbírají první zkušenosti ve Skandinávii.
Mgr. Jana Kořínková, MBA
6
8
2
4
1
7
9
3
5
Příběhy polární záře
„Fotografování polární záře je jako rybení – až do
konce nete, co máte vruce,“ říká islandský fotograf
Magnús Sveinsson napředsádce knihy Northern Light
Stories. Vyšla už vroce 2013, kolega Václav Anl zdi-
vize 5, který se naní polel, ji ale uzal teprve teď.
Publikace představuje prostřednictvím snímků polární
záře krásy islanského kraje Tröllaskagi alidi, jež ji umí za-
chytit. Václav Anděl, který vletech 2006–2009 pracoval
naIslandu natunelech spojujících městka Siglufjörður
a Ólafsfjörður, do ní přispěl hned šesti fotografiemi.
Jednu znich nazval Island dává lidem křídla jako láska
(foto). Doknihy také poznamenal: „Naprvní pohled jsem
se doIslandu zamiloval. Čistá příroda, lidé sotevřenou
ručí, krásné hory, moře, sopky adechberoucí polár
záře. Načerpal jsem na Islandu mnoho energie. Často
natu dobu vzpomínám am ji vesvém srdci. Jednoho
dne se dotohoto ráje určitě vrátím.“
Pokud pojedete naIsland, možná kžku ještě sežene-
te. Rozhodně ale budete moci navlastní oči poznat to, co
nejen Václava Anla natéto severské zemi uchtilo.
Metrostav_16_2016.indd 4 01.09.16 12:03

 

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (390 ms)

Rendering Strana 4 (102637): (0/1) (416 ms)

Rendering Strana 3 (102626): (0/1) (416 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2964/vth118962-1.jpg

 i2964/vth118973-1.jpg

 i2964/bg102637.svg

 i2964/vth118955-1.jpg

 i2964/vth118959-1.jpg