Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3
strana 3
Divize 3 staví nový „domov“ pro vozidla Lexus
Domovy pro lidi staví Metrostav poměrně často, ale
„domov“ pro auta jen málokdy. Teď jeden takový
vyrůstá u Bavorské ulice v pražských Stolkách. Au-
tocentrum Lexus Praha zde staví tým Ing. Stanislava
Červeného z divize 3 pro investora Louwman Motor
Praha hned u sídla společnosti Toyota Motor Czech.
Podle stavbyvedoucího Ing. Milana Tericha už ob-
jekt o celkové užitné ploše 1730 m² zíná dostávat
konnou podobu. Architekti mu vtiskli zajímavý tvar
nepravidelného pětiúhelníku (zární a poruční servis),
který je vepn do pravoúhlého trojúhelníku (showroom).
Dvoupodlažní zákaznická část objektu bude mít na střeše
11parkovach sní určených pro servis a samostat
stojící sociální zázemí pro zastnance. V technic
akancelářské části bude do přízemí vestavěné mezipatro.
echny výškové úrovně stavby zakryjí ploché sechy.
„Nejslitější práce z celého projektu už máme dou-
m za sebou. Šlo o přelky vodovodu a plynovodu ovel-
kých průměrech – DN 400 a DN 500 – , které jsme museli
provést jtě před zahájením stavby vlastho objektu
autocentra. Náročná tu byla především koordinace naplá-
novaných činností sprobíhajícími zemními apřípravnými
pracemi, které jsme museli zvládnout poměrně rychle
vzhledem k velmi krátké době na realizaci celé zakázky,
vzpomíná Ing. Terich. Dnes už má autocentrum hotové
nejen založení na pilotách, ale i nosnou prefabrikovanou
konstrukci a nosné vyzdívky včetně nástavby vedruhém
nadzemním podlaží (foto č.1). V nejbližší době stavbe
čeká zasení a oplášní budovy. Fasády v 1. NP vytví
plechové PIR panely (foto č. 2) ve dvou šedých odstínech,
na obvod soclního zázemí ve 2. NP poijí stavbaři za-
teplovací systém v bílé barvě.
Architektonické řešení, barevnost fasád i návrh interi-
érů vyczí z jednotného firemního designu výrobce vo-
zidel značky Lexus, který paí do koncernu Toyota. „Ta
prostory, ve kterých se budou pohybovat zákazníci, musí
splňovat požadavky vizuálního stylu výrobce automobilů,
který je shodný pro všechna jeho autocentra v Evropě.
Klade důraz na vysokou kvalitu poitých materiálů, což
centlně z úsedí Lexusu kontrolují,“ říká Ing. Terich.
Divize 3 začala ve Stodůlkách pracovat teprve letos na
konci dubna, její pracovci už přesto mají za sebou hodně
práce. Musejí spěchat, nové autocentrum totiž má být do-
končeno na začátku letho prosince, kdy do něj dealer
zne shovat luxusní vozy Lexus. Precizně provedený
showroom se i se servisem otevře prvním zákazm
už na zátku příštího roku.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
METROSTAV SLAVÍ 45 LET SVÉ EXISTENCE
Vzhled stanice Malostranská inspirovalo oko
Jednou z nejzajímavějších stanic pražského metra
vůbec je zastávka Malostranská. Naczí se v sa-
m srdci historicho centra v blízkosti Valdštejn-
ského paláce, raně barokního klenotu postaveného
v letech 1623–1630 podle projektu italských archi-
tektů, jimiž byli Andrea Spezza, Giovanni Battista
Pieroni a Nicolò Sebregondi.
Protože na místě stanice, zprovozněné v srpnu ro-
ku1978, původně stál historický dům U Tří králů, zvaný
ž U Pětníku, kompenzovali architekti Zdeněk Drob
a Otakar Kuča, který je autorem zahradních úprav atria,
jeho ztrátu nevšedně pojatým vstupním objektem me-
tra. Koncipovali ho totiž jako reminiscenci na okolní
prosedí – tedy takřka v barokním duchu – jako nízký
avzdušný karenský pavilon integrovaný do zahradní-
ho atria obehnaného zdí. Aby ještě umocnili výjimečnost
tohoto prostoru, z něhož se vstupuje přímo do někdeí
Valtejnské jízdárny, která slouží Národní galerii jako
výstavní sál, opatřili jej vedle vodní hladiny také řadou
uměleckých děl a uměleckořemeslných detailů.
Největší pozornost poutají kopie barokních skulptur
či faksimile rokokových váz z roku 1770, které najdeme
v zahradě i vestibulu. Jejich autory byli sochi Antonín
a Matyáš Bernard Braunové, kteří je původně zhotovili
pro špitál v Kuksu a zámek Valeč. Ostatní díla již po-
cházejí ze 70. let 20. století. Jde většinou okamenic
a pařské práce, na nichž se polela plejáda ulců
etně architekta Drobného, jenž je spolu sLadislavem
Jiránkem autorem kny a kamenných banků v atriu.
U vchodu do vestibulu metra je umísna trojitá ko-
vaná mříž s pozlacenými domovními znameními, která
odkazují na nejznámější malostranské domy – U Zlatého
slunce, U Zlatého klíče a U Tří housliček. Autorem této
vabné mříže je akademický sochař Jan Smrž. Autory
daích mříží pak jsou sochi Josef Kobylka, Eduard
Řepka, Jaromír Brudhaus a Zbyněk Runčzik.
Posledním dílem, na které bychom neměli zapome-
nout, je drobný nárožní patk od Luboše Růžky, který
nese datum 1978, tedy otevření stanice Malostranská.
Jakub Potůček
je počet velkých bytových projektů, na kterých dnes Metrostav
pracuje. Paí mezi ně třeba soubor Na Vackově, Garden Towers,
U Dubu, AFI City III, Park Hloubětín nebo Atrium Kobylisy.
Střípky zmuzea
Rekonstrukce historické budovy Národního muzea
(NM) v Praze probíhá už 16 měsíců. Stavbi vedení
týmem ředitele výstavby Jana Kery zdivize 9 se při
ní věnují velmi široké šle činností.
Vznik podzemní chodby mezi historickou a novou budovou
NM umožní hloubený tunel pod Vinohradskou třídou
Kvůli omezenému prostoru pro hloubení tunelu museli
stavbaři stroje přenášet pomocí jeřábů
Trasu chodby křují různá podzemní vedení. Stoka zprvní
republiky byla naštěstí zrušena už při výstavbě metra
Do začátku září se kolem podilo vyhloubit a zajistit
druhou ze tří kotevních úrovní stavební jámy, která bude
sahat až 9 m pod ten. Ze14 dilatačních úseků, na něž je
podzemní chodba rozdělena, jsou dnes rozestavěny čtyři
Kameníci snesli kuželky a madla zjihozápadní a severozá-
padní balustrády na terén, umyli je, očistili a zrestaurovali
Zničené prvky nahradily nové zbožanovského pískovce
red–, foto Ing. arch. Irena Klingoro
Poločas nad přehradou
Je hotovo aitom není. To si mohl vpolovině červen-
ce pomyslet vedoucí projektu Ing.Jiří Pups zdivize8
poúsšné kolaudaci bytového domu C, který je sou-
částí developersho projektu Hostivař – Nad Přehra-
dou. Dokoené byty v něm už dnes přebírají jejich
majitelé. Hotovo však ještě není. Stejný tým stavbařů
má totiž vtéže lokalitě zaúkol postavit jtě dvě další
obytné budovy.
Výstavba projektu Nad Přehradou je rozdělená dopěti
etap. Dvě byly dokoeny už dřív, třetí – dům C (foto č.1)
– prošla kolaudací před pár týdny. „Céčko se nám podaři-
lo dokončit včas díky kvalitnímu týmu spolupracov.
Zkoordinovat požadavky klientských změn s provádění
stavby bylo totiž velmi náročné aedpokládám, že ne-
ně slité bude iedávání bytů klientům,“ řekl Ing.Jiří
Pups. Developerská spolnost Finep totiž byty nabí
smožností variabilního umístění zařizovacích prvků podle
ání klien, ato není pro žádné stavbaře jednoduchá
zálitost. Zvšť pokud jsou zdivize8, která sice má bo-
haté zkušenosti ze staveb metra či zakázek pro energetiku
aprůmysl, ale bytové výstavbě se často nevěnuje. Ipřesto
se jí tato nárná práce dí.
řím, že nabyté zkušenosti zdomu C nám pomohou
i prování zvající objektů AaF. Komplikace spojené
sklientskými změnami se snažíme předdat už odzačát-
ku, přesto itady očekávám nejí problémy při plnění
požadavků budoucích majitelů bytů,“ dodal Ing.Pups.
Vedle zkolaudovaného „Céčka“ dosvá v Hostivaři
konnou podobu isousední dům A (foto č. 2) s 48byty
o dispozich 1+kk (od 29 m²) až po prostorí 4+kk
(do119 m²). Vyšplhal se už doposledho desátého pod-
laží a začíná jej obalovat zateplený pšť. V interiérech
stavbi lijí anhydritové podlahy adokoují otky.
Uposledního rozestavěného domu označeného F (foto
č. 3) s54byty jsou zatím patrné jen železobetonové kon-
strukce dvou nadzemních podlaží.
Až tým Ing. Pupse projekt Nad Přehradou ukončí,
zavládne klid nejen nad Hostivskou přehradou, ale ta
vdivizi 8, která si bude moci do portfolia staveb, jež ovlá-
, přidat další významný segment výstavby.
Martina Vampulová, foto archiv MTS
Hostivařská přehrada neboli vodní nádrž Hostivař
vznikla vroce 1964 najihovýchodním okraji Prahy jako
protipovodňové opatření napotoce Botič. Dosahuje
rozlohy až 42 hektarů amá objem 1845000 m
3
vody.
Je 2,5kilometru dlouhá, až 400 m široká ado12m
hluboká. Má tvar hada adíky svým rozměrům je
nejvěí vodní plochou vPraze. Její 13 m vysoká zemní
sypaná hráz měří vkoruně 110 m abyla vytvořena
zpíitých hlín, návodní těsnění je zhlín sprových.
Nasvazích kolem přehrady roste na240 ha les.
1
2
3
1 2
Metrostav_16_2016.indd 3 01.09.16 12:03
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2016, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (102637): (0/1) (615 ms)

Rendering Strana 3 (102626): (0/1) (660 ms)

Rendering Strana 2 (102623): (0/1) (660 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2964/vth118959-1.jpg (2x)

 i2964/vth118962-1.jpg (2x)

 i2964/bg102626.svg

 i2964/vth118973-1.jpg (2x)

 i2964/vth118955-1.jpg