Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 2
Pro klidnější život
Už téměř šest měsíců je vúseku mezi ulicemi Vyskoči-
lova a Michelská snížen počet jízdních pruhů na praž-
ské magistrále ve sru z centra. Omezení dopravy
zde potrvá až do konce září, kdy si oddechnou nejen ři-
diči, ale i obyvatelé okolch domů a žáci základní ško-
ly v Bítovské ulici – divize 3 zde totiž vtu dobu dokončí
výstavbu nové, 690 metrů dlouhé protihlukové stěny.
„Součástí naší zakázky je dodávka a montáž ocelo-
vých konstrukcí kotvení, sloupků protihlukové stěny aí-
hradových konstrukcí, které slouží k překlenutí podchodů,
kanalizace a ierských sí. Vzhledem kokolnímu hus-
mu provozu montují zámečci ze střediska Ing.Rybáře
pod vedem pana Nikoly Pastirika všechny prvky téměř
letmo, za pomoci provozu dopravy a mechanizace divi-
ze4,“ říká vedoucí projektu Ing. Toš Daníček.
Ocelové prvky vyrábí divize 3 vHorních Počernicích
(foto č. 1), kde jí k tvaroní pásnic sloupů do pado-
vaho rádia sloí speclní přípravek (foto č. 2), jenž
vymyslel Ing. Vladimír Beneš. Kotevní konstrukce (foto
č.3) se osazují bez mechanizace. Mezery mezi sloupky
(foto č.4) vyplňují dvouvrstvé sendvové panely o délce
2,0 m, výšce 0,5 m a tloušťce 0,24 m. Na rubu mají dva-
nácticentimetrovou nosnou betonovou stěnu, která je na
straně obrácené ke komunikaci doplná stejně silnou
vrstvou s akusticky pohltivou funkcí. Od tří metrů nad
terénem až do výšky osmi metrů bude betonová výplň
nadstavěna transparentními deskami z plexiskla.
Stavba, kterou divize 3 prodí subdodavatelsky pro
sdružení OHL ŽS a SWIETELSKY staveb, zlepší nejen
životní prostředí, ale i vzhled okolí rušné komunikace.
red, foto archiv stavby
Chippile, Chipper, Unloading a Infrastructure
Přední stový výrobce papírových materlů, spol-
nost Mondi Štětí, se rozhodl zmodernizovat a na téměř
dvojnásobek rozšířit sklad dřevěné štěpky. Stavbu pro
j provádí tým Ing.Petra Orta zdivize 8.
V parensm závodě ve Štětí stavbaři během 11mě-
síců musí vybudovat pět hlavních objektů s anglickými
zvy. Chippile zahrnuje železobetonový kruhový základ
opoloměru 64 m, 80m podzemní tunel pro umístění do-
pravníků a 25 m vysokou ocelovou konstrukci vyplněnou
betonem, která ponese technologii pro sběr, skladování
a přesun dřevěné štěpky. Chipper obsahuje masivní šes-
timetrový základ pro nový štěpkovač dovážeho dřeva
aístavbu ocelové haly sopláštěním. Foundations Chip-
per jsou základové bloky pro dopravky, dopravkové
že aostatní technologie. Unloading tvoří 11 m hluboký
železobetonový objekt vykládky štěpky anavazucí pod-
zemní železobetonový tunel pro dopravky. Poslední je
Infrastructure – tři trafostanice, přeložky komunikace,
požární vodovod, kanalizace a rozsáhlé cementobetonové
kryty zpevněch ploch prováděné z drátkobetonu.
Technologické záludnosti
Podle Ing. Orta se jedná onáročnou zakázku, která pro-
há za plho provozu ostatních skladových prostor,
aje při ní třeba koordinovat činnosti skolika dodava-
teli technologií, což vyžaduje přísně dodržovat termíny
připravenosti jednotlivých stavebních objektů. Ty jsou
odsebe navíc vzdáleny stovky metrů, což se protá na-
íklad dologistiky. „Kromě toho veškerá komunikace se
zástupci společnosti Mondi prohá vangličtině,“ doplnil.
Projekt ve Štětí ale není výjimečný jen přípravou
nebo zsobem vedení. Stavbi si tu museli poradit
isněkolika technologickými záludnostmi. „Náročné bylo
vybudování železobetonového základu pro štěpkovač. Šlo
okomplikovanou masivní konstrukci, kterou pod vedením
Ing.Petra Doubice provedlo železobetonářské středisko
divize 8,“ říká Ing.Ort. Na 25m ocelovou konstrukci Chip-
pile stavbaři použili ocelovou trubku tící se dovýšky
18metrů. Jejíprůměr přesahuje dva metry a byla vyar-
movaná a vyplněná samozhutniteným betonem (foto).
Dodala ji divize 3 stejně jako konstrukci haly Chipperu.
koli zakázka týmu Ing. Orta skončí ve Ští až letos
vprosinci, většina nových objektů bude spuštěna dopro-
vozu už během podzimu. Kapacita pro skladování štěpky
se téměř zdvojnásobí a vyložení jednoho jeho vagonu
bude místo současných 14 minut trvat jen necelé dvě.
Rozšíření dřevoskladu je částí rozsáhlé modernizace
celého závodu, která potrvá až do roku2027. VeŠtětí pro-
to zdivize 8 pracuje takétým Ing.Radka Zemana, který
staví objekty pro provoz regenerho kotle nasušinu ze
sulfátoho výluhu. Jeho projektu se věnujeme příště.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Ing.Pavla Hrúzika,
oblastního ředitele divize 4
Ing.Hrúzik, absolvent Stavební fakulty Technické uni-
verzity vŽili, nastoupil dodivize 4 vroce 2007 svíce
než čtyřletou praxí vprojektových kancelářích vOstra-
vě avPraze. VMetrostavu působil zprvu vútvaru kont-
roly kvality, později se jako stavbyvedoucí iprojektový
manažer podílel na budování jižní části Pražsho
okruhu v úseku 512. V únoru 2014 se stal oblastním
ředitelem divize 4 pro dopravní stavby naSlovensku.
Mohl byste představit vaše zastoupení?
Vsoučasnosti je nás naSlovensku 27 včetně mě. Devět
kolegů, jež vede Ing.Tibor Kobela, tvoří vŽilině oblast zá-
pad. Zhruba stejný pet lidí pracuje ivPrešově voblasti
východ, kterou řídí Ing.Alexander Kiseľák. Oba jsou zku-
šení praktici, ve svémregionu působí už řadu let amíst
investi je dobře znají. Vtýmech je doplňují mladí tech-
nici nebo absolventi, snimiž hledají isoutěží nové zakáz-
ky – co se týče přípravy apodání nadek včetně cenové
části, tak ty drobnější si připravujeme sami, uvětších nás
samozřejmě podporuje divize. My ostatní sídlíme vBrati-
slavě, nedaleko odbudovy Metrostavu Slovakia, kde jsme
vodně ve dvou kancelářích zínali. Podle toho, jak se
m bude dit získávat zejména dlouhodobé zakázky,
chceme zastoupení inadále posilovat.
Jaké významjší projekty dnes máte zasebou?
Už v roce 2014 jsme získali čti drobjší zakázky od
Slovenskej správy ciest, kam pail i jeden rok trva
projekt, který spočíval v rekonstrukci betonové vozov-
ky v okolí Sence. V hojné míře jsme při něm uplatnili
vnitropodnikové kapacity. Bourání a předrcení stávající
vozovky provedla střediska asfaltových a betonových
vozovek akolegové také nanašem úseku polili všechny
asfaltové vrstvy. Upřímně musím říct, že si obě sediska
právem zasloila respekt konkurence. Teď máme rozpra-
covanou větší stavbu vKremnici, kde jako lídr vesdruže
říme rekonstrukci 3,5 km dlouhé silnice pobž Banské
Bystrice snáročnou sanací sesuvu svahu. Dále prome
čtyři menší zakázky navýchodě Slovenska adalší projekt
narekonstrukci křovatky vcentru Prešova se nachází
těsně před podpisem smlouvy.
Spolupracujete také se slovenskýmidcinými společ-
nostmi Metrostavu?
Neastěji s firmou Doprastav Asfalt. Vlastně ani tunu
materlu doasfaltových vrstev jsme si nanaše stavby
nevzali od jiného dodavatele. Kromě Doprastav Asfaltu
také spolupracujeme se spolnostíPK Doprastav, pokud
poebujeme kamenivo, avyužíme ilaboratorní služby
firmy SQZ. Je to pro nás výhodné z toho důvodu, že
kolegové znají dobře místní prostředí ahlavně se snimi
dokážeme vždy lépe arychleji dohodnout, pokud vznik-
nou problémy třeba kvůli časovým posunům. Spolupráce
musí být samozřejmě pro oba ifinančně výhodná.
Teď navás čeká první velká samostatná stavba…
Podepsali jsme smlouvu navýstavbu dálničního přivadě-
če Lietavská Lúčka – Žilina, kde jako generální dodavatel
zneme vzáří stat cca 2,6 km dlouhý úsek komunika-
ce, jež povede přímo pod okny našich kanceří vŽilině.
Pokud to bude mož, chceme při ní opět co nejvíc uplat-
nit vlastní kapacity, zejna uzemních prací apokládky
asfaltů, abychom zviditelnili své postavení naslovenském
trhu. Během pár dní odevzdáme navíc nadku do užší
soutěže nastavbu R3 TvrdošínNižná spředpokdanou
hodnotou téměř 75 milionů eur. Byla by zamavá ipro
naše mostaře – soástí projektu je až 13 mostů astave-
niště bude kousek odčeských hranic.
Jak se vám žije uPrahy apracuje naSlovensku?
Manželka iděti si zvykly, že nejsem často doma, ale to
jsem nebyl, ani když jsem pracoval naPražském okruhu,
aten jsem měl zahumny. Tak už to prostě ustavbů bý-
. Všichni musejí počítat sm, že pracovat osm hodin
denně nestačí. Mám ale kolem sebe perfektní tým lidí,
nakteré se mohu spolehnout. Vedení divize mi dalo důvě-
ru apodporuje mě, a to všechno stojí zaúspěchy, kterých
jsme vposlední době naSlovensku dosáhli.
strana 2
PME SE
Projekt podzemní lanové dráhy vIstanbulu
Mimo výstavbu depa metra natrase MahmutbeyKa-
bataș, ož jsme informovali nedávno, se společnost
Metrostav Ankara Inșaat vIstanbulu vsoučasnosti za-
vá iprojektem podzemní lanové dráhy Așiyan – Ru-
meli Hisarüstü. Smlouvu nadodávku stavebch pra
itechnologie podepsali zástupci firmy smístním ma-
gistrátem letos 7. června. Dodací lhůta projektu EPC
(navrhni/obstarej/postav) byla stanovena na720 dní.
Magistrát nejtšího turecho města pokruje
vezleoní dopravní infrastruktury. Její součástí se už
vroce 2019 stane nová lanovka, která se bude podobat té
napražský Peín, ale povede podzemním tunelem, jenž
se uprostřed trasy rozšíří kvůli usní výhybny. Pod-
zemní dráha spojí luxusní čtvrť Bebek napobřeží evrop-
ského břehu Bosporu sosto metrů výš ležícím pahorkem
Hisarüstü (mapa), kde se napojí nametro M6. Nasvahu,
pod kterým povede, stojí historická pevnost Rumelihisarı,
jež název se nejčasjší překládá jako Pevnost v zemi
Římanů (foto str. 1). Je ale situona mimo trasu tunelu.
Dciná společnost Metrostavu musí pro projekt
Așiyan – Rumeli Hisarüstü za necelé dva roky od po-
depsání kontraktu dopracovat předběžnou projektovou
dokumentaci, prost nezbytné pzkumy, vypracovat
prováděcí projektovou dokumentaci, vybudovat traťový
tunel, dolní ahorní stanici (její vestibul napojí natrasu
metra M6), obstarat technologickou část lanovky včetně
vozů, kolejových systémů, elektromechanické části ařídi-
ho systému avše uvést doprovozu. Hodnota kontraktu
činí zhruba 29 milionů eur.
Stavbi už odčervna dokončili topografický průzkum
oblasti tunelu i obou stanic a pracují na pasportizaci
budov a konstrukcí v území, které může být zasaženo
poklesy půdy. „Stojí tu objekty Boğaziçi Üniversitesi,
tedy Bosporské Univerzity, ataké soukromé domy po-
stavené začátkem dvacátého století (foto). Hodně jich má
dřevěnou nosnou konstrukci, která byla historicky velmi
populární pro svou seizmickou odolnost. Pro nás to může
t velká výhoda – očekáme, že budovy lépe odolají pří-
padným deformam vpoklesové kotli, vyvolam tu-
nelářskými pracemi,“ říká Ing.Marek Gasparovič, hlavní
stavbyvedoucí tureckých projektů zútvaru zahranního
podnikání Skupiny Metrostav.
Dnes kolegové vTurecku pracují zejna navyjasně-
ní konceního návrhu, který předložil investor. Vblíz
době ale projektant dokončí prováděcí projekt vertikální
šachty apřístupového tunelu pro ražbu traťového tunelu,
jenž razi provedou pomocí Nové rakouské tunelova
metody. Bude celkem měřit 815 metrů ajeho sklon do-
sáhne třináctiprocent.
–red–, foto Marek Gasparovič, Mapy.cz
1
2
3
4
Metrostav_16_2017.indd 2 07.09.17 13:08
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics …

Rendering Strana 3 (102539): (0/1) (535 ms)

Rendering Strana 2 (102537): (0/1) (585 ms)

Rendering Strana 1 (102535): (0/1) (584 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2939/vth118732-1.jpg (3x)

 i2939/vth118734-1.jpg (3x)

 i2939/bg102537.svg

 i2939/vth118736-1.jpg (3x)

 i2939/vth118738-1.jpg