Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 3
Vestanici Palmovka pracuje Metrostav poe
Metrostav je od začátku činnosti spojen s výstavbou
pražsho metra. A i když se žádná daí trasa pod-
zemní dráhy v české metropoli nebuduje, ve stanici
Palmovka pracují dnes jeho zastnanci už potře
– vletech 1986–1990 ji postavili, vroce 2002 popo-
vodních opravili ateď rekonstruují její západní vestibul
(foto č. 1), kde mění všech pět eskalátorů nanástupi-
ště inaterén azřizují bezbariérový výtah (foto č. 2).
Administrativně je to složijší, prote tu vlast
řešíme dvě zakázky naráz, ale to není pro veřejnost zají-
mavé. Pro cestující je podstat, že odsoboty 11.listo-
padu budou opět moci používat všechny vstupy dometra
zkřovatky ulic Zenklova aNaŽertch a k tomu ta
nový výtah. Deset dní nato ale uzavřeme kvůli rekon-
strukci vestibul východní. Vté době už budeme mít navíc
rozpracovanou obdobnou stavbu také ve stanici metra
městí Republiky, takže už teď posilujeme náš tým,“ říká
vedoucí projektu Ing.Libor Zeman zdivize 8.
Podle harmonogramu má přestavba první části stani-
ce Palmovka trvat 152 dnů. Přitom 51 připadá naadminis-
trativní závěr díla včetně komplexních zkoušek aze zbytku
byly 62 dnů prázdniny – strně řečeno: je to náročná
práce v krátm termínu. Uech rekonstrukcí se totiž
soutěží arozhají všechny profese naráz, ne postupně
jako unovostavby, kde začínáte základy, anež se dosta-
nete kelektroinstalacím, chvíli to trvá. Ato ještě odpo-
ledne nanástupišti nikdo nepracuje, jak si všiml zvídavý
pozorovatel ana „proešek“ upozornil investora. „Pán
ale netušil, že plot ve stanici jen ohrazuje prostor, je
využíváme pro přepravu strojho vybavení amateriálu,
který vozíme během nočních výluk zdepa veZličí. Tak-
že se svou stížností neuspěl. Dva horní eskalátory jsme
ale naváželi zterénu. Tam jsme sice včervenci pracovali
vsouběhu srekonstrukcí přilehlého tramvajového tělesa,
ale probmy jsme neměli. Sdodavatelem tohoto díla jsme
se dohodli avyšli si vstříc. Když se totiž chce, všechno
jde. Zálí to jen nalidech,“ konstatuje Ing.Zeman.
Divize 8 posiluje vlastní kapacity
Až doposud vypisoval investor zakázky nastavbu jednot-
livých úseků metra odleně načást stavební atechno-
logickou. Trasa metra D se ale bude soutěžit najednou,
echno dohromady. Proto divize 8 rozšiřuje vlast
kapacity, aby byla soběstačná ivjednotlivých profech.
„Už teď snámi pracuje kolega, který ovdá silnoproud,
apřipravujeme se naíchod slaboproudaře avzducha-
ře, abychom mohli na„Déčko“ podat ucelenou nabídku
aměli idostatečné reference,“ uzará vedoucí projektu.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Nová fasáda vedvou etapách
Jedna zdominantch budov arlu Purkyňových kole-
jí, který se naczí vseverozápadní části Brna, postup-
ně mění svou podobu. Změna sice nebude radikální,
ale přesto viditelná naprvní pohled. Objekt sjedm
podzemním a14 nadzemními podlažími totiž dostane
ve dvou etapách nová okna a dveře a především za-
teplený obvodový plášť. Tým Roberta Škarecho zdi-
vize1 vesdružení sPS Brno také opraví jeho střechu.
Demontáž původní provětrané fasády z drátoskla
jsme mohli zajit až poté, co vysokkoci opustili
koleje po skončení akademicho roku,“ popisuje Robert
Škarecký. Výna oken začala koncem července a už
na konci srpna muselo být hotovo, prote obě části
zakázky bude provázet velmi krátká dodací lhůta – prv
etapa, která zahrnuje opravu severovýchodní a jihový-
chodní fasády (foto), musí být dokončena letos nakonci
listopadu. Zahájení druhé, při níž stavbaři opraví zbýva
části fasády asešní plášť, je naplánono naíští letní
prázdniny. Vobou etapách bude třeba vyměnit celkem
506 oken adveří uspořádach do209 okenních sestav.
Budova bude mít zvýrazný sokl vevýšce jednoho
podlaží, kde cihelné pásky nahradí keramický obklad
aplikovaný nakontaktní zateplovací systém. Objektu bude
dominovat lehký předsazený plášť zneprůhledných ba-
revch skleněných panelů, donichž budou vsazena dře-
vohliníková okna. Lodžie vkrajním sloupci dlouhé fasády
budou dozděny aosazeny okny sklasickým parapetem.
Únikové schodiště,část posledního ustupujího podlaží
acopilitové konstrukce technického patra opláští tepelně
izolační plechové panely svýplní zminerální vaty.
S milimetrovou přesností
„Kjihovýchodní straně budovy, kde vyčnívá těleso úni-
kového schodtě, přiléhá dvoupodlažní objekt a najeho
střeše nebylo ze statických důvodů možné založit lešení.
Kolegové je tady museli vybudovat nazavěšené ocelo
konstrukci. S ohledem na členitost fasády to byl pro
statika našeho partnera ve sdružení nelehký úkol,“ řekl
Robert Škarecký. „Hodně pečliví aprecizní jsme museli
t také při umisťování dřevohliníkových oken vnávaz-
nosti na budovaný rastr provětrané fasády. Okna jsme
museli osazovat jak vevertikální, tak ihorizontální rovině
spřesností dokolika milimetrů,“ dodává.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
Záchranné složky získají moderní zázemí
Hasiči, stžníci městské policie i příslušníci Policie
ČR se v Českém Těšíně konečně dočkají. Po letech
vyjednávání a hlavně shánění finančních prostředků
na stavbu integrovaho výjezdového centra se ledy
pohnuly a divize 1 mohla před pár týdny začít s jeho
stavbou. VSokolovské ulici vyrostou tři moderní budo-
vy, které zajistí pohodlné apředevším funkční zázemí
pro bezpečnostní azáchranné složky vČeském Těšíně.
Budova pro hasiče bude dvoupodlažní azakryje ji aty-
pická střecha – částečně plochá ačástečně oblouková vy-
tvořená znosných dřevěných vazníků. „Vpřízemí budou
garáže pro hasičské vozy atechnické záze, vpae pak
locvna, šatny, hygienické zázemí, pokoje nebokance-
ře,“ popisuje vedoucí projektu Pavel Szmek.
Vzhledově totožný bude objekt pro strážky, který
ale bude mít o patro navíc. Vízemí opět najdou prostor
garáže, ale i výslechové místnosti, cely předběžho
zadržení, kanceře asklad zbraní imunice. Druhé aetí
nadzemní podlaží zaplní především kanceláře, zasedací
místnosti anezbytné sociální zázemí. Naopak pouze jed-
nopodlažní bude budova pro městskou policii, kde garáže
akanceláře se sociálním zázemím doplní sklad zbraní.
Práce v Česm Těšíně právě započaly
Dnes jsou nastaventi patrné pouze základy budoucích
budov, stavbaři uněkterých znich dokončili vrtání pilot.
„Zatím neočekávám žádné zásadní komplikace, zbrzdit
s může jen časný nástup zimy, protože dokončení hru
stavby včetně střechy je naplánováno až dozimního ob-
dobí,“ uvádí Pavel Szmek. Vedoucí projektu nepočítá, že
by se nastavbě měly podílet další divize Metrostavu, jeho
tým ale vyívá konzultace se specialisty zcentrály ohled-
ně kontroly statického projektu avrhu sešní skladby.
Do konce příšho roku vyrostou v Českém Těšíně
nejen tři nové budovy, ale proní se ijejich okolí (vizu-
alizace). Vznikne dostatečně velké parkoviš, zasešené
stání pro jízdní kola adokonce ihřtě sběžeckou dráhou
acvičnou věží, kde budou policisti, strážci ihasiči t-
novat svou fyzickou zdatnost iipravenost kzásahu.
Martina Vampulová,
vizualizace Ateliér IDEA
milionu metrů běžných pilot v počtu přibližně 190 tisíc ku
obsáhne stavba rychlostní komunikace S7 Koszwały – Nowy
Dwór Gdański, kterou v Polsku buduje divize 4 Metrostavu.
Profesionální hasičská jednotka vČesm Těšíně
vsoučasné době sídlí vpožární zbrojnici zroku 1931,
která je vmajetku města aje pro aktuální potřeby
Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského
kraje zcela nevyhovucí. Budova totiž byla
vyprojektovaná avybudovaná vdobě, kdy se používaly
malé stříkačky tažené kmi, takže dnes mají řidi
problém dostat dovnitř iven moderní techniku.
Státní policisté zase sídlí vevilce zroku 1895, takže
zhlediska zázemí jsou natom dnes nejlépe městš
strážníci, kteří mají kdispozici zmodernizovanou
budovu se dvorem vTovární ulici.
Netradiční vyití fineru napokládku CBK
VSoběšicích dokončuje tým Ing.Daniela Riedla zdivi-
ze 3 rozšířenízedělského areálu. Necelý rok trvají
zakázku zkomplikovalo hned nazačátku neúnosné pod-
loží, nazávěr ale vylepšilo poití finišeru napokládku
cementobetonoho krytu (CBK) pro výstavbu podlah
lehach boxů auliček vestáji dojnic.
Stáj s volným boxovým ustájením, jedním krmným
stolem a nestlami krmišti, na něž navazují stlané lehací
boxy a nestlané kališ, bude na zastavěné ploše 2928m
2
sloužit 297 dojnicím. Její ocelová jednopodlažní hala má
uštítů opláštění zpsvitných polykarbonátových desek
či lakovaného trapézového plechu, podélné stěny uzavírají
svinovací plachty. Střní krytina je navržena zprůsvit-
ných komůrkových polykarbonátových vlnovek.
Na stáj navazuje nová paralelní dorna s kapacitou
2×16 míst avkerým příslušenstvím, kde technologic-
ko-provozní část je jednopodlažní, technicko-hygienická
má opatro víc. Zvenkukdojírně přihá stojatý věžový
silotank namléko skapacitou 20000 litrů. Pro uskladně-
ní tekutých odpadů zživočišné výroby poslouží částeč
zapuštěná, nezastropená anepropustná kruhová železo-
betonová jímka oužitné kapacitě 3062 kuků.
Nejslitější okaik jinak běžné stavby nastal vloni
v polovině listopadu, kdy se potvrdilo to, co jsme sice
předpokládali, ale investor odzačátku odmítal akceptovat.
Asice, že podlí pod stájí je kzaložení zcela nevhod.
Projekt počítal súnosností 40 MPa amy přitom nemohli
ani dokončit statickou zatěžovací zkoušku kvůli naprosto
neúnosné zemině. Nad rámec projektu jsme proto museli
vytěžit daích 5000 m
3
zeminy a nahradit je lomovým
kamenem, dočehož nám navíc nastala pravá šumavská
zima,“ říká Ing.Riedl.
Šikovný nápad pro kvalitu a rychlost
Relativně velká plocha rovch betonových podlah, kte
bylo nutné vestáji vybudovat, přivedla kolegy namyšlen-
ku vystavět je pomocí strojoho parku divize4 – kon-
krétně finišerů napokdku CBK, které se běžně využívají
při stavbě silnic či dálnic. Nápad uplatnili, jen potřebovali
betonovat v do, kdy stroje Metrostavu nebyly vol,
práci proto zadali subdodavateli.
Dobrá zkušenost pro příště
„Pro betož lehacích boxů firma použila finišer Wirtgen
Power Curber 5700 (foto č. 1), pro pokládku CBK ulek
všíři 35005500 mm nasadila finišer Gomaco sukládkou
kluzných trnů dospár (foto č. 2). Dovolím si potvrdit, že
stroje svou práci splnily navýtnou – co se týká kvality
uloženého betonu, zejna povrchu (foto č. 3), irychlostí.
i daí podobné akci bychom proto zcela nepochybně
opět využili stejnou metodu. Jedinou nevýhodou bylo,
že projekt stouto technologií odzačátku nepočítal abylo
nutné dělat vněm změny zapochodu, třeba při uzemně
hrazení, kotvení sloupků hrazení asjednocení tvaru leha-
ch boxů,“ vzpomíná stavbyvedoucí Jí Sloček.
Divize 3 si při této zakázce vSoběšich vpraxi po-
tvrdila, že znalost vnitropodnikové nabídky je výhodná
astroje nadopravní stavby lze dobře využít iuzeměděl-
ských či průmyslových zakázek.
red, foto archiv stavby
1 3
2
2,5
Metrostav_16_2017.indd 3 07.09.17 11:18
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2017, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (449 ms)

Rendering Strana 4 (102541): (0/1) (439 ms)

Rendering Strana 3 (102539): (0/1) (487 ms)

Rendering Strana 2 (102537): (0/1) (444 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2939/vth118734-1.jpg (3x)

 i2939/vth118736-1.jpg (3x)

 i2939/bg102539.svg

 i2939/vth118738-1.jpg (3x)

 i2939/vth118732-1.jpg