Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3
Budování nové školy připomíná symbolická lípa
Ve středočeských Líbeznich, jen dva kilometry severně od okraje Prahy, v létě zala slavnostně stavba nové-
ho školho pavilonu pro děti ze sedmi obcí – Měšic, Baště, Předboje, Nové Vsi, Zlonína, Bořanovic abeznic.
Moderní a pozoruhodnou jednopodlažní kruhovou budovu (vizualizace č.1) by měl tým Josefa Majera zdivize 9
dokončit vsrpnu 2019, celou zakázku by měl uzavřít do ledna 2020.
„Stavbu jsme zahájili hned po zasazení symbolické
lípy.  Dnes ve školm areálu provádíme zemní práce
akolegové z firmy Pragis zakdají piloty. Po jejich do-
končení na ně navážou imonolitickými železobetonový-
mi konstrukcemi kruhového jednopodlažního pavilonu
srozlohou téř 5000 m
2
. Jednáme ise Subterrou, jež
pracovníci by mohli zajistit zdravotně technické instalace,
ústřední topení a elektroinstalace,“ shrnuje následující
práce stavbyvedoucí Ing.Petr Misauer.
Školnímu arlu v Líbeznicích dominuje historic
budova zroku 1956, kterou zvlášť vposlední době doplňují
nové pavilony, protože počet dětí vobci ijejím okolí drama-
ticky roste. Nestačí jim už ani před třemi lety dokončená
novostavba rondelu pro osm tříd prvho stupně. Na její
oblou formu i tvar hřiště či parkového bludtě navázali
autoři z ateliéru Grulich architekti a další nový pavilon
navrhli jako přízemní kruhovou stavbu satriem avloženou
kruhovou jídelnou. Ze západní strany objekt přechází vte-
rénní vlnu avyužívá rozdílných výškových úrovní.
Budova se zelenou sechou respektuje přírodní prostře
Ve 20 nových učebnách se bude moci od příšho září
vzlávat až 600 nových žáků. Gastroprovoz svýdejem
až 1625 pokrmů denně ajídelna skapacitou 400 míst po-
slouží celému školnímu zařízení. Pavilon (vizualizace č.2)
doplní podzemní tunel, který jej spojí se šatnovým prosto-
rem soasné školy. Součástí zakázky jsou i zpevné
plochy, komunikace, parkoviště, točna školního autobusu
aveškerá potřebná technologická zařízení. Rozloha řeše-
ho území dosáhne téměř 16500 m
2
.
Nový komplex rozvine současnou podobu školního
areálu acitlivě jej prováže se zeleným pásmem, které se
nachází kolem Líbeznic. Obálku pavilonu proto vytvoří
plochá extenzivní vegetační střecha doplněná bodovými
světlíky ajednoduchá otnutá fasáda spravidelně roz-
místěmi vysokými okny. Kvůli tepelnému komfortu bu-
dou zasklena izolačním trojsklem. Otom, že všem vobci
záleží na zachování přírodního vzhledu prostředí, svědčí
ilípa, která byla slavnostně zasazená na začátku stavby
místo položení základního kamene.
Ing.Lenka Svobodová, vizualizace Grulich
architekti
Délka in-line dráhy 1596 m, po celé délce šířka 4 m.
Celková plocha skateparku 1600 m², překážky jsou
zhlazeného betonu, skatepark je osvětlený.
Plocha areálu pro parkour 600 m², stavebnicový
systém překážek aprvků má stěnové atrubko
prvky (ocel, beton).
Čtyři tenisové kurty celkem oploše 2592 m²
jsou sumělým povrchem (monolitická vrstva
zpolyuretanu na asfaltovém koberci).
Nové parkoviště s kapacitou 108 míst + 6 pro ZTP.
Dokončili jsme moderní sportovtě vOstravě
Sportovci zmoravskoslezské metropole mají jistě ra-
dost znoho in-line parku UCementárny (foto č. 1),
který vybudoval tým divize 1. Navazuje tak na prv
etapu, která byla otevřena vzáří 2014. Oba areály nyní
nabídnou bruslům dohromady 3000 m drah včetně
speciální klopené dráhy olce 200 m.
Vareálu, který provozuje společnost Sportovní are-
kreační zařízení města Ostravy (Sareza), jsou kdispozici
itenisové kurty, skate park, hřiště pro parkour apumptrac-
ková dráha. Právě náctileté návšvky přiláká skatepark
sželezobetonovou skořepinou apovrchem zcementové
lené omítky (foto č. 2). Zrekonstruovány byly komuni-
kace achodníky, přibyla odpinková místa slavičkami,
stojany nakola iodpadkové ke. Vzniklo také zázemí pro
sportovce – šatny, sprchy, WC apůjčovna náčiní.
Stavba byla zajena v červenci 2017 pod vedem
Ing.Lukáše Horuty. Hlavním cílem bylo doloňské zimy
zvládnout většinu zemch prací jak pro komunikace
aodvodní sportovišť vsakovami vrty, tak pro přípojky
atrasy vede. „Bylo nutné zastřešit iobjekt samotného
zázemí, abychom mohli vprach pokračovat ipřes zimní
období uvnitř objektu. Zjara se hned rozjely práce napo-
kládce obrub kolem in-line dráhy aodjního cípu areálu
jsme zahájili pokládku asfaltových povrchů,“ popisuje
stavbyvedoucí Ing.et Ing.Rador Kasza.
Překážky žádaly preciznost
i budování skateparku bylo potřeba sáhnout kne zcela
obvyklým postum. Jednotlivé překážky byly vytvářeny
za pomoci síkaného a pigmentovaho betonu, kdy
byly následně ručně hlazeny dopadovaného tvaru. „i
výstavbě tenisového kurtu nám asfaltový podklad musel
nachystat finišer vetřech vrstvách, nakterý bylo násled-
ně použito osm vrstev stěrky, aby zhotovení odpovídalo
požadavkům Mezinárodní tenisové federace (ITF),“ vy-
světluje inženýr Kasza. Stavba byla situována dobývaho
nemocnního arlu a prodění zemních prací nebylo
ztohoto důvodu vůbec jednoduché. ,,Vše se ale zvdlo
v zasmluvněném termínu a areál dnes už několik týdnů
slouží plně vejnosti, za což děkuji celému realizačnímu
týmu,“ dodává vedoucí projektu Ing.Lukáš Horuta.
red, foto Drahoslav Ramík
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Stavba dálnice uKrušovic pomáhá archeologům
Výstavba silnic adálnic, na kterých se podílí idivize 4,
mimo jiné umožňuje nahdnout do života našich před-
ků. Vprůběhu srpna probíhal zajímavý archeologický
výzkum unaší stavby dálnice D6 uKrušovic.
Vmístě aktuálně prohá budování 4,2 km dlouhého
obchvatu Řevničova, který je součástí prodloužení dál-
nice D6 srem na Karlovy Vary. Metrostav je tu lídrem
ve sdrení a na tomto úseku pracuje tým Ing. Zdka
Rozsypálka zdivize 4. Dílo celkem zahrnuje 65 stavebch
objektů včetně mimoúrovňové křižovatky či čti dálniční
mosty adva mosty přes dálnici.
Ve stoupání od Krušovic směrem na Prahu, hned vedle
soasné komunikace, vzniká násyp pro vedení nové do-
pravní tepny. Vsrpnu tam ovšem také pracovali archeolo-
gové, abyť se na zhruba čtyři až pět týdnů vmístě zastavily
stavební práce, vše probíhalo podle pnu. „Nacházíme tu
evážně střepy keramiky, konkrétně jde o úlomky věcí,
které fungovaly vběžném životě zemědělců. Také to byly
zné mísy, hrnce azásobní nádoby. Existovalo tady pra-
ké sídltě, které můžeme přadit kmlaí až pozdní do
bronzové, vletech 1350 až 800 před naším letopočtem,“
vystluje archeolog Martin Volf (na smku vlevo).
Průzkum předcházel sanaci podloží násypu
Fakticky je to důkaz, že itato oblast byla vdávné minulosti
využívána. Překvapivé je to, že toto pravěké sídliště vznik-
lo před téměř 3000 lety na kopci. Většina osad se totiž
budovala vúdolí podél vodch toků. Po nabrání materiálu
zterénu čeká archeologa dlouhá práce, často až na půl
roku. Zpracuje zjištěná data anové poznatky zanese do
map. Martin Volf si pochvaluje, že stavba tohoto typu,
kdy doczí kodkrývkám zeminy, archeologům pomáhá
apřispívá tak kobohacení našeho kulturního dědictví.
Jakmile skoí průzkum, stavbaři započnou zemní
práce. Proběhne sanace podloží násypu a bude vznikat
násypové těleso. „Vharmonogramu se sarcheologickým
průzkumem počítalo, nemá to tedy vliv na postup výstav-
by. Jinak o kousek dál v trase budoucí dálnice pro
těžba zahloubeného zářezu. Také musíme dokončit objekt
132, což je přelka nyjší komunikace,“ vysvětluje Sta-
nislav Sýkora, stavbyvedoucí divize 4.
Stavební práce ztěžovalo nadměrné sucho a s tím
související vysoká prašnost velmi jemnéholovitého
materlu. „Přijali jsme opatření, kdy naše vozidla jez
rychlostí maximálně 30 km/hod. Tato zemina se chová
jako písek, na kolech vozidel ulvá aroznáší se na přileh
komunikace, dodává Stanislav Sýkora. I tak stavbaři
lají vše pro to, aby úsek mohl být dokončen do ktna
2021 stím, že zprovozněn může být o šest měců dřív.
–red–, foto autor
Pleskotova atypická lávka vPísku už stojí
sto Písek se může chlubit nejen nejstarším kamen-
m mostem vČeské republice, ale teď už inejnojší
atypickou lávkou pro pěší. Už jen necelý měc totiž
lí vedoucího projektu Ing.Milana Hrodku ajeho
tým zdivize 6 od dokončení lávky, která spojí městskou
část Hradiště vPísku sclavským předsm.
Nejen tým Ing. Hrodky, ale i spolupracovci
Ing.Ondřeje Benče zdivize 3 mají za sebou náročch
sedm mě. Lávka je totiž výjimná jednak tím, že ji
navrhl významný architekt Josef Pleskot, rodák z Pís-
ku, který je mimo jiné podepsán pod architektonickým
návrhem centrály Metrostavu, a jednak pozoruhodnými
parametry acelou konstrukcí.
Podle údajů města Písku se s lávkou nad Václav-
ským jezem, kde vminulosti býval brod přes řeku Otavu,
v územm plánu města počítalo už před 100 lety. Ale
teprve vroce 2013 se písecká vejnost poprvé seznámila
skonkrétním projektem zdílny Josefa Pleskota. Adnes už
stojící lávka je také první větší prací tohoto významného
edstavitele moderní české architektury vrodném městě.
Velká podívaná nad Otavou
Konstrukce lávky je ojedinělá. Její pravá část je visutá
v lce 81,7 m a levá část je naopak zavěšená v lce
46,7 m. Pylony uvisuté lávky jsou vysoké zhruba 14,5 m,
uzavěšené 10 m. Celková tonáž lávky dosahuje 119 tun!
Těleso obou lávek je celosvařované, trojboké, příhradové
ztrubek svařovach na pronik,“ popisuje vedoucí projek
-
tu zprovozu ocelových konstrukcí divize 3 Ing.Benč.
Velkou podívanou nejen pro místní obyvatele bylo
umisťoní lávky přes řeku Otavu (foto). „Zavěše
vka byla na stavbu přepravena jako dva nadrozr
klady, kdy délky dílců dosahovaly 24,6 a22 metrů, šířka
až 4,8metru avýška až 3,6 metru. Na stavbě jsme pak
museli lávku sestavit na předmontážní rt, ato pomocí
jeřábu LTM 1100 (nosnost 100 tun počítána 3m od otoče
jeřábu). Následně byla lávka svena do jednoho dílce
ado pozice usazena jako břemeno o hmotnosti 32 tun
pomocí mobilního jeřábu LTM 1500,“ popisuje Ing.Ben-
čič, jehož tým ocelovou konstrukci nejen vyrobil, ale také
namontoval. Poté byl osazen pylon a táhla lávky (dvě
zadní oprůru M76 ašest předních oprůru M36).
Podobný postup se opakoval ipři usazoní visuté části
vky, která byla na stavbu dopravena dokonce pomocí
pěti nadrozměrných nákladů, na stavbě sestavena na
edmontážní rošt jeřábem asvařena do jednoho dílce.
„Díky perfektní spolupráci máme to nejhorší za sebou.
Nyní ještě musíme dokončit železobetonové rampy, chod-
k, kamenické práce aschodiště, které bude sloužit pro
vstup na lávku. Nastává boj sčasem, prote dílo mu
t kompletně dokončeno nejpozději 25. září. Pevně ale
řím, že to zvládneme,“ uzavírá Milan Hrodka.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
1
2
Metrostav_16_2018.indd 3 11.09.18 14:37
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (361 ms)

Rendering Strana 4 (102453): (0/1) (354 ms)

Rendering Strana 3 (102444): (0/1) (399 ms)

Rendering Strana 2 (102437): (0/1) (398 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2918/vth118616-1.jpg (2x)

 i2918/vth118623-1.jpg

 i2918/bg102444.svg

 i2918/vth118632-1.jpg

 i2918/vth118613-1.jpg