Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4
Nový úsek dálnice D3 nedaleko Českých Budějovic se už rýsuje
Na území Jiheského kraje mezi obcemi Bošilec aŠevětín si nelze nevšinout, že výstavba více než osm km
dlouho úseku D3 značně pokročila. Tým divize 4 vedený Ing.Josefem Králem tu od února 2016 pracuje na
prodloužení potřebné dopravní tepny. Dálnice D3 by vbudoucnu měla navázat na rakouskou rychlostní silnici
S10 avýznamně tak urychlí azkvalitní cestování na jih Evropy, ato zejména kJaderskému mi. Na úseku 0309/I
mezi Bošilcem aŠevětínem se aktlně dokončují zemní práce aprohá výstavba dvou dálničních mostů. Nyní je
zprovozněno pěteložek komunikací II. aIII. třídy ocelkové délce cca 7,5 km. Hotovy jsou dva mosty (nadjezdy) nad
lnicí atéměř hotovy tři dálniční mosty. Zhruba čtyři km dálnice jsou vložch vrstvách asfaltů, na dalších čtyřech
km dálnice jsou téř hotovy zemní práce aprovádějí se konstrukční vrstvy. Třeba na 112.km proběhla již pokládka
asfaltové ssi svysokým modulem tuhosti (foto č. 1). Pokročil most přes vodoteče, kde stavbaři dokončili ochranu
izolace litým asfaltem, aprovádí se montáž zádržho systému (foto č. 2) atéř hotov je nadjezd, po kterém je
vedena silnice II/603 uŠevětína (foto č. 3). Most je již zprovozněný astavbi pod ním dokončují kamennou dlažbu.
„Celá stavba používá nejmoderněí postupy výstavby, naíklad zemní práce provádíme pomocí 3D modelů, ke
geodetickému zaměřování provedených prací využíváme technologii dronů,“ vysvětluje vedoucí projektu Ing.Josef
Král, ředitel výstavby zdivize 4. Daří se plnit harmonogram prací, ikdyž stavbu nejvíce komplikuje prosazování
změn oproti investorské projektové dokumentaci, která zlogiky věci nemůže být nikdy bez chyb. Dodejme, že ke
zprovoznění dálnice by mělo dojít včervnu 2019, celkové dokončení stavby je plánováno na konec února 2020.
red, foto archiv stavby
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Cihly stále chybějí
České stavebnictví trápí již déle nedostatek některých
stavebních materlů. Týká se to stavebního skla, izo-
lace, panelů apředevším cihel. Podle ankety ČTK mezi
výrobci a prodejci stavebch materiálů jsou čeka
lhůty vesrovní sminulým rokem až dvojnásobné.
Třeba výrobce zdich sysmů Wienerberger nedávno
oznámil meziroční nárůst prodeje o20 procent. Příčinou
je stavební boom, který zčásti způsobily vminulých le-
tech dostupjší hypotéky a vyšší poptávka po bytech.
Kapacity výrobců, které jsou nastavené na běžný
zájem stavebníků, vsoasné době nestačí pokrýt zvý-
šenou potřebu, přestože největší výrobci pálených cihel
domodernizace výroby investu. Probm ale je, že pofi-
nanční krizi vroce 2008 odešly ze stavebnictví desítky ti-
síc lidí, což se může projevovat dosud. Výrobci stavebch
hmot tehdy snížili své kapacity.
Vyšší poptávka je také dána tím, že se dostavby pustili
iti, ktí dlouhodobě čekali nastavební povolení. Teprve
teď se poroce až dvou letech dočkali.
Hledají se postupy bez cihel
Je na místě zdůraznit, že v důsledku nedostatku ceny
stavebních materiálů narostly o detky procent. „Je to
c než nouze, je to krizová situace, prote ceny staveb-
ch materiálů měc od ce rostou,“ řekl Českému
rozhlasu Martin Stašek, oblastní ředitel divize 6, která
právě rekonstruuje naíklad laborate Povodí Vltavy.
Jeho tým momentálně pracuje inastavbě, kde není pou-
žitá téměř žádná cihla. „Je tu pouze sádrokarton, veške
vniní příčky adispozice jsou řešeny sádrokartonem, což
je určitá mnost, jak si dneska si pomoct,“ popsal novi-
řům Martin Stašek. Situace se v dohledné době patrně
nezleí, prodejci upozorňují, že absence materiálu může
t ještě větší astavbaři by stím měli dopředu počítat.
Napodzim totiž vrcholí stavební sezona.
red, zdroje: ČTK, ČRo
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 16/2018 vyšlo 13. 9. 2018 (17/2018 vyjde 1. 10. 2018) / Složení redakční rady Ing.JaromírPavlíček (předseda), Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, (místopředseda), Ing.Kateřina Hainzová, MBA, David Kalců, DiS, Ing.Jitka Neklanová,
Ing.Ladislav Profota, Ing. Petr Půta, Ing. Petr Řezáč, Ing.JaromírŠob aIng.Martina Zrcková / Neoznačené materly připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
„Ur ychlovač“ s chv álen
Senát schválil aprezident republiky během léta potvr-
dil svým podpisem novelu zákona, který má usnadnit
budování důležitých liniových staveb.
Velkým problémem při přípravě staveb dopravní infra-
struktury jsou totiž nezřídka časové prodlevy způsobe
nemožností zajit stavební práce, ato kvůli přezkoumá-
ní některých dílčích rozhodnutí, ale také obstrukč
jednání ze strany některých lidí.
Zákon mimo jiné obsahuje seznam dopravch staveb,
unichž se má usnadnit vyvlastňování pozemků pomo
takzvaného mezitímního rozhodnutí. Přehled dopravních
staveb, nakteré se má mezitímní rozhodnutí vztahovat,
zahrnuje vybrané dálnice, silnice I. třídy, železnice, me-
tro inové oplocení pražského Letiště Václava Havla. Je
naněm naíklad iPražský okruh, stavby vrámci praž-
ského, brněnského aostravského železničního uzlu nebo
plavební stupně Děčín aelo.
Vnovele se také hovoří otzv. fikci souhlasu. Týkat se
bude přípravy dopravních, energetických a daích sta-
veb, naněž se zákon ourychlení výstavby vztahuje. Pokud
by úřad nevydal závazné stanovisko do60 dnů, mělo by
se zato, že nemá námitek. Má to donutit úřady, aby svá
stanoviska vydávaly včas.
–red–, ČTK
2
1
3
Odbornice na beton
Přední česká odbornice na technologii betonu Ing.Mi-
lada Mazurová, jež dlouhé roky pracovala u společ-
nosti TBG Metrostav, „posila beton na hřek.
Vpolovině léta uzavřela svou profesní dráhu astala se
babičkou vdůchodu na plný úvazek.
Když s betonem začínala, byla nejvyšší vyrábě
ída betonu C30/37, ovšem za 22 let, co působila uTBG
Metrostav, je rekordem betorny pevnost 180 MPa...
Milada Mazurová (na snímku vlevo) vystudovala stavební
průmyslovku, poté Fakultu stavební ČVUT, obor pozemní
stavitelství. Její koček byl vždy beton. Stojí za počát-
kem samozhutnitelných, barevných, vysokopevnostních,
vodonepropustných ajiných speciálních betonů vČR.
Kromě své hlavní činnosti ve vedení technologic-
ho oddělení v TBG Metrostav působila v redaní radě
časopisu BETON TKS, vedla odborné přednášky vrámci
vzlávacích seminářů, přednášela na vysoké škole, spo-
lupracovala s umělci a sochaři a pomáhala studentům
sjejich absolventskými pracemi.
Beton vPraze pod jejím dohledem
Paní Mazurová je neskutečný praktik, často se s ní ra-
dili stavitelé zcelé České republiky aona vždy ochotně
pomohla. Ve své práci byla velmi precizní a poctivá,
často byla na stavbách, kde neustále kontrolovala kva-
litu betonu, ale itechnologickou kázeň při ukládce. Pod
jem dohledem byly betonovány důlité stavby vPraze
jako například tunely železničho koridoru Nové spojení,
tunel Mrázovka, Zchovský tunel, Vysanský radiála,
tunel Blanka, některé stanice metra, Fakulta architektury
ČVUT, Národní technická knihovna vDejvicích, Laserové
centrum v Dolch Břanech ELI Beamlines, obchod
centrum Chodov a mnoho dalších důležitých projek.
Odbornice na beton si během své praxe vybrala svého
stupce, kterým se stal Ing. Robert Coufal, Ph.D.Ten
nyní převzal vedení technologického oddělení ve společ-
nostech TBG Metrostav a TBG Pražské malty a Milada
Mazurová se tak může konečně naplno věnovat rodině,
svým vnoučatům aumění.
Ing.Kristýna Vinklerová, –red
Příznivý verdikt WTO
Světová obchodní organizace (WTO) v srpnu zvej-
nila rozhodnutí, vněmž zamítla většinu tvrzení Ruska
ohledně údajné neslučitelnosti opatření energetické
politiky EU s pravidly mnohostranného obchodu. Ev-
ropská komise toto rozhodnutí WTO vítá, potvrzuje
totiž zákonnost hlavních zásad třetího energetického
balíčku Evropské unie.
Podle vyjáení účastníků panelu WTO se neprokázalo
tvrzení, že EU ve svém třem energetickém bačku údajně
diskriminuje služby potrubní dopravy nabízené Ruskem,
poskytovatele služeb či ruský zemní plyn. Pokud jde
opravidla týkající se odlení výroby adodávek energie
od provozování přenosových sítí (známe pod pojmem
„unbundling“) a také pravidla týkající se zkapalněného
zemního plynu (LNG) atěžebních plynovodních sítí, roz-
hodl panel ve prospěch EU. Pro Evropskou unii je to dů-
ležitá apozitivní zpráva, prote potvrzuje základní prvky
takzvaného třetího energetického balíčku.
Komise bude nyní rozhodnutí podrobně analyzovat;
soustředí se zejna na omezený počet otázek, unichž
nebyla slučitelnost energetické politiky EU spravidly WTO
dosud uzna. Třetí energetický balíček sestává zpráv-
ch předpisů EU pro integraci vniního trhu s energií.
Obsahuje pravidla týkající se zejména oddělení dodávek
avýroby energie od provozování přenosových sítí, nedis-
kriminačního přístupu kenergetické infrastruktuře ane-
závislosti národních energetických regulačních orgánů.
PhDr.Dan Čechvala
Aktuality z Metrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
40
40
38
37
29
35
6
44 489
435
388
120
548*
113
106*
224
106
85
65
83
71
84
490
Délka evropských sítí metra v km
Zdroj: Wikipedia – List of Metro systems (2018)
*Rusko: počítána pouze evropská část
*Turecko: zahrnuje pouze istanbulský systém
Metrostav_16_2018.indd 4 11.09.18 14:37

 

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (379 ms)

Rendering Strana 4 (102453): (0/1) (412 ms)

Rendering Strana 3 (102444): (0/1) (411 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2918/vth118623-1.jpg

 i2918/vth118632-1.jpg

 i2918/bg102453.svg

 i2918/vth118613-1.jpg

 i2918/vth118616-1.jpg