Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
V metru B hotovo
Cestující prského metra na trase B mohou ot využí-
vat pro výstup ze stanice metra Nástí Republiky zá-
padní vestibul. Divize 8 pod vedením Ing.Jana Štoncne-
ra dokončila výměnu eskalátorů adalších technologií.
Ke zprovoznění došlo dokonce oměsíc dříve.
„Práce přitom probíhaly bez výluky provozu stanice
ipodchodu směrem kOC Palladium. Bylo nutné závozy
provádět zejména vnočních směnách nákladními vlaky
metra,“ popisuje vedoucí projektu Ing.Jan Štoncner.
Samotná demontáž trojice starých eskalátorů amon-
táž nových (tři ramena složená ze 14 segmentů) mezi zá-
padním vestibulem stanice anástupištěm byla vzhledem
kvelikosti dílů náročná. Kromě pohyblivých schodů (foto)
byly vyměněny podhledy vestibulu apodchodu, stidla,
kabeláže adošlo na modernizaci místností přepravních
manipulan včetně vzduchotechniky aklimatizace.
Za tým Metrostavu se úkolu zhostili zkení THP
pracovníci, kteří se na předchozích zakázkách na metru
již podíleli. Nyní mohu říci, že tento fakt se kladně projevil
azakázka se vyvíjí jako úspěšná. Věřím, že nebude pro
tohoto investora anáš tým poslední,“ říká Jan Štoncner.
Mimochodem pražské metro je nominováno v an-
ketě České a slovenské stavby století. Hlasujte pro něj
do15.září na www.stavbystoleti.cz.
red–, foto archiv stavby
Projekt pro seniory má zelenou
hem září začne vKatinch uOpavystavba
nového penzionu pro seniory. Přípravné práce probíhaly
vsoinnosti sarcheology již včervenci, vpolovině září
istupuje tým vedouho projektu Ing.Michala Rádka
zdivize 1 k provedení takzvaných pilot, na kterých je celý
objekt vzhledem ke složitým geologickým porům založen.
Pokud vše půjde podle plánu, přibližně za rok apůl se budou
moci nastěhovat první obyvatelé 52 malometrážch bytů.
VGdaňsku do
finále
Divize 4 pod vedením
Ing.Ladislava Chovance
provádí na náročné polské
stavbě zvedacího mostu na
ostrov Sobieszewo uměsta
Gdaňsk hydrotechnické
práce amontuje mechanické ahydraulické systémy
(foto). Významný projekt tak bude brzy dokončen. Nový
most překlene řeku Martwa Wisła azajistí spojení mezi
Sobieszewským ostrovem apevninou. Vodní cesta se
zároveň otevře mezinárodní přepravě. Na ostrov totiž od
70. let 20. století vedl jen pontonový most.
Tunel Knarrevik
Prvními odpaly startují
práce na 1760 m dlouhém
kabelovém tunelu Knarrevik,
který je soástí norsho
projektu soznačením Rv.
555 Sotrasambandet – K3
kabeltunneler. Na tento
projekt bude následně navazovat hlavní část výstavby
formou PPP. Stavbaři Metrostavu pod vedem Ing.Ivana
Piršče zdivize 5 koncem srpna prováli zarážku tunelu
anyní vrtají a najejí pro další postup (foto).
Plzni se ulevilo
Za účasti zástupců vedení
naší firmy avedení města
proběhlo slavnost
zprovoznění Mikulášské třídy
(foto), hlavní spojky mezi
čtvrtí Slovany acentrem
Plzně. Opravený povrch
ulice anové železniční mosty jsou součástí druhé etapy
estavby plzeňského železničho uzlu, na které pracuje
Metrostav. Dodržení termínu zprovoznění komunikace
nebylo vůbec jednoduché, stavbaři při hloubení silnice
narazili vzemi na sítě, které tam nikdo nečekal. Stavební
práce na modernizaci nádraží nekončí, pracovat se bude
l třeba na jižním železničm mostě.
Postavíme nový kostel na Barrandově
Tým divize 9 pod vedením Josefa Majera zahajuje práce
na významné církevní stavbě na pražském Barrandově.
Půjde onový kostel Krista Spasitele akomunitní centrum
pro hlubočepskou farnost, která má své sídlo ukostela
sv.Filipa aJakuba na Zchově. Tento malebný kostelík
ak kapacitněestával postačovat potřebám aktivní
farnosti vedené páterem Josefem Ptáčkem, atak se už
le rodila myšlenka vybudovat kostel nový.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Pavla Szmeka, vedoucího
projektů divize 1 str. 2
Poklepem na kolejnici byla zahájena
rekonstrukce čtvrtého koridoru str. 2
Dokončili jsme moderní sportoviště
ain-line park v Ostravě str. 3
Stavba prodloužení D6 u Krušovic
pomáhá archeologům str. 3
Stavba dálnice D3 v úseku
BošilecŠevětín pokročila
více ve fotoreportáži na str. 4
13. září 2018 / 16 / XXX
Na stavbu tunelu Prešov dohlíží Barborka
Od 23. srpna hlídá raziče na stavbě tunelu Prešov
rně vyřezaná soška svaté Barbory, patronky horků
(foto č. 1), které požehnal pomocný košický biskup
Marek Forgáč. Významný dálniční tunel buduje Met-
rostav, konkrétně tým divize 5 vedený Ing.Jiřím Bři-
chňáčem, proto uložení sošky do východního portálu
sledoval ijeho obchodní ředitel Ing.Karel Volf.
Tunel Prov (foto č. 2) je součástí téř 8km ob-
chvatu stejnojmenného města ajeho dvě dvoupruhové
trouby, samostatné pro každý jízdní směr, budou měřit
ce než 2,2 km. Celé dílo vzniká ve sdružení, kde má
Metrostav ajeho slovenská dceřiná společnost třetinový
pol odpovídací právě výstavbě tunelu včetně portá
aspoluúčasti na některých dalších společných objektech.
Práce se rozjely vplm proudu
„Ražbu tunelu pomocí NRTM jsme zahájili už 1. srpna,
kdy jsme zvýchodního portálu začali razit severní troubu
aze západho již. Na druhé tubusy jsme pak nastoupili
sodstupem zhruba 30 m. Na západním portále byla ražba
severní trouby otevřena 15. srpna, na východním jsme na
jižním tubusu zali následucí den po ulení sky sva-
té Barbory,“ prozrazuje Ing.Břichňáč. „Na obou portálech
členíme čelbu horizontálně na kalotu, oří a případně i
dno. Ražby ze západního portálu probíhají pomocí stroj-
ního rozpojování, na východním musíme používat trhavi-
ny. Nejbližší prognózy aedpoklad podle geologicho
průzkumu ale predikují ražbu vkompaktních pískovcích
za pomoci trhacích prací zobou portálů,“ doplňuje. Pod
vrchem Malkovská hôrka, jenž je tvořen flovými se-
dimenty srůzně složenými jílovcovými apískovcovými
vrstvami doplněmi oslepence, proto bude už brzy pra-
covat vnepřetržitém provozu plná sestava zMetrostavu
– tedy konkrétně 16 techniků a100 dělní.
Ražby ibetože sekundárho ostě
Celkový objem vyrubané horniny z tunelu dosáhne asi
400 000 m³, což představuje zhruba 50 000 otek
nákladních vozidel. Vzhledem k tomu, že pro veškerou
dopravu materiálu slouží provizorní přístupové cesty,
které mají podélný sklon až 18 %, bude právě jejich údržba
a průjezdnost pro úspěšný postup stavby kčo, a to
zejména vzimním období.
„Ražby máme dokončit do 2. prosince 2019. Tedy pokud
zastižený masiv bude odpovídat geologickému průzkumu.
Zam se zdá, že nejsložitěí bude dodržení celkové lhůty vý-
stavby, která je napnovaná do 21. června roku 2021. Kvůli
časově napnutému harmonogramu totiž budeme muset
vsouběhu prodět ražby ibetonáže sekundárního ostění.
Ato ssebou nese větší nárnost na koordinaci prací ina
větrání důlního díla,“ uzavřel Ing.Břichňáč.
Ing.Lenka Svobodo, foto archiv stavby
Pražané i návštěvníci hlavho města nemohou přehlédnout, jak se budova Národního muzea každým dnem proměňuje a hlavně odhaluje svůj nový kabát. Rekonstrukce domi-
nanty Václavského nástí, kterou jako vedoucí účastk ve sdružení provádí divize 9, se pomalu chýlí ke smu záru. I když celková kolaudace Historické budovy je pláno-
na na jaro 2019, část muzea se prvm návštěvníkům otevře již 28. října k příležitosti stého výročí od vzniku Československa. Foto Petr Amek
Rekonstrukce Muzea vrcholí
Vprestižní architektonické souži
STAVBA ROKU 2018
Podpořte rekonstrukci zasení
haly zšt. Praha hlavní nádraží
HLASUJTE DO 25. ZÁŘÍ!
na www.stavbaroku.cz
1 2
Metrostav_16_2018.indd 1 11.09.18 14:37
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (102437): (0/1) (346 ms)

Rendering Strana 1 (102434): (0/1) (379 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2918/vth118613-1.jpg

 i2918/bg102434.svg

 i2918/vth118616-1.jpg