Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1
Zvyšujeme kapacitu odpočívadla na D1 uStřechova
Na modernizaci naší nejvytíženější dálnice D1 se
polí také Metrostav. Kromě rekonstrukce mostu Vy-
sočina na 144. km, či třeba modernizace úseku 16na
119. km uVelkého Beranova probíhá na 52. km fzo-
ní povrchu dálnní odpívky uSechova. Kromě
rekonstrukce je cílem rozšíření parkovach míst, kde
přibude 42 nových stání pro nákladní automobily.
Nedostatek odpočívek zejména pro kamiony je totiž
učeských dálnic roky paivý probm.
Foto Petr Adámek
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Velká přestavba „malé“ haly
Pro školáky
vLíbeznicích
Koncem srpna se veřejnosti
slavnostně otevřel
nový pavilon školy ve
středočeskýchbeznicích,
od pondělí 2. září pak objekt
ivítal ve všech 20 třích
ř 600 žáků ze sedmi obcí spádového obvodu školy.
Na stavbě pozoruhodného jednopodlažního pavilonu
kruhového tvaru (foto) pracoval tým pod vedením Josefa
Majera z divize 9, přičemž dokončení hlavho objektu se
podařilo urychlit tak, aby bylo možné zahájit výuku. Celé
lo bude podle smlouvy dokoeno vlednu příštího roku.
Divize 6 buduje nový most přes Labe
Mezi obcemi Valy a Mělice vPardubickém kraji byla
koncem prázdnin slavnostně zahájena stavba nového
mostu přes Labe. Projekt, který řídí Ing.Luboš Jonáš
zdivize 6, nahradí mostní provizorium typu Bailey
zdruhé světové války aumožní budoucí plavbu lodí až do
Pardubic. Nový most bude ocelové konstrukce sobloukem
es hlavní pole typu takzvaho Langerova trámu.
Zjednotlivých dílů se bude most sestavovat na mělic
straně apo částech vysouvat přes řeku. Vybetonovaná
mostovka šířky 14 m ponese dvoupruhovou komunikaci
ioboustranné chodky pro pěší acyklisty.
Ze stavby D35
Ve východních Čechách
je již patrná trasa dálnice
D35 ČasyOstrov, na jejíž
výstavbě se polí divize 4
včele svedoucím projektu
Ing.Petrem Hejdrychem.
Stavbařům práci usnadňuje
nová zemní fréza WR 240i (foto). Stroj ovýkonu 455 kW
ží přes 30 tun azajišťuje úpravu podloží nové silnice.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing.Ladislava Profoty,
personálního ředitele Metrostavu str. 2
BeMo Tunnelling aaktuální projekty
divize hornict str. 2
Bytový projekt Zelený trojúhelník
vPlzni roste před očima str. 3
Metrostav dokončil opravu mostů
Pražského Semmeringu str. 3
Most v Lysé nad Labem od
září slouží motoristům
více ve fotoreporži na str. 4
13. září 2019 / 16 / XXXI
Velikost je pojem relativní. Možná se původní nedo-
koená tréninková hala zla vedle vysočanské O2
areny ohodně menší, proto se jí na začátku přestavby
říkalo malá. Platí to ale pro víceúčelové kongresové
centrum skapacitou přes 10000 osob? Přesně tako
za 22 měců znedostavěho sportoviště vybudovalo
sdrení Metrostavu afirmy Syner, které řídil spolný
tým vedený Ing.Tomášem Vašutem zdivize 3. Jejich
lo nazývané O2 universum rozhodně malé není.
„Stavbu (hlavní foto) nyní předáváme investorovi,
dokončujeme komplexní zkoušky, odstraňujeme vady
anedodělky. Všichni se tak mohou těšit na koncert sku-
piny Kabát, který 26. září nové multifunkční centrum O2
universum slavnostně otevře,“ říká vedoucí projektu.
Stavbaři se už od zátku díla vyrovvali se spoustou
náročných situací. Nesměli třeba rušit provoz sousední
O2 areny. Při jejích akcích, jichž bývalo asi 12 za měsíc,
proto zastavovali veškeré hlučné činnosti. Pokud by toto
omezení porušili, hrozila by jim až milionová pokuta. Pár
ců po zahájení díla také došlo k velkým zm
projektové dokumentace, které s sebou přinesly posun
termínu dokoení. Zároveň bylo během stavby nutné
řešit mnoho složitých detailů.
Složitá konstrukce zastřešení
Železobetonové monolity měli při stavbě na starost beto-
ři divize 6, Ing.Vašut ale hlavně vzpomíná na spolupráci
s oceláři divize 3: „Museli se popasovat s mohutmi
atechnicky velice složitými konstrukcemi zastropení nej-
tšího sálu Asrozponem téměř 35 m (foto). Byly řeny
jako most, protože jsou zároveň podlahou dalších doda-
tečně přidaných sálů E, aoceři je stavěli pod světlíkem,
kde měli velice omezené mnosti pro umísní jábu.
Provoz ocelových konstrukcí divize 3 se stal i autorem
technického řešení sálu B kde stropní desku vynáše
vnější ocelové konstrukce. Technicky nejslií pak pro
kolegy bylo propojení obou sousech center, když pro-
stor mezi soasnou O2 arenou asvětlíkem O2 universum
překlenovali ocelovými konstrukcemi foyer. Všechny tyto
nelehké úkoly vešil bez větších problémů avmaximální
možné kvalitě tým vedený Ing.Jinichem Hátlem, MBA.“
Kzajímavostem zakázky paily hydrodemolice, tedy
vyití tlakové vody kpřesně cílenému bourání starých
železobetonových konstrukcí. Úspory přinesla optimaliza-
ce uvolnění prostoru pro sál B, kde měly být podle prvho
vrhu odstrany úplně všechny nosné prvky. Místo
toho zde původní strop vynesla nová ocelová konstrukce
na střeše, pod níž mohly být zbourány všechny svis, ale
jen některé vodorovné konstrukce. Pro markýzu nad vstu-
pem do haly musela vpodzemním zásobovacím tunelu do
Galerie Harfa vyrůst rozšecí ocelová konstrukce, která
zatížení od jejích sloupů přenesla až do základů.
Také nastavení scén podle druhů vyití sálů avz-
né kombinaci bylo nároč. Totéž platilo ipro perfekt
funkčnost technického zařízení budovy, ocož se postaral
zkušený tým našeho hlavního stavbyvedoucího Josefa
Smoka. Jednotlivé sály se totiž nesjí ovlivňovat na-
vzájem a jejich provoz nesmí rušit O2 arenu a opačně.
Projektová dokumentace akustiky byla naštěstí doe
zpracovaná a se všemi těmito aspekty pítala. Díky jí
a zkeným dodavatelům jsme tak všem padavkům
investora uměli spolehlivě vyhot,“ uzavírá Ing.Vašut.
O2 universum je tak připraveno sloužit svému účelu.
Lenka Svobodová, foto Petr Adámek
O2 universum v číslech
Zastavěná plocha 14 967 m
2
Užitná plocha 40 240 m
2
Kapacita es 10 tisíc osob
Počet sálů A až E (dle jejich rozdělení) 11–20
Kapacita největšího sálu A 4500 osob
Patro 1 2 foyer
Patro 2 3 sály
Patro 3 17 sálů
Počet členů realizho týmu 40 techniků
Objem bourach ŽB konstrukcí 3500 m
3
Hmotnost bouraných OK 200 tun
Objem nových ŽB konstrukcí 4500 tice m
3
Hmotnost nových OK 860 tun
Plocha demontované fasády 2500 m
2
z 4000 m
2
Plocha nové fasády 3800 m
2
Z toho prosklené 900 m
2
Zrcadlový podhled markýzy 1800 m
2
Počet dveří 660 kusů
Nejvyšší denní počet lidí na stav 561 osob
Nejvyšší měsíční počet 11 200 osob
Počet optimalizací v předvýrobní přípravě 63
Jejich hodnota (vmil. Kč) ce než 130
Jejich % z původně nabízené ceny 13 %
Hodnota změnových listů (vmil. Kč) ř 160
Vprestižní architektonické soutěži
STAVBA ROKU 2019
podpořte naše projekty.
Nominaci získalo šest staveb,
které realizoval Metrostav!
Hlasujte do 20. října
na www.stavbaroku.cz
Metrostav_16_2019.indd 1 11.09.19 12:44
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (529 ms)

Rendering Strana 2 (102324): (0/1) (524 ms)

Rendering Strana 1 (102317): (0/1) (555 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2893/vth118482-1.jpg

 i2893/bg102317.svg

 i2893/vth118492-1.jpg

 i2893/vth118498-1.jpg

 i2893/vth118503-1.jpg