Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2
Semináře OTS – informace zprvní ruky
lem odborných technických semiřů (OTS) je zís-
vat v docím prostředí firmy aktlní informace
krozvoji používaných technologií islení speciálch
požadavků kladených na podmínky realizace zakázek.
Do organizace akcí se protá také potřeba rychlého
sezmení zaměstnanců saktuálními dopady změn no-
rem, zákonů anízení vdy do činností spolnosti.
Postupně byly do nadky OTS zazovány akce, do
kterých se jako lektoři zapojili specialisté zvysokých škol,
odborných sdrení avýznamných dodavatelů stavebch
materiálů. Takto byly zabezpečeny v uplynulém obdo
naíklad isemináře katedry TZB ČVUT.
ky zvýšené spolupráci zaměstnanců útvaru vzdělá-
ní aúseku VTŘ Metrostavu sČKAIT dlo vletošním
roce kobohacení nabídky OTS naíklad otémata obklady
adlažby, hydroizolace střech či zabudování oken adví.
Vsoučasné době připravujeme další semiře na zákla
poptávky z jednotlivých pracovišť a budeme je nabízet
našim zaměstnancům i kolegům ze Skupiny Metrostav
vphu příštího roku.
Na přípravě azajišní vypsaných témat OTS centrum
vzdělávání spolupracuje spředními odborníky naší spo-
lečnosti mimo jiné zúseku výrobně-technického ředitele.
Zřad firem Skupiny se snažíme ospolupráci třeba sko-
legy zdceřiných společností SQZ či Subterra. Společ
se snažíme propojit padavky zákona anorem spraxí na
stavebních zakázkách.
Pasivní výstavba
Seminář Pasivní výstavba, který je připraven sCentrem
pasivho domu, se zaměřuje na aktlní téma pasiv
výstavby a jeho vlivu na přípravu a realizaci staveb.
Jeho cílem je sezmit odborné technické pracovky
obchodu, přípravy aprojektových týmů pozemch staveb
sproblematikou výstavby budov stéměř nulovou potře-
bou energie alepších, které budou navrhovány aprová-
ny od roku 2020 povin. Na setkání budou probírány
doporené realizační postupy vedoucí k úsšnému
dokončení díla a ke splnění podmínek dotačních titulů
pasivní výstavby nejen vejch zakázek na základě do-
savadních zkeností. Tento typ je dlouhodobě zařazen
mezi rizikové faktory staveb, které se musejí hodnotit už
ve fázi nabídky. Budou představeny itrendy navrho
aprovádění stavebsohledem na vývoj nových techno-
logických postupů proní fasád arizika zpro
ření vzduchotěsnosti. Očekává se, že na setkání budou
účastníci iaktivně hledat cesty pro naplnění záměrů takto
koncipované stavební výroby zařené vdnešním obdo
nejen na realizace menších objektů. Další informace kto-
muto semiři rád podá Ing.Jan Klečka.
Nové semináře budou orientovány zejména na měnící
se prostředí pro přípravu irealizaci staveb. Již tradně,
žení kolegové, vás prom onáty na nové semináře,
akce či opřiponky kaktivitám centra vzdělávání. Rádi
ipravujeme vzdělávací akce svámi.
Zdeněk Kostříž
Divize 8 vBlovicích
Neehlédnutelný objekt u Blovic v Plzsm kraji
(foto č. 1) je skapacitou 69000 tun obilí druhé největší
silo v republice a zčásti slouží jako sklad hmotných
rezerv státu. Metrostav tam už nějaký čas zajťuje
kompletní modernizaci technologie posklizňové linky.
Původní provoz – konkrétně jde otechnologii sušení,
čiš, skladoní zrnin a dalších komodit – po téměř
30 letech fungoní vykazuje značné opotřebení a již
nedostačuje dnešním parametrům. Kromě zajtění celko-
ho zvýšení výkonnosti dopravních cest (na 200 tun/h)
avariability by mělo vrámci modernizace dot také ke
zvýšení automatizace celého procesu.
Zakázku od začátku řídil Ing.Radek Liška, ale proto-
že se přesunul na Slovensko k projektu VD Gaíkovo,
modernizaci sila nyní vede Ing. Petr Kolbábek. V prv
etapě byla zhotovena venkovní část sení apříjmu ko-
modit (foto č. 2). Vrámci zazky vznikly nové řady tzv.
naskladňovach redlerů na dlouhém korpusu sila svý-
konem 200 tun/h (foto č. 3), výpady z buněk určech
kčistkám (foto č. 4) či nový řídicí systém (foto č. 5).
„Nejtším problémem je provádění modernizace za
plného provozu bez většího omezení provozovatele aře-
šení provizor, která zajišťují chod nové astaré technolo-
gie současně. Druhým úskalím, které se díky celkovému
skenu vnitřních prostor a projektoní ve 3D podilo
značně eliminovat, jsou omezené vnitřní dispozice sila
arozměry,“ vysvětluje ienýr Liška. Celkové dokončení je
plánováno do konce listopadu 2019. Nejdůlijším úko-
lem je vtomto okaiku vše důkladně sídit aotestovat.
red–, foto Petr Amek
Ing.Ladislava Profoty,
personálního ředitele Metrostavu
Svou profesní dráhu spojil sMetrostavem vroce 2010,
odkdy působil jako vedoucí Útvaru integrovaného sys-
mu řízení a od letošho července usedl do křesla
personálního ředitele. Ing.Profota je také spoluzakla-
datelem a předsedá řídímu výboru České asociace
pro finanční řízení, která sdruje finanční ředitele
amanažery zvíce než 230 českých firem.
Třem měcem působíte na postu personálního ředi-
tele Metrostavu. Nastala pro vás veliká změna?
Zvýšil jsem si lku vroch aodpovědnosti kladených
na sebe samého. Převzal jsem personální agendu, kterou
považuji za jednu ze sžejních pro to, abychom jako firma
byli úspěšní ivbudoucnu. Kvalitní personální práce vždy
edurčuje úspěch firmy. Je důleži, abychom řemeslný
fortel uměli předst nejen ve stavi, ale ivpersolní
práci kažho vedoucího. Ocení to všichni naši zaměst-
nanci, ale i zákazníci. Chci ktomu spolu skolegy přispět.
Čím se vsoučasnosti váš úsek nejce zavá?
Na plné obrátky běží náborový proces, který se význam
opírá i o doporování nich budouch spolupracov-
ků ze strany stávach kolegů. Navštěvujeme střed
avysoké školy, kde spolu sřediteli akany hodnotíme,
jak se nám daří připravovat askávat absolventy jejich
škol. Dokoujeme individuální plány rozvoje pro ne
personální rezervy aschvalujeme si je sjejich vedoumi.
Sledujeme pracovní trh asrovnáváme se sjinými firmami,
abychom byli konkurenceschopní vodměňování ibenefi-
tech. Připravujeme anonymní průzkum spokojenosti za-
stnan, který bude realizován vedruhé poloviněříjna.
Zavádíme elektronickou formu vzdělávání apilotní vzdělá-
vací kurzy, například školení řidů. Také implementujeme
personální informační systém na Slovensku. Věnujeme se
ale iproblémům, jakým je naíklad nedostatek kapacit
lnického ubytoní vPraze ajeho zhoršucí se kvalita.
A v neposlední řadě nás čeká i kolektivní vyjed
opodobě kolektivní smlouvy za Skupinu Metrostav, ispo-
lečnost Metrostav samotnou.
Chystáte nějaké zásadní novinky? Jaké máte plány?
ce se věnovat přípravě arozvoji personálu. Máme sle
rezervy v edávání a sdílení znalostí a zkušeností tak,
abychom neopakovali zbytečné chyby, anaopak se stále
zlepšovali. Plánujeme zatraktivnit obsahy vzdělávacích
programů azpřístupnit nové formy výuky. Soasně pra-
cujeme na zlepšení procesu hodnocení persolu, kte
se týká každého zs. Větší prostor dostane posouzení
způsobilostí ať už osobních, odborných, nebo manažer-
ských zpohledu nejen hodnotitele, ale ihodnoceného. Zá-
leží nám na tom, abychom kromě výkonu uli zhodnotit
ipotenciál do budoucna amotivovali kosobnímu rozvoji.
Prvky uceleného přístupu bychom rádi využili již při ná-
boru, při adaptaci zaměstnance i v rámci pravidelného
ročho hodnocení. Do konce roku prohne osta ke
em vedoum, ktí každoročně hodnotí své poízené.
řím, že nový systém hodnocení persolu přispěje ke
zkvalitnění personální práce astabilizaci personálu.
Vraťme se ksituaci na trhu práce. Zlepšuje se nedo-
statek kapacit?
Na pracovním trhu se stále rozevírají nůžky mezi rostou-
cím počtem volných pracovních míst amezi klesajícím
počtem uchazečů. Ve stavebnictví je to navíc umocněno
odlivem zastnanců zoboru aklesajícím zájmem oře-
mesla obec. Nedostatek kapacit je vit napříč cem
dodavatelským řetězcem. Oto více nám lí na srdci, aby
Metrostav byl správným místem pro všechny, ktí se
rozhodli spojit sním svou profesní dráhu astrávit zde vel-
kou část svého života. Metrostav bude tak silný, jak silné
budou jeho jednotlivé týmy. Chceme aktivně předczet
každému odchodu, který by některý znašich týmů oslabil.
ky úsilí předchoch pracovních generací inás sach
je dnes Metrostav úsšnou firmou, ostrovem stability
islibné budoucnosti. Uláme společně vše pro to, aby
tomu tak zůstalo inadále.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
BeMo aaktuální projekty divize hornictví
Naše dceřiná spolnost BeMo Tunnelling (BeMo),
pobočka Werne – divize hornictví – obdržela včervnu
zajímavou zakázku Projektování anovostavba nadzem-
ho energovodu vdole Asse vRemlingenu. Stojí za to,
abychom se sní blíže seznámili.
l Asse (těžila se zde sůl) ašachta Konrad (rubaly
se zde železné rudy) jsou dvě uliště jaderch odpa
vNěmecku vDolním Sasku, kde divize hornictví spol-
nosti BeMo více než 10 let prodí stavební úpravy různé-
ho rozsahu aje tak jednou zmála firem vNěmecku, která
že činnost spojenou s výstavbou jaderných ulť
vbývalých dolech vNěmecku prot.
Zazka zahrnuje projektování aprovedení potrubního
energovodu ve výšce mezi 4,5 m a6,5 m nad zemí ocelko-
vé délce 1280 m. Navrhování vychází ze statiky předložené
zadavatelem včetně situačních výkresů.
Vytáné trasování amonitoring úniků
Realizace se skládá zetapy zakládání, ocelové konstrukce
potrubních můstků, jakož iopěr akonstrukce energovodu.
lka potrubch můstků činí až 9 m avýše opěr oce-
lových konstrukcí až 6,5 m. Trasa energovodu, který je
tvořen ze čtyř svovaných ocelových potrubí vdimench
1x DN 200, 2 x DN 80 a1 x DN 65, spojuje nově postavená
zízení na překdku askladování rozpoušdel shalou
žební šachty na šachtě Asse II. Všechna potrubí jsou
realizována jako izolovaná ocelová potrubí svytápěm
trasováním amonitoringem úniků.
Soástí zakázky je dodání a instalace srných
kontejnerů jako skdach modulů (foto č. 1) ado
ainstalace zízení na výrobu stavebních materiálů pro
zné stavební práce vdole Asse (foto č. 2). Pce budou
prováděny vdobě od července do prosince 2019.
Další podobné zakázky
Divize hornictví pracuje také na následuch projektech:
zhotovení větracích vr, zízení na šachtě Konrad
novostavba plnicího zařízení na kontejnery, zařízení na
šachtě Asse II
zhotovení protipožární zdi, oblast dílny/skladu soleji,
3. podlaží, zařízení na šachtě Konrad.
Zdařbůh! Heiko Goebel, Robert Dostál
2
Aktuálně vypsané semináře:
18. října 2019:
Vodonepropustné konstrukce ze železobetonu
5. listopadu 2019:
Pasivní výstavba – energeticky úsporné stavby
vpraxi
22. listopadu 2019:
Aplikace kontroly projektové dokumentace
1
2
3
4
5
Metrostav_16_2019.indd 2 11.09.19 12:44
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (589 ms)

Rendering Strana 3 (102329): (0/1) (578 ms)

Rendering Strana 2 (102324): (0/1) (623 ms)

Rendering Strana 1 (102317): (0/1) (622 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2893/vth118482-1.jpg (2x)

 i2893/vth118492-1.jpg (2x)

 i2893/bg102324.svg

 i2893/vth118498-1.jpg (2x)

 i2893/vth118503-1.jpg