Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4
Klíčový nadjezd – most přes železniční trať vLysé nad Labem – již sloí!
Necelých 19 měsíců jsme přinášeli fotoreportáže znáročné výstavby důležiho nadjezdu, který nad frekventovanou
železnicí celostátho významu spojuje dvě části města anyní můžeme dílo představit vplné parádě adokonče
(foto č. 1)! Týmu pod vedem Ing.Richarda Rakouše z divize 4 se dokonce podařilo na most pustit dopravu ještě
ed ternem, který byl stanoven ve smlouvě odílo. Zkušební provoz byl zahájen oměc dříve na začátek školho
roku 2. září, slavnostní přesení pásky pak prohlo vtek 6. září za účasti zástupců investora – představite
Sedočeského kraje aměsta azhotovitelů – Metrostavu + PORR + CHT Pardubice, II/272 Lysá nad Labem (foto
č.2). Připomeňme, že původně na místě stál most železobetonové konstrukce odevíti polích, jenže byl vhavarijním
technicm stavu abylo výhodnější ho zbourat apostavit na jeho místě nový. Je také železobetonový odeti polích
apodobá se původnímu sm, že nad tratí je nyní nosná ocelová konstrukce. Stavbi museli mít předjednané
výluky, protože veškeré práce prohaly nad frekventovanou tratí. Náročná byla již demolice původho mostu
asamozřejmě další fáze výstavby. Zejména třeba výsuv nosné ocelové konstrukce, kterou připravili kolego
zProvozu ocelových konstrukcí divize 3 vHorních Počernich. Tato část mostu je složena z20 segmentů, které byly
postupně doženy na stavbu aosazovány pomocí jábů do projektované polohy na předem zhotovené dočasné
podpěrné konstrukce PIŽMO. Nejžší dílce vážily 42 tun, celková hmotnost ocelové části mostu délky 91 m je
670 tun! Zajímavostí ceho projektu je bezesporu právě kombinace železobetonového aocelového mostu. Tato
konstrukce má větší odolnost, podry mostu by měly dokonce vydržet itak extmní situaci, jako je náraz vlaku
vpřípadě, že by souprava vykolejila. Motoristé ahlavně obyvatelé přilehlých lokalit v Lysé nad Labem ocení, že na
cem mostě je navržena obrusná vrstva zasfaltové směsi se sníženou hlučností (foto č. 3). Emisi hluku při přejezdu
vozidel ve srovní s původním stavem také snižuje navržený typ dilatačních zárů.
red–, foto archiv stavby a Robert Gruzovský
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Naši lidé uodselu
Vozovny Hloubětín
Metrostav, konkrétně tým z provozu VNT Tunely zdi-
vize 5 pod vedem technicho vedouho odstřelu
Vladimíra Pravdy, se koncem srpna polel na demolici
nejmladší tramvajové vozovny vPraze. Její střecha to-
tiž byla již na hranici životnosti anešlo ji zachránit. Na
stě by vroce 2022 měla vyrůst nová vozovna.
Vroce 2013 došlo kprůhybu konstrukce sechy této
rozsáhlé budovy aanalýza Kloknerova ústavu ČVUT po-
tvrdila, že vozovna Hlouběn je vhavarijním stavu ajiné
řešení než demolice možné není. Toto zázemí pro pražs
tramvaje vzniklo vroce 1951 atehdy tak nahradilo nevy-
hovující vozovny Karlín aLibeň.
Odstřel (foto č. 1) proběhl vsobotu 24. srpna před půl
desátou dopoledne za účasti hasičů aíslušníků státní
iměstské policie, kteří zajišťovali bezpečnost v okolním
území. Kvůli bezpečnosti byl pro odpal zvolen neelektric-
ký roztný systém EXEL, použito bylo celkem 126 kg
trhaviny. „Tento odstřel je specifický tím, že jde orelativ-
ně velkou halu srozměry přibližně 100 krát 150 metrů.
Nac vhusté zástavbě. Okaik po odselu může být
lolně zvýšená prašnost, doporučuji proto lidem vokolí
netrat,“ řekl na místě Vladimír Pravda (na snímku č. 2
vpravo), který vMetrostavu působí jako vedoucí trhacích
prací avšeho, co se týká poíní výbnin. Je tím, kdo
trhací práce projektuje, vizuje pro ně povolení avede
agendu, která snimi aspoužíváním či skladoním vý-
bušnin souvisí. Vladimír Pravda své zkušenosti nabýval
jako střelmistr při rizikovém trhání zejména vnestandard-
ch situach. Pro divizi 5 pracuje od roku 2007.
Je na místě zdůraznit, že naše firma voblasti odselů
drží krok se stem. Pro trhací práce při stavební činnosti,
které unás převažují, běžně používáme všechny klasic
výbušniny iprostředky pro neexplozivní rozpojování. Me-
trostav se vposlední době zaměřuje také na trhací práce
při dobýní surovin, provádí mimo jiné iclonové odstřely
v kamenolomech. Roční spoeba provozu VNT Tunely
(jen na území ČR) za rok 2018 činila 37,3 tuny výbnin.
red–, foto Robert Zlatohlávek a ČTK
Dostupnější bydlení?
VČR lze očekávat po zhruba čtyřletém růstu cen bydle-
ní pokles, který však nebude nijak výrazný. Vyplývá to
ze studie České bankovní asociace (ČBA).
Analýza se opírá odata zminuch let. Česká republika
od sho vzniku zažívá již třetí vlnu růstu cen bydlení: prv
vletech 2000 až 2004 souvisela se vstupem ní země do
EU, druhá (2006 až 2008) měla spojitost se zpřístupněným
úvěrovým financovám i stem mezd a poslední vlnu
od roku 2014 odstartovalyzké úrokové sazby hypoték.
voj ukazuje, že rok po dosažení pomyslných cenových
vrcholů následovalo vždy mírné sžení cen. Studie ale
uvádí, že pokles nebude dramatický. Nadále je totiž nedo-
statek cenově dostupných bytů, ato ikvůli mamu počtu
vydaných stavebních povolení, zejména vPraze.
–red–, ČTK
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 16/2019 vyšlo 13. 9. 2019 (17/2019 vyjde 30. 9. 2019) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Ing.Jitka Neklanová, Ing.Petr Půta, Ing.JaromírŠob,
Ing.Renáta Zavřelo, Ing. Michal Zelenka aIng.Martina Zrcko/ Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja, tel.:244023201,
fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Výhled Euroconstructu
Oborové sdružení Euroconstruct (17 států EU, Norsko
aŠvýcarsko) na své 87. konferenci představilo prog-
zy ve vývoji evropského stavebnictví. Ačkoliv se vroce
2018 podilo dosáhnout růstu objemu stavební výroby
o3,1%, v íšch letech lze očekávat pomalejší růst
vdůsledku slabší hospodářské expanze.
Euroconstruct vdalším období konkrétně předpok
pokles růstu na hodnoty: 1,9% vroce 2019 a1,5% vroce
2020. Výhled na rok 2021 je odhadován na hodnotu 1,4%.
Zajímavé je rozdělení 19 členských zemí na dvě skupiny,
srovní jejich růstu vposledních letech aodhadu objemu
stavební výroby na příští léta. Staré členské státy Evrop-
ské unie plus Norsko a Švýcarsko: 2017 (4,0 %), 2018
(2,5%), 2019 (1,5%), 2020 (1,4%), 2021 (1,1%). Státy
střední Evropy (ČR, SR, Maďarsko aPolsko): 2017 (9,0%),
2018 (14,0%), 2019 (7,4%), 2020 (3,9%), 2021 (4,9%).
Posílení inženýrských staveb
Účastníci konference se shodli, že hlavním prvkem ex-
panzivního cyklu bude nová výstavba (vloni dohla
4,3 %; celkový kumulovaný růst dohl 17,5 % oproti
roku 2014). Znové výstavby bude nejvýznamjší inže-
rské stavitelst, které pravpodobně dosáhne 6 %
meziročního růstu. Solidní vývoj vykáže ibytová výstavba
(odhaduje se, že překoná pětiprocentní výkon roku 2018).
Důvody odhadovaného pomalejšího růstu stavební
výroby vletech 2019 až 2021 se stávají zřejmější již od
edchozí konference zkonce roku 2018 – jde o struk-
turální faktory jako demografický tlak, saturace tr,
pomalý proces realizací apod. Účastníci potvrdili sj
edpoklad zminulé konference: tahounem růstu celko
stavební výroby budou inženýrské stavby, tedy budování
infrastruktury. Očekává se, že udrží růst vší než 3%,
zatímco segment pozemního stavitelství bude v období
do roku 2021 růst pouze ojedno procento.
red–, PhDr. Dušan Čechvala
Aktuálně zdálnice A1
hem srpna byla zahájena betonáž prvho taktu
nosné konstrukce mostu Talbrücke Volmarstein na
mecké dálnici A1 v Severm Porýní – Vestfálsku.
Metrostav – konkrétně divize 4 – zde působí ve sdru-
žení s dcinou společností BeMo Tunnelling v pozici
hlavho dodavatele vpoměru 1:1.
Výstavba dvou 300 m dlouhých dálničních mos
je realizona pomocí přesuvné skruže, zpočátku v í-
týdenním, posléze dvoutýdenním cyklu. Spodní stavba
nového mostu je budována průběžně spředstihem tak,
aby nedošlo kzastavení skruže.
lnice A1 je mimořádně frekventovaná aky přesu-
nutí vkeré dopravy na severní most zde doczí kvel-
kému zpomalení dopravy nebo kzácpám. Ztohoto důvodu
se jedná osledovanou stavbu sdůrazem na dodržení či
zkrácení termínů. Definitivně má být stavba předána in-
vestorovi vsrpnu roku 2022, ovšem kzahájení provozu
ve třech pruzích vkaždém sru má dojít již včervenci
íšho roku na novém jižním mostu.
–red–
kujeme
dobrovolníkům!
Před několika týdny od budov Metrostavu startoval
nejdeí cyklistický podnik ve střední Evropě neboli
benefiční jízda Metrostav Handy Cyklo Maraton.
Kromě 300 zdravých a handicapovaných závodní
se této akce účastnili také dobrovolníci, kteří závodníkům
ifanouškům připravili bezkonkurenční zázemí. Na startu
(foto) naši dobrovolníci nabízeli pohoštění vlastní výroby
(slané isladké) avli za pomoci her zabavili děti.
foto Cesta za snem
1
2
3
1
2
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Aktuality zMetrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
ana webu www.metrostav.cz
Metrostav_16_2019.indd 4 11.09.19 12:44

 

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2019, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (102334): (0/1) (424 ms)

Rendering Strana 3 (102329): (0/1) (424 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2893/vth118498-1.jpg

 i2893/vth118503-1.jpg

 i2893/bg102334.svg