Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 1
Večtvrtek 3. září uspořádal Metrostav se smluvní
školou SOŠ aSOU Stavební vKolíně společnou
akci „Mistři mistrům. Mistři odborného výcviku
aučni oborů tesař aelektriř (foto) měli možnost
popovídat si otom, jak vypadá práce vMetrostavu,
amistři ze staveb apatroni smluvních žáků se zase
dozvěděli, jak probíhá studium aco všechno dě
kolínská škola vpřípravě budoucích řemeslníků.
Akce se konala vtenisovém klubu, hosté si spolu
zahráli nohejbal atenis apopřáli si pokud možno
klidný podzim. Foto Zuzana Junková
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Srespektem kcentru Prahy
Exkurze na koridoru
Generální ředitel Spvy železnic Bc. Jiří Svoboda, MBA,
agenelní ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran kon-
cem srpna představili výsledky dvouleté práce (foto) na
koridoru Hostivař, kde probíhá modernizace železnič-
ní tratě mezi pražským hlavním nádrím a Hostiví.
Sdružení zhotovitelů řídí Ing. Ladislav Šabach zdivize 5.
Železniční stavba desetiletí promění dvoukolejnou
trať na první čtkolejnou železnici v České republice.
Hostivařský koridor přinese také dvě nové zasvky:
Zahradní Město, která propojí vlakovou dopravu stram-
vajovou aautobusovou azastávku Praha-Eden. Stavba
zahrnuje i modernizaci železniční stanice Praha-Vršovice.
Jde omomentálně nejtší aktuální dopravní stavbu
vPraze, proto mě velmi těší, že navzdory náročným pod-
mínm se našemu týmu daří plnit harmonogram. Velkou
výzvou je pro nás nejen pandemie ajejí dopady, ale ta
skutečnost, že tak rozsáhlý projekt budujeme prakticky
bez přerušení provozu. Snadzkou řím, že rušíme sta-
ré koleje hned poté, co po nich projede vlak, azakládáme
nové těsně předtím, než projede další,“ řekl novinářům
generální ředitel Metrostavu Ing. Jaroslav Heran.
Stavbaři mají za sebou zhruba dvě třetiny realizace
projektu a mohli tak ukázat větší části zprovozněných
kolejí ihrubé stavby nových zasvek.
-red-, foto Petr Adámek
Obnova paláce
vLiberci
Poklepem základního
kamene byla koncem
srpna zahájena kompletní
rekonstrukce celého arlu
Liebiegova paláce vLiberci
(foto). Jde ohistorický
objekt, který má uměleckořemeslné prvky navyšší úrovni.
Vznikly často technologiemi, které už dne nejsou běžné,
avětšina prostor uvnitř tak bude vyžadovat „vysoký typ“
řemeslné obnovy. Zvenčí se paláci, jehož rekonstrukci
vesdrení zaMetrostav řídí Ing.Ondřej Holec zdivize8,
poopravě střech afasád vtí jeho původní podoba.
Práce potrvají zhruba 20 měsíců apojejich skoení bude
novorenesanční palác sloužit jako komunitní centrum.
Divize 1 pro školáky veŠlapanicích
ti ve městě Šlapanice naBrnsku usedly první
školní den donového pavilonu, který dokončil tým
divize 1 pod vedením Ing.Vítězslava Přikryla. Nažáky
prvních adruhých tříd zde čeká nová budova smoderním
zízením, součástí jsou irelaxační zóny, kde je například
možné si zahrát stolní fotbálek. Objekt je navržen pro
10 tříd, tedy cca 300 žáků, a nachází se na pozemku ve
svažitém terénu v areálu školy nad bytovými domy Na
Zahrádch. Součástí úprav vešlapanické škole bylo také
rozšířené kuchyně, kterou realizovala společnost IDPS.
Metrostav podpořil
golf bez bariér
ce než 100 golfistů ze čt
zemí Evropy se sešlo během
posledního srpnového
kendu vGolfovém resortu
Česká Lípa. Zapodpory ní
společnosti tam proběhlo
Mezinárodní mistrovství ČR hendikepovaných golfis
(Czech Disabled Open 2020). Trofej mezinárodho mistra
zaslouženě odvezl německý reprezentant Timo Klischan,
titul národního mistra obhájil Zbyněk Kotek. Jsme rádi,
že jsme mohli být natak příjemné akci (foto) apomohli
naplňovat mlenku golfu bez barr.
Aktuality zMetrostavu ividea
znašich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
anawebu www.metrostav.cz
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Tomáše Beržinského,
vedoucího projektů z divize 6 str. 2
Experti BeMo Tunnelling na velkých
projektech v USA str. 2
V Pirně v Německu začala montáž
ocelové konstrukce mostu str. 3
Divize 8 dokončila a předala novou
plaveckou halu v Lounech str. 3
Výstavba tramvajové trati
vBrně běží naplno
více ve fotoreporži na str. 4
14. září 2020 / 16 / XXXII
Budova The Flow Building na rohu Václavsho ná-
stí a Opletalovy ulice (hlavní foto) je hotová. Ko-
laudační souhlas síváním získala 26. června adnes
vní stavbi zMetrostavu jen odstrují nedodělky či
dokončují vnitřní prostory podle padavků nájemců.
Tři podzemní adevět nadzemních podlaží multifunkční
budovy nabízí nejen téř 15000 m
2
kancelářských
(foto) a 6000 m
2
maloobchodních ploch a 129 parko-
vacích míst vpodzemních garážích, ale také need
design anejmodernější technologické vybavení.
Ze zátku chli trvalo, než jsme skolegy našli spo-
lečnou řeč, protože jsme se neznali. Nyní ale nevnímám
rozdíl mezi techniky zdivize 1 a3 apracujeme jako jeden
tým,“ chválí vedoucí projektu Ing. Jan Vachutka zdivi-
ze 1, která je lídrem dodavatelského sdružení. Jeho zá-
stupce Ing. arch. Nikola Štochl zdivize 3 ktomu súsmě-
vem doplňuje: „Kdo je odkud, jsme rozlišovali jenom
tehdy, pokud jsme chli na adresu kolegů zertovat.
Zazka, která pro Metrostav zala vzáří 2018, byla
ročná zmnoha ohledů. Složitost koordinace zásobo-
ní stavby vcentru města sminimem skladovacích ploch
si jistě umí představit každý. Budova ale navíc leží nad
trovými tunely metra, proto je její základová deska
uložena na masivních železobetonových tmech založe-
ch na hloubkových pilotách, aby se zatížení od objektu
eneslo až do podloží pod úroveň tunelů.
Nároč montáž tepelných čerpadel
Projekt se vprůběhu realizace výrazně měnil. Kvůli po-
žadavkům nájemců přibyly výtahy, eskalátory, další stro-
jovna vzduchotechniky. Kompletně musel být změněn
iprostor pro osazení tepelných čerpadel systému VRV,
jejichž montáž, zastřešení azprovoznění patřily ktomu
vůbec nejsložitějšímu.ky nim, ostatním technickým
zařízením a celému energeticky úspornému návrhu as-
piruje The Flow Building na certifikaci BREEAM vúrovni
Oustanding pro kancelářské plochy aExcellent pro retail.
které požadavky projektu ale byly neproveditelné,
proto bylo nutné navrhnout jejich alternativní řešení.
Zapomnělo se i na jiné věci – třeba na odvod spalin od
dieselagregátu, který proto stavbi museli přesunout
ze suterénu do posledního patra. Jednu znejobžnějších
prací na celém projektu výborně odvedli betonáři divize6
vedení Ing. Markem Kubrem. Kvůli menším mezerám
mezi objekty bylo třeba změnit návrh aprovést železo-
betonovou kostru budovy s nestandardně používaným
bedněním hned několika druhů.
Velmi složitá byla imontáž plynule zaivené fasády
z zných materiálů, kterou by nebylo možné provést
bez 3D modelu. Její uliční části zdobí světlý spišský tra-
vertin – stejný, jakým je obložený sousední Hotel Jalta
– aokrasné lamely sLED osvětlením. Díky němu lze na
fadě vytřet nekonečné mnství stelných efektů.
Investor ale využije jen bí, které jsou podle památkářů
pro střed Prahy nejvhodnější.
Za každou stavbou se skrývá týmová spolupráce in-
vestora, realizní firmy ajejich dodavatelů, projektantů,
statiků, TDI ainženýringu. Na výstavbě The Flow Bulding
byla výborná, aproto poděkování patří všem. „Zejména
kolegům z Metrostavu, kteří ve velmi omezeném čase
as padovanou kvalitou odvedli velký kus práce. Po-
děkování patří také architektonickému studiu Chapman
Taylor, projektantům zfirmy Deltaplan či statikům zfirmy
Interstat,“ říká Ing. arch. Nikola Štochl.
„Naprosto zásadní pol na výsledku díla měl zástup-
ce investora Ing. Tomáš Matýsek. Patří mu proto mé
uznání,“ uzavírá Ing. Vachutka.
Lenka Svobodová, foto Petr Amek
Metrostav_16_2020.indd 1Metrostav_16_2020.indd 1 10.09.20 13:2410.09.20 13:24
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (602 ms)

Rendering Strana 2 (102241): (0/1) (602 ms)

Rendering Strana 1 (102239): (0/1) (632 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2873/vth118401-1.jpg (3x)

 i2873/bg102239.svg

 i2873/vth118403-1.jpg (3x)

 i2873/vth118405-1.jpg

 i2873/vth118407-1.jpg