Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 3
Nová plavecká hala vLounech je vprovozu
Sezona venkovních koupališť se pomalu clí kzáru,
oto víc plavci iděti ocení koupání vkrytých bazénech.
Jeden zcela nový se jim před pár dny otevřel vLounech
(foto č. 1). Divize 8 předala dokoenou městskou pla-
veckou halu investorovi už na konci června, do začátku
září pak probíhal zkušební provoz aprvní návštěvci ji
vyzkoušeli doslova před několika dny.
Nová plavecká hala vyrostla na místě té původní, která
byla vsrpnu 2017 zbouna. Jde odvoupodlní objekt se
zastavěnou plochou 2 056 m
2
aobestavěným prostorem
17 282 m
3
. Hala pojme přibližně 190 návšvní. Dospělí
iti mohou využít 25metrový plavecký bazén se šesti
dráhami, bazén pro kojence a batolata, relaxační bazén
s divokou řekou (foto č. 2) či mažní lavicí, chrličem
adětskou skluzavkou. Kdispozici mají ivenkovní vířivku,
posilovnu, masáže azeň, wellness oddělení se saunou
abiosaunou a odpočívárnou. Největším lákadlem nejen
pro děti je ale 80 m dlouhý tobogán.
„Hala je konstrukčně objekt s nosnou monolitickou
konstrukcí doplněnou ocelovými sloupy akonstrukcemi
sprosklenou jižní fasádou abalkonem na severní straně.
Nosnou konstrukci střechy tvoří dřevěné vazníky, vaznice,
krokve a zaklopená je cementotřískovými deskami, na
kterých je ukotvena tepelná izolace astřešní fólie,“ popi-
suje bývalý vedoucí projektu Ing. Jan Štoncner. Zárov
upozorňuje ina zajímavé řešení fasády zbondových kazet
vkombinaci sevěným obkladem.
Vzhledem ktomu, že šlo ostavbu plavecké haly, bylo
nezbytné během stavby dodržet azejména pohlídat kva-
litu dodávaných ocelových konstrukcí, závěsů konstruk-
cí, spojovacího materiálu i dalších materiálů použitých
vagresivním chlorovém prosedí tak, aby byly splněny
echny padavky na protikorozní ochranu. Vedou
projektu si také poradil s ročnou koordinací pokd-
ky keramiky zejména sepoxidy sostatními dodávkami,
jako byl stropní podhled a obklady stěn interiérovými
prvky. Ostatně ani samotnému vedení stavby se kom-
plikace nevyhýbaly. Stavbu sice převzal a v listopadu
2018 zahájil vedoucí projektu Michal Ptáček, ale vrámci
reorganizace struktury divize 8 jej během dokončová
železobetonových konstrukcí ve vedení stavby nahradil
Ing. Jan Štoncner. Finální předání a zkušeb provoz
až do kolaudace a uvedení do provozu už ale probíhalo
vzhledem ke zdravotním problémům Ing. Štoncnera pod
vedením Ing. Petra Kolbábka. „Ies tyto komplikace bylo
lo vdohodnutém termínu akvalitě dokoeno apředáno
objednateli,“ uzavírá Ing. Štoncner.
Martina Vampulová, foto Libor Zavoral
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
VPirně začala monž ocelové konstrukce mostu
Vsrpnu byla na stavbě mostu Gottleubatalbrücke, kte-
rý provádí sdrení Metrostav aBeMo Tunnelling – NL
West, zahájena montáž ocelové konstrukce (foto č. 1)
vyrobené divizí 3 Metrostavu. Připomme, že pce
se týkají výstavby mostu o celkové délce polí 916 m na
nově budovaném obchvatu německého města Pirna.
Silnice B172, která dnes prochází středem města,
je dopravně i ekonomicky vyženým spojením Drážďan
aSaského Švýcarska. Sloí nejen cestovnímu ruchu, ale
tvoří také významné obchodní propojení německé spolkové
země Sasko sČeskou republikou. Obyvatelé Pirny imoto-
risté se ukoení průjezdu centrem města už nemohou
dočkat. Aprávě devítipolový most přes hluboké údolí má
dopravní situaci podstatně zlepšit. Mostovka ocelového
mostu, jehož čtyři největší pole mají rozpětí přes 120 m,
povede ve výšce až 70 m nad terénem.
Montáž ocelové konstrukce probíhá ve výsuvném
dvoře vzářezu hlavní trasy budoucíeložky silnice B172
směrem na Bad Schandau a Děčín. Komorový nosník
ocelové konstrukce se skdá zjednotlivých dílců dlou-
ch až 36 m. Tyto se dopravují zvýrobny na stavbu ve
čtyřech kusech tvaru písmene L, na stavbě se svařují do
požadované podoby. Po svaření celého taktu (několika
lců) proběhne částečný výsuv ocelové konstrukce přes
údolí acelý proces se bude vpravidelném rytmu cca dvou
měsíců opakovat. První výsuv se odhaduje na přelom
roku, dokončení výsuvu podle předpokladu proběhne
za cca 18 měsíců. První výsuv je atypický ještě nutnos
osazení cca 50 m dlouhého a140 tun těžkého výsuvného
nosu, který bude během výsuvu zkracovat rozpětí, atak
minimalizovat namáhání štíhlé nosné konstrukce. Během
výsuvu nejdelších 124 m dlouhých polí se itak očekávají
průhyby nosné konstrukce až 6 m.
Pilíře vysoké až 67 m jsou vúdolí betonovány pomo
ekládaného bednění (foto č. 2). Vzhledem knejasnos-
tem vzadávací dokumentaci, které rezultují vnemožnost
dokončit plně hlavy pilířů pro napojení budoucích ná
semi-integrované konstrukce, je výstavba ukončena vždy
dva takty pod definitivní hlavou pilíře. V současné době
sdrení a jeho subdodavatelé akcelerují práce, aby bylo
první výsuv možné provést před Vánocemi tohoto roku.
Doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D., vedou
projektu, foto archiv stavby
Přeložka století na severu Čech brzy skončí
žební spolnost Vršanská uhelná ze skupiny Sev.en
Energy ve spolupráci s Metrostavem nabídly noviná-
řům jedinečnou příležitost prohlédnout si závěrečnou
fázi přeložky inženýrských sítí (foto). Podstatou zakáz-
ky je vdobývacím prostoru Slatinice na Mostecku pře-
ložit deset nejdůležitějších potrubí vČeské republice
ataké linky velmi vysokého napětí či tepelný napáječ.
Podle generálního ředitele těžebních společností sku-
piny Sev.en Energy Petra Lence se ovýstavbě tzv. Hořan-
ského energetického koridoru rozhodlo již v50. letech.
Tehdy se do dobývacího prostoru Slatinice umístily
inženýrské sítě, které propojovaly chemické závody vLit-
nově se zbytkem republiky, adopředu se počítalo stím,
že je kvůli dotěžení ložiska jednou bude nutné přeložit.
Do nového koridoru se již podařilo úspěšně přepo-
jit ropovod Družba, páteřní plynovody, produktovody
sbenzinem anaftou itě sprodukty chemické výroby.
Vsoučasnosti stavbaři přepojují poslední klíčovou linku
– průmyslový vodovod Nechranice.
Zásobování republiky nesmělot ohroženo
To nejhoí máme za sebou, takže nyní mohu potvrdit,
že jde o jeden znejnáročnějších projektů, co pamatuji.
Pracovali jsme nonstop i přes zimu a na staveništi se
pohybovalo až 170 lidí najednou. Hodně starostí nám
nadělalo odtěžení kopce sobjemem 130 tisíc m
3
zeminy
či drenáže na 150metrovém úseku vydatně nasyceném
spodní vodou. Úplně nejžší však bylo trefit se termíno
do všech odstávek, aby nebylo narušeno zásobování vze-
mi. Při této příležitosti bych rád poděkoval za perfekt
práci celému týmu včetně kolegů z provozu ocelových
konstrukcí iem subdodavatelům,“ říká Jan Juštin, ve-
doucí projektu divize 8.
sadním okamžikem, od kterého se odvíjel celý har-
monogram výstavby, bylakolikatýdenní technologická
odstávka společnosti Unipetrol. Tyto tzv. „zažky“ jsou
jen jednou za asi čti roky avyužívají se kopravám vý-
robního zařízení chemické výroby. Během poslední znich
na je letošního roku se podařilo ve Slatinicích úsšně
epojit potrubí setylenem aC4 frakcí.
Hořanským energetickým koridorem putují kromě
ropy a zemního plynu také produkty chemické výroby,
meziprodukty etylbenzen, etylen afrakce C4 abrzy iprů-
myslová voda zNechranic. Soástí jsou také linky velmi
vysokého napětí, tepelný napáječ a datové či optic
kabely. Přeložka má mimořádný význam pro budoucnost
hnědouhelného lomu Vršany. Vřeči čísel totiž zname
zpřístupnění zásob 232 milionů tun hnědého uhlí. Sou-
časná rozloha Slatinické výsypky je zhruba 440 hektarů,
podle plánů by měla být odžena její západní polovina.
-red-, foto archiv stavby
1 2
1
2
3
Budova bývalých Elektrických podniků na Vltavské již brzy v novém
Stavbaři divize 3 a 1 dostali na zátku roku 2019 za úkol rekonstruovat památkově chráněný objekt Bubenská 1 v Praze 7
(foto č. 1 a 2). Předtem zazky je zachránit to, co se dá, sanovat pkozené konstrukce, zateplit je, upravit dispozice
a nahradit původní rozvody médií i technologií tak, aby se vybydlený objekt mohl vrátit do plnohodnotho života.
Velká pozornost byla věnována rekonstrukci obvodových plášťů. Původní obklady byly nevratně pkozeny a keramický
obklad fasády tedy nahradil nový keramický na kontaktním zateplovacím systému. Některé části keramicho obkladu,
zejména ve vnich dvorech, ale zůstaly zachovány a podařilo se je restaurátorsky opravit, sklobetonové střechy
(foto č. 3) nad hlavní vstupní halou a nad oběma bními halami prly důkladm vním. Projekt je téř hotov,
dokončují se finální vnitřní i vnější povrchy, odstraňují se nedodělky a ipravují se zkoky TZB rozvodů. Podrobněji
o celé rekonstrukci se dočtete v některém z dalších vydání novin Metrostavu.
-red-, foto Jakub Červenka
Metrostav_16_2020.indd 3Metrostav_16_2020.indd 3 10.09.20 13:2410.09.20 13:24
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 16/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (777 ms)

Rendering Strana 4 (102245): (0/1) (54 ms)

Rendering Strana 3 (102243): (0/1) (79 ms)

Rendering Strana 2 (102241): (0/1) (80 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2873/vth118403-1.jpg (3x)

 i2873/vth118405-1.jpg (3x)

 i2873/bg102243.svg

 i2873/vth118407-1.jpg (3x)

 i2873/vth118401-1.jpg