strana 4

Stanislav Šmol slaví

jubileum 50 let

Jeho celoživotní cesta je neodmyslitelně spjatá se

Skupinou Metrostav. Těžko si dnes mladí lidé dokážou

představit, že by v jedné firmě vydrželi celý svůj život.

Stanislav Šmol (foto) je nicméně nezvratným důkazem,

že to lze. Společnosti je věrný 50 let!

Svou kariéru začal jako asistent mistra u Vodních staveb v roce 1970 ihned po absolvování SPŠ stavební v Českých Budějovicích a podílel se na výstavbě sypané hráze

VD Želivka. Na začátku 70. let absolvoval vojenskou službu

a ihned po ukončení již nastupoval do Metrostavu jako

mistr na výstavbě úpravny vody a vodovodů do Ledče nad

Sázavou a Zruče nad Sázavou. Jako mistr dále pokračoval

na dokončení Chabeřického jezu a prací v zátopovém území VD Želivka a od roku 1975 vykonával funkci vedoucího

překladiště ve Zruči nad Sázavou.

Po úrazu, rehabilitacích a vyléčení v roce 1976 začal

Stanislav Šmol pracovat jako kalkulant na výstavbě čtyř

stanic pražského metra na Jižním Městě.

Kolem roku 1980 přešel na stejnou pracovní pozici

k divizi 1, kde se dále profesně rozvíjel a začal pracovat

na finančním oddělení divize jako referent. K divizi developerských aktivit, ze které později vznikl dnešní Metrostav

Development, přešel v roce 2001 a začal působit na úseku

ekonomického ředitele jako referent. Stanislav Šmol tuto

funkci vykonává dodnes.

Dle jeho slov ve Skupině Metrostav poznal spousty

ochotných a vstřícných kolegů a prožil spokojený a smysluplný život. My věříme, že tomu bude tak i nadále, a přejeme mu mnoho dalších šťastných let.

INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI

NAŠE FOTOREPORTÁŽ

Generální ředitel Metrostavu pan Ing. Jaroslav Heran

v souvislosti se zhoršující se epidemiologickou situací

ohledně covidu-19 vydal několik rozhodnutí a doporučení, která uvádí na následujících řádcích:

1

2

Nepostradatelnou součástí přípravného týmu Metrostav handy cyklo maratonu (MHCM), nejdelšího cyklistického podniku v České republice, jsou každoročně

dobrovolníci z řad našich kolegů. Bez dobrovolníků by

se totiž cyklomaraton neobešel na trase ani při slavnostním zakončení akce.

Na start letošního ročníku závodu, který začínal

28. července tradičně u sídla naší společnosti na Palmovce, nachystali účastníkům bohaté občerstvení. A stejně

tradičně zmizely z jídelních táců nejdříve báječné domácí

moučníky, které připravily naše kolegyně. Celé dopoledne, kdy startovaly jednotlivé týmy, dohlíželi dobrovolníci,

tedy spíše dobrovolnice (foto), ve spolupráci s organizátory na bezpečnost cyklistů i fanoušků a zároveň všichni

pomáhali zrovna tam, kde bylo třeba.

Zábava pro každého zaručena

Podobně jako v předešlých ročnících dobrovolníci nachystali pro návštěvníky zábavné aktivity. Dospělí si

mohli například vyzkoušet 3D vystřihovánky (kirigami),

u dětí měl zase největší úspěch dřevěný trenažér bagru.

Celý průběh této společensko-sportovní akce doprovázela

přátelská atmosféra a součástí byla hlavně charitativní akce. Vše zásluhou dobrovolníků Metrostavu, kterým velice

děkujeme a vážíme si jejich ochoty pomáhat.

I n g. Te r e z a Wag n e r

Foto archiv Cesta za snem

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

nacházíme se v době koronavirové epidemie, jejíž vývoj

všichni sledujeme a snažíme se každý osobně i v rámci

kolektivů hledat správný přístup k tomu, jak sebe a své

okolí co nejlépe chránit, s čímž však přímo souvisí také

otázka, do jaké míry jsme ochotni v rámci preventivních

opatření připustit omezení svého pohodlí a vzdát se některých jindy běžných činností a zvyklostí, které jsou pro

nás rovněž důležité. Podobné dilema řešíme i z pohledu

vedení Metrostavu, když chceme především chránit zdraví

našich zaměstnanců a zároveň nastavit a udržet podmínky

nezbytné k tomu, abychom mohli dělat svou práci s minimem nepříjemných omezení, udržet naše pracovní týmy

akceschopné a případné negativní dopady „koronakrize“

do provozu naší firmy minimalizovat.

S ohledem na aktuální rizika šíření nákazy jsem vydal

tato rozhodnutí a doporučení pro zaměstnance, o jejichž

pochopení a respektování vás žádám:

1. Rozhodnutí o zrušení hromadných firemních akcí.

Jedná se o řadu jinak tradičních akcí, jako Dělnická party,

divizní výjezdní konference, vánoční koncerty a podobně.

2. Doporučení zaměstnancům vyhýbat se akcím s větším počtem lidí v uzavřeném prostoru, jako jsou konference, veletrhy, koncerty, rauty apod.

3. Rozhodnutí upravit režim kurzů a školení centra

vzdělávání tak, aby maximální počet účastníků jednoho

kurzu nepřesáhl 30 osob. Pořádání kurzů je prováděno

za zpřísněných hygienických pravidel, jako zajištění povinných rozestupů a dalších, s kterými jsou účastníci těchto

kurzů vždy seznámeni. Pro vybrané vzdělávací akce chystáme během podzimu zpřístupnění on-line formou.

Kateřina Hanzlová, foto Martin Haushalter

Poděkování

dobrovolníkům

Opatření firmy kvůli

koronaviru

3

Výstavba tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu v Brně běží naplno

Tým divize 1 v rámci sdružení naplno pracuje na jedné z největších dopravních staveb v jihomoravské metropoli.

Jde o prodloužení tramvajové trati do Bohunic, kde se nachází fakultní nemocnice i univerzitní kampus. Spojení je

potřebné, protože v lokalitě denně projíždí kolem 40 000 lidí. Autobusy a trolejbusy, které dnes míří ke kampusu, jsou

beznadějně přeplněné. Zahušťují navíc i provoz na silnicích. Trať v celkové délce 912 m bude mít celkem tři zastávky,

z toho dvě vybudované nově. Součástí bude hlavně tunel o délce 650 m, který povede v hloubce 6 až 11 m. Stavba tak

zahrnuje celé spektrum nejrůznějších stavebních činností a řemesel: podzemní stěny, piloty jako pažení pro stanice

a železobetonové konstrukce stropu a základové desky tunelu. „V současné době probíhají práce takřka na celém

úseku tunelu. V severní části pracujeme na pilotových stěnách a převázkách v portálové oblasti (foto č. 1). Směrem

k jihu pak pokračujeme na stavební jámě otevřené zastávky (foto č. 2) a dále na tunelu zhotoveném v podzemních

milánských stěnách, kde v současnosti běží betonáže stropů. V objektu zastávky Nová Jihlavská provádíme lanové

kotvy pažení objektu (foto č. 3),“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. David Pohlodek s tím, že Metrostav se na projektu

podílí jako dodavatel tunelových objektů a některých dalších betonových konstrukcí. A kudy nově pojedou tramvaje?

Prodloužená trať se odpojí v uzlu Osová, kde budou moci lidé přestupovat na další tramvajové a trolejbusové linky.

Z Osové povede tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky.

Jak již bylo zmíněno, na trati vzniknou dvě zastávky: Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská

a velká část tratě bude umístěna pod zemí. Lidé z okolí se tak nebudou muset bát hluku od projíždějících tramvají.

Roušky a dezinfekční prostředky zajištěny

Společnost M-stavebniny je předzásobena mycími a dezinfekčními prostředky, rouškami, respirátory a dalšími

ochrannými pomůckami a drží pro naše potřeby dostatečnou rezervu těchto prostředků. Máme k dispozici týmy

vyškolené pro provádění prostorové dezinfekce. Aktuálně

nakupujeme další bezkontaktní teploměry, aby jimi mohla

být vybavena všechna pracoviště.

Počet nakažených osob a osob v karanténě se u naší

společnosti pohybuje průběžně v řádu jednotek. Samozřejmě nelze vyloučit, že se situace může zhoršit a budeme se

pohybovat v řádu nižších desítek. Pro tento případ jsme

připraveni postupovat individuálním řešením karantény

u osob přímo potenciálně ohrožených nákazou a pokud

možno nepřistupovat k plošným omezováním provozu

na všech úrovních naší společnosti. Za tímto účelem máme zajištěno smluvní zdravotnické zařízení pro testování

na covid-19, kde můžeme objednat testování v domluveném termínu s garancí výsledku do 24 hodin. Provedení

bezplatného testu schvalují na návrh bezpečnostních techniků výkonní ředitelé nebo ředitelé divizí pro ty zaměstnance, kteří byli v intenzivním kontaktu s nakaženou osobou,

nebo pro ty zaměstnance, kteří potřebují zajistit testování

v souvislosti s jejich pracovním vycestováním do zahraničí.

Přehled opatření firmy v souvislosti s koronavirem,

pokyny, postupy a doporučení pro zaměstnance a liniové

manažery jsou shrnuty také na informační stránce ke koronaviru, kterou naleznete na intranetu společnosti.

Věřím, že se podaří epidemii postupně zvládnout a budeme moci opět za nějaký čas fungovat bez zákazů

a omezení. Než se tak stane, rád bych vás požádal

o odpovědné chování v zájmu zdraví nás všech. Jsem

přesvědčen, že společně to zvládneme.

Ing. Jaroslav Heran

Ilustrační foto Shutterstock

–red–, foto Drahoslav Ramík

Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav

/ Číslo 16/2020 vyšlo 14. 9. 2020 (17/2020 vyjde 30. 9. 2020) / Složení redakční rady Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing. Roman Čech, Ing. Kateřina Hainzová, MBA, Mgr. Jana Kořínková, MBA,

Ing. Jitka Neklanová, Ing. Petr Půta, Ing. Renáta Zavřelová a Ing. Michal Zelenka / Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja,

tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.

Metrostav_16_2020.indd 4

10.09.20 13:24