strana 4
Stanislav Šmol slaví
jubileum 50 let
Jeho celoživotní cesta je neodmyslitelně spjatá se
Skupinou Metrostav. Těžko si dnes mladí lidé dokážou
představit, že by v jedné firmě vydrželi celý svůj život.
Stanislav Šmol (foto) je nicméně nezvratným důkazem,
že to lze. Společnosti je věrný 50 let!
Svou kariéru začal jako asistent mistra u Vodních staveb v roce 1970 ihned po absolvování SPŠ stavební v Českých Budějovicích a podílel se na výstavbě sypané hráze
VD Želivka. Na začátku 70. let absolvoval vojenskou službu
a ihned po ukončení již nastupoval do Metrostavu jako
mistr na výstavbě úpravny vody a vodovodů do Ledče nad
Sázavou a Zruče nad Sázavou. Jako mistr dále pokračoval
na dokončení Chabeřického jezu a prací v zátopovém území VD Želivka a od roku 1975 vykonával funkci vedoucího
překladiště ve Zruči nad Sázavou.
Po úrazu, rehabilitacích a vyléčení v roce 1976 začal
Stanislav Šmol pracovat jako kalkulant na výstavbě čtyř
stanic pražského metra na Jižním Městě.
Kolem roku 1980 přešel na stejnou pracovní pozici
k divizi 1, kde se dále profesně rozvíjel a začal pracovat
na finančním oddělení divize jako referent. K divizi developerských aktivit, ze které později vznikl dnešní Metrostav
Development, přešel v roce 2001 a začal působit na úseku
ekonomického ředitele jako referent. Stanislav Šmol tuto
funkci vykonává dodnes.
Dle jeho slov ve Skupině Metrostav poznal spousty
ochotných a vstřícných kolegů a prožil spokojený a smysluplný život. My věříme, že tomu bude tak i nadále, a přejeme mu mnoho dalších šťastných let.
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Generální ředitel Metrostavu pan Ing. Jaroslav Heran
v souvislosti se zhoršující se epidemiologickou situací
ohledně covidu-19 vydal několik rozhodnutí a doporučení, která uvádí na následujících řádcích:
1
2
Nepostradatelnou součástí přípravného týmu Metrostav handy cyklo maratonu (MHCM), nejdelšího cyklistického podniku v České republice, jsou každoročně
dobrovolníci z řad našich kolegů. Bez dobrovolníků by
se totiž cyklomaraton neobešel na trase ani při slavnostním zakončení akce.
Na start letošního ročníku závodu, který začínal
28. července tradičně u sídla naší společnosti na Palmovce, nachystali účastníkům bohaté občerstvení. A stejně
tradičně zmizely z jídelních táců nejdříve báječné domácí
moučníky, které připravily naše kolegyně. Celé dopoledne, kdy startovaly jednotlivé týmy, dohlíželi dobrovolníci,
tedy spíše dobrovolnice (foto), ve spolupráci s organizátory na bezpečnost cyklistů i fanoušků a zároveň všichni
pomáhali zrovna tam, kde bylo třeba.
Zábava pro každého zaručena
Podobně jako v předešlých ročnících dobrovolníci nachystali pro návštěvníky zábavné aktivity. Dospělí si
mohli například vyzkoušet 3D vystřihovánky (kirigami),
u dětí měl zase největší úspěch dřevěný trenažér bagru.
Celý průběh této společensko-sportovní akce doprovázela
přátelská atmosféra a součástí byla hlavně charitativní akce. Vše zásluhou dobrovolníků Metrostavu, kterým velice
děkujeme a vážíme si jejich ochoty pomáhat.
I n g. Te r e z a Wag n e r
Foto archiv Cesta za snem
Vážené kolegyně, vážení kolegové,
nacházíme se v době koronavirové epidemie, jejíž vývoj
všichni sledujeme a snažíme se každý osobně i v rámci
kolektivů hledat správný přístup k tomu, jak sebe a své
okolí co nejlépe chránit, s čímž však přímo souvisí také
otázka, do jaké míry jsme ochotni v rámci preventivních
opatření připustit omezení svého pohodlí a vzdát se některých jindy běžných činností a zvyklostí, které jsou pro
nás rovněž důležité. Podobné dilema řešíme i z pohledu
vedení Metrostavu, když chceme především chránit zdraví
našich zaměstnanců a zároveň nastavit a udržet podmínky
nezbytné k tomu, abychom mohli dělat svou práci s minimem nepříjemných omezení, udržet naše pracovní týmy
akceschopné a případné negativní dopady „koronakrize“
do provozu naší firmy minimalizovat.
S ohledem na aktuální rizika šíření nákazy jsem vydal
tato rozhodnutí a doporučení pro zaměstnance, o jejichž
pochopení a respektování vás žádám:
1. Rozhodnutí o zrušení hromadných firemních akcí.
Jedná se o řadu jinak tradičních akcí, jako Dělnická party,
divizní výjezdní konference, vánoční koncerty a podobně.
2. Doporučení zaměstnancům vyhýbat se akcím s větším počtem lidí v uzavřeném prostoru, jako jsou konference, veletrhy, koncerty, rauty apod.
3. Rozhodnutí upravit režim kurzů a školení centra
vzdělávání tak, aby maximální počet účastníků jednoho
kurzu nepřesáhl 30 osob. Pořádání kurzů je prováděno
za zpřísněných hygienických pravidel, jako zajištění povinných rozestupů a dalších, s kterými jsou účastníci těchto
kurzů vždy seznámeni. Pro vybrané vzdělávací akce chystáme během podzimu zpřístupnění on-line formou.
Kateřina Hanzlová, foto Martin Haushalter
Poděkování
dobrovolníkům
Opatření firmy kvůli
koronaviru
3
Výstavba tramvajové trati k Univerzitnímu kampusu v Brně běží naplno
Tým divize 1 v rámci sdružení naplno pracuje na jedné z největších dopravních staveb v jihomoravské metropoli.
Jde o prodloužení tramvajové trati do Bohunic, kde se nachází fakultní nemocnice i univerzitní kampus. Spojení je
potřebné, protože v lokalitě denně projíždí kolem 40 000 lidí. Autobusy a trolejbusy, které dnes míří ke kampusu, jsou
beznadějně přeplněné. Zahušťují navíc i provoz na silnicích. Trať v celkové délce 912 m bude mít celkem tři zastávky,
z toho dvě vybudované nově. Součástí bude hlavně tunel o délce 650 m, který povede v hloubce 6 až 11 m. Stavba tak
zahrnuje celé spektrum nejrůznějších stavebních činností a řemesel: podzemní stěny, piloty jako pažení pro stanice
a železobetonové konstrukce stropu a základové desky tunelu. „V současné době probíhají práce takřka na celém
úseku tunelu. V severní části pracujeme na pilotových stěnách a převázkách v portálové oblasti (foto č. 1). Směrem
k jihu pak pokračujeme na stavební jámě otevřené zastávky (foto č. 2) a dále na tunelu zhotoveném v podzemních
milánských stěnách, kde v současnosti běží betonáže stropů. V objektu zastávky Nová Jihlavská provádíme lanové
kotvy pažení objektu (foto č. 3),“ vysvětluje vedoucí projektu Ing. David Pohlodek s tím, že Metrostav se na projektu
podílí jako dodavatel tunelových objektů a některých dalších betonových konstrukcí. A kudy nově pojedou tramvaje?
Prodloužená trať se odpojí v uzlu Osová, kde budou moci lidé přestupovat na další tramvajové a trolejbusové linky.
Z Osové povede tunelem pod Mikuláškovým náměstím, podjede ulice Labská a Jihlavská a vyústí na ulici Netroufalky.
Jak již bylo zmíněno, na trati vzniknou dvě zastávky: Nová Jihlavská a Nemocnice Bohunice. Zastávka Nová Jihlavská
a velká část tratě bude umístěna pod zemí. Lidé z okolí se tak nebudou muset bát hluku od projíždějících tramvají.
Roušky a dezinfekční prostředky zajištěny
Společnost M-stavebniny je předzásobena mycími a dezinfekčními prostředky, rouškami, respirátory a dalšími
ochrannými pomůckami a drží pro naše potřeby dostatečnou rezervu těchto prostředků. Máme k dispozici týmy
vyškolené pro provádění prostorové dezinfekce. Aktuálně
nakupujeme další bezkontaktní teploměry, aby jimi mohla
být vybavena všechna pracoviště.
Počet nakažených osob a osob v karanténě se u naší
společnosti pohybuje průběžně v řádu jednotek. Samozřejmě nelze vyloučit, že se situace může zhoršit a budeme se
pohybovat v řádu nižších desítek. Pro tento případ jsme
připraveni postupovat individuálním řešením karantény
u osob přímo potenciálně ohrožených nákazou a pokud
možno nepřistupovat k plošným omezováním provozu
na všech úrovních naší společnosti. Za tímto účelem máme zajištěno smluvní zdravotnické zařízení pro testování
na covid-19, kde můžeme objednat testování v domluveném termínu s garancí výsledku do 24 hodin. Provedení
bezplatného testu schvalují na návrh bezpečnostních techniků výkonní ředitelé nebo ředitelé divizí pro ty zaměstnance, kteří byli v intenzivním kontaktu s nakaženou osobou,
nebo pro ty zaměstnance, kteří potřebují zajistit testování
v souvislosti s jejich pracovním vycestováním do zahraničí.
Přehled opatření firmy v souvislosti s koronavirem,
pokyny, postupy a doporučení pro zaměstnance a liniové
manažery jsou shrnuty také na informační stránce ke koronaviru, kterou naleznete na intranetu společnosti.
Věřím, že se podaří epidemii postupně zvládnout a budeme moci opět za nějaký čas fungovat bez zákazů
a omezení. Než se tak stane, rád bych vás požádal
o odpovědné chování v zájmu zdraví nás všech. Jsem
přesvědčen, že společně to zvládneme.
Ing. Jaroslav Heran
Ilustrační foto Shutterstock
–red–, foto Drahoslav Ramík
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 019 245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 16/2020 vyšlo 14. 9. 2020 (17/2020 vyjde 30. 9. 2020) / Složení redakční rady Ing. Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing. Roman Čech, Ing. Kateřina Hainzová, MBA, Mgr. Jana Kořínková, MBA,
Ing. Jitka Neklanová, Ing. Petr Půta, Ing. Renáta Zavřelová a Ing. Michal Zelenka / Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja,
tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejný.
Metrostav_16_2020.indd 4
10.09.20 13:24