Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Blahoejeme
Upřímné přání všeho nejlepšího zaláme všem našim
spolupracovníkům, kteří v říjnu 2009 oslaví své životní
jubileum. Přejeme jim do dalších let hodně zdra,
štěstí, pohody a spokojenosti nejen v pracovním, ale
také v rodinném životě. Za práci, kterou vykonávají pro
naši společnost, jim děkujeme aejeme ještě mnoho
daích pracovch i osobch úschů.
50 let
Zdek Hlava, zedník z divize 5
Vladimír Kattauer, tesař z divize 6
60 let
Pavel Telec, OTP z divize 1
Ivan Hargaš, betonář z divize 3
Jan Kerber, SOTP z divize 5
Vladimír Švec, skladník z divize 5
Jaroslav Felber, tesař z divize 9
Milan Budka, OTP z divize 11
V říjnu oslaví své životní jubileum také
Ing. Eva Kůrková, SOTP z divize 2
Rovž jí srdečně blahopřejeme.
Místo výjimečného setkání knih obou českých nositelů Nobelovy ceny
Pro otevření Národní technické knihovny (NTK) v Praze 6 (foto č. 1) si ministryně školství PhDr. Miroslava Kopicová, starosta
stské části Praha 6 Mgr. Tomáš Chalupa a ředitel no knihovny Ing. Martin Svoboda (foto č. 2 vpravo) vybrali den
s magickým datem 09.09.09. I když generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát a Ing. Petr Zábský (foto č. 3 zleva), ředitel
divize 9, která NTK stavěla, měli dost informací o technických řešeních z realizace objektu, při následné prohlídce budovy měli
co objevovat. Návrháři totiž její interiér dotvořili do podoby trojrozměrného technického výkresu. Nejen, že údaje o velikosti
velmi viditelně uvedli na fasádě, ale kóty umístili i na dveře a stěny. Volně průchozí přízemí nové knihovny zůstane stále
otevřeširovejnosti (foto č. 4) a uprostřed vysokoškolsho kampusu nabídne supermoderprostor pro setká
studentů a vědců s okolními obyvateli. Díky zdejší nové pobočce Městské knihovny se pod jednou střechou výjimečně scházejí
i vědecká díla Jaroslava Heyrovského s poezií Jaroslava Seiferta. První patro Národní technické knihovny (foto č. 5) bude
běžně určené pouze pro registrované uživatele. Při otevření budovy však 661 zdejších počítačových stanic a terminálů mohli
využít hosté i bez registrace (foto č. 6). Stejně jako špičkové technické vybavení je zaujalo setkání s rumunským umělcem
Danem Perjovschým (foto č. 7), který strohý pohledový beton stěn a schodišť zlidštil komiksovými figurkami a výjevy ze
života. Přísně technicistní interiér s povrchově vedenou kabeláží (foto č. 8) oživily také barevné podlahové krytiny, zobrazující
mapy namáhaní stropních desek, a sedací nábytek ve tvaru chemických vzorců (foto č. 9). Budova v sousedstČVUT tak beze
zbytku naplnila předsevzetí svých tvůrců a stala se skutečnou technickou příručkou v praxi. Více se o ní dozvíte na webových
stránkách www.stavbaroku.cz, kde ji v soutěži Stavba roku 2009 můžete podpořit při hlasování o Cenu vejnosti.
Dny otevřených dveří
Tisíce lipřijaly možnost navšvit 12. září dvě stavby,
kde Metrostav uspořádal Den oteených dví. U jezu
a plaveb komory v Českém Vrbném se vystřídaly
stovky vštěvků, rozestavěnými tunely Dobrovs-
ho v Brně se jich prošlo dokonce více než šest tisíc.
Na Vltavě si zájemci prohlédli modernizovaný jez,
do kterého byla nevno osazena druhá jezová klap-
ka, a stavbu 45 m dlouhé a 6 m široplavební komory.
Seznámili se skresovou částí projektové dokumentace
a také s modelem plavební komory, na kterém pracovníci
katedry hydrotechniky Fakulty stavební ČVUT v Praze
ověřovali optimalizaci provozních režimů. Na hladkém
průběhu akce měli největší zásluhu pracovníci divize 6
v čele s vedoucím oblastního zastoupení Miroslavem Füh-
rerem (obr. č. 1 vpravo), kteří stavbu provádějí, a Ing. Eva
Bartoňová, jež Den otevřených dveří výborně připravila.
V Brně využilo možnost seznámit se s postupem stav-
by Královopolského tunelu dokonce na šest a půl tisíce lidí
(foto č. 2). Více než 1 km dlouhý silniční tunel, budovaný
v rámci Velkého městského okruhu, bude hotový v roce
2012 a na jeho stavbě se ve sdružení s OHL ŽS podí
i naše divize 1 a pracovníci společnosti Subterra. Stavba
svým rozsahem a umístěním výrazně ovlivňuje každoden-
život obyvatel přilehlých městských částí. Právě pro
byl Den otevřených dveří nejpřitažlivější. Za Metrostav se
o jeho průběh nejvíc zasloužil Ing. David Pohlodek.
Aby si rozsah provách prací hos představili,
stavbi jim kromě obou tunelových trub zpřístupnili
i technologické vybavení a zázemí stavby. Řada návštěv-
níků si po podrobném seznámení s projektem a vlastní
stavbou upravila i svůj názor na její průběh. Dokládaly to
zejména superlativy odcházejících návštěvníků – nádher-
né, krásný zážitek, obdivuhodné, děkujeme...
–ls–, foto archiv div. 6 a Miloslav Kolář
4 5
8 9
Tři krátké otázky pro...
Ing. Jindřicha Hesse, předsedu dozorčí rady Metrosta-
vu, který před 40 lety pracoval jako stavbyvedoucí
Ve sedu 30. září si Metrostav ipomene zajíma
jubileum. Čeho se bude týkat?
esně před 40 lety, dva roky před vyčleněním Metrosta-
vu z Vodních staveb, se našim pracovníkům podařilo pro-
razit prvtraťový tunel metra mezi dnešními stanicemi
Vyšehrad a Pražského povstání. Rok 1969 byl rozhodující
i při rozpracování stavby na dalších úsecích 30. dubna
Vojenské stavby zahájily ražbu levého traťového tunelu
od Muzea ke stanici I. P. Pavlova a 1. srpna začala firma
VKD Kladno razit tunely od Pražsho povstána Pan-
krác. My jsme po zářijové prorážce převezli štít do Štětko-
vy ulice a 10. listopadu zali razit druhý, levý tunel.
Stavělo se tehdy metro, jak je známe dnes, nebo to
ještě mělat podpovrchová tramvaj?
Původně navržená podpovrchová tramvaj se od metra
lišila tím, že sice la t v centru sta vedena v pod-
zemí, v okrajových částech ale měla vyjíždět na povrch
a jako součást tramvajové sítě by byla vystavena em
negativm vlivům, jako jsou doprav nehody, zácpy, po-
větrnostní podmínky apod. Metro vytvořilo samostatnou
síť, nezávislou na ostatní dopravě. Je proto spolehlivější
a pro naše hlav sto svou přepravní kapacitou ne-
srovnatelvýhodnější. Rozhodnutí o přechodu výstavby
z podpovrchové tramvaje na metro padlo 9. srpna 1967,
přestože už v té době byly na tzv. podpovrchovce rozesta-
věné stanice Hlavní nádraží a Muzeum. Podařilo se je však
do projektu metra plynule zakomponovat.
Za jakou dobu a kolik liprvražbu provedlo?
S výkopem stavebjámy ve Štkově ulici na Pankráci
jsme zali 8. srpna 1968. Po šestitýdenní montáži ne-
mechanizovaného razicího štítu z ní parta Miloslava Fišera
zahájila ražbu 20. ledna 1969. V jedné směně pracovalo
obvykle 10 tunelářů a 3 technici. Práce v třísměnném
provozu jim trvaly necelých devět měsíců.
Důležité podpisy
dokoení ze str. 1
Signatury Jiřího Bělohlava a Pavla Meyera na Generální do-
hoSkupiny Metrostav a jeVzorové kolektivsmlouvě
vzápětí doplnily podpisy viceprezidenta Skupiny Ing. Zdeň-
ka Šinovsho, generálních ředitea jednatelů jejích spo-
lečností a členů jejího Koordinačního odborového orgánu.
Oba schválené dokumenty tvoří historický eděl
ve zpracování dosavadních kolektivch smluv ve spo-
lečnostech Skupiny Metrostav. Jejich hlavním posláním
je sbližování firemních kultur, sjednocování pracovních,
sociálních a zdravotních podmínek zaměstnanců v rámci
společností Skupiny,etně zkvalitnění podmínek bezpeč-
nosti a ochrany zdraví při práci.
Vzorová kolektivní smlouva je závazným skupinovým
řím dokumentem pro zahájení kolektivních vyjednávání
a uzavírání kolektivních smluv ve všech společnostech Sku-
piny pro sledující rok. V íslušných článcích stanovuje
neekritelné finanční rámce, z nicjednotlivé kolektiv-
smlouvy budou při dodržení její struktury vycházet. Je
pochopitelné, že Vzorová kolektivsmlouva musí reagovat
na současvnější vlivy i na vniní situaci ve společnos-
tech Skupiny Metrostav a zejna na jejich zakázkovou
perspektivu v letech 2010 a 2011. Doufáme, že až budeme
připravovat nové kolektivní smlouvy pro rok 2011, bude
stav ve všech výše zmíněch oblastech příznijší.
I n g . V á c l a v V o s i k a , z á s t u p c e p e r s o n á l n í h o
ředitele centrály Metrostavu
6 7
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 17/2009 vyšlo 24. 9. 2009 (18/2009 vyjde 8. 10. 2009) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing. Ivan Kajer,
Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o.,
Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno
s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Gratulujeme Jaroslavu Šskovi z divize 9, který získal
zlatou medaili v Itálii na mistrovství světa v páce. Zvítězil
na levou ruku v kategorii Grand Master do 90 kg.
1
2
Metrostav_17_09.indd 4 23.9.2009 10:16:48

 

Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2009, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (234 ms)

Rendering Strana 4 (104213): (0/1) (264 ms)

Rendering Strana 3 (104211): (0/1) (263 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3139/vth120882-1.jpg

 i3139/vth120884-1.jpg

 i3139/bg104213.svg

 i3139/vth120880-1.jpg

 i3139/vth120881-1.jpg