Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 1
Náročný finiš na stavbě obchodního
centra Kaufland str. 3
Hasiči v Moanech dostanou novou
stanici str. 3
Město, které po 700 letech získává
náměstí str. 3
Ptáme se: Františka Pelešky,
vedoucího střediska divize 5 str. 2
Úsšná rekonstrukce historického
zámku str. 2
Výzkum při výstavbě složitých
konstrukcí str. 2
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
30. ří 2011 / 17 / XXIII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Adéla dorazila na Petřiny
Metrostav v TOP 500 ot uspěl
V letošním žebříčku TOP 500 největších firem regionu
střední a východní Evropy, který společnost Deloitte
sestavuje podle loňských tržeb, se Metrostav ustil
na 146. místě. V oblasti stavebnictví je první před polským
Budimexem a českou firmou Eurovia CS.
Stavba roku 2011
Mezi 15 finalistů
nejprestižnější české
soutěže z oboru stavebnict
se nominovaly i čtyři
stavby, na kterých se
podílel Metrostav. Je to
Nová budova ČVUT v Praze-
-Dejvicích, kterou ve sdružení jako lídr stala divize 1,
a potom malá vodní elektrárna s rym přechodem
v Berouně, jež stavbu řídila divize 6. Mezi nejlepší stavby
loňského roku postoupila i jihozápadní část Pražského
okruhu a Univerzitní kampus Masarykovy univerzity v Brně
(foto), na kterých pracovaly divize 4 a divize 1.
DOD u divize 11
Na dva dny – 20. a 21. září
otevřela divize 11 svůj areál
v Horch Počernicích, aby
spolupracovm a kolegům
představila nabídku svých
středisek a strojů. Dny
otevřených dveří doprovodila
edváděmi akcemi a zpestřila soutěžemi zručnosti. Více
se dozvíte ve fotoreportáži v příšm čísle novin.
Změna v regionálním zastoupe
Novým oblastm ředitelem divize 6 Metrostavu pro Kraj
Vysina se sídlem v Jihlavě se stal Ing. Luboš Dalecký.
Divize 6 má ještě regionální zastoupení v Jihočeském kraji
a na Slovensku v Bratislavě.
Konská nemocnice
Od června do 8. září, kdy v Oblastnemocnici Kolín
prohlo slavnostzahájestavby pavilonu D, do-
zal tým Ing. Jana Krajdla z divize 3 vybourat všechny
konstrukce, které provedení zakázky přežely. Stře-
dočeský hejtman MUDr. David Rath, generální ředitel
Metrostavu Ing. Pavel Pilát (foto vlevo) i další hosté ta-
zaznamenali, že ky betonářům z divize 6 vyrostly
nosné prvky novostavby až do 2. nadzemního podlaží.
Pavilon D, označovaný jako pavilon tských oborů,
uzavře hlavbudovy kolínské nemocnice do monoblo-
ku. V jeho šesti podlažích budou i lůžkové jednotky
pro celkem 66 pacientů, pediatrické vyšetřovny, tská
chirurgie a odděleJIP. Součástí stavby je i jepropojení
s pavilonem gynekologie a estavba jeho ilehlé části,
rekonstrukce dvorfasády budovy stávajícího tského
oddělení a významné vylepšení energocentra.
„Jediné, co zdejší práci odlišuje od řady staveb, které
jsme úsš dokoili, je nutnost izpůsobovat
režim prací nepřetržitému zdravotnickému provozu,“ kon-
statoval Ing. Krajdl. Ředitel nemocnice MUDr. Petr Chudo-
mel dosavadní spolupráci se stavbaři pochválil a Ing. Pilát
vyjádřil přesvědčení, že Metrostav i v Kolíně jistě odvede
dobrou práci, protože má s rekonstrukcemi a dostavbami
zdravotnických zařízení bohaté zkušenosti.
Poslední ražby v tunelech Blanka skončily
Pražský primátor doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, jeho
prvnáměstek Ing. Karel Březina a generální ředitel
Metrostavu Ing. Pavel Pilát se 5. září chopili lopat (fo-
to) a pomohli naložit posledkubík vyražené zeminy
z tunelů Blanka do starého důlního voku. Symbolicky
tak uzavřeli nejročněí část stavby nejdelšího tune-
lového komplexu v České republice.
„Dnešní den je významným edělem stavby, řekl
Ing. Pit. „Ukončili jsme totiž ražby a můžeme se pl-
novat budovádefinitivních obezdívek v tunelech
a v pběhu jednoho roku dodělat veškerou stavební i-
pravenost pro montáže technologií. Chtěl bych poděkovat
em razičům, kteří se na tomto gigantickém díle podíleli,
a za spolupráci také investorovi, projektantům a em
pracovníkům dotčených organizací.“
Ing. Březina konstatoval, že ukončeražeb význam
ovlivní nejen podzemí, ale i život lidí na povrchu. I když se
ješmusí dožit některé stavební my, snížení počtu
vozů odvážejících horninu se projeví v omezení hluku
a prnosti v širom okolí.
Pražský primátor připomněl význam tunelu pro Prahu
i pro ochranu jejího historického centra a řekl: „Těší mě,
že tunelářské práce skončily. Pro každého investora totiž
představují velmi dobrodružnou událost, i ž se ne
spoléhat na to, že všechno poběží podle plánů, jak bylo
narýsováno. Jsem esvědčen, že za deset let si nikdo
nevzpomene na to, že jsme měli s ražbou tunelu problémy,
ale všichni si všimnou jen toho, že pražská doprava začala
fungovat jako v jich velkoměstech.“
„Máme za sebou pořádný kus odvedené práce,“
pochlil raziče divize 5 vedouprojektu ražeb Ing. Mi-
roslav Padevět z divize 2 Metrostavu, která celou stavbu
řídí, a doplnil: V severní tunelové troubě tunelů v úseku
Brusnice už máme dokončené izolace a betož spodní
klenby, definitivní obezdívka horní klenby je hotová zhruba
ze dvou etin. Bednicí forma vyjede ze severní tunelové
trouby na elomu října a listopadu a začneme ji pře-
sunovat do jižní trouby, kde jsme nedávno zahájili izolace
spodní klenby. Po dokončení definitivního ostění začneme
dělat vestavěné konstrukce, provádět nátěry, obklady
a ipravovat se na edání la technologům. To bude
probíhat postupně po předem určených úsecích. Letos už
prvního prosince edáme jako prv750 m dlouhý úsek
tunelu z Troji směrem na Letnou.
„Domváme se, že se nám termín dokoetunelo-
vého komplexu podaří fixovat nejlépe na konec roku 2013,
hůře na zátek roku 2014, uzavřel odvoz posledního
kuku z ražeb Blanky pražský primátor.
První prorážka tunelovaho stroje Adéla (vlevo) na trase metra V.A se za velho zájmu uskutečnila 19. září v prostoru budoucí stanice Petřiny. Příležitost vyfotografovat se
ed oběma zeminovými štíty vyili všichni přítomní pracovníci divizí 8 a 5, kteří ve sdrení rby pomocí TBM provádějí. Společnost jim lal generální ředitel Metrostavu
Ing. Pavel Pilát (nahe uprostřed) i zástupce firmy Herrenknecht, který s osádkou Aly do stanice dorazil. Tonda, osazený novými řezacími dty, se už chystá na další cestu.
K vytěžení posledního kubíku zeminy z ražech čás
Blanky došlo v jní tunelové troubě pár metrů za první
propojkou tubusů ve směru od portálu na Prašném
mostě k Myslbekově. Důlní vozík tu však stál jen
symbolicky, Metrostav jej používá pouze při výstavbě
tunelů s malými profily – eba v roce 2005 k ražbě
průzkumné štoly, jež předczela stavbě Blanky. Na ni
samotnou už nasadil výkonnější stroje, vždyť pro
odvezení vytěžené horniny z 1 m délky jeho běžného
profilu by takových voků bylo zapotřebí na dvě stě.
Den otevřených dveří
Přijďte si 15. října prohlédnout stavbu
městského tunelového komplexu Blanka.
Vstup bude umožněn od 9 do 15 hodin
rampou tunelů u letenské ulice U Vorlíků.
Bezbariérová trasa, dlouhá asi 2,5 km,
povede k ulici Myslbekova a zpět,
východ bude rampou do ulice Svatovítská.
Doporučujeme sportovní oblečení a obuv,
pro vozíčkáře je vhodný doprovod.
S logem Metrostavu na dresu
Sokolovská běžkyně Ivana Sekerová, kterou podporuje
divize 9, se 25. září stala mistryní ČR v silničním běhu,
když obhájila lské prvenství v tradičním běžecm
závodě na 10 kilometrů BěchovicePraha.
Nový standard terénních užitkových aut
Od začátku října se na našich stavbách začnou objevovat
auta Volkswagen Amarok, která se nově stala standardem
pro Metrostav v kategorii dvoumístných terénních
itkových vozidel. První začne jezdit u divize 4 na
stavbě dálnice D3 a druhé bude využívat provoz výroby
a montáže ocelových konstrukcí divize 3. Během příštích
dvou let by se jejich počet měl navýšit, protože by měla
postupně nahrazovat dnes užívané Nissan Double Cab
a Iveco Massif. Volkswagen Amarok představuje ve své
kategorii nejlepší evropský vůz. Na komfort srovnatelný
s osobními auty,nižší spotřebu a jako do jediného vozu
to kategorie se do něj vejdou dvě europalety naráz.
Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2011, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (103987): (0/1) (222 ms)

Rendering Strana 1 (103986): (0/1) (256 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3099/vth120611-1.jpg

 i3099/bg103986.svg

 i3099/vth120612-1.jpg

 i3099/vth120613-1.jpg

 i3099/vth120614-1.jpg