Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Pozvánka do tunelu
Potvrzení pozice firmy vCE TOP 500
Vžebříčku 500 největších spolností z18 zemí střed
ajihovýchodní Evropy, který sestavuje firma Deloitte,
obsadil Metrostav 191. místo. Srovnání konsolidovaných
výnosů společností zafiskální rok 2011 také potvrdilo, že
je největší stavební firmou, která podniká načeském trhu.
Darujte krev sMetrostavem!
Připojte se 2. listopadu k akci Daruj krev s Metrostavem.
Dobrovolní dárci krve se mohou od 22. října zapsat
nakonkrétní hodinu odběru prostřednictvím firemho
intranetu, kde naleznou přihlášku idalší informace.
Souběžně se mohou přihlásit idoregistru dárců kostní
eně. Předem děkujeme všem, kdo se akce zúčastní.
Nová akvizice
Metrostav letos vsrpnu
skal většinový pol
vbrněnské akciové
společnosti DSH – Doprav
stavby. Firma působí
evážně vsegmentu
silničního stavitelství, kde
se věnuje výstavbě, rekonstrukcím asanacím betonových
vozovek, betonových aocelových mostů, inženýrských sítí
aletištních čiparkovacích ploch. Dodává cementobetonové
vozovky, protihlukové stěny amonolitická svodidla,
odvodňovací profily iodrazné pruhy.
Změny veslovenskémDoprastavu
Závod Prefa firmy Doprastav prošel znami. Od1.září
doněj byla začleněna organizní jednotka Prednacie
technológie a změnila se ijeho korespondenční afakturační
adresa, která dnes zní Drieňová 31, 82101 Bratislava2.
Ředitelem Závodu Prefa je Ing.Marián Ďurčo, náměstkem
pro předpínací technologie se stal Ing.Marn Rek.
Setkání veFinsku
edstavitelé výrobních
úseků ředitelství firemze
skupin Metrostav
aDoprastav se 7. září sešli
ve Finsku, aby se informovali
ozahajovaných stavbách
amožnostech spolupráce
čikooperace. Poté, co jimvedoucí projektu Ing.Václav
Pavlovskýpředstavil projekt dostavby helsinsho metra,
který provádí Metrostav sfinskou firmou DestiaOy, si
společně prohdli hotové traťové tunely. Pracovníci
divize5 jich v té době měli vyraženo již přes 2000 metrů.
Vodní elektrárna stojí
na řece místo mlýna
Vposlední době roste popularita alternativch zdrojů
elektrické energie. I když se jim zřejmě nikdy zcela
nepodaří nahradit ty klasické, jejich podíl stále stoupá.
Vedle větrných elektráren jsou podle ekologicho, ale
i ekonomicho hlediska ceny především ty, které
využívají energii vodních toků. Velké řeky jsou už
prakticky plně obsazené, proto se dnes vodní elektrár-
ny rozšiřují především na menších řech a říčkách.
Podle dostupných údajů se jejich počet vČR blíží šesti
stům. Jsou mezi nimi jak historická zízení restauro-
vaná technickými nadšenci, tak inově vybudovaná.
Jednu znových malých vodních elektráren vsoas-
né době dokončuje divize 6 Metrostavu v Doudlevch
na řece Radbuze. Její stavba, která začala v září 2011,
trvala přesně rok. Jde otzv. průtočnou příjezdovou MVE,
která vyrostla vmístě, kde dříve stával mlýn. Nyní je tu
malé ucelené vodní dílo, které – aby technika byla lépe
chráněna před povodněmi – bylo postaveno isbudovou
strojovny mimo dosah vody. Pro lepší obtékání při prů-
chodu velkých vod je návodní strana řešena obloukem.
„MVE připomíná svým vzhledem park. Vjejí strojov-
ně jsou umístěny 2 horizontální semi-Kaplanovy turny
sregulací ptoku lopatkami oběžho kola avýkonem
2x98 kW,“ popisuje vzhled itechnické vybavení elektrár-
ny (foto) vedoucí projektu Ing.Toš Ambros zdivize 6.
„Stavba prohala standardním zsobem. Pozatěs-
ní stavební jámy avytěžení zeminy jsme ulali přel-
ky vodovodu a kanalizace, které zasahovaly do stavby.
Poté jsme položili podkladní beton pro základovou desku.
Nato nazala stavba strojovny, která je zvodostaveb-
ho železobetonu. Nazár betonáží jsme vybudovali odtok
elektrárny. Po dokončení hrubé stavby bylo ještě třeba
dožit dno vnadjezí a podjezí. Zároveň jsme pracovali
nabudově strojovny. Kromě těch klasických stavebních
prací jsme montovali i technologie, elektroinstalace,
zámečnické konstrukce a vzduchotechniku,“ pokračuje
vpopisu projektu Ing.Toš Ambros.
Zároveň stavbaři museli dokončit přeložky dešťové
kanalizace a vodovodu. Součástí stavby byly i terén
úpravy – polení kamenné azatravňovací dlažby avy-
budování komunikace. „Vytvarovat strojovnu bylo složité
– ve spodní stavbě je zalomená i výškově stuovitá
avrchní stavba je zaoblená. Konstrukce jsme proto museli
betonovat povíce pracovních úrovch. Vzimě jsme navíc
museli práce přerušit, prote velké mrazy nám nedovoli-
ly betože provát,“ vzpomíná Ing.Ambros.
V současné době je stavba v sam závěru, zbývá
jen dokončit některé vícepráce, které si vádal investor,
anová elektrárna nalevém břehu Radbuzy už brzy může
zít dovat první kilowatty doenergetické sítě.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
Výstavbu Severovýchodní tangenty vMladé Boleslavi
zahájili 18. září pozvaní hosté včele se sedočeskou
hejtmankou Zuzanou Moravčíkovou. Zhruba 1,5 km
dlouhou komunikaci, která odvede podstatnou část
dopravní zátěže z centra města, vybuduje sdruže
firem COLAS CZ, Metrostav aH-INTES. Slavnostho
poklepu základního kamene díla se zúčastnili i ob-
chodní náměstek divize4 Ing.Pavel Posšil a jeho
kolegové zrealizačního týmu Metrostavu, který pove-
de Ing.Richard Rakouš (foto uprosed). Tangenta by
měla být zprovozněna napodzim roku 2014.
Divize 9 vrátila starému objektu původní krásu
Poroce náročných prací se mohou studenti apedago-
gové z Univerzity Pardubice vrátit do neorenesanční
budovy na rohu Štefánikovy ulice a stí Leg
vcentru Pardubic. Dům zkonce 19. století se zdobenou
fasádou akopulovitou věžičkou (foto č. 1) dostal zpět
vodní vzhled díky týmu Ing.Ivana Millera zdivize 9.
Projekt revitalizace objektu zahrnoval nejen rekon-
strukci více než sto let staré budovy, ale i její očištění
odrůzných přístavků adostavbu moderní komunikační
části vedvorním traktu (foto č. 2). Výsledek díla je dů-
kazem toho, že schopný architekt dokáže zdile skloubit
historický objekt snovodobou architekturou. Pod zdejším
vrhem je podepsaný Ing.arch. Onej Teplý.
Průběh rekonstrukce však nebyl jednoduchý. „Při-
spělo ktomu zejména to, že byl financován zevropských
zdrojů. Tato skutečnost vespojení se situací veškolství,
ve stavebnictví apři současném celospolečenském klima-
tu zsobila velmi vážné komplikace ačasové prodlevy při
projednávání azasmluvňování jakýchkoliv změn projektu.
Kažmu pracovkovi ve stavebnictví je přitom zcela
jasné, že žádná rekonstrukce – azvláště památkově chrá-
ho objektu – se bez změn nedá provést, i kdyby byly
výchozí průzkumy zpracony sebepečliji,“ říká Ing.Mi-
ller adodá, že iproto musel být pomnoha obtížných
jednáních posunut harmonogram prací.
echny těžkosti ale vyžilo samotné zajímavé mís-
to stavby a historický charakter budovy. S podobnou
rekonstrukcí se totiž ani zaměstnanci Metrostavu příl
často nesetkáva. Ikdyž si revitalizace nevyžádala žádné
zvštní postupy nebo opatření, jen možnost pracovat
nastě, kde působí genius loci kulturní památky, byla
podle slov Ing.Millera sklou přílitos, jak se nechat
inspirovat předchůdci aalespoň částečně poznat způsob
práce amyšlení stavitelů 19. století. To považuje jedno-
znně zapřínos celé stavby pro sebe isvůj tým azavelký
úsch pak skutnost, že se nakonec práce podařilo
dokončit vternu avpožadované kvali.
Revitalizovaná budova bude sloužit všem fakultám
univerzity. Poskytne reprezentativní prostory pro kan-
ceře a učebny doktorandského studia a samostudia,
specializované výukové prostory a zasedací místnosti.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
1 2
Ptáme se: Jiřího Procházky, MBA, gen.
ředitele Metrostavu Development str. 2
Nový komplex staví divize 3 a 1
blízko pražské Národní třídy str. 2
Rekonstrukce dětské části motolské
nemocnice pokračuje str. 3
Dvanáct stavbařů zvedlo za tři dny
720 tun oceli do výšky 16 m str. 4
Stěhování v Karlovarské
krajs nemocnici
více na str. 3
27. září 2012 / 17 / XXIV
Tunely Blanka se 28. září otevřou vejnosti, aby představily novou podobu podzemní cesty zPrho mostu
do Troje. Pětikilometrovou trasu bude možné zakončit přechodem rozestavěného Trojského mostu do Holešovic.
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (329 ms)

Rendering Strana 2 (103879): (0/1) (324 ms)

Rendering Strana 1 (103877): (0/1) (362 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3073/vth120499-1.jpg

 i3073/bg103877.svg

 i3073/vth120501-1.jpg

 i3073/vth120503-1.jpg

 i3073/vth120505-1.jpg