Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2
Metrostav SK postupuje vKošicích podle plánu
Sedisko stavební výroby Metrostavu SK pracuje
od poloviny lského října naželezobetonových kon-
strukch hrubé stavby 1. etapy komplexu bytových
domů Nová Terasa nadlišti vKošicích.
„Přitomto atypicm projektu zateliéru VALLO & SA-
DOVSKY ARCHITECTS je naším úkolem postavit hrubou
stavbu tří obytch bloků – odželezobetonové základové
desky s pilotami, resp. základovými pásy v kombinaci
s patkami, až po zasešený vyzvaný železobetonový
skelet, který vsuterénu avpřízemí dopují nosné sny.
Dva bloky jsme podle pnu ukončili už včervnu anatře-
m od dubna pracujeme (foto),“ konstatoval vedoucí
střediska avedoucí projektového týmu Ing.Martin Benko.
Mimo techniků z Metrostavu SK pracuje na stav
šesti- až detipodlažních bloků satypickými pultovými
střechami více než 60 externích pracovků denně – podle
okaité náplně práce. „Nahrubou stavbu prvních dvou
bloků jsme použili více než 4440 m³ betonu, 526 tun
betonářské výztuže, přes 33 200 m² bední a zavrtali
piloty ocelkové délce 1430 metrů,“ dopuje informace
vedoucího projektu jeho zástupce Ing.Ondrej Garaj.
Podle tempa aprůběhu prací lze již nyní předpokládat,
že itern odevzdání třeho bloku Metrostav SK dodrží
stejně přesně jako udvou předchoch. Dílu totiž dosud
eje nejen pěkné letní počasí, ale zejména profesiolní
komunikace s investorem, středoevropskou investiční
skupinou Penta Investments.
Provedením hrubé stavby tří objektů bratislavské
Nové Terasy položí zaměstnanci Metrostavu SK základ
výstavby bytového komplexu vjedné znejzamaích
anejvyhledávaněích sídltch lokalit města. Vrámci
první etapy projektu tu vznikne 199 jedno- až čtpoko-
jových bytů amezonetů svelkými terasami apatii. Sou-
částí areálu, který ze dne naden mění svou tvář, budou
i tři obchodní prostory. Ukončení hrubé stavby pnuje
Metrostav SK naezen příštího roku.
Zdroj Metrostav SK
Návrat doživota
Rekonstrukce provádějí všechny standardní stavební
divize Metrostavu. Prim však mezi nimi hraje divize 9,
jejíž týmy už doživota vrátily řadu historických objek-
tů ibudov z let nevno minulých. Následující snímky
ipomenou některé znich. Spolné mají to, že ikdyž
už zčásti slouží veřejnosti, nadokončení teprve čekají.
tskou část Fakultní nemocnice v Motole už šestý rok
odstrojuje, sanuje, přestavuje a dostavuje tým Josefa
Majera. Dnes pracuje najejím posledním křídle
VeFrantiškových Lázch přebudoval tým Jana Mráze dům
zroku 1916 na čtyřhvězdičkový Spa & Kur Hotel Harvey.
Vsoasnosti kněmu dostavuje moderní ubytovací trakt
Napražském hlavm nádraží, kde pracoval tým Ing.Mi-
chala Kaisera, ještě čeká na opravu historická Fantova
budova. Letos by se jí měla dočkat alespoň její kavárna
Revitalizaci první části Klementina dokončil tým Ing.Kar-
la Hrdlovicse. Nadruhé etapě pracuje Subterra, další se
teprve budou soutěžit. Divize 9 se o ně bude ot uczet
Jiřího Procházky, MBA,
genelního ředitele společnosti
Metrostav Development
Profesní život Jího Procházky je sMetrostavem spo-
jen už přes 16 let. Dva roky vněm pracoval jako stav-
byvedoucí, sedm let jako obchodní náměstek divize3,
vroce 2005 se stal jejím ředitelem. Odledna 2009 byl
potři léta obchodním ředitelem Metrostavu, odzačát-
ku letošho roku řídí Metrostav Development.
žete nás sezmit sMetrostavem Development?
Každou spolnost nejlépe představí její práce. Z na-
šich dokončených rezidenčních projektů bych proto rád
ipomněl alfarezidenci, první část Rezideho parku
NaVackově vPraze 3, aTyršův vrch vPraze 4 – Michli.
Z komerčních projektů právě realizujeme budoucí sídlo
Metrostavu Palmovka Park II apřipravujeme Centrum No-
vá Palmovka jako komplex oanské vybavenosti, vně
by měl sídlit iúřad Městské části Praha 8. Jeho výstavba
bude zajena už vroce 2013. Metrostav Development má
také 12 dceřiných spolností, vekterých rozjí své další
podnikatelské příležitosti. Jakmile zvládneme legislativní
přípravu jednotlivých projektů, určitě je představíme
ivnovinách Metrostavu.
Jak hodnotíte stav a vývoj developerského trhu us?
V posledch letech se opakovaně snižovala poptávka
vevšech segmentech developmentu. Statistiky naznaču-
jí, že dnes je již naustálené hladině. Očekáme, že nové
byty inové kanceřské prostory, které mají vrovnoze
svoji polohu vestě, kvalitu provedení aprodejní cenu,
budou lidé či firmy žádat ikupovat. Projekty, které tento
soulad nenabídnou, se narealitm trhu těžko uplat.
Nakterých nových projektech pracujete ?
Pro stavbu bytů připravujeme dvě lokality. Pokračujeme
s daími třemi etapami výstavby Rezidenčního parku
NaVackově, kde klientům nabídneme různé koncepty by-
dlení. Inspirucí jsou pro nás názory klientů, kteří hledají
nový byt vPraze 3, navštívili alfarezidenci asoučasná na-
bídka je neuspokojuje. Zároveň chystáme stavbu obytné-
ho souboru vatraktivní části Prahy5, který představíme
ještě dokonce letošního roku. Přesto, že se plně věnuje-
me projektu Palmovka Park II, pokračujeme v ípravě
daích komerčních projektů na výstavbu v sousedním
prostoru mezi Kelskou ulicí aLibským mostem.
Sjakým standardem budete nazet nové byty?
Poptávka pokonkrétm ření standardů se mění rychle-
ji, než je doba odurčení základního standardu dozaháje
prodeje bytů. Naším cílem je připravit nové projekty tak
variabilně, aby si klient mohl vybrat podle své představy.
Jaké další aktivity Metrostav Development vykonává?
Prostřednictvím firmy Metrostav Facility, 100% dci
společnosti Metrostavu Development, zajišťujeme správu
vlastního majetku ačinnost společenství vlastků jedno-
tek vnašich developerských projektech. Metrostav Facili-
ty by měl převzít iřízení provozu asprávu vkerého ne-
movitého majetku Skupiny Metrostav. Tento projekt jsme
začali rozvíjet začátkem roku ajeorganizačně ipersonál-
ně velmi nárný. S využitím našich znalostí však umož
efektivní spravování majetku Skupiny. Pozvládnutí jeho
rozběhu astandardizaci procesů vrámci Skupiny je naším
lem stejné služby poskytovat inaexterm trhu.
Objevily se zprávy zpochybňující vlastnictví pozemků,
nakterých stojí alfarezidence. Jaká je skutečnost?
Pozemky pro výstavbu projektu NaVackově jsme nabyli
řádm způsobem. Máme ipotvrzení Pozemkového úřa-
du Praha, že naně vdobě pořízení nebyl uplatněn žádný
restituční nárok. Jak listinami Pozemkového úřadu Praha,
tak dvěma vyjádřeními Ministerstva financí ČR máme do-
konce doloženo, že nárok navydání těchto pozemků nebyl
vzákonné ltě nikdy uplatněn. Zpochybňucí informace
m zobchodního hlediska neprospíva, našim klientům
jsme však schopni prokázat pravý stav věci avpřípadě
zájmu zároveň nadnout dostatečné záruky.
Kam byste chtěl Metrostav Development směrovat?
Se svými spolupracovky chci naplňovat vizi společnosti
– vytvářet výjimečnou architekturu sdůrazem naužitnou
hodnotu, design aodpovědnost kživotmu prostředí.
strana 2
PME SE
1
Nový komplex upražské Národní třídy
V centru Prahy v blízkosti Národní třídy vzniká nový
architektonický komplex Copa Centrum Národní, který
podokončení napodzim roku 2014 vyplní proluku, jež
zde zůstala od stavby stanice metra. Jde o rozsáhlý
projekt, který kromě šesti samostatných, ale vzájemně
propojených budov (vizualizace č.1) zahrnuje ináměs-
tí, úpravu přilehlých komunikací adalší objekty.
„Celým svým charakterem jde odosti ojedinělou akci.
ky velikosti objektu apoloze vsamotném centru města
je největším problémem zásoboní stavby. Vede k ní
jediná přístupová komunikace, což vkombinaci smini-
málními skladovacími aparkovacími možnostmi nastav-
bě klade obrovské nároky naorganizaci,“ uvedl vedou
projektu Ing.Radovan Aulík zdivize 3.
Doživota obyvatel anávštěvníků hlavho města za-
m kromě řady stavebch ohrad nejmarkantněji zahla
úprava vestibulu stanice metra Národní, která musela být
uzaena, a vlaky jí podobu výstavby pouze projíždějí.
Tuto dopravní komplikaci Pražanům vbudoucnosti vyna-
hradí nové moderní zákoutí, vněmž kromě obcho, kan-
ceří, nových bytů apodzemních garáží najdou taképa-
ž skarnami ibary aodpinkovou zónu slavičkami,
fontánou a zahradními restauracemi (vizualizace č. 2).
ed neízní počasí chodce ochrání podloubí veSpále
ulici. Nový vestibul metra bude přímo napojen naobchod-
ní podlaží nového centra. Většina jeho prostor bude plně
klimatizovach a echny bezbariérové. S touto akcí
souvisí i úprava zeleně, nově řešené veřejné osvětlení
izavěšení tramvajové troleje, která bude z jedné strany
uchycena přímo nabudově právě stavěného komplexu.
Pro společnost Copa Centrum Národní navrhlo projekt
pražské studio Cigler Marani Architects ajeho stavbu řídí
sdružení divizí 3 a1 Metrostavu pod vedením Ing.Rado-
vana Aulíka. Práce na staveništi začaly už koncem května
2012, vsoasnosti zde stavaři bourají původní vestibul
stanice metra aprovádějí zemní práce, zejména hloube
azajištění stavební jámy převrtávanými pilotami. Vpolo-
vině září dohli hloubky zhruba sedmi metrů pod úrov
terénu, postupně se musí propracovat až do celkové
hloubky 18 až 25 metrů.
„Musíme se vyrovnat takéslegislativními omezeními
týkajícími se délky pracovní doby, hlučnosti aprašnosti.
S ohledem na podmínky stavebního povolení můžeme
pracovat jen od7 do21 hodin, hlné práce jsou ome-
zeny na základě akustické studie pouze na dobu mezi
osmou a osmnáctou hodinou s hodinovou přestávkou
pro nezbytné vyvětrání vdobě oběda. Přes všechny tyto
složitosti aomezení věřím, že stavbu zvládneme tak, aby
celý komplex mohl být slavnostně otevřen vpnovaném
termínu, tedy 1. října 2014,“ uzavřel Ing.Aulík.
Jaroslav Růžek, vizualizace www.cpi.cz
2
Když v 60.letech 20. století rozhodla vláda o výstavbě
košických Východoslovenských železáren, bylo
nutné postavit domy pro jejich 25 tic zaměstnanců
srodinami. Na západm svahu městské kotliny, odkud
byl dobrý výhled na centrum Košic, proto vzniklo
satelitní Nové Město, kterému se kli ustění začalo
říkat Terasa. Bydlelo v něm 60 000 obyvatel a velikostí
bylo na Slovensku druhé po bratislavské Petržalce.
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (377 ms)

Rendering Strana 3 (103881): (0/1) (360 ms)

Rendering Strana 2 (103879): (0/1) (405 ms)

Rendering Strana 1 (103877): (0/1) (402 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3073/vth120499-1.jpg (2x)

 i3073/vth120501-1.jpg (2x)

 i3073/bg103879.svg

 i3073/vth120503-1.jpg (2x)

 i3073/vth120505-1.jpg