Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Tři otázky pro...
Mgr.Ludmilu Šimáčkovou, členku výkonného výboru
občanského sdružení Lymfom Help, které při letošní
listopadové akci Daruj krev sMetrostavem bude spo-
lupracovat při náboru jeho zastnanců do registru
rců kostní dřeně.
Čím se sdrení Lymfom Help zabývá?
Naše organizace, která vznikla vroce 2005, je zaměře
na nefinanční pomoc a podporu pacientům s maligm
lymfomem, to znamená shematoonkologickou diagnó-
zou, jejich rodinm příslkům a blízkým. Poskytu-
jeme jim zejména informační servis, který se týká jejich
roků a práv v oblasti dostupnosti a možnosti léčby,
sociálně-právho poradenství aživotního stylu – tedy vý-
živy, pohybových aktivit, duševní hygieny a podobně. To
e vykonáváme pomocí různých komunikačních forem,
jako jsou tiskoviny, internetové stránky nebo přednášky.
Nezapomínáme však ani naostové působení naveřej-
nost prosednictvím růzch projektů.
Zjakého důvodu jste se rozhodla věnovat právě činnos-
ti vesdružení Lymfom Help?
Zažila jsem nadmíru špatnou komunikaci zdravotnického
persolu smně velmi bzkým člokem, který onemoc-
l rakovinou. Proto vpráci sdružení Lymfom Help vidím
velký smysl. Domnívám se totiž, a zkenosti lékařů
inemocných to jednoznačně potvrzují, že dobře informo-
vaný pacient lépe spolupracuje azvládá případné těžkosti
akomplikace při iponáročné léčbě.
Proč se vaše sdružení obrátilo právě na společnost
Metrostav, aby se její zaměstnanci nechali zapsat
doregistru dárců kostní dřeně?
Ideálním dárcem kostní dřeně je muž vevěku 1835 let
avMetrostavu pracují především mi...
4 5
6
8
7
Úspěchy i mimo hlavní
sportovní disciplínu
Rychlobruslka Martina Sábková i ošpařka Bar-
bora Špotáková (foto), jež Metrostav podporuje, v lé
závodily i v jich disciplích, než ve kterých kralují
stovým tabulkám. A obě uspěly – Martina zazářila
na cyklistickém mistrovství světa a Bára si zlepšila
osobní rekord v atletickém sedmiboji. Gratulujeme!
Na šampiotu v nizozemské provincii Limburg obsa-
dila 18. září Martina Sáblíková deváté místo v cyklistic
časovce. Umístěním v elitní detce výrazně vylepšila vý-
sledek z lského šampionátu v Kodani, kde při premiéře
mezi cyklistkami kategorie Elite skončila na 28. pozici,
a išla tak o šanci startovat na letních olympijských
hrách v Londýně. „Martina jela doe. Opravdu jsem jí do
toho moc nekecal, jenom jsem ji chválil,“ zhodnotil výkon
své svěřenkyně trenér Petr Novák.
O čtyři dny pozji však měla Martina Sábková
smůlu. Ve vůbec prvním závodě s hromadným startem,
jejž na mistrovství světa v cyklistice absolvovala, ukončil
její ambice hromadný pád téměř ceho pelotonu na konci
druhého zosmi vypsaných okruhů. I když si narazila pra
koleno a stehenní sval, chtěla v závodě pokračovat. Spad-
lý řetěz sice nahodila, s deformovanými brzdami, které
jí zablokovaly kolo, však nemohla dohnat ztrátu araději
vzdala, aby šeila síly na zimní rychlobruslařskou sezo-
nu. Více informací se můžete dozvědět na internetových
stránkách www.martinasablikova.cz.
Barbora Špotáková se na zár sezony vrátila ke svým
atletickým začátm – na mítinku ve francouzském Talen-
ce se 15. září poprvé po 10 letech postavila na start sed-
miboje. Obsadila sice až šesté místo, výkonem 5880 bo
si ale vylepšila svůj osobní sedmibojský rekord. Nejlepší
výkon předvedla v oštěpu, kde hodem přes 60,90 metru
vytvořila sedmibojařský oštěpařský světový rekord. Na-
c je stále držitelkou českého rekordu v sedmiboji junio-
rek. Pokud chcete Báře Špotákové předat vzkaz, můžete
tak učinit prosednictvím jejích stránek na Facebooku.
–red–, foto Profimedia
Dobové slavnosti
Metrostav byl jedm z hlavních partnerů festivalu Tá-
borská setkání, který se už pojednadvacáté uskutečnil
ve dnech 14.–16. září ve městě Tábor.
Historické centrum i zelený pás za hradbami Tábora
ily na tři dny historií první poloviny 15. stole, kdy měs-
tu vládl husitský vojevůdce Jan Žižka z Trocnova. Slav-
nosti zajil v pátek večer pochoový průvod ukonče
velkolepým ohňostrojem. Sobotu oživil kostýmovaný prů-
vod a v neli projela městem Žkova jízda v historických
krojích. Na hlavním pódiu na Žižkově náměstí se sídaly
naše i zahraniční soubory – hudební, taneční i pěvecké.
Na Tržním nástí se konal středověký řemeslný trh
s vystoupeními středověkých muzikusů, tanečnic, fakírů
či kejklířů a prodejem medoviny a dobových pochoutek.
Na náměstí Mikuláše z Husi nalezl své místo Stareský
jarmark s ukázkami lidových řemesel. U Housova mlýna
ed hradbami se bili rytíři i šermíři.
Celou akci, která proběhla ve Dnech evropského
kulturního dědictví, doprovodil bohatý kulturní program
amnoho výstav i sportovch soutěží. Jako v minulosti
také letos se Táborská setkání setkala s živým zájmem
nejen obyvatel města, ale i mnoha návštěvků. Všichni
se už těší na jejich příští ročk.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 18000 Praha 8-Libeň, tel.: 266709415; www.metrostav.cz / Číslo 17/2012 vyšlo 27. 9. 2012 (18/2012 vyjde 16. 10. 2012) / Složení redakční rady Ing.František Polák (předseda), Ing.Jaromír Pavlíček (místopředseda), Ing.Jiří
Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Ladislav Profota, Ing. Lenka Svobodová, Ing.Jaromír Šob,Ing.Libuše Weinfurtová a Ing. Martina Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo
povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen a výhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. a je veřejně neprodejné.
Dvanáct stavů zvedlo za tři dny 720 tun oceli do výšky 16 m
V pátek 14. září zali pracovci divize 5 zvedat u holešovického břehu druhou část ocelového oblouku Trojského
mostu (foto č. 1). „Také tento díl svařili sváři z divize 3 ve zdvižené pozici na mostě ze dvou montážních celků,
popsal Ing. Jí Lukeš zprovozu mostů divize5, který spolu sIng. Tomášem Wanglerem zvedání mostu připravil
ařídil. Dílec byl kloubově spojen se zárodkem oblouku, na volné straně byl přes pomocnou věž zmaterlu PIŽMO
(foto č. 2) zavěšen na 8 závitových tyčích s průměrem 47 mm; každou zvedal hydraulický válec snosností 100tun
(foto č. 3). Válce a matky na tích obsluhovali čti dělníci, dva technici řídili zdvih dílce avodorovný posun
závěsného zařízení, svislou pozici tí ověřovali pomocí digitální vodováhy a inklinometrů. Polohu dílce, svislost
tyčí a náklony věže nepřetržitě monitorovali také dva geodeti ze společnosti CCE Praha, kteří ktomu využívali totál
stanice (foto č. 4). Při zdvihání (foto č. 5) kontrolovali dělníci a technik zdivize 3 svary a otočný čep u zárodku (foto
č. 6). Kompletní zdvih dílce o hmotnosti 720 tun (foto č. 7) provedli pouze tři technici, šest dělníků a dva geodeti
sprojektantem. Po 15cm krocích jej za 3 dny zvedli o 16 m (foto č. 8), závěsy se přitom vodorovně posunuly o 2,5m.
Kniha o nejlepších
inženýrských stavbách
Informní centrum ČKAIT vydalo i za podpory Metro-
stavu reprezentační čtyřjazyčnou publikaci Inženýrské
stavby zemí Visegrádské čtky. Mezi šesti stavbami,
které reprezentují Českou republiku, je i trojice, na
které se významnou měrou polela naše společnost.
Vybrané tuzemské stavby musely být dokončeny po
revolučních změch na přelomu 80. a 90. let minulého
století a vybírali je všichni členové představenstva ČKAIT
a prezidia ČSSI – každý z nich jich navrhl osm. Šest nej-
častěji zmíněch pak bylo zařazeno do publikace.
Ocenění si zasloužily vysouvané tunely pražského me-
tra pod Vltavou, které na trase C provedl jako dodavatel
stavby Metrostav; spolupracovaly s ním i spolnosti Za-
klání staveb a TBG Metrostav. Další vybranou stavbou,
pro niž Metrostav vyráběl ocelovou nosnou konstrukci,
bylo zastřešení Sazka arény. Do třetice je zmíněna stavba
rodní technické knihovny v Dejvicích, na jež výstavbě
se Metrostav významnou měrou polel jako lídr dodava-
telského sdružení.
Šestici nejlepších inženýrských staveb České repub-
liky doplňují letmo betonovaná část mostu přes údolí
Berounky na jihozápadní části Pražsho okruhu, pře-
červací vodní elektrárna Dlouhé stráně a Dlouhá lávka
vČeských Budějovicích.
Ze slovenských staveb se ve výběru ocitly i mosty
Appolo a Lafranconi v Bratislavě, které stal Doprastav.
Čtyřjazyčná publikace je určena pro pracovky inženýr-
ských organizací v zech Visegrádské čtky.
Malý st techniky
V budově VI. energetické ústředny v Dolní oblasti Vít-
kovic bude už v říjnu otevřeno nové interaktivní muze-
um nazvané Malý svět techniky. Na přestavbě budovy
spolupracovala divize 1 Metrostavu s firmou Subterra.
Scénář výstavy využívá dílo Julesa Verna, které se
stává synonymem pro určitá období vývoje techniky
aprůmyslu. Expozice je tak rozdělena do celků podle zná-
ch knih Cesta do středu ze, Ocelové město, Cesta
kolem sta za 80 dní, Robur dobyvatel, Pán sta, Ze
Země na Měsíc, Plující město a Zmatek nad zmatek.
Návštěvníci v muzeu najdou řadu vynále, jež vý-
znamně poznamenaly technický pokrok u nás ive světě.
Mohou se těšit na ukázku výroby elektrické energie,
poznání Voltova článku a principu jeho využití. Příznivci
motorů zde uvidí jeho zátky od parho stroje a ply-
nového dmychadla přes elektromotor až po spalovací
motor. Zvláštní lahůdkou pro příznivce techniky bude
část věnovaná letectví a kosmonautice, včetně exponátu
skutečho původho motoru letadla MIG 21. Na děti
čeká mnoho míst, kde si mohou na zajímavých hračkách
vyzkoušet svou zručnost. Více informací najdete na webo-
vých stránkách http://svet-techniky-ostrava.cz.

 

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (103883): (0/1) (366 ms)

Rendering Strana 3 (103881): (0/1) (366 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3073/vth120503-1.jpg

 i3073/vth120505-1.jpg

 i3073/bg103883.svg