Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3
šťany na pravém břehu Labe chrání od záplav až
do úrovně stoleté vody (Q100) protipovoová opat-
ření, která provedlo sdružení pod vedením divize 8
Metrostavu. Obyvatelé protilehlého levého břehu, kde
leží Lovosice, Prosmyky aLukavec, zam takové šstí
nemají. Tým Ing. Petra Komsy tu totiž protipovoo-
vou stavbu nemohl dokončit kli nesouhlasu jednoho
zmajitelů, jehož pozemku se opatření měla týkat. Za-
blokované úseky však investor zdohodnutého rozsahu
zakázky nevno vyňal adivize 8 se mu dokončené dílo
chystá předat už koncem září.
Protipovodňová opatření zahrnula především zemní
hráze, pevné železobetonové stěny (foto č. 1) azáklady
pro stěny mobilní. Projekt však obsáhl i řadu přelek
inžerských sítí aprovedení jejich uzárů atěsnění tam,
kde nepřeložitelné sítě protipovodňové konstrukce křují.
Práce naobou březích Labe, které sdrení zajilo
v eznu roku 2010, prohaly po etapách. Na pravém
ehu je zkoky osazení mobilních zábran akolaudace
uzaely už v listopadu roku 2011. Stavaři tu v součtu
vybudovali téměř 720 m zemního valu, který dosahuje
až 5,4 m nad rostlý terén – půl metru nad hladinu Q100.
Hráze zpeují gabiony a jsou opaeny hydroizolací.
Vmístech, kde jsou vnich běžně nutné prostupy, bude
naochranu před povodněmi poito téměř 400 m mobil-
ch stěn, jejichž železobetonové základy jsou až 3,5 m
hluboké. Dohromady ochrání území nejen před proudí
vodou z Labe, ale i od záplavy vody z propojení řeky
sesousedním Píšťanským jezerem.
Zamco v šťanech velká voda ohrožuje převážně
obytnou zástavbu, na levém břehu Labe v Lovosicích
se nacházejí především rozvojové plochy aprůmyslové
objekty včetně areálu společnosti Lovochemie. Linie zdej-
ší nově vybudované protipovodňové ochrany navazuje
nasilnici II/247 – přivač kPmyslové zóně Prosmyky
– najež výstavbě se Metrostav před několika lety ta
polel. Tato komunikace totiž vede po nasypam valu
a je součástí protipovodňových opatření osídlené části
zdejšího labského údolí. Přes inundační oblasti vede po
mostech, a vípadě povodní tak umožňuje rozlití řeky
tam, kde nehrozí žádné škody.
Kromě nově vybudovaných zemních valů amobilních
stěn budou území levého břehu Labe u Lovosic chránit
istabilní železobetonové stěny výšky od20 cm do5,5 m.
Po úplm dokončení by tamější stavba divize 8 měla
dohnout celkové délky téř 5230 m aochránit území
orozloze 2156000 m².
Vzáří prohaly nalevém břehu Labe přejímky akon-
troly těch částí díla, které bylo z legislativních důvodů
možné dokončit. Obsahovaly izkoušky osazení mobilních
zábran (foto č. 2), které jsou vdobách klidu uskladněny
ve speciálně vybudované hale v areálu Lovochemie.
Investor by měl zkrácenou zakázku oddodavatelského
sdružení převt dokonce září. Její dokoení vproble-
matických úsech tak už nebude záležitostí Metrostavu.
Ovíc než půl roku dřív dokončil tým Ing.Miroslava Kší-
ra zdivize 1 dostavbu arekonstrukci kanalizace vBlo-
vich uPlzně. Rozšíření kanalizní sítě a intenzifi-
kace čistírny odpadch vod (ČOV) umožnily napojení
dalších 750 obyvatel částí Vice, Hradtě aBohov.
„Celkem se jednalo o8,5 km gravitch stok avýtla-
ků včetně osmi čerpach stanic,“ říká Ing.Kšír adodává:
„Mimoto jsme vybudovali retenční nádrž aprovedli hava-
rijní propoje stávach stok.“ Rekonstrukce aintenzifika-
ce blovické ČOV (foto č. 1 a 2) proběhla zajejího plného
provozu. Vznikla zde nová kompletní kalová koncovka
a lapáky písku, stavbi navíc zrekonstruovali čerpací
stanici a do čistírny nainstalovali moderní technologie.
ky tomu se kapacita ČOV navýšila až na3300 EO.
Projekt zahrnoval i rozšíření kanalizace a vodovodu
včásti Rokycan zvané Borek, kde stavbaři doplnili přes
5 km gravitačních stok avýtlaků včetně šesti čerpacích
stanic. Navíc dostavěli vejný vodovod ačást jeho stáva-
ch rozvodů zrekonstruovali. Tuto stavbu provedla firma
EUROVIA CS, člen sdrení, jež Metrostav vedl.
Za hlavní překážku hladkého pběhu své stavby
považuje Ing.ír především neexistující aktualizovaný
generel stokové sítě vBlovich. „Oproti zadávací doku-
mentaci se postupně objevovaly nové stoky nebo další
tvě vodlišných trasách. Nemalé problémy vprůhu
celých dvou let nám způsobovaly ineesné podklady pro
vytování stávajících plynovodů avodovodů,“ vzpomíná.
Stavební práce v Rokycanech skončily už v prosin-
ci2011, na kanalizaci vBlovicích pak letos vdubnu. Re-
konstrukce blovické ČOV byla dokončena před rokem, kdy
byl zahájen její dvanáctiční zkušební provoz. Dokon-
čená díla jsou součástí druhé etapy akce Čistá Berounka
– C, kterou spolufinancuje EU. Díky svižné práci mohou
výhody nové kanalizace využívat blovičtí irokycatí oby-
vatelé ovíc než 6 měců dřív, než bylo původně vplánu.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
Výstavba Pavilonu akutní medicíny (foto č. 1) v Kar-
lovarské krajské nemocnici, kterou ve sdružení řídil
tým Jana Kery zdivize 9, trvala necelých 29 měsíců.
V sobotu 22. září ji slavnostně ukončilo přestřiže
symbolické pásky aden otevřených dveří. Veřejnosti
zpřístupnil moderní prostory (foto č. 2 a 3), donichž
se už brzo přestěhují zvající nemocniční oddělení.
„Jednotlivé celky pavilonu totiž proczely kolauda
postupně,“ vystlil vedoucí projektu Jan Kera. „Už
odčervence vněm probíhá léčba pomocí výpočetní to-
mografie amagnetické rezonance, odzačátku měce je tu
otevřená ilékárna aprodejna potravin asmíšeného zbí.
Poslední dílčí kolaudace úsšně skoila 14. září.“
Pacienti už brzy vobjektu najdou urgentní acentrální
íjem, 12ambulancí astacionářů, 31lůžek intenzivní pé-
če, 6 operačch sálů azákrokový sál pro kardiochirurgii.
Práce stavbařů však v nemocnici ještě neskončila. Stále
se ještě věnují mnoha vícepracím, které vyplynuly zpoža-
davků zdravotníků. Vybavení interiérů si totiž nemocnice
zajťovala sama bez koordinace se stavbou, a z toho
vyplynuly požadavky namnoho dodatečných úprav.
„Byla to zamavá a náročná zakázka,“ řekl Jan Kera.
„Museli jsme vešit problematické podmínky při zak-
ní objektu a koordinovat ni činnost sneerušem
provozem nemocnice. Potrápily nás i pozdě vyvané
změny technologických částí projektu. Vdodavatelském
sdružení snámi asfirmami BAU-STAV aTIMA začínala
i spolnost PREFA-BETON Cheb, která je dnes v in-
solvenci, takže nás potkal také kolaps některých částí
subdodavatelského řezce. To vše nám sice práci zkom-
plikovalo, ale přineslo inové zkušenosti.
Otevření nemocnice se kromě hejtmana Karlovarské-
ho kraje amnoha daích zúčastnili igenerální ředitel Me-
trostavu Ing.Pavel Pilát aředitel divize9 Ing.Petr Zábský.
c než ozdejší stavbě však možná přešleli oKlad,
kde tým Jana Kučery začal pracovat navýstavbě Univer-
zitho centra energeticky efektivních budov pro ČVUT.
Leí než stavbu končit je totiž novou začínat.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Stěhování vkarlovarské nemocnici
1
2
1
1
3
2
2
Další etapa Čisté Berounky dokončena
Ochrana Lovosicka před stoletou vodou
Rekonstrukce motolské nemocnice pokračuje
tský monoblok Fakultní nemocnice v Motole zná
tým Josefa Majera z divize 9 velmi doe – na jeho
rekonstrukci se polí už od prosince roku 2006. Při
zachování zdravotnického provozu nejprve pracoval
napřestavbě lůžkového křídla C astředoho komuni-
kačho uzlu. Při dalších zakázkách řídil opravu křídel
AaD, dostavbu pavilonu D1, vybudování magnetic
rezonance a noho heliportu. Až příští rok v červnu
dokončí 1. etapu přestavby křídla B (foto č. 1), bude
celá budova nejen modernější, ale postavební strán-
ce i o mnoho kvalitněí, než byla ta původní. Letní
intermezzo, při němž se veřejnost podle zpráv zméd
mohla domnívat, že budova spadne, kvalitu ani termín
ukončení stavby neovlivní. Všechno totiž bylo trochu
jinak, než jak situaci vykreslila média.
Budova dětské nemocnice má křížový půdorys,“ po-
pisuje stavbu vedoucí projektu Josef Majer avysvětluje:
„Každé z křídel je od sedoho komunikačního uzlu
odleno dilatací, jejíž 20 až 80 mm široká spára byla
vyplněna heraklitem azakryta dilatními lištami. Kvů-
lihavarijnímu stavu celého původního monobloku jsme
museli odstrojit až nanosné konstrukce ikřídlo B, čímž
se dilatační spára odhalila. Navíc právě tato část budovy
stojí vbývalém korytě diluviální řeky, které needstavuje
pevné astabilní podlí. Vedruhé polovině srpna, když
jsme už měli většinu nosch konstrukcí včetně části zá-
kladů zasanovánu, dlo kpřevážně vertikálnímu posunu
ídla B v rozsahu 20 až 70 mm, který ale neekročil
dilatační možnosti objektu. Podohodě sinvestorem jsme
ak z opatrnosti stavbu zastavili, aby se prokázalo, že
neže dojít kžádné mimádné události.“
Jak ukázalo šeení komise složené ze zástupců pro-
jektanta, objednatele, zhotovitele i nezávislých odbor-
ků z oboru ierské geologie a ústavu hydrologie,
Metrostav postupoval správně a obeet. Žádné ne-
bezpečí však nehrozilo a nehrozí, dilatační spáry byly
totiž i na takto velký posun dimenzovány. Komise také
potvrdila vhodnost investorského záměru uskutečnit re-
konstrukci celé budovy neodklad, prote její stav byl
skutečně katastrofální.
Dnes proto stavbi zdivize 9 vesvé práci vMotole
úsšně pokraču. Zbylou část základů křídla B sanu-
jí, izolují a odvodňují drenážemi. Dokončují obvodový
istřní pšť astaví základní vniní konstrukce (foto č. 2)
asysmy. „Spohybem jednotlivých křídel budovy jsme
se setkali ivpředchozích etach stavby,“ vzpomíná Jo-
sef Majer. „Logicky knim muselo doczet, protože jsme
kladům nejdřív odlehčili odstrojením nosných konstruk-
cí apak je zase zažili novou vestavbou. Dilatace ale bez
problémů všechny posuny zvládly. Stalo se tak ivsrpnu
amy nemáme zdaí práce obavy. Zakázku dokoíme
stejně kvalitně jako předchozí etapy avřádném ternu.“
1 2
První znka o Lovosich poczí z roku 1143,kdyje
Vladislav II. daroval Strahovskému kšteru. Knárůstu
počtu obyvatel tu však došlo až s rozvojem průmyslu
adopravy. Vroce 1850 zde žilo jen 1396lidí, o30let
později 4223, roku 1910 už 5076. Začal se ztšovat
ipor česho obyvatelstva, způvodch 12% vroce
1880 až na 33 % v roce 1930. Po mnichovské dohodě
Lovosice připadly do Sudet. Žilo v nich 4400lidí, Čec
bylo jen 600. Po válce byli Němci odsunuti a město se
měř vylidnilo. Už do konce roku 1945 jej však odlili
Češi. Dnes mají Lovosice téř 10 000 obyvatel.
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2012, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (471 ms)

Rendering Strana 4 (103883): (0/1) (453 ms)

Rendering Strana 3 (103881): (0/1) (501 ms)

Rendering Strana 2 (103879): (0/1) (500 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3073/vth120501-1.jpg (3x)

 i3073/vth120503-1.jpg (3x)

 i3073/bg103881.svg

 i3073/vth120505-1.jpg (3x)

 i3073/vth120499-1.jpg