Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 1
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Tunely zHelsinek doEspoo
Personální změny v Metrostavu
Ing. Radim Čáp z divize 4 byl 1. srpna ustanoven do
propůjčené funkce ředitele výstavby Polsko. Obchodm
stkem divize 4 se 1. října stal Ing. Bohumil Rohn.
Přechodným zastupovám technicho náměstka divize4
Ing. Martina Kulhavého, který dnes pracuje vPolsku na
stavbě S8 ve Varšavě, byl od 1. září pověřen Ing. David
Stemk. Úsek obchodho náměstka divize6 od 1. září
řídí Ing.Karel Vojáček. Vedoum organizní složky
vChorvatsku se i za Metrostav stal Alen Novosad.
Darujte krev
Připojte se v pátek 11. října
k již 16. akci Daruj krev
sMetrostavem. Uskuteční
se stejně jako v minulých
letech dopoledne od 7,30
do 11,30hodin v centrále
společnosti vKoželužské
ulici v Praze 8. Dobrovolní dárci se při ní mohou souběžně
ihlásit i do registru dárců kostní dřeně. Rezervace účasti
na konkrétní hodinu je jako obvykle možná na firemním
intranetu. Předem děkujeme všem, kdo se akce zúčastní.
Tunely u Ejpovic vyrazí S-799
Zástupci Metrostavu aspolečnosti Herrenknecht podepsali
12. září smlouvu na výrobu stroje, jímž pracovci divize5
vyrazí železniční tunely Homolka a Chlum na trase
RokycanyPlz. Bude se jednat okonvertibilní TBM,
který bude schopen pracovat vrežimech EPB i HardRock.
Přiveze jej 72 kamionů a po smontování bude stroj s téř
desetimetrovou řeznou hlavou měřit 110 m a vážit 1800t.
Změny při správě nemovitos
Prvho října zajila činnost firma Metrostav Facility s.r.o.
Její zaměstnanci budou zajišťovat centralizovanou správu
nemoviho majetku Skupiny Metrostav a služby pro
všechny nájemníky vrámci portfolia jech nemovitostí.
Zároveň s tím zaniká ÚSNM na centrále Metrostavu.
Finskou metropoli Helsinky a její západní souměs-
tí Espoo propojily poprvé v historii tunely metra.
V1,3km dlouhém úseku stavby Karhussaari je vyra-
zili azajistili definitivním ostěm pracovníci divize 5
vedení Ing.clavem Pavlovským. Všechny stavební
objekty ve sm sektoru dokončili během pouhých
25síců. Dnes už vpodzemí pracují jen zaměstnanci
Destia Oy, místní partnerské firmy Metrostavu, kteří
dovají vniní vybavení tunelů, dnes zejna pocho-
zí lávky, avšachtách betonují lezní oddělení.
„Práce Metrostavu naúseku oficlně nazvam LU6E
Länsimetro skončily posledního července. Vsoučasnosti
investorovi předáváme stavební dokumentaci,“ říká ve-
doucí projektu Ing.Pavlovský, který zároveň řídí organi-
zní složku Metrostavu veFinsku. Raziči divize5 zali
pod jeho vedením pracovat na zakázce koncem června
roku 2011. Zahrnovala nejen vybudování 1,3 km dlouhé-
ho úseku dvojice jednokolejch traťových tunelů metra
sprofilem 36,2 m² (titulní foto) apropojkami po250 m, ale
ivybudování tří technologických komor, znichž ta nejtší
la profil výrubu 383 m² (malé foto), atrojice větracích
šachet sprůměrem 9 metrů ahloubkou až čticet.
Ražbu tunelů severskou metodou Drill&Blast provedli
raziči souběžně ze čtyř čeleb, zčásti přitom pracovali
i20 m pod dnem Finsho zálivu. Vzhledem ktomu, že
rozpojovaná hornina v jejich úseku byla nekompaktní
a do stavby vnikala puklinami podzemní voda, museli
hojně používat injekže a pracovat pod ochranou sa-
mozávrtch IBO dtků. „Ikdyž přítoky vody dosto-
metrové délky tunelu nepřesáhly očekávach deset litrů
zaminutu, překrili jsme během stavby čtyřikrát pno-
vanou výměru mirkocementů pro injekže. Nakonec jsme
jich spotřebovali téměř 1,3 milionu kilogramů. Použili
jsme také přes 9000 kg polyuretanů, projekt jich přitom
edpokdal jen 150 kg,“ popisuje záludnosti zakázky
Ing.Pavlovský ado, že významné navýšení objemu
injektážních prací způsobilo dílčí zpdění ražeb, které
probíhaly vtěsné blízkosti obytné zástavby, aomezovaly
je proto velmi přísné hlukové aseizmické limity.
„Když pominu obtíže s ražbou velkých profilů tech-
nologických komor, injekže aseizmiku trhach prací,
musím konstatovat, že zceho projektu bylo nejnároč-
jší pracovat vkulturně ajazykově odlišm prostředí.
S technickými záludnostmi si už s našimi zkušenostmi
umíme poměrně rychle poradit. Zato věci, které doma
ani nevnímáme, působí vzahraničí problémy. Ato se li
ve Skandinávii k sobě chovají ohleduplněji než u nás,“
vzpomíná Ing.Pavlovský, který zde před projektem Kar-
hussaari úspěšně dokončil i stavbu přístupových štol
kbudoucí podzemní dráze – tunely Koivusaari, Myllykallio
aLauttasaari. Do portfolia staveb ve Finsku, které vne-
dávné minulosti řídil, patří také vybudování dvou servis-
ch tunelů pro komplex Kalasatama.
Práce nahelsinském metru se divizi 5 podařily díky
zkušem zastnancům, kteří se vyrovnali s odlou-
čem od rodin i se studem severským počasím. Až
na podzim roku 2015 poprvé vyjedou na novou linku
metra z Helsinek do Espoo vlaky scestujícími, bude snad
divize 5 veFinsku pracovat už nadaích zakázkách. Práce
ve Skandinávii se jí totiž dí ke spokojenosti investorů,
avsoučasné době má proto nadosah dovku velice za-
mavého mostu vHelsinkách pro svého místního partnera,
finskou společnost Destia Oy.
Lenka Svobodová, foto Václav Pavlovský
Zátek se zpožděním
V Pelhřimově se dočkali. S dvouletým zpožděm,
způsobeným spory kolem výběrového řízení nadoda-
vatele stavby, zde byla 12. září slavnostně zahájena
rekonstrukce aintenzifikace místní čistírny odpadních
vod (na foto vlevo ředitel divize 6 Ing. Jan Cuc). Projekt
vesdružení povede tým Ing.Michala Kratěny zoblast-
ho zastoupení divize 6 pro Kraj Vysočina.
Zarok apůl musíme při zachování provozu rozšířit
aupravit současnou ČOV tak, aby spovala aktuální le-
gislativní padavky,“ vystluje účel stavby Ing.Kratěna
adodá: „Spolu smi se nazakázce polejí ispoleč-
nosti VHZ-DIS, AGOS stavební a. s. Pelimov aHABAU
CZ. My budeme mít konkrétně zaúkol zemní práce, vý-
stavbu železobetonových nádrží, zámečnické konstrukce
atrubní propoje. Vybudujeme také provozní soubor moto-
rové rozvody aMaR aechny arlové komunikace. Po-
hat nám při tom budou vlastní betoři azaměstnanci
firmy Zakní staveb, kteří provedou štětové stěny.
ČOV vPelhřimově je navržena jako mechanicko-bio-
logická stechnologií nízkozatížené aktivace sbiologickou
nitrifikací adenitrifikací aschemickým srážením fosforu
ve třetím stupni. Rozšíření její kapacity o7000 ekviva-
lentch obyvatel umožní další rozvoj města. Zvýšení
astabilizace účinnosti čištění odpadních vod potom při-
spěje iklepší ochraně říčky Bě, která přes Hejlovku pl
Želivku – zásobárnu pitné vody pro Prahu. Výsledky práce
kolegů zdivize 6 tak potí celých 12 % obyvatel ČR.
V úterý 24. září byl slavnostně zakončen projekt vý-
stavby kanalizace v Hařově. Sdruže, ve kterém
byl lídrem tým severomoravského regionu divize 1
pod vedem Pavla Szmeka, zde vybudovalo 45 km
kanalizace s 11 čerpacími stanicemi a dvěma ČOV.
Práce skončily s dvouměsíčním předstihem, jak jsme
informovali v novinách číslo 12–13/2013. Symbolic-
kou pásku při ukončení stavby přestřihl i obchodní
ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský (druhý zprava).
Ptáme se: Mgr. Tomáše Zámečníka,
personálního ředitele MTS str. 2
Moderní architektura se špičkovou
technologií str. 2
Divize 3 úspěšně dokoila prv
běloruskou zakázku str. 3
Novostavba vily pro sběratele
klasických aut str. 3
Zaměstnanci Metrostavu
navštívili své budoucí sídlo
více vefotoreporži na str. 4
2. října 2013 / 17 / XXV
www.sejdemesevparku.cz
Stěhování do Palmovka Parku II by mělo
proběhnout přesně podle harmonogramu.
Na www.sejdemesevparku.cz najdete
pracovní postupy arozsah požadovaných
činností od stěhovací firmy v součinnosti
se souvisejícímipovinnostmi pracovníků
Metrostavu.
Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2013, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (383 ms)

Rendering Strana 2 (103737): (0/1) (378 ms)

Rendering Strana 1 (103734): (0/1) (413 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3050/vth120337-1.jpg

 i3050/bg103734.svg

 i3050/vth120341-1.jpg

 i3050/vth120348-1.jpg

 i3050/vth120366-1.jpg