Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3
Velmi rychlé stavby pro různorodé sporty
Řada sportovních disciplín je založená na rychlosti.
O sport a o rychlost jde i ve dvou zakázch, které
najihu Čech ajihu Moravy provádí divize 6 adivize1
Metrostavu. Oba týmy stavbařů si musí během něko-
lika málo týdnů poradit se všemi záludnostmi stavby
a rekonstrukce, aby je už během podzimu mohla na
valém staveništi vystřídat kní sportovců.
VPrachaticích buduje tým Ing.Milana Hrodky zdi-
vize 6 nové hokejbalové hřiště, které se vzimě bude moci
vyívat ipro brusle. Během pouch sto dní tu vznikne
dokonce listopadu nejen plocha sportovtě (vizualizace),
ale ijeho zázemí. Aby stavbaři vše stihli vtermínu, musí
dokonce září vybetonovat základovou desku pod objek-
tem šaten. „Nejprve jsme ovšem museli přelit všechny
podzemní sítě avybudovat přípojky,“ připomíná stavbyve-
doucí Ing.Václav Chmelenský. Současně se základy šaten
se budou betonovat izáklady hřiště atribuny pro diváky.
iště obklopené mantinely splexiskly bude mít asfaltový
podklad a naněm speciální povrch pro hokejbal.
Dnes se zdá, že rekordní termín by stavbi měli stih-
nout idíky tomu, že mají prostavbu dostatek prostoru.
Leží totiž uprostřed parku amísto pro ni vzniklo vykáce-
ním jen pár stromů. Navíc zástupci investora, kterým je
sto Prachatice, pružně reagují napadavky stavbů
asnaží se jim vyhot tak, aby vše probíhalo plynule abez
negativho vlivu naoko. Včasnému dokoení hřiště by
tak mohlo zabránit jen špatné pa. „Protože se vhokej-
balovém prostředí pohybuji, troufnu si tvrdit, že koncem
listopadu budou mít Prachatice nejmodernější venkovní
stadion pro tento sport unás,“ říká Ing.Milan Hrodka.
Také nadruhé stavbě – ve Znojmě – běží práce napl-
no a napřestavbě tribuny azázemí městského stadionu
je už dokončeno 60 % prací. Původně zde vše mělo být
hotovo zapouch 48dní, pobouracích pracích ale bylo
nutné projekt upravit, takže se dokoení díla o12d
posunulo. Itak měl tým Ing.Marka Vavroucha z divize1
napilno. „Vjednu dobu nastavbě pracovalo až 100lidí,
což sohledem nato, že se pohybujeme naminilním
prostoru, byl opravdu rekord,“ říká vedoucí projektu.
Vtřípatrové budově hlavní tribuny jeho tým vybuduje
šatny, zázemí pro antidopingovou kontrolu, zónu pro mé-
dia a speclní VIP prostor. Hlavní tribuna porekonstruk-
ci zakryje 974 míst, dalších 1400 jich bude k dispozici
navedlejší a voblouku,225 sedadel vznikne vodděleném
sektoru pro hosty. Všechny ovládací prvky stadionu bu-
dou svedeny dojeho řídicí místnosti tak, aby bylo možné
vpřípadě krize provést potřebná bezpečnostní opatření.
Odkonce září by tak Znojmo mělo získat malou, ale mo-
derní multifunkční arénu splňující parametry 21.století.
mv–, vizualizace archiv stavby
Divize 8 opravuje komunikace naLiberecku
Pracovci divize 8 vsoasné době opravují hned dva
úseky silnic v Libereckém kraji. V Chrastavě pracují
na poslední etapě průtahu městem av Desné rekon-
struují výpadovku srem kSoušské přehradě.
Práce vChrastavě (foto č. 1) si vyžádaly nivé povod-
ně zroku 2010, které zasáhly přes polovinu Libereckého
kraje a výrazně poškodily celkem patct úseků silnic
atřetinu z666 tamních mostů. Veměstě Chrastava jde
itom už o e, poslední etapu oprav komunikací,
pojejímž dokoení se výrazně uleví provozu vcentru.
Silnice, na které divize 8 pracuje, totiž vede přímo ze
středu Chrastavy směrem naFrýdlant. Jde okratší zobou
na Liberecku opravovaných úseků, měří necelých šest
set met, ale oto více je práce „okolo“. Součástí akce je
totiž demolice dvou rodinných domů atří hospodářských
stavení, statické zajištění další budovy, novostavba mostu
anábřežní zdi, přemístění lávky pro pěší, zbudování křižo-
vatky, nových protihlukových stěn aveřejného osvětlení.
„Demolice už máme zasebou a momentálně pracuje-
me naeložkách vodovodů, na nábřch zdech ata
na dešťové kanalizaci,“ uvedl vedoucí projektu Lukáš
Kalfeřt. „Zakládání mostu anábřežních zdí nám trochu
komplikují práce, které provádíme přímo vkorytě říčky
Jeřice (foto č.2). Ta má velmi krátké povodí ačasto proto
dochází kvýkyvům její hladiny. Z toho důvodu musíme
neustále odčerpávat vodu, aiesto už jsme byli nuceni
práce kvůli zvýšené hladině jednou úplně zastavit,“ popi-
suje aktuální problémy na staventi Lukáš Kalft.
Druhou rekonstruovanou komunikaci – úsek mezi
Desnou aKořenovem, jenž je zhruba trojnásobně dlouhý
(měří 1,9 km) – znají především turisté arekreanti, ktí
tuto oblast hojně natěvují jak vzimě, tak v létě. Jimi
vyívaná silnice dostane nový povrch anově bude ve-
šeno ijejí odvodnění. Stavbaři už zde mají odmontova
svodidla izábradlí amomentálně pokládají obruby ahlou-
bí trativody na mostovce ipol komunikace. Součás
oprav je zde také rekonstrukce dvou mostků. Dokonce říj-
na, kdy musí být dílo zvodu příchodu zimy přerušeno,
chjí tyto práce dodělat, znovu osadit svodidla apřipravit
komunikaci nazimní údržbu. Nazačátku jarních činností,
který sohledem natuhost zimy očekávají nejíve kolem
poloviny dubna, začnou sfrézováním, pokládáním nového
povrchu ainstalací dopravho značení.
Letošní zátek stavby se nám poněkud opozdil,“ při-
bližuje počátní probmy díla vedoucí projektu Ing.On-
ej Matoušek. „Po dešch se totiž v červnu sesunul
svah usilnice, takže jsme ani pořádně nezačali, auž jsme
museli stavbu zastavit asituaci promítnout doprojektu.
Naplno jsme proto práce zajili až vsrpnu. Aaby toho
nebylo málo, řešit jsme museli i problém s objízdnou
trasou. Kolidovala totiž se souběžně probíhající rekon-
strukcí silnice vKořenově, kterou dělá jiná firma. Oni měli
navrženou objízdnou trasu přes nás a my zase přes ně
avše vjednom ternu. Bylo proto zapoebí nat jinou,
společnou objížďku, která je ale bohel o15 km delší n
byla ta původní. Aztoho pochopitelně místní obyvatelé
neli moc velkou radost,“ uzavírá Onej Matoušek.
echny komplikace vDesné iChrastavě by měly být
zapomenuty vlétě příšho roku. Jedna rekonstruovaná
komunikace má totiž být podle plánu otevřena nazátku
srpna, druhá vDesné dokonce jtě odva měce dříve.
jar–, foto archiv divize 8
Stavba MVEŠtí přestálavelkou imalou vodu
Napravém břehu Labe ujezu Štětí postavil tým Ing.Ji-
řího Škrance zdivize 6 spolu sfirmou Zakládání staveb
novou malou vodní elektrárnu (foto č. 1). Práce zahájil
veznu 2012, první proud dosítě dodaly turbíny (foto
č. 2) letos 4. srpna aasi zašest týdnů vstoupila dozku-
šebního provozu. Vzhledem k tomu, že do trvalého
bude uvedena až v únoru 2015, financování projektu
stále zajťuje konsorcium dodavatelů včele sMetro-
stavem. Úhrada nezvyklé investice totiž podle před-
chozích dohod prohne až poúplném dokončení díla.
Mimořádný způsob financování doprovázel výstav-
bu MVE Ští proto, že jejím majitelem bude obec
prospěšná spolnost Energeia, která se kekrytí svých
neziskových aktivit rozhodla využít sílu vody. Prostředky
nazaplacení elektrárny získá zdarů adotací adoplní je
bankovním úvěrem potrvalém zprovoznění stavby.
Při budování elektrárny, jejíž podzemní i nadzemní
části provedli betonáři divize 6 zvodostavebního betonu,
zažili stavbaři povodeň iextrémní sucho. Obě situace jim
práci komplikovaly. Velká voda přla včervnu roku 2013
avynutila si řízené zaplavení díla anásledné zavedení ne-
přetržité betonáže, aby bylo možné splnit smluvní termín
stupu technologů. V průhu letošho sucho léta
zase malý průtok vody dlouho neumožňoval dokončit
echny potřebné testy azregulování turn. „Nakonec
zapršelo azkoky se podařilo dokončit včas,“ oddechl
si Ing.Škranc adoplnil: „Včervenci asrpnu proběhla díí
měření. Komplexní 72hodinovou zkoušku celé elektrárny,
která prokázala provozuschopnost, spolehlivost, bezpeč-
nost akvalitu díla, jsme absolvovali začátkem září.
MVE Štětí má dvě přímoproudé Kaplanovy turny
vprovedení PIT sprůměrem oběžného kola 5,10 m asdo-
sažitelným provozním výkonem 6 MW. Její průměr
roční výroba by měla dosahovat 31,5 GWh.
Její zkební provoz Metrostav zajistí prostřednictvím
mandatáře ELPAK Praha, stroje azařízení při něm bude
obsluhovat budoucí trvalý persol. Týmu Ing.Škrance
dnes zcelého projektu chybí dokončit jen některé komu-
nikace či venkovní úpravy ahlavně úspěšně uzavřít ne-
zvyklou zakázku poadministrativní aekonomické stránce.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
1
1 2
2
Nové stanovtě pro obří letadla
Pražské letiště Václava Havla se připravuje napravi-
delný provoz velkokapacitních letadel. Airbus A380,
který je v současné době největším aeroplánem pro
dopravu osob, zde už sice několikrát přistál, pražský
vzdušný přístav však zam není schopen zvládnout
jeho přílety aodlety na pravidelné lince ze Soulu. Ve-
jde se doj totiž až 800cestujících ajejich odbave
vdosavadních prostorách letiště narušuje jeho chod,
čímžhrozí zpožní dalších letů.
estavbu pražského lettě mají nastarosti pracov-
ci divize 8, kteří naněm dokonce února 2015 vybudu
i nové nástupní mosty tak, aby se nastonku číslo 14
vešel letecký obr dlouhý 73 metrů, který má rozpětí křídel
80 metrů (vizualizace č. 1). Dva již stojící mosty, znic
každý váží tři tuny, přemístí stavbaři najiné „nástupiště“
asto nich dají nové. Patřnou úpravou projde iokolí
stojánky. Zvětšit se musí čekárny (vizualizace č. 2), pro-
story pro bezpečnostní rentgeny achodby pro cestujích.
tšímu počtu pasažérů je poeba přizsobit ikapacitu
toalet. Stavbaři musí pamatovat inanapojení všech po-
třebných letištních technologií, například specifického
zkonaťového vedení 400 Hz aspeclní klimatizace,
nakterou jsou letouny připojeny podobu stání naletti.
„S pracemi jsme zali v polovině srpna,“ uvedl
vedoucí projektu Ing. Petr Ort a doplnil: „Zam jsme
provedli zábor příslušch stání včetně čekáren ademon-
tovali pohyblivou část nástupního mostu, která je určena
klikvidaci. Najejí místo vpolovině září nashujeme po-
hyblivou část ze stojánky číslo 14.“ Je to vlastně poprvé,
kdy se budou znovu zprovozňovat přemístěné, již dříve
používané mosty. Ty úplně nové doRuzyně přicestují ze
Švédska, potřebné technologie pak zDánska.
Takovéto mavry nelze pochopitelně udělat bez toho,
aniž by to ovlivnilo provoz lettě. Práce jsou proto maxi-
lně zkoordinovány tak, aby omezení nebylo delší, než je
nezbytně nut. „Harmonogram stavby je proto rozepn
doslova naminuty,“ řekl Ing.Ort. Iesto je oem kli
akci třeba uzavřít některé stonky, vjeden moment jich
třeba bude mimo provoz najednou až osm.
Vzhledem ke specificmu místu – většina akcí se
odehrává v nejstřeženějším prostoru lettě za rentge-
novou kontrolou – museli všichni stavbaři projít řadou
školení askat prověření pro povolení vstupu dopřed-
odletových čekáren iímo nalettní plochu.
Stavba by měla být hotova za šest měců. Nové
prostory budou zprovozněny 1. března 2015 tak, aby se
zátkem letní sezony mohl být uveden doprovozu nový
pravidelný spoj, kterým bude společnost Korean Airlines
tat na lince ze Soulu. Její čtyřmotorový A380 má ka-
pacitu 407 sedadel ve třech třídách. Na první palubě má
12 sedadel první třídy a 301 míst v ekonomické třídě. Na
druhé palubě je pak 94 sedaček třídy Business. Při jiném
rozlení sedadel však A380 pojme až 880 cestucích.
Praha se tak stavbou divize 8 přiřadí kněkolika málo
evropským měsm, kam už obří airbus létá. A380 totiž
zatím přistával jen naíklad vMnichově, Frankfurtu nad
Mohanem nebo vPaříži. Zch menších letišť, velikos-
tí podobných tomu pražskému, pak mimo jiné zalétá
došvýcarského Curychu nebo britského Manchesteru.
jar–, vizualizace archiv stavby
Metrostav_17_2014.indd 3 22.09.14 12:11
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (343 ms)

Rendering Strana 4 (102932): (0/1) (336 ms)

Rendering Strana 3 (102929): (0/1) (386 ms)

Rendering Strana 2 (102927): (0/1) (385 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3013/vth119284-1.jpg (3x)

 i3013/vth119286-1.jpg (3x)

 i3013/bg102929.svg

 i3013/vth119289-1.jpg (3x)

 i3013/vth119278-1.jpg