Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4
Nový úsek západní části okruhu Plzně se bude jmenovat Regensburská ulice
Vúterý 9. září byl slavnostně dokončen více než dvoukilometrový úsek komunikace mezi plzskými ulicemi
Domažlická aChebská (foto č. 1). Napředpolí jeho nového mostu přes údolí Vejprnicho potoka se proto hejtman
Plzsho kraje Václav Šlajs (foto č. 2 čtvrtý zprava) sešel splzským pritorem Mgr.Martinem Baxou
adalšími hosty, aby společně přestřihli symbolickou pásku astavbu zprovoznili. Ukončili tím projekt, nakterém se
vesdrení podíleli taképracovníci oblastho zastoupení divize 1 pod vedením Ing.Pavla Brázdila. Zapomocitýmu
Ing.Petra Hanzala zprovozu mostů aželezobetonových konstrukcí divize 5 vystavěli právě zmíněné přemostění,
kterému pracovně říkali most Křimická. Natom, že spolupráce zastnanců divizí 1 a5 byla spolehlivá,
profesionální ahlavně přátelská, se shodli vedoucí obou projektových týmů. Obchodní ředitel Metrostavu
Ing.Milan Veselský (foto č. 3 druhý zleva) se odobrých vztach mezi nimi osobně přesvědčil aprohdl si ijejich
lo – osmipolový most (foto č. 4, 5), ojehož stavbě noviny průběžně informovaly. Chodcům se z něj otevřel
dosud neznámý výhled naměsto (foto č. 6) doplněný siluetami dravců (foto č. 7). Nová ulice, najejíž výstavbě se
Metrostav polel, obohatí imapu Plzně – už zapár týdnů ponese jméno Regensburská – napočest partnerského
sta. Škoda že je ze západního obchvatu zatím postavena jen půlka, i tak ale plzeňské dopravě významně uleví.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Stavby jako politikum
V souvislosti s mediálním obrazem současho sta-
vebnictví nezaškodí ohlédnutí do minulosti. Třeba na
stavbu Národního divadla, chloubu českého národa.
Myšlenka vybudovat české národní divadlo v Praze
vznikla už v roce 1844, sbírky na jeho postavení zajil
sbor pro jeho zřízení o sedm let později.
Architekt Josef Zítek stavbu zapal v roce1869 ajejí
rozpet vypočítal na 472 000 zlatých. Pro představu
– roční plat úředníka byl v té době kolem 300 zlatých,
celodenní mzda zedníka asi 1 zlatý a 3 krejcary.
Jak stavba rostla, odhadované náklady na její dokon-
čení se zvyšovaly. Ve vedení sboru se mladoči střídali
se staročechy, navzájem se kritizovali a Zítek marně žádal
ouzavření pojistky proti páru či nákup hasičské střík-
ky. Když bylo v roce 1881 proinvestováno 1815000zla-
tých, vypukly nepokoje mezi českými a německými stu-
denty a zemský výbor nídil přeasné otevření divadla
na pest svatební cesty následníka tnu arcivévody Ru-
dolfa a jeho nevěsty Stefanie. Vnitřní výzdoba divadla sice
nebyla ani zdaleka ukončena, přesto sbor pod vedením
staročechů vel padavku vstříc. Budova, na kterou se
31 let skládal český národ, se tak 11. června otevřela pro
cizí představitele. Na premrové uvedení své opery Libu-
še přitom nebyl pozván ani její autor Bedřich Smetana.
V novém divadle se odehrálo ještě 11 daích předsta-
vení. Pak byla budova uzaena pro dokončovací práce
a12. srpna vyhořela. Což bylo vlastně štěstí, prote při
její rekonstrukci architekt Josef Schulz odstranil řadu
závad, na které si stěžovali jak dici, tak herci i persol.
Během 47 dní po páru daroval národ na obnovu své-
ho divadla rovný milion. Celkové příjmy od 21. srpna1850
do 30. června 1884 dosáhly 3 204 129,55 zlatých, stejně
jako činily celkové výdaje včetně daní a poplat. Historici
se přitom domnívají, že rozpočet stavby byl zpolitických
vodů na začátku prací záměrně podhodnocen, aby bylo
možné stavbu rychleji zahájit a po jejím rozestavění snad-
ji sehnat dary na dokonče. Nic nového pod sluncem.
zdroj archiv ND a Národního muzea
Zájezd nasever
Zapodpory vedení Metrostavu zorganizoval letos spo-
lek Stavební spolnost MTS tematický zájezd doNor-
ska. SCK Alpintour při něm 32 jeho členů, ktí jsou
zároveň pracovky Metrostavu, navšvilo v srpnu
i stavbu tunelu Bjørnabakkane, na níž pracuje tým
divize 5 pod vedením Ing.Pavla Bürgela.
Kolegové zahájili norské putování 22. srpna nasou-
ostroví Lofoty, které si prohlédli včetně nejvzdálenější
jihozápadní vesničky s kratičkým názvem Å. Po ces
trajektem projeli autobusem západní částí Norska až
dopřístavu Bergen, kde jejich desetidenní cesta skončila.
hledy nadivokou horskou krajinu doplněnou mořský-
mi fjordy iledovcovými jezery (foto) jim umnilo v této
oblasti Evropy nezvykle ksné slunečné pa.
Během cesty se účastníci zájezdu zastavili i na se-
verm porním kruhu aprohlédli si třetí největší nors
sto Trondheim s obdivovanou gotickou katedrálou.
Sjeli Trolí aOrlí stezkou sprudkými serpentinami knej-
krásnějšímu norskému fjordu Geiranger s vodopádem
Sedm sester. Zastále pěkho počasí pokračovali dopo-
hoří Jotunheimen (Domov obrů) pod nejvyšší horu Nor-
ska Galdpiggen (2464 m). Navštívili inejdelší anejhlub-
ší norský fjord Sognefjord a pozorovali do něj padající
největší pevninský evropský ledovec Jostedalsbreen.
Poslední sobotní den kolegové věnovali prohlídce
stavby tunelu Bjørnabakkane, po které je s odborm
výkladem doprovodil Ing.Jan Skuhra z divize 5. Popro-
hlídce díla ocenili projektový tým ajeho jazykové znalosti,
zběhlost vnorských předpisech aschopnost technického
vedení stavby. Hotové tunely si potom prohdli při jíz-
dě dolového Bergenu. Ten nejdelší, Lærdalský, měřil
24,5 km aautobus jej zdolával přes 20minut.
„Pro nádhernou ačistou krajinu smnoha zajímavými
dopravními stavbami mohu doporit návštěvu Norska
iostatním kolegům. Jen tam jsou pro nás velmi vyso
ceny potravin a nápojů, třeba půllitrová plechovka piva
stojí v epočtu až 200 Kč,“ uzael dojmy Ing. Pva.
Podrobnosti o spolku Stavební společnost MTS a jeho
činnosti najdete naintranetových stránkách Metrostavu.
red,podle Ing.Pvy, foto Jan Michl
Inspirace kprofesi
Po více než 70 cm dlouhé plastové skčce Tatra
typ148 nebo 815 toužili snad všichni malí kluci – iholky
– už od70.let minulého století. Když je tým Ing.Miro-
slava Kšíra zdivize 1 daroval dětem zplzeňské mat-
ské školy Vlnka, kterou nevno dokončil, udělal proto
radost jistě nejen jim. Aprote je nac ozdobil logem
Metrostavu, stejně jako doplňkové dětské ochran
ilby (foto), možná ovlivnil ivolbu povolání azaměst-
navatele ubudouch kolegů už vedškolním věku.
Montovanou dřevostavbu mateřské školy Vlnka po-
stavil tým Ing. Kšíra za pouhých 130dní. Stavbaři na ní
pracovali téměř nepřetržitě, ato včetně víkendů a svátků.
Na základových pásech a desce ze železobetonu vytvořili
nosnou kostru budovy zmontovaných dřevěných prvků,
kterou opláštili sendvičovou konstrukcí ze sádrovlákni-
tých desek se zateplovacím sysmem aobkladem ze si-
biřského modřínu. Samotnou budovu se třemi třídami pro
celkem 75tí vybudovali i se sešním pláštěm avýpl-
mi otvorů za pouhý měc. Ve zbym čase školku ajejí
kuchyň vybavili, postavili výměníkovou stanici, přípojky,
lapač tuků, zpevněné plochy, komunikace, oplocení a tři
pískoviště scelkovým objemem 20kubíků písku, který
má samozřejmě atest pro poití do dětských hřť.
Divize 1 stavbu MŠ Vlnka oficiálně ukončila 21.srpna,
kdy její ředitelce předala 10 velkých plastových skček
doplněných o dětské ochranné přilby, oboje slogem Met-
rostavu, a stovku míčků se třemi velkými balony. Podle já-
saho přijetí daru se dá očekávat, že vPlzni brzy vzroste
počet kluků a holek, ktí se vedle popelářů, kosmonautů
a princezen budou chtít stát i stavbaři. Anejlépe vMetro-
stavu, protože ten rozumí idětským snům.
red, foto archiv stavby
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 4,
18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav / Číslo 17/2014 vyšlo 24. 9. 2014 (18/2014 vyjde 9. 10. 2014) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda),
Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcková / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou
37, Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta,s.p., odštěpný závod Praha, č.j.nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p.OZSeČ Ústí nad
Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Toto periodikum slouží jen avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejné.
Stavby také pomáhají
Stavby, na kterých pracuje Metrostav, nejsou pro okol-
ní obyvatele jenom přítěží komplikující dopravu a při-
šející hluk či prach. Stavbaři, kteří na nich pracují,
smu sousedství také pomáhají.
Obce Kyšice a Dýšina, v jejichž okolí se právě mo-
dernizuje železniční trať RokycanyPlzeň, třeba uspořá-
daly 13.září benefiční koncert ve prospěch Nadace pro
transplantaci kostní dřeně. Jedním z těch, kdo dobrou
c podpili, byla i divize 5, která na stavbě pracuje. Její
stek Bc.Alexandr Tvrz předal organizátom hudeb-
ho vera šek na 20 000 Kč.
Týž den pomohla divize 5 ještě jednou, tentokrát
hlavně sportovcům. Umožnila jim totiž při IX. rku
výletu Od Plzně pod Brdy průjezd po evropské cyklotrase
číslo3 PížŘezno–PlzPraha, která je kvůli stavbě
Ejpovického tunelu uzavřená. Obojí podporu svých akcí
starostové obcí i představitelé nadace ocenili.
2
1
4
6
3
5
7
Běh pro dobrou věc
Metrostav se stejně jako vloni zapojil do akce Harfan-
ní, tedy do druhého rníku benefičho běhu pro
dobrou věc a festivalu volnasových aktivit pro děti.
Harfandění uspádalo 4. září pražské obchodní cen-
trum Galerie Harfa, které postavila divize 3. Její ředitel
Ing. Martin Plch si při něm nejen osobně zahl celý
okruh o délce 1,6 km, ale za celou divizi i významně při-
spěl na kampaň Fondu ohrených dětí Klokánek, jemuž
byl celý výtěžek letní benefní akce věnon.
Metrostav_17_2014.indd 4 22.09.14 12:11

 

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (381 ms)

Rendering Strana 4 (102932): (0/1) (411 ms)

Rendering Strana 3 (102929): (0/1) (411 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3013/vth119286-1.jpg

 i3013/vth119289-1.jpg

 i3013/bg102932.svg

 i3013/vth119278-1.jpg

 i3013/vth119284-1.jpg