Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1
Novinky vefirmě BeMo Tunnelling
Dciná společnost Metrostavu firma BeMo Tunnelling
skala vsrpnu zakázku nastavbě dálnho tunelového
řetězce (Tunnelkette) Klaus vRakousku, kde bude
odlistopadu vesdružení pracovat třeba natunelech
Spering aFalkenstein. Vrámci společho podniku
BBMV získal vestejm měsíci britský tým BeMo druhé
sto vsoutěži Considerate Constructors Scheme 2014
National Site Award vLonně. Skvělé umístění vtomto
Programu ohleduplných stavitelů prokázalo vysokou
úroveň ohleduplnosti firmy k veřejnosti, zaměstnancům
iživotnímu prostředí při stavbě. Gratulujeme!
Jednání Subterry
Přes sto zaměstnanců
ze všech složek Subterry
se 11.září 2014 setkalo
naProgramové konferenci
firmy vCentru vzvání
Skupiny Metrostav v PPII.
Generální ředitel společnosti
Ing.Ondřej Fuchs (foto) při ní zrekapituloval vývoj
veSkupině, připoml události, které se vposledních
letech dotkly Subterry, anasnil její další vývoj.
Ekonomický ředitel Ing.Pavel Zykán jeho projev doplnil
údaji zhospodářské oblasti. Vnásledném bloku jeden
zpatků, Ing.Jan Vintera, připoml vše důležité,
co se vefirmě odehrálo vuplynulých 50 letech odjejího
založení. Nazávěr konference byli oceněni nejlepší
zaměstnanci, Osobností firmy Subterra se zatéř
čtyřicetiletou věrnost spolnosti stal Ing.Petr Sedula.
Hlasujte pro stavbu Metrostavu
la Metrostavu, která postoupila do závěrečho kola
souže Stavba roku 2014, představuje fotosloupek na
straně2. Vyhlášení pětice nejlepších staveb ČR, jež
prestižní titul získá, proběhne na slavnostním setkání
vSetu Parlamentu ČR 9. října. Do té doby si může svého
favorita z nominovach staveb vybrat také veřejnost
vhlasování na stránkách www.stavbaroku.cz. Podpořte
vku přes Labe vČelákovicích, kterou stavěla divize 5 a je
unikátním technickým dílem pracovníků z Metrostavu.
Architekt roku
Ing. arch. Josef Pleskot,
který navrhl isídlo
Metrostavu(foto), získal titul
Architekt roku. Toto ocenění
hodnotí mimořádný přínos
architektuře vposledch
ti letech audílí se
vrámci veletrhu FOR ARCH. Josef Pleskot jej získal za
pokrujícísérii architektonických realizací, které patří
koborovéšpce toho, co u nás vzniká. Z jeho posledních
l porota vyzdvihla revitalizaci Dolní oblasti Vítkovic.
V posledních dvaceti letech rostou v okolí měst ro-
dinné domy jako houby podešti. Přímo vnich se ale
místo pro jejich výstavbu hledá těžko. Tým Bc.Ivana
Matějove zdivize 1 jich ale letos vzáří dokoil hned
osmnáct (foto č. 1) anedaleko centra Prahy. Vyrostly
vrámci I. etapy stavby nové vilové čtvrti, kterou inves-
tor pojmenoval Rajský vrch. Vdocházkové vzdálenosti
odní se totiž nachází stanice metra Rajská zahrada.
Ve srovnání s výstavbou třeba Quadria nebo Troj-
ského mostu je naše zakázka navybudování 18 řadových
rodinných domů poekonomické stránce zanedbatelná,“
říká vedoucí projektu, ale doplňuje: „Velmi jsme však dbali
najejí kvalitní aasné provedení. Vsoučasném neleh-
kém období totiž zálí nakaždém projektu, který zísme
astane se dobrou referen. Myslím, že právě to se nám
vPraze 14 povedlo, prote vedruhé etapě stavby Rajský
vrch bude pokračovat divizní kolega Ing.Jan Šlajs.“
Narozl odbytů vobytných souborech, které jsou
často pizovány jako investice, jsou svýjimkou jednoho
echny domky na okraji sídliště Černý Most proda
auené kímému bydlení svých majitelů. Alespoň tak
vypodají klientské zny, se kterými se stavbi setkali.
„Dnes už jsou tři šestice domů zkolaudované azajili
jsme jejich pření investorovi. Obyvatelé se donich
chjí nastěhovat co nejdřív, aby letošní Vánoce v klidu
prili vplně zízených prostorách,“ říká Bc.Matějovič
aipomíná specifika výstavby rodinných domů: „Když
obyčejný člověk přebírá byt, střechu afasádu budovy si
detailně neprohlíží. Pokud si ale kdokoliv kupuje domek,
kontroluje nejen kvalitu jeho interiéru, ale také exterru
– a donejmenších podrobností. Vyřit správně apřitom
elegantně všechny konstruní iestetické detaily fasády
proto bylo velmi důlité aasi zcelého projektu nejsloži-
í. Architekti zateliéru KAAMA totiž pro obvodový pšť
domků navrhli kombinaci kontaktního zateplovacího sys-
mu avelkoplch desek Fundermax. Vuliční fron
lemují zvýrazněná okna (foto č. 2) asměrem dozahrad
obkládají vystupující lichoběžníkový rizalit (fotoč. 3).
Nastavbě, která začala vloni včervenci, řídil tým divi-
ze 1 ipracovky Subterry asvé kolegy ze střediska HSV.
Ti první měli na starost zdravot-technické instalace,
plyn atopení, druzí dělalivyzdívky a omítky. Zastnanci
divizního provozu ienýrských sítí se zase postarali oza-
síťování asi čticítky přilehlých parcel pro individuální
výstavbu avybudování přilehlých komunikací.
mu Bc.Ivana Matějoviče dnes prakticky zvá jen
stavbu dokončit postnce ekonomické aadministrativ.
tší pozornost už proto věnuje rekonstrukci haloho
objektu České zemědělské univerzity v Praze-Suchdole
a výstavbě bezbariérového přístupu do stanice metra
stek na trasách A a B, které má přidělené jako další
zakázky. Na Rajském vrchu je vystřídá tým Ing. Jana
Šlajse, který zde vdruhé etapě stavby vybuduje daích
22 řadových domků adva třípodlažní bytové objekty.
Podokončení třetí etapy projektu, které je pnova
najaro 2016, se dolokality vtí původní rajský klid aje
noví obyvatelé budou moci vpohodě žít vpřírodě apřitom
jen dvacet minut jízdy odcentra Prahy.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
íroda iměsto nadosah
Tunely naSlovensku
Zástupci Metrostavu v čele s jeho obchodním ředitelem
Ing. Milanem Veselským se 12. září zúčastnili uložení
sošky sv. Barbory (foto) do schránky na portálu tunelu
Oiarsko, který bude soástí 11km úseku dálnice D1
Hrovské PodhradieLietavská Lúčka. Metrostav se
na výstavbě podílí jako menšinový člen sdrení.
„Všechny akce v rámci projektu nás zajímají, nejvíc ale
naše dílo – severní trouba tunelu Žilina, s jejímiž ražbami
bychom měli začít už v listopadu. Zatím stavbu připravu-
jeme podle žluté knihy FIDIC spolu s Doprastavem, který
je lídr našeho sdružení,“ popisuje vedoucí projektového
týmu divize 5 Ing. Andrej Korba. Také na této slovenské
stavbě Metrostavu budou z 90 % pracovat stroje divi-
ze11. Stavba nac nadne práci deseti našim technikům
a25dělkům, kteří by ražbu 633m dlouho tubusu měli
pomocí NRTM dokoit po 13 měsících od zajení pra.
„Z technického hlediska bude asi nejsložitější prová-
ní rozpojovacích prací v horninovém masivu s velmi
nepříznivou geologií,“ popisuje Ing. Korba a vysvětluje:
Vrch, který musíme podet, totiž tvoří měkké paleogen
souvrství s převahou jílov, které je zvětralé a degra-
dované. Nízké nadloží tunelu Žilina přitom nepřesáhne
icet metrů, hladina podzemní vody vede nad projek-
tovanou niveletou a v oblasti západního portálu, odkud
dovrchní rbu už brzy zahájíme, jsou svahy nestabilní,
podmáčené a hrozí sesuvem. Ale na co doopravdy nara-
me, se ukáže až – jak my říkáme – zahrabeme.“
red, foto archiv stavby
2
1
3
Ptáme se: Ing. Miroslava Padevěta,
vedoucího projektu z divize 2 str. 2
Na Žižkově roste nový polyfunkční
objekt se zajímavými výhledy str. 2
Stavba MVE Štětí zdárně přestála
velkou imalou vodu str. 3
Divize 8 buduje nové stanoviště pro
obří letadla str. 3
Nový úsek západní části
okruhu Plzně je v provozu
více vefotoreportáži na str. 4
24. září 2014 / 17 / XXVI
Spolehlivéření
Statické zatěžovací zkoky Trojsho mostu proh-
ly podle programu firmy Pontex. Dceřiná spolnost
Metrostavu firma CCE Praha při nich dostala za úkol
zdokumentovat hodnoty deformací vpředem určených
astabilizovaných bodech aspadovanou přesností.
ření svislých deformací geodeti provedli metodou
přesné nivelace svyužitím digitálních, automatizovaných
nivelačních přístrojů ainvarových nivelačních latí. Namě-
řené deformace při něm vžádném případě neekrily
hodnoty předpokdané podle výpočtů amodelů. Vrámci
statické zažovací zkoušky provedla firma CCE Praha
také daí, nadstandardní proměření prostorových de-
formací mostho oblouku amostovky. Tato měření je
pracovci vsoasné době zpracovávají aanalyzují.
Ing.Jaroslav Pohan, ředitel CCE Praha
Metrostav_17_2014.indd 1 22.09.14 12:11
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (637 ms)

Rendering Strana 2 (102927): (0/1) (626 ms)

Rendering Strana 1 (102921): (0/1) (664 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3013/vth119278-1.jpg

 i3013/bg102921.svg

 i3013/vth119284-1.jpg

 i3013/vth119286-1.jpg

 i3013/vth119289-1.jpg