Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 2
Skupina Metrostav se rozšířila oÚdržbu silnic
Odprodejem většinového podílu se doSkupiny Metro-
stav zadila nová firma – Údržba silnic s. r.o. Sídlí
vSedlčanech avěnuje se opravám aúdržm komu-
nikací kolem měst Sedlčany, Votice aSedlec-Prčice.
Nabízí ivodorovné dopravní značení amontáž svodidel
avtěchto činnostech dnes patří kvýznamným dodava-
tem veSedočesm kraji. VeSkupině Metrostav se
firmě oterají daí možnosti pro budoucí růst.
Údržbu silnic, s. r. o., založil vroce 1995 Milan Doležal
a je dodnes jejím jednatelem iředitelem. Vhistorii firmy
hrály podstatnou roli roky 2000, když získala certifikát
ISO 9002, a2004, kdy vyhrála veřejnou zakázku nazim
a letní údržbu komunikací v cestmistrovství Sedlčany.
Jejím spolumajitelem se tehdy stal Jaroslav Opr. Zarok
nato spolnost rozšířila činnost také docestmistrovství
Sedlec-Prčice apet zaměstnanců už přesáhl padesátku.
Zazení doSkupiny Metrostav se od1. července 2016
promítlo idoorganizační struktury firmy. Drum jedna-
telem společnosti se stal Ing.Roman Tichovský, výrobní
stek spolnosti BES. Dozorčí rada pracuje veslo-
žení: Ing.Milan Chotaš (předseda) aIng.Tomáš Jelínek,
ktí jsou jednatelé společnosti BES, apan Jaroslav Opriš.
Nabídka nového člena Skupiny Metrostav
Firma zajišťuje údržbu na ř 400 km komunikací II.
aIII. třídy avesdružení s BES, s níž dlouhodobě spolupra-
cuje, také načásti silnice I/18. Samostatná divize provádí
vodorovné dopravní znení barvou (foto č. 1) či struktu-
rálními plasty (foto č. 2), ato izvicími. Osazuje všechny
druhy dopravch značek a poutů, zajišťuje uzarky
aobjížďky pro opravy vozovek aprovádí opravy amontá-
že ocelových svodidel. Kromě toho dnes pracovníci Údrž-
by silnic ovládají anabízejí zhotovení, řezání afrézování
asfaltových ploch, výkopové ahutnicí práce, opravy pře-
kopů vozovek, výspravu vozovek soupravou Patchmatic,
hloubení příkopů, úpravu krajnic, zhotovení betonových
vodicích stěn zprefabrikátů agabionů, pokdku obrubní-
ků azámkové dlažby, montáž zpomalovacích prahů, likvi-
daci travních porostů, křoví apaře, štěpkování, kácení
stromů, zimní posyp vozovek solí i inertními materiály
aúklid sněhu. Více nawww.udrzbasilnic.eu.
Milan Chot, foto archiv firmy
Práce naD8 vrcholí
ce než deset tisíc lidí využilo pozvánku Ústeckého
kraje, Ředitelství silnic alnic astavbů (foto č.1)
a3. září dorazilo naposlední možnou turistickou pro-
hlídku jediného nedokončeného úseku dálnice D8.
Zájem o3km trasu byl veliký (foto č.2). Ze stavebch
l si ale nátěvci mohli prohdnout jen tunel Radej-
čín (foto č. 3), zato sčástí jeho projektové dokumentace
asfotografiemi zvýstavby (foto č. 4). Přichystali je avý-
kladem doprovodili kolegové ztýmu Ing.Jiřího Trochty
zdivize 5 (foto č. 5 vpravo), který zaMetrostav dostavbu
úseku řídí. Kčásti uLitochovic, kde práce před třemi lety
přerušil horninový sesuv, se ale nikdo nepovolaný dostat
nemohl. Tam se totiž jtě pracuje stejně jako namos
mezi tunely. Ministr dopravy Dan Ťok (foto č. 6 vpravo,
vedle hejtman Ústeckého kraje Olich Bubeníček agene-
rální ředitel ŘSD Jan Kroupa), ale všem přítomným slíbil,
že řidiči se ponovém úseku D8 svezou co možná nejdříve.
red, foto Jiří Prina
Ing.Jana Růžičky,
vedoucího střediska divize 4
Podostavbě mostu přes rybk Koberný nadálnici D3
dostal vroce 2012 Ing.žička nabídku, aby vdivizi4
zal řídit nově založené středisko betonových vozo-
vek. Výzvu přijal adnes se věnuje zejména budování
cementobetonových krytů dálnic.
Vaše středisko se specializuje napokládku cemento-
betonoho krytu. Kolik lidí vněm pracuje?
me 26 zaměstnanců – 10 techniků a 16 lníků –,
ktí ovládají dvě velké sestavy finišerů apracují vedvou
betonárnách. Středisko ale stále formujeme alidi nasazu-
jeme flexibilně podle potřeby. Nyní je naším cílem rozšířit
počet zaměstnanců, abychom mohli současně provádět
pokládku cementobetonového krytu nadvou pracovišch
zároveň. Soasný nedostatek pracovch sil dnes říme
výpomocí kolegů ze slovenského oblastního ředitelst
aknim kvalifikovam strojkům najímáme pomoc
firmy, sekterými dlouhodobě spolupracujeme. Chceme
však naše dovednosti nejen zlepšovat, ale i rozšiřovat,
abychom nastavbě zůstali co nejle, například při bu-
dování krajnic, protihlukových stěn asvodidel. Tyto práce
totiž lze prot izapočasí nepříznivého pro betože,
čímž by se produktivní doba sediska prodloila.
Co děláte či chcete dělat vmimoproduktivm období?
Vzimním období se věnujeme údržbě strojů, nanichž je
pokaždé sezoně zapotřebí ulat mnoho oprav. Zárov
se je snažíme také zdokonalovat, aby se technologie po-
kládky cementobetonového krytu ulehčila aurychlila. Mi-
mo to ale musíme prototo období najít jtě jiný výrobní
program, nevislý napoča. Jelikož jsou naši pracovníci
šikovní řemeslníci a zruční montéři, většinou strojníci
čimečníci, uvažujeme onějaké drobné zámečnické vý-
robě nebo montáži ocelových protihlukových stěn. Nejen
proto si stavíme vHorních Počernich výrobní asklado-
vací halu splochou kolem 240 m², kterou budeme moci
vyívat také pro parkování malých strojů.
Kde teď ve finišery pracují?
Nadálnici D1 vúseku 03 HvězdoniceOsedek. Dokonce
října bychom ještě měli dokoit jednu etapu vúseku 06
PsářeSoutice, kde budeme pokračovat příští rok naja-
ře. Snažíme se získat idalší rekonstrukce či modernizace
českých aslovenských dálnic avěříme, že uspějeme.
Kolik cementobetonového krytu zaden položíte?
Rekord máme přes 800 metrů dálnice, ale běžně děláme
500 met, což se zdá být vsoasnosti optimální vzhle-
dem kmnožství potřebných surovin pro výrobu betono
směsi ak padované kvalitě cementobetonového krytu.
Moc nám pomohl nákup nové kapacitní mobilní betonár-
ny. Teď je postavená uOsedku avyrábí směs pro spod
vrstvu krytu. Druhá, méně výkon, staí betorna stojí
vPsářích acháme vní tenčí horní vrstvu. Máme tedy
nejen garantovanou kvalitu betonu, ale umíme rychle
upravovat i jeho konzistenci podle povětrnostních vlivů
apožadavků obsluhy finišerů. Znašich betonáren to dnes
nac máme na stavbu poměrně blízko – nejvýš 10 km.
ív jsme vozili beton izikrát věí vzdálenosti. Záso-
bování finišerů vyžaduje dopravu obrovského množst
materiálu – na návoz pro betonárny i dopravu betonu
nastavbu už zdaleka nestačí vozový park našeho divizní-
ho provozu. Musí nám proto najímat i externí dopravce.
Při zkokách materiálů v betornách i na stavbě
využíváte firmu SQZ. Jak spolupracujete sCCE Praha?
Jejich geodeti nám zatím vytují lankovou dráhu pro
zdu finišeru anyní zínáme sjejich vlastním systémem
kontrolovat správnost pokládky cementobetonového kry-
tu finišery přes GPS. Chli bychom se ale brzy dopraco-
vat ktomu, že finišery budou automaticky řízené pomo
drice a tolních stanic. Lankodráhu potom vůbec ne-
budeme potřebovat, což by vnaší technologii znamenalo
posun nanejmodernější úroveň.
strana 2
PME SE
1
Divize 3 vtila původní vzhled kaštelu
„Historické objekty mají své kouzlo. Při oprach kaš-
telu vHumenm (foto č. 1) jsem se utvrdil vnázoru,
že památkově hodnotné budovy je nutné zachovat pro
další generace vpůvodní podobě, ikdyž se to ne vždy
finančně vyplatí,“ říká oblastní ředitel divize 3 pro Ko-
šický aPrešovský kraj Ing.Ján Sekerák.
Kaštel – zlat. castellum – oznuje původně opevněné
venkovské sídlo nižší šlechty, které se vČechách nesta-
lo, ale bývalo běžné na Slovensku. U toho ve stě
Humenné, jehož počátky sahají do15. století, rekonstru-
ovala divize 3 obvodový pšť – zaplného provozu uvnitř
fungujícího Vihorlatského muzea. Při pracích, které trvaly
rok ačtvrt, stavbaři odhalili hned několik překvapení –
třeba deset na fasádě nepřiznaných střílen (foto č. 2),
jedno zazné okno vevěži či kordonové římsy zpozjší
renesaní přestavby. Podohodě investora apatko-
vého úřadu se sílny aokno donových omítek promítly
obrysy, římsy připomněly barevné iluzivní linky.
„Bylo pro mě novinkou provát dílo pod dozorem
patkářů azapomoci restautorů sjejich uleckým
pohledem navěc. Odborné záležitosti se třeba snažili řešit
samostatně bez našeho vědomí, což nám stavbu kompli-
kovalo. Každodenní střety moderních technických řešení
shistorickým řemeslným uměním našich předků mě ale
jako laika v oboru historie dokázalo vněkterých chvílích
přímo nadchnout,“ přiznává stavbyvedoucí Ing.Róbert
Domonkos, který práce řídil namístě.
Na krovech kaštelu byly původně uleny šindele,
které shořely při páru vroce 1947. Při opravě je pokrý-
vači nahradili měděnou krytinou, kterou nyní vystřídaly
hliníkové plechy. „Místním obyvatelům se ze začátku
tato výměna moc nezdála, teď si ale novou šedou střechu
scelkovou plochou 4500 m
2
pochvalují. Zato se jim vůbec
nebí ne nerovné omítky. Všech jejich 3800m
2
jsme
ale provedli přesně podle projektu restaurátorů, ktí
požadovali, aby vzhled fasády odpovídal zsobu, kterým
pracovali zedníci v17. století,“ doplňuje Ing.Domonkos.
Ohlédnutí do historie
Ktel v Humenném, původně sídlo francouzsko-nea-
polské dynastie Drugethovců anaposledy dům uherské-
ho šlechtického rodu Andssy, prošel první komplet
rekonstrukcí v roce 1971, odkdy slouží muzeu Horho
Zemplína. Kovové odlitky lva (upoutávka na str. 1) alvice
serby rodu Andrássy a města Humenné uvstupu dopar-
ku iubrány domuzea pocházejí ze slévárny v Zemplín-
ských (dříve Sninských) Hamrech avznikly v 19. století.
red, foto archiv stavby
2
1
2
3
4
5 1
26
Metrostav_17_2016.indd 2 15.09.16 13:59
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (503 ms)

Rendering Strana 3 (102641): (0/1) (494 ms)

Rendering Strana 2 (102633): (0/1) (531 ms)

Rendering Strana 1 (102624): (0/1) (531 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2965/vth118960-1.jpg

 i2965/vth118969-1.jpg

 i2965/bg102633.svg

 i2965/vth118977-1.jpg

 i2965/vth118980-1.jpg