Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 1
Stavbu nekomplikovala jen blízkost komína
Dominantou průmyslového komplexu v Křížové ulici
napražském Smíchově zůstal tovární komín. Vidět je
zdaleka aodkazuje naminulost areálu, vmž se pod
znkou ČKD vyráběly naftové motory. Současnost je
však už jiná. Právě pod komínem zde tým Petra Ko-
pičky zdivize 1 postavil během posledních 17 mě
novou administrativní budovu (foto č. 1) pro vlast-
ka celého areálu, společnost Realtoria. V objektu se
vedle kanceří naczejí ibyty (foto č. 2) aateliéry,
jež investor či nájemci arlu využijí pro dlouhodobé
ikrátkodobé ubytování svých zaměstnanců.
Stručný popis smíchovské zakázky
Nosnou konstrukci nového objektu tvoří železobetonový
skelet, najž v5. NP navazuje železobetonový snový
systém av6. až 8. NP vyzdívané nosné sny sželezobe-
tonovými stropy. Budovu v8. NP zakrývají ploché sechy
zasfaltových pá. Nasousedním objektu Energocentra
pak tým Petra Kopky vybudoval vrámci osmého nad-
zemního podlaží PREFA nástavbu.
Stavět vedle starého komína nebylo snad
Těsná bzkost komína představovala jednu zkomplikací
stavby. Museli jsme totiž postavit věžový jeřáb, který se
točil až nad hlavou komína vevýšce přes 50 m,“ vzpomíná
vedoucí projektu Petr Kopička. Nejnáročnějšímu úkolu ale
čelil jeho tým hned napátku, když musel zdemolovat
ekážející objekt mazutové kotelny. Byl totiž podsklepený
abylo nutné zamezit kolizi jeho původních železobetono-
vých konstrukcí spilotovým založením nového objektu.
Stavbi se museli vyrovnat i s velkým mnstm
přeložek inženýrských sítí, protože původní budovou pro-
cházel kolektor sarlovými rozvody. „Popřeložení všech
funkčních sítí, hlavně plynovodu avodovodu, jsme museli
vpůdorysu noho objektu vybudovat kolektor nový, aby
stala zachona možnost rozvodu inženýrských sí
pocem arlu,“ říká Petr Kopička.
Zatímco stavba objektu probíhala bez problémů, jistou
komplikací se ukázalo být napojení budovy naKřížovou
ulici. Úřady, které stavbu schvalovaly, ji požadovaly roz-
šířit tak, aby byl zajišn dostatný rozhled při východu
zareálu. Vzhledem ktomu, že komunikace je ve svahu
zajišna opěrnou stěnou, bylo by to velmi nákladné.
Nakonec proto stavbaři přemístili vstupní ocelovou lávku
zKřížové ulice jinam, aby rozhled zůstal zachován.
Konec dobrý, všechno dobré
Zakázka probíhala sysmem design & build, což se
sodstupem času projevilo jako výhoda. Projektovou do-
kumentaci třeba mohl tým Petra Kopky s projektanty
lépe optimalizovat. „Rád bych poděkoval všem členům
týmu zaspolupráci izato, jak při stavbě uhlídali všechny
poebné detaily. Pokování patří idodavatelům, projek-
tanm ataké investorovi, se kterým soinnost prohala
korektně akonstruktivně,“ říká Petr Kopka.
Stavba je dnes zcela dokoena ainvestor ji už zal
vybavovat nábytkem adalším zařízením. Odříjna by pak
la být budova připravena kplnému užíní.
mv, foto archiv Metrostavu
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
íprava na druhý start
Nominace nejlepších
Odborná porota, kterou letos poprvé doplnil sbor třiceti
expertů, nominovala nejlepší projekty v soutěži Stavba
roku. Je mezi nimi ipět děl, která vybudoval Metrostav
nebo se najejich výstavbě významně polel.
Doužšího výběru se dostalo Mezinárodní výzkum
laserové centrum ELI Beamlines v Dolních Břežanech,
které stavělo sdrení vedené týmem techniků zdivizí3
a 9 v čele s Ing. Tomášem Vašutem. Nominaci získalo
za technicky náročnou stavbu a se zřetelem k výrazně
inovativnímu zpracování železobetonových konstrukcí.
Zavytvoření dopravně důležitého díla překonávajícího
složité geologické, ekonomické ispolečenské podmínky
byl oceněn tunelový komplex Blanka, jehož stavbu řídila
divize 2. Diplom za nominaci přebíral Ing.Petr Šrámek
(foto), dnes vedoucí provozu tunelu Blanka v divizi 8.
Mezi nejlepší se dostal i soubor ByTy v pražských
Malešich, který stavěla idivize 3, arekonstrukce ado-
stavba městského stadionu veVítkovich, kde pracovala
divize 1. Dopoledne 13. října můžete stavby Metrostavu
podpořit při hlasoní oCenu vejnosti nainternetovém
portálu www.stavbaroku.cz.
Metrostav uspěl i v dalších nominacích
Modernizace rychlostní komunikace S8 tvořící průtah
Varšavy, kterou provedla divize 4 pod vedením týmu
Ing. Radima Čápa, aspiruje na titul Zahraniční stavba
roku 2016. Letos poprvé byly vyhlášeny i tři nominace
na Zvštní cenu za využití BIM při přípravě a realizaci
staveb. Mohly by ji získat jak ELI, tak ByTy v Malicích.
red, foto Stavba roku
20. září 2016 / 17 / XXVIII
Práce na dálnici D8 vrcholí str. 2
Ptáme se: Ing.Jana Růžičky,
vedoucího střediska z divize 4 str. 2
Rekonstrukce památkově chráněného
lázeňského hotelu str. 3
Vestibul stanice Kolbenova str. 3
Stavba malá jménem, ale velká
rozsahem str. 3
Fotoreportáž: Vlak pojede minutu,
cesta pěšky trvá hodinu str. 4
Metrostav se vCE TOP 500 zlepšuje
Vžebříčku 500 největších podniků zdevatecti zemí
sední ajihovýchodní Evropy, který podle konsolidovaných
výnosů předchozího roku pravidelně sestavuje společnost
Deloitte, Metrostav oproti loňsku znovu postoupil ošest
st adostal se tak už na168. příčku. Vestavebnictví se
situace neznila aMetrostav zůstal třetí zapolskými
firmami Skanska Polska aBudimex.
Změny veSkupině
Dnem 23. srpna 2016 vešla
vplatnost smlouva opřevodu
100% obchodního podílu
vespolečnosti Metrostav
Facility zMetrostavu
Development naMetrostav.
Tímto krokem získal
Metrostav přímý vliv nařízení Metrostavu Facility. Novým
jednatelem aředitelem společnosti byl súčinnos
od1.září 2016 jmenován Petr Dvák. Pracovníci firmy,
ktí působili vZenklově ulici, se 23. září přestěhují
dobudovy Palmovka Park I, kde sídlí Subterra. Objekt
vZenklově ulici se tak uvolní, protože kolegové zútvaru
zahraničního podnikání Skupiny Metrostav azMetrostavu
Development, kteří vněm pracovali, už přesídlili
do5.patra věže C vPalmovka Parku II (foto).
ipomínka zdravotního programu
Iletos je vMetrostavu připraveno očkoní proti chřipce.
te-li oně zájem adosud nejste přihšeni, učiňte tak
neprodleně prosednictvím personálních manažerek.
Nové zazky
Ing. Jan Zemánek z divize5
začal nedávno se svými
kolegy modernizovat
spádovtě Libeň, u nějž
vybuduje i protihluková
opatření. Tým Jana Prokeše
zdivize 6 převzal zátkem
září hned dvě staveniště a zajil přestavbu rejd plaveb
komory Kořensko auSuchdola nad Lužnicí napojí osadu
Tušť naveřejnou kanalizaci. Ředitel výstavby vPolsku
Ing.Radim Čáp zdivize 4 podepsal 2.září smlouvu
navýstavbu vahadlového mostu přes řeku Martwą Wisłą
vSobieszewie uGdaňsku (obr.). Metrostav zde bude
pracovat jako lídr vesdružení smístní firmou Vistal.
S-799 – razicí stroj konvertibilní EPB/Hardrock pojmenovaný Viktorie čeká ve vjezdom porlu u Kyšic na druhý start pod vrchy Homolka a Chlum. Pměr štítu 9,85 m, délka
stroje 114 m, váha 1800 t, maximální tlačná síla 73890 kN. Hotovo: jní tubus tunelů Ejpovice o délce 4020 m. Zbývá vyrazit: o 30 m deí tubus severní. Více na straně 4.
21
Pozdravy na uvítanou
Vstupní halu Palmovka Parku II doplnila výstava na-
zvaná Jaromír Brabenec – Pozdravy. Její verniž pro-
hla 14. září (foto Eva Kínková) za přítomnosti au-
tora a za hudebho doprovodu jeho bratra Vratislava.
Technické cíní i vzní podpořilo u Jaromíra Bra-
bence schopnost vytřet logicky uspádané kompozi-
ce. Spárované dvojice obdélků o stejných rozrech
avšak odlišných barevností zavěšené v prostoru mají
vyvolávat v etické rovině představy o vztach mezi lidmi
a světem. Vratislav Brabenec je známý z undergroundové
skupiny The Plastic People of the Universe.
Metrostav_17_2016.indd 1 15.09.16 13:59
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (411 ms)

Rendering Strana 2 (102633): (0/1) (405 ms)

Rendering Strana 1 (102624): (0/1) (440 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2965/vth118960-1.jpg

 i2965/bg102624.svg

 i2965/vth118969-1.jpg

 i2965/vth118977-1.jpg

 i2965/vth118980-1.jpg