Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 4
Cestující nanástupištích pražského hlavního nádraží konečně vidí nebe
Před pár dny ukončil tým Ing.Jana Krajdla zdivize 3 vesdrení se spolností Vistoria CZ práce na rekonstrukci
dvoulodní ocelové obloukové haly nad nástupti železniční stanice Praha hlavní nádrí (foto č.1). Stavba byla
kvůli minimalizaci výluk rozdělena domnoha etap azabrala skoro 32 měsíců. Trvala tak dlouho iproto, že se jednalo
oprvní komplexní opravu zastření (foto č. 2, 3), které podle tabulek na sloupech vroce 1906 dokončila firma
S.Bondy, mostárna Praha-Bubny. Hala má roztí 2 x 33,3 m, výšku 18 m adélku 233 m. „Celkově jsme vní museli
opravit nebo vyměnit asi 416 tun ocelových konstrukcí. Zatímco některé poebovaly pouze díí renovace, jiné
byly poškozené natolik, že jsme je museli vyměnit celé,“ říká vedoucí výroby Ing.Lubomír Kukla. Orozsahu díla
sí inásledující čísla. Rozvinutá plocha sechy měří 22856 m
2
aje naní téměř 10000světlíků (foto č. 4, 5).
Spolu sbočním zasklením (foto č. 6) naní montéři vynili přes 15000 m
2
skel – takže je konně zstupiště
vit nebe (foto č. 7). Nari naeli více než 55000 m
2
ocelových ploch (foto č. 8, 9) aspotřebovali nato
36600litrů nátěrových hmot, které by – jen tak pro zajímavost – při vylití zaplnily až postrop celou stavební buňku.
Nejobžnější podle kolegů bylo poprat se sdaleko větším poškozením nosch konstrukcí, než předpokládal projekt,
konzultovat aodsouhlasit veškeré práce spatkáři apracovat pouze zadíího omezení provozu nádraží vtěs
blízkosti nástupišť plných lidí. „Stejně jako celý realizní tým budu natuto zakázku vzpomínat jako navelice
obžnou, ale krásnou stavbu, která nás už bohel asi nikdy nepot,“ uzavírá Ing.Krajdl. Foto Petr Adámek.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Nejen výměna mečů
Ansámbl Divadla Rodu Vejvodů nastudoval další in-
scenaci Járy Cimrmana – hru Blaník. Uvede ji 12. října
od19.30 hodin vDivadle Gong. Přijďte se pobavit!
Divadelní představení stejného jména, jako se jme-
nuje hora, vníž podle staré pověsti dříme české vojsko,
vodně napsal Jára Cimrman pro loutky. V divadle
Gong místo nich s laskavým souhlasem autorů uvite
Stanislava Červeného zdivize 3 vroli zřízence a čekatele
natitul ryř Šlupka zDěla. Jeho kolega Josef Libánský
ztrní roli rytíře se jménem Smil Flek zNohavic, který si
ale zoděvu nic smývat nemusel. Jí Novotný zdivize 1
se bohužel najevišti objeví jen vprůběhu úvodního slova,
protože hru „pouze“ ríruje.
Pokud nete, co čekat, tak vězte, že příčina silné obli-
by blanické pověsti vČechách tkví podle Cimrmana hlav-
ně vzepisné poloze naší vlasti. Shodně sPalackým si
totiž byl vědom toho, že „jsme tu vEvropě jako zrnko mezi
dvěma mlýnskými kameny. Ze západu nanás naléhá im-
perialismus gernský azvýchodu nás drtí rozpínavost
kolosu velkoruského. Není divu, že takto tísněný malý ná-
rod hledá sobě ochrany nadpřirozené, aizázrné, neboť
jedině zázrakem lze tu přít.“ Můžeme otom vést spory,
žeme stím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se
proti tomu dá dělat. A jtě se k tomu můžete zasmát.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 17/2017 vyšlo 26. 9. 2017 (18/2017 vyjde 16. 10. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing.V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.P.Půta, Ing.P.Řezáč, Ing.L. Svobodová,
Ing.J.Šob aIng.M. Zrcko/ Neoznačené materiály připravili Ing.L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Run Praha – Plzeň
Metrostav se stal partnerem běžeckého závodu, který
letos 16. září propojil Prahu a Plzeň. Jeho tým navíc ve
štafetě zabojoval a velmi dobře se umístil.
Štafety Run Praha – Plzeň se vsedmcti kategorch
zúčastnili ženy, muži, sportovci různých výkonnostních
kategor, party kamadů, firemní kolektivy či sportov
kluby. Zapojili se i ultramaratonci, kteří uběhli celý sto
kilometrů dlouhý závod sami nebo vedvou. Týmy saž de-
seti běžci měly trasu rozdělenou nadeset úseků. Časový
limit závodu byl pro všechny 15 hodin.
Metrostav patřil nejen mezi partnery akce, ale doná-
ročného závodu postavil išestičlenný tým (foto), který tr
zvládl zapouhých det hodin avabsolutním padí bez
rozdílu kategorií se umístil vprvní polovině výsledkového
žeíčku. „Všechno nám vyšlo, ipasí, kterého jsme se
edem trochu obávali. Nálada byla skvělá, běželi jsme
naplno adosáhli dokonce lepší výsledek, než jsme čekali,“
okomentovala závod kapitánka týmu Markéta Páralová
zcentrály společnosti.
Děkujeme zareprezentaci agratulujeme!
red–, foto archiv týmu
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
4
6
8
1
3
5
7
9
Pro děti z Klokánků
Divize 3 byla opět jedním z hlavch partnerů letos už
ho rku Harfandění – benefho běhu a fes-
tivalu volnočasových aktivit v prské Galerii Harfa.
Ve čtvrtek 7. září se pod obloukem Metrostavu blízko
stanice metra Českomoravská přepisovaly rekordy vpo-
čtu účastků, uběhnutých kol i ve výši vybrané částky:
1335 běžců
11 000 uběhnutých či ušlých kilometrů (což jen tak pro
zajímavost cca odpovídá vzlenosti z Prahy na Bali)
9024 absolvovaných okruhů
902 400 Kč pro děti z Klonků
Benefiční běh Harfanní pořádá už tradičně prv
týden v září Galerie Harfa společně s městskou čás
Praha 9. Cílem akce není překonávat časové rekordy, ale
aktivním pohybem pomoci dobré věci. Běžet totiž může
opravdu každý – jak maminky s kočárkem, děti, tak i se-
nioři. Za každý okruh uběhnutý nebo prošlý kolem Galerie
Harfa asousední O2 areny věnují partneři akce 100 korun
na pomoc dětem, které měly v životě méně šstí. Díky
paí všem, kdo se běhu zúčastnili, i přispěli.
Prověřeno časem
Nevno uplynulo sto let od úmrtí známého architekta,
profesora České vysoké školy technické Josefa Schul-
ze (11.4. 1840 – 15. 7. 1917). Mezi řadu obdivovaných
staveb, které navrhl, patří i historická budova Národ-
ho muzea v Praze, kterou Metrostav rekonstruuje.
Po reálce a studiu architektury na pražské polytechni-
ce pokračoval Josef Schulz ve vzvání na Akademii vý-
tvarných umění ve Vídni, v roce 1868 vyrazil na dvouletou
studijní cestu do Itálie. Roku 1878 byl jmenován řádným
profesorem na České technice v Praze a na tomto mís
setrval až do odchodu na odpočinek v roce 1911.
Charakteristic znaky Schulzových děl
Schulzovy stavby se vyznačují konstrukční strohostí,
technickou přesností, renesanční rovnováhou proporcí,
ale také uměřeným a krásným plastickým dekorem. Pro-
jektoval přitom architekturu jako celek – věnoval se nejen
stavbě, ale ijejí architektonické výzdobě a vybavení interi-
érů včetně nábytku, svítidel, koní. Talent pro dekorativ
umění projevil již jako profesor odborného kreslení na
Pokrovací škole pro zlatníky. Zdrojem inspirace mu byla
italská a česká renesance, romantismus a historismus. Na
stavbách se nebál užívat moderní techniku a materly,
zejména železné konstrukce pro vylehčení. Nevybal se
ani využití betonu, zejména při zakládání budov.
Nepřehlédnutelný odkaz budoucnosti
V letech 1881–1883 Josef Schulz v Praze rekonstruoval
požárem zničenou stavbu Národního divadla. S Josefem
tkem pak vyhrál soutěž na Rudolfinum. Navrhl Umělec-
koprůmyslové muzeum, u Národního muzea upřednostnil
reprezentační hledisko „Chrámu umění“ před funkčností
(návrh 1883, stavba z let 1885–1891). Na monumentál
sochské a štukové výzdobě rád spolupracoval se socha-
řem Bohuslavem Schnirchem. Byl činný i jako restaurátor
a zrekonstruoval detky staveb. Jeho dílem byla třeba
přestavba Valdštejnského aBuquoyského paláce.
Mimo Prahu obnovil zámky Hrubá Skála, Stnov či
Vrchlabí, kostely ve Vliněvsi, Uherském Hradišti, Horním
Maršově. Podle vlastních projektů stavěl rodinné vily,
naíklad ve Dvoře Klové. Práce pro něj byla vším.
Jeho dílo bylo roku 1900 oceněno bronzovou medailí
na Stové výstavě v Paříži. O 11 let později mu byl udělen
čestný titul doktora technických věd (Dr.h.c.) Českého
vysokého učení technického v Praze.
Zdroj Wikipedie, PhDr. Jinich Noll
Užitečná izážitková
sečtí radní vzáří schlili výstavbu lávky přes Otavu
uVáclavského jezu. Navrhl ji místní rodák architekt Jo-
sef Pleskot apostaví ji tým jihesho zastoupení di-
vize 6 pod vedením Ing.Milana Hromádky. Kolegové se
tak dosku potřech letech vtí nastejné místo, pro-
tože právě Václavský jez vroce2014 zrekonstruovali.
stavba lávky byla ve stě dlouho kontroverzní
matem. Mezi obyvateli Václavského předstí budila
vlnu nevole kvůli zničení romantického místa ujezu, kte-
ré místní využívají vlétě kekoupání arelaxaci. Naopak
obyvatelé čtvrti Hradiště ji vítali, protože by jim výrazně
zkrátila cestu docentra Písku nebo naplovárnu.
Teď je rozhodnuto. Lávku socelovou konstrukcí archi-
tekt navrhl lomenou se dma rameny s mezipodestou
(vizualizace). Bude dlouhá téměř 150 metrů aširoká přes
i metry, aby si naní nepřeželi cyklisté amaminky sko-
čárky azároveň aby umožnila vyhlídkové průhledy. „Plá-
noval jsem ji hlavně jako zážitkovou lávku, aby přecházení
nebylo jenom spojení dvou břehů zmísta Adomísta B, ale
aby cesta přes řeku byla příjemná, zábavná avkaždém
okamžiku radostná,“ řekl ČTK architekt Josef Pleskot,
se kterým už Metrostav spolupracoval inařadě dalších
projek, třeba naprůchodu valem Prho mostu, ale
zejména nakomplexu Palmovka Park vLibni.
–red–, vizualizace APatelier
Metrostav_17_2017.indd 4 22.09.17 11:34

 

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (541 ms)

Rendering Strana 4 (102568): (0/1) (547 ms)

Rendering Strana 3 (102567): (0/1) (547 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2948/vth118766-1.jpg

 i2948/vth118767-1.jpg

 i2948/bg102568.svg

 i2948/vth118764-1.jpg

 i2948/vth118765-1.jpg