Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 1
esně podle očekávání prorazili 18. září pracovci
divize 5 vedení týmem Ing. Jiřího Šacha asi 350 me-
trů dlouhý tunel Moane na rozestavěném obchvatu
norského města Kongsberg. Posledního slavnostního
odpalu se mezi jinými zúčastnili také velvyslanec ČR
v Norsku Jaroslav Knot a starostka Kongsbergu Kari
Anne Sand (foto zleva). Jak uwww.mzv.czí-
tomní zástupci Norské správy silnic (Statens Vegve-
sen), jakož i představitelé města Kongsberg při rozho-
vorech svelvyslancem vysoce oceňovali kvalitu práce
a spolehlivost zaměstnanců společnosti Metrostav.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Bezpečjší astlejší
V zemi ledu a oh
Raziči divize 5 vedení týmem Ing. Tomáše Prchala
zahájili 12. září prvm odpalem stavbu třeho pod-
zemního díla Metrostavu na Islandu – 5,3 km dlouhého
tunelu Dýrafjöur (foto č. 1). Slavnostho aktu se
častnil i islandský ministr dopravy Jón Gunnarsson.
Dvoupruhový silniční tunel na severozápadním pobře-
ží ostrova mezi fjordy Dýrafjörður a Arnarfjörður buduje
divize 5 už podruhé ve sdružení s místní firmou Suður-
verk. Tentokrát ale ve větší ledové pustině než předm.
V zimě tu bývají až 15metrové závěje ajediný udržo-
vaný úsek silnice v oblasti povede od ubytovaho kempu
na stavbu. Cestu k civilizaci stroje prohrnou jen jednou za
síc. Proto už u porlu stojí první izolovaná betonárna
Metrostavu (foto č. 2). Má pět sil na cement s celkovou
kapacitou 750 tun, což musí vystit jako zásoba na šest
týdnů. Náročná bude i doprava kameniva, jehož bude jen
na zimu zapotřebí 12 000 tun – třikrát se totiž bude pře-
kládat znákladních automobilů na lodě a zase zpět. Prv
motoristé by měli tunelem projet v září 2020. Zdař bůh!
red–, foto archiv stavby
Nominace staveb
Zcelkového počtu 52 přihlášech staveb vletošním
ročníku soutěže Stavba roku vybrala odborná porota
vedená doc.Ing.arch. Radomírou Sedlákovou, CSc.,
namné víze 15 tuzemských atři zahraniční projek-
ty. Nominace vyhlásila 8. září aodtoho dne může kaž-
dý až do5. října podpit svého favorita vinternetovém
hlasování vejnosti nawebu www.stavbaroku.cz.
Ze staveb, které budoval Metrostav, nominace zís-
kaly hned tři. Dokončení vltavské vodní cesty v úseku
VDHněvkovice – Týn nad Vltavou zavytvoření poslední-
ho stupně plavební dráhy scitlivě doírody včleněnou
konstrukcí se zřetelem karchitektonickému řešení jednot-
livých staveb. Stavbu řídil tým Jana Prokeše zdivize6.
Kotelna Park Radlice v Praze za ojedilou proměnu
valého energocentra nanápaditě pojaté firemní sídlo se
etelem kvyití dochovaných konstrukcí. Projekt vedl
tým Ing.Davida Vlasáka zdivize 3.
Na Slovensku uspělo VD Želiezovce zavytvoření velmi
působivého vodohospodářského díla svysokou výtvar-
nou úrovní provedení železobetonových konstrukcí se
etelem kzačlení dokrajiny. Dílo, které víc umožňuje
sledovat okny průchod živočichů rybochodem, zdárně
dohl dokonce tým Ing.Luboše Jonáše zdivize 6.
Vyhlášení vítězů soutěže Stavba roku 2017 se usku-
teční 5. října během slavnostho vera Dnů stavitelství
aarchitektury vpražské Betlémské kapli.
Česko-norský meeting udivize 5
Vpolovině září se vPraze uskutečnilo pracovní jed
zástupců firem, které vesdružení budují norský projekt
E134 Damasen–Saggrenda, část 30 Trollerudmoen–
Saggrenda, tedy silnní obchvat města Kongsberg.
Vedoucí projektu zadivizi 5 Metrostavu Ing.Jí Šach při
m přivítal kolegy znorských partnerských společnos
HAG Anlegg aBertelsen & Garpestad, kteří si posetkání
vPraze prohlédli také stavbu tunelu Ejpovice.
Garáže naLetné
Vpátek 15. září, téř
esně podvou letech
odzprovoznění tunelového
komplexu Blanka, byly
vPraze naLetné otevřeny
gaže (foto), díky jejichž
výstavbě nebylo nutné
zasypat jámu, zníž mezi stropem hloubech tunelů
apovrchem Letenské pláně stavební stroje vyžily téměř
l milionu kubíků zeminy. Dnes zde vetřech podzemních
patrech už řidiči mohou zaparkovat zhruba 850 aut.
Poděkování za dobrou reprezentaci
Prezident Skupiny Metrostav Jí Bělohlav se 18. září
setkal s účastky letošního rku Metrostav Handy
Cyklo Maratonu a závodníkům idobrovolníkům pokoval
za jejich snahu bit bariéry mezi hendikepovanými
azdravými lidmi. Setkání nad fotografiemi avideozáznamy
ze závodu prozela přátelská atmosra a dobrá nálada.
Pro bezpečnější jízdu na kole do práce
Tým Jana Prokeše z jihočeského zastoupení divize 6
zal stavět ocelovou cyklolávku přes Vltavu u TJ Meteor
vČeských Bujovicích. Po dokončení na jaře příšho roku
umní bezpečnou cestu do zaměstní v krajském městě
zejména lidem z Boršova nad Vltavou, kteří zam musí na
kole kličkovat po silnici E55 mezi 16 tisíci auty, která za
den po tomto mezinárodním tahu projedou.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Marka Veselého,
oblastního ředitele divize 1 str. 2
Výzkum v Metrostavu – soudržnost
edpínací výztuže str. 2
Nosníky krajních polí polského mostu
osadil z řeky Goliáš str. 3
Dominantou areálu Mondi Štětí bude
sedmdesátimetrová věž str. 3
Stavba domu Karlín Park
ří do cílové rovinky
více včlánku na str. 3
26. září 2017 / 17 / XXIX
ce než sto deset let staré secesní hale nad nástupišti železniční stanice Praha hlavní nádraží se vrátila původní
ksa. Zasloužili se oto stavbaři vedení týmem Ing.Jana Krajdla zdivize 3, kteří opravili či vynili poškoze
části její ocelové konstrukce, očistili ji odstarých barev a opatřili třívrstvým antikorozním nátěrem, repasovali
ipřesklili všechny světlíky apoložili novou sešní krytinu. Další informace najdete vefotoreportáži nastraně 4.
TBM Viktorie
Prorážka tunelu Ejpovice
7. října 2017 na vlastní oči!
Podrobnosti web, Facebook.
Hrubá stavba Piana v Českých Budějovicích
Hrubá stavba administrativního centra Piano (foto č.1)
skončila v polovině letošního září. Obyvatelé Českých
Budějovic tak mohou poprvé po 14měsících od za-
jení prací hledat vobrysech díla na křovatce Lidic
a Mánesovy ulice podobnost s klávesovým hudebním
strojem, který dal budově jméno.
Objekt, v jehož podzemí zaparkuje až 120 aut, v příze-
mí najdou místo obchody a ve čtyřech patrech bude moci
v kancelářích pracovat až 600 lidí, buduje od července
loňského roku tým Ing. Milana Hromádky z jihočeského
oblastho zastoupení divize 6. Vedoucí projektu průběh
prací chválí: „Zatím vše běží podle plánu a nich předpo-
kladů. To, že nám zátek díla značně zkomplikuje spod
voda, jsme totiž očekávali, protože naše staveniště se
nachází poblíž soutoku Vltavy a Malše a základová spára
objektu leží v hloubce až osm metrů pod tenem.“
Piano si prohlédli zájemci o pronájmy
Stavbi z prostoru staveniště Piana odvezli asi 25000m³
zeminy a ze 7000m³ betonu vybudovali hrubý skelet (foto
č. 2). Investor pozval 13. září na jeho prohlídku budoucí
možné nájemce. Slíbil jim, že první z nich se budou moci
do administrativho centra nastěhovat už v dubnu příš-
ho roku. „České Budějovice disponují řadou kancelář-
ských prostor, nicméně ty ve většině případů neodpovída
soasným nárokům klientů, ktí požadují moderní pro-
story nejvších standardů. Kanceláře jsou totiž často ve
staích domech vhistorickém centru města a nesplňu
roky nových firem, které tady chjí investovat. Také
proto aktuálně evidujeme zájem o více než dvě třetiny
nabízených ploch,“ uvedl spokojeně Michal Záveský, jed-
natel investorské společnosti Piano Business Center.
red–, foto Jan Luxík
1 2
1
2
Metrostav_17_2017.indd 1 22.09.17 11:33
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (337 ms)

Rendering Strana 2 (102566): (0/1) (331 ms)

Rendering Strana 1 (102565): (0/1) (361 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2948/vth118764-1.jpg

 i2948/bg102565.svg

 i2948/vth118765-1.jpg

 i2948/vth118766-1.jpg

 i2948/vth118767-1.jpg