Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2
Speciální kurzy kmodernizaci trati zHostivaře
Projekt Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař
– Praha hlavní nádraží, II. část přináší pro Metrostav
také povinnost spojenou sproškolováním zaměstnan-
ců ve školení VŠ/01 – vstup do provozované želez-
niční dopravní cesty (ŽDC). Spolu s drážní lékařskou
prohlídkou jde ozsobilosti, které podmiňují vydá
průkazu kevstupu doprostor SŽDC.
V soasné době Bc. Svatava Sychová (na snímku
vlevo) vrámci Centra vzdělávání Skupiny Metrostav evi-
duje 359 průkazů pro vstup doprovozované železniční
dopravní cesty i mimo ni. Periodická školení pro naše
zaměstnance a kolegy ze smluvních dodavatelských fi-
rem organizují ni lekti pověření SŽDC především
vprostorách Centra vzdělávání Skupiny Metrostav. Kurzy
mají cílenou výuku: přinášejí nejen povinné informace, ale
také aktuální zprávy z„trati“. Důraz je kladen nazvýšení
bezpečnosti práce vsouladu spolitikou BOZP vMetrosta-
vu. Zabezpečení kurzů vrežii firmy přináší nší náklady
apři dodržení platné legislativy také přizpůsobení obsahu
našim podmínkám. Organizátoři kurzů se také obracejí
naDopravní vzdělávací institut.
Aktuálně 10 typů růzch zkoek
Pro činnost Metrostavu nastavch investorsky spravo-
vaných SŽDC jsou důležitá idalší získaná oprávní. Ve-
doucí zaměstnanci, jejichž pracovní činnosti ovlivňují ply-
nulost abezpečnost železničního provozu abezpečnost
osob při provozování dráhy, jsou povinni prokázat zna-
lost příslušných předpisů atechnologií. Tyto vědomosti
jsou důlité pro úsšnou realizaci zazek na dráze
azaměstnanec je musí prokázat vykonáním předepsa
zkoušky jtě před zahájením vlastní činnosti nastavbě!
Zkoušku apřípravu nani také zabezpečuje centrum vzdě-
vání se zástupci SŽDC. V Metrostavu nyní evidujeme
10 typů zkoušek podle zaměření pracovní činnosti za-
stnanců vrámci drah. Nejce je zkoušek typu M (mos-
ty) aK(koleje). Vybraní zaměstnanci splní ivíce než jednu
zkoušku, atak celkem je vnaší společnosti způsobilých
87 zaměstnanců se 107 zkouškami. Pro ne pracovní
nasazení vrámci zazek naželeznici jsou důležitá ta
další profesní iodborná školení. Připomeňme namátkou
eba odbornou znalost vázání břemen či řízení aprová-
ní náročné práce vevýškách.
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav chce být týmu
vedenému Ing.Ladislavem Šabachem dobrým partnerem.
Jde především o zajtění odborné zsobilosti všech
jeho kolegů, což nepochybně přispěje kezdárnému do-
končeníznamné zakázky.
čet vzdělávacích akcí, nejen pro oblast železnic, na-
leznete naintranetu Metrostavu v záložce Měsíční nabídka
na adresehttp://skupina.metrostav.cz/ukr.
Mgr.Zdek Kostříž, foto archiv CVSM
Uprorážky Mjønes
Od zátku letho února zaměstnanci divize 5 budu-
jí v Norsku nový 5,6 km dlouhý úsek silnice Fv. 714 se
735 m dlouhým osmipolovým mostem přes Åstfjorden
a s tunely Slørdal a Mjønes. Začátkem září provedli
raziči divize 5 (foto č. 1) prorážku tunelu Mjønes!
Tunel je dlouhý 768 m, z čehož ražených je 698 m.
Ražba probíhala úpadně se sklonem 5% od severního
portálu směrem kmostu. Protože se proráželo ven, byla
akce trochu komplikovanější. Nejdříve se vystřelil pilotní
tunel (foto č. 2), aby bylo možné protáhnout vodu a elek-
inu ven na portál, a následně se portál z venkovní strany
zajistil jehlami a svorky (foto č. 3) a stříkaným betonem,
poté se prorazil zbytek profilu (foto č. 4) a zajistil výrub
(foto č. 5). „Zajímavostí může být geologie na jižním por-
tále, kde se objevila jasně růžová hornina thulit, která je
norským národním kamenem,“ popisuje vedoucí projektu
Ing. Jiří Šach a dodává, že další práce v tunelu přebírá
partner ve sdrení, společnost Bertelsen & Garpestad
AS, která provede drenáže, kabelovody, vrstvy vozovky,
izolace proti vodě a mrazu, chodníky, svodidla a asfalt.
Pracovníci Jiřího Šacha si sbalí vybavení a přesunou
se na jižní porl tunelu Slørdal. Zároveň pokrují práce
na mostě, kde je kompletní jeden pilíř ze sedmi, a intenziv-
ně se pokračuje na založení a základech všech ostatních
pilířů a jedné opěry. Celá zazka nového úseku silnice
Fv. 714 má dva vedoucí projektu. Za stavbu tunelů odpo-
dá Ing. Jiří Šach, budování mostu a železobetonových
konstrukcí tunelových portálů řídí Ing. Robert Brož, Ph.D.
Celý projekt by měl skončit na konci října 2020.
red–, foto archiv stavby
Ing.Milana Veselského,
ředitele divize 6
Po absolvování Stavební fakulty ČVUT zal v roce
1984 pracovat v ní firmě jako mistr. Poté prošel snad
všemi pracovními pozicemi včetně sedmi let vefunkci
výrobho náměstka divize 9. Nejdéle – 11 let – řídil
odroku 2000 divizi 1, pak se stal obchodním ředitelem
celé společnosti. Odletho ledna řídí „šestku“.
Co se vám hned vybaví, když byste měl shrnout svoji
edchozí činnost ufirmy?
Třeba okamžiky přímo na stavbě, když rostla adminis-
trativní budova pro Sazku na Žkově. Tehdy jsem měl
nastarosti jednu znejích pozemních staveb vPraze.
Zto pozice jsem přešel nasto výrobho náměstka
divize 9 apak pokračoval jako ředitel divize 1. Zde vzpo-
mínám navýstavbu paláce Euro naVáclavském náměs
akolektoru veVodičkově ulici.
Jak sodstupem vnímáte toto období?
Vybavuji si, že to byly příznivé časy. Divizi 1 se dilo, pra-
coval jsem vsehraném kolektivu arád natu dobu vzpomí-
m. Také jsem byl mladší adoma mi vyrůstali dva kluci.
KMetrostavu máte uitě blízký vztah...
Bezpochyby. K firmě aklidem vní mám osobní vztah.
tím nasobě, že nejsem jen manažer, ale pracuji svědo-
mím, že někam patřím. Amožná iněkteré situace beru
íliš osobně. Myslím také, že jsem doté či oné pozice
dospěl přirozeným způsobem. Mám zájem natom, aby
se divizi icelé firmě dilo.
Jak se změnila ve práce poechodu z pozice ob-
chodního ředitele naředitele divize?
Nyní řeším konktní problémy divize 6 auvědomuji si,
že obdobné jsem řešil vdobě svého příchodu do divize 1.
Divize 6 je dobrá adresa s potenciálem růstu a je to práce,
která mě nepochybně baví. Oto lépe se mi vmnohých
záležitostech rozhoduje. Divize 6 je výjimečná vtom, že
pod ní spadá Provoz železobetonových konstrukcí, který
má v Metrostavu dlouholetou tradici a disponuje záze-
mím vHorních Počernicích, kde je armozávod atesárna.
Železobetonové konstrukce se vyily při výstavbě metra
alaly se abudou se dělat veech oborech stavitelst.
Provoz ŽBK si zaslouží další rozvoj avyužití přílitostí.
Co je všestce pro vás zcela nového?
Pro mne nové jsou vodohospodářské stavby, které k ní
ta patří. Tato oblast má budoucnost.
Metrostav má historicky kvodním stavbám blízko...
Ano. Letos jsme podepsali smlouvu na modernizaci
Úpravny vody Želivka, kde Metrostav vminulosti stavěl
anyní se tam vrací.
Nakterých dalších projektech vaše divize pracuje?
d bych zmínil velkou zakázku v Žatci, kde pro firmu
Samsung zhotovujeme továrnu napneumatiky či projekt
Panský statek, což představuje rezidení bydlení vTroji.
Provoz železobetonových konstrukcí staví v Bratislavě
za miliardu korun autobusové nádraží Mlynské Nivy.
Nerad bych opomněl, že pro Central Group dokončujeme
byty vPraze – Kamýku asoučasně jsme letos zahájili vý-
stavbu bytů vPraze vBassově ulici. VJihočeském kraji
me řadu zakázek, které vsoučtu budou znamenat ex-
terní obrat vtomto roce kolem 500 milionů korun. Oblast
Vysočiny, kde je obrat nižší, se snažíme nově nastartovat.
Jaké jsou nyní vaše hlavní cíle?
Musíme získat další vodohospodářské projekty uŘeditel-
ství vodních cest aujednotlivých Povodí. Pilířem divize6
zůstává generální dodávka občanských, průmyslových
a bytových staveb. Na Provozu železobetonových kon-
strukcí máme čti projektové týmy, ale měli bychom
jich mít šest. Chceme také modernizovat náš armozávod.
Co nyní obnáší pozice ředitele divize?
Je to motivující a tvůrčí práce, která má měřitelné vý-
sledky. Vybíráte si nové zazky, vybíte si lidi, děláte
rozhodnutí, kde brzy sklízíte plody úspěchu a neúschu.
Musíte mít šstí na lidi, na projekty i na investory. Mohu
sice uplatnit zkušenosti z minula, ale také se sním ob-
klopit se mladými lidmi a dát jim příležitost.
Za rozhovor děkuje David Kal
strana 2
PME SE
BeMo razí železniční tunely Bad Cannstatt
Sdružení Tunel Cannstatt ve slení HOCHTIEF Infra-
structure GmbH, BeMo Tunnelling GmbH Deutschland
(BeMo) a Wayss & Freytag Ingenieurbau AG bylo
v březnu 2012 pořeno stavbou rozhodné části ně-
meckého železničního projektu budoucnosti – vysoko-
rychlostní železnice Stuttgart-Ulm. Vevelmi obtížných
geologických podmínkách se dosud úsšně povedlo
dokončit razicí práce napřibližně 6600 m tunelů (foto
č. 1), což odpovídá větší části stavebního záměru.
Aktuálně je souběžně s razicími pracemi v délce
zhruba 2400 m dokončena vnitřní obezdívka tunelu. Vjiž
postavených větveních složených ze dvou rour byly
vestavebním úseku Kriegsberg přes sousední stavební
objekt – tunel Feuerbach – proreny návazné tunelo
roury. Vzniklo tak první napojení přesahující jeden sta-
vební objekt vmci celkového projektu Stuttgart 21.
Soástí projektu jsou rozsáhlé injektáže
V průběhu razicích prací v rámci stavebního úseku
Kriegsberg se často vyskytovaly obtížné geologické pod-
mínky, které mají inadále rozhodující vliv nanaplánovaný
průběh stavby. Ato zejména při přípravách prací nadefi-
nitivní obezdívce tunelu. Zde se při odstraňová rubaniny
dna neustále vyskytují úseky, které kli vysokým hodno-
tám deformace vyžadují nákladnou údržbu vnějšího pláš-
tě, respektive dodatečnou vestavbu zesilujících opatření.
Další důležitou součást projektu představují rozsáhlé
injektáže, které zhotovuje oddělení Sanace staveb spo-
lečnosti BeMo zaúčelem trvalé izolace úseků anhydritů.
Injektážní práce trvají odkonce roku 2016 abudou ukon-
čeny pravděpodobně nakonci roku 2018.
sné křížení s dhou S-Bahn
Odstartováním ražeb číslo 5 a6 stavbaři zahájili posled
rené tunelové úseky projektu vlce přibližně 1700 m.
Částně velmi blízko pod povrchem, respektive pod
kolejištěm probíhají ražby, které jsou technicky velmi
ročné anákladné. Najedné straně to znamená vysoké
požadavky načlenění azpůsob provádění reb, nastraně
druhé se zde musejí provádět rozsáhlá opaení ohled
zajištění úseků bez výskytu bojových prosedků. Dále se
vtomto projektovém úseku postaví křížení, kde se pláš
obou tunelových rour tunelu vysokorychlostní železnice
Stuttgart-Ulm překříží jen s velmimam výškovým roz-
lem sstskou dráhou S-Bahn (3D model).
Napodzim 2018 bude naportálu uřeky Neckar, kon-
krétně na západní hranici stavebního objektu, zahájena
protiražba na posledním úseku tunelu. Tyto rby ma
finišovat dokonce roku 2019 adokončení celého projektu
je očekáváno vroce 2023. Zdařbůh!
Frank Marski, Robert Dostál
1
2
3
4
5
Tunel vysokorychlostní
železnice
Tunelstské
dráhy S-Bahn
Metrostav_17_2018.indd 2 26.09.18 11:00
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (405 ms)

Rendering Strana 3 (102446): (0/1) (399 ms)

Rendering Strana 2 (102440): (0/1) (438 ms)

Rendering Strana 1 (102438): (0/1) (437 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2919/vth118617-1.jpg

 i2919/vth118619-1.jpg

 i2919/bg102440.svg

 i2919/vth118625-1.jpg

 i2919/vth118627-1.jpg