Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4
Nahlédněme do prostor rekonstruované Historické budovy Národního muzea
Rozsáhlá oprava dominanty Václavského náměstí v centru Prahy (foto č. 1), kterou jako vedoucí účastník ve
Sdružení M-P-I (Metrostav, Pmstav a IMOS Brno) provádí divize 9, se nese v duchu zárečných prací. Už
kolik týdnů nelze přehlédnout novou fadu budovy (foto č. 2), která je o poznání stlejší a podle památřů se
ibližuje podobě z roku 1891. Však z pohledu památkové péče šlo snad o nejkomplikovanější a nejsložií obnovu
v dějinách. Restauráti si dali uitě záležet na četných pískovcových sousích, která už opět v „novém katě“
vzhžejí ku Praze (foto č. 3). Ale hlavně uvnitř návštěvky čekají zvelebené interiéry (foto č. 4). Restauráti
a maři ještě dokončují své práce (foto č. 5), místy se pokládají nové podlahy. Památři na vše dohlížejí, aby
malování v jednotlivých místnostech odpovídalo historickému podkladu. Dokončovalo se zasení panteonu či
dvoran (foto č. 6) a vyšperkována je také impozantní hala se schodm (foto č. 7), kde ještě zbývá doladit pár
detailů. Připomeňme, že obnova Historické budovy Národního muzea, jejímž cílem bylo prodloit životnost
památky pro daí generace a rozšířit výstavní prostory, začala v dubnu 2015. V I. etapě proběhly rekonstrukce
stavebních a inžerských objektů, ve II. pak práce uměleckých a uměleckořemeslných prvků převzatých do majetku
muzea či výstavba spojovací chodby mezi Historickou a Novou budovou včetně tras pro zásobování energiemi.
Rekonstrukce zahrnuje také obnovu historického oplocení, sanaci kašny a nástupní rampy. I když zcela hotovo má
t na jaře 2019, Muzeum se veřejnosti částně otee 28. října k výrí 100 let založení republiky.
red–, foto Ester Havlo
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Exkurze vBavorsku
Vednech 5. až 9. září 2018 proběhl tematický zájezd
Stavební společnosti MTS, kterého se zúčastnili jak
její členové, tak ičlenové Senior klubu MTS.
Akce byla zaměřena na prohlídku staveb silničních
tunelů, které po dokončení vyvedou okruhem dopravu
z Oberau. Město se nachází severně od Garmisch-Par-
tenkirchenu, na hlavním dopravním tahu od Mnichova
doRakouska. Exkurzi stavby dne 6. září organizoval kolega
Ing.Petr Brotan. Pokrátkém seznámení se stavbou včetně
promítání filmu opřípravě arealizaci projektu jsme spra-
covníky dodavatele prošli staveniště, část obou tunelů
abezpnostní propojku. Stavby tunelů jsou realizovány
Novou rakouskou tunelovou metodou (NRTM), kterou naši
tuneláři dobře znají. Velká část vyžených materiálů byla
nastavbě použita jako kvalitní surovina pro výrobu betonu.
Zájezd pokroval zajímavými exkurzemi v regionu:
za slunného počasí jsme vyjeli na vrchol nejvyšší hory
mecka Zugspitze a v dalších dnech jsme si prohléd-
li nádherné lyžařské středisko Garmisch-Partenkirchen
s olympijským stadionem a mnoha bohatě malovanými
domy, které jsou pro tuto oblast Bavorska typické. Pokra-
čovali jsme návštěvou městečka Ettal, jehož dominantou je
klášter sbarokním poutním kostelem Nanebevzetí Panny
Marie, azámku Linderhof. Jeho krajinná zahrada pokrývá
plochu asi 50 hektarů aje dokonale integrována dookolní
alpské přírody. Vparku je mimo rokokového zámku roz-
mísno iněkolik dalších budov různých stylů ivyužití.
Závěrečný den jsme se při zpáteční cestě věnova-
li prohlídce Mnichova. Ve spolupráci s našimi kolegy
edpokládáme organizovat podobné akce ivdalším ob-
dobí. Pokud máte ze své činnosti nějaký zajímavý návrh
doprogramu Stavební spolnosti MTS, kontaktujte nás
apomozte při přípravě nových akcí.
Ing.Rudolf Plíva
Čerstvé posily MTS
Vtomto období tradičně nastupují dopráce noví zaměst-
nanci zřad smluvních žáků. Oddoby, kdy nastoupili prv
„vyučenci“ znašeho stipendijního programu, uplynulo už
10 let. Letos jsme mezi sebou přitali 19 čerstvě vyuče-
ch řemeslníků, dalších sedm pokračuje v maturitním
stavbovém studiu. Nové kolegy mezi námi víme
apřejeme jim hodně úschů aspokojenosti.
Zuzana Junková
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 17/2018 vyšlo 1. 10. 2018 (18/2018 vyjde 16. 10. 2018) / Složení redakční rady Ing.JaromírPavlíček (předseda), Ing. Vojtěch Kostiha, MBA, (místopředseda), Ing.Kateřina Hainzová, MBA, David Kalců, DiS, Ing.Jitka Neklanová,
Ing.Ladislav Profota, Ing. Petr Půta, Ing. Petr Řezáč, Ing.JaromírŠob aIng.Martina Zrcková / Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Ze stavebnictví EU
Z výsledků šetření Eurostatu, které sleduje roční růst
osobních nákladů ve stavebnictví v Evropské unii
(2. čtvrtletí 2018), vyplývá rozlný vývoj v eurozóně,
azejména zpohledu celé EU28. Téměř veech členských
státech Evropské unie se ovšem zvýšily hodinové osobní
klady vestavebnictví; udíme několik vybraných zemí,
znichž „vnívá“ strmý růst nákladů vnaší časté prázd-
ninové destinaci, údaje jsou vprocentech:
Celkové náklady mzdové náklady
Chorvatsko 20,5 21,0
SR 8,8 9,1
ČR 7,3 7,4
Polsko 6,3 6,4
Finsko 3,4 3,9
Německo 3,2 3,4
Rakousko 2,9 2,8
PhDr. Dušan Čechvala
TBG umí chladit beton
to bylo zpohledu ksných teplých dní nadmíru vy-
dařené. Teploty vzduchu se přes den často držely okolo
30°C, což vydelo také během září. To ovšem nejsou
ideální podmínky pro výrobu azpracování betonu.
Pokud horké počasí trvá více dnů, písek i kamenivo,
které z velké části tvoří objem betonu, je neusle naá-
té. A díky vysokým teplotám okolního prostředí doc
kkolika možným problémům: čerstvý beton zdůvodu
intenzivjšího odparu záměsové vody rychleji ztrácí
konzistenci. Zvýšená maximální dosažená teplota vbeto-
novaném prvku má zanásledek vynucená namáhání jak
zdůvodu vychládání konstrukce, tak zdůvodu teplotního
gradientu poprůřezu, aje tedy zvýšené riziko vzniku trh-
lin. Avneposlední řadě v důsledku veder dochází ke-
kročení předepsané teploty čerstvého betonu, například
uvýznamných konstrukcí dopravních staveb.
Společnost TBG Metrostav odletošního roku nabízí
svým zákazníkům možnost chlazení betonové směsi
zapomoci ledově vychlazené vody. Vprské betonárně
Libeň (foto) je instalováno zařízení nachlazení čerstvého
betonu vodou oteplotě cca 1 °C. Tímto způsobem chla-
zení lze teplotu betonu snížit až o4 °C oproti betonu stan-
dardní teploty. Při objednání chlazeného betonu tak byla
izaletních venkovních teplot zaručena maximální teplota
čerstvého betonu vokaiku dovezení nastavbu 27 °C.
Skoro čtyřicet stupňů ajede se dál
V těch nejteplejších dnech, kdy se teplota vzduchu blí-
žila rekordním teplom okolo 37 °C, byl beton chlazen
například pro stavbu Vivus Argentinská. Beton C25/30
XC4, XF3 pro zhotovení základové desky byl na beto-
rně Libeň vyráběn zvody zchlazené na 1 °C. Teplota
betonu nabetonárně dosahovala 26 °C abeton byl měřen
ipopříjezdu nastavbu, přičemž během přepravy došlo
jen k nepatrnému zvýšení, a to na 26,8 °C. Základová
deska tak idíky následnému ošeování nemá patrné trh-
linky. Abeton byl chlazen ipro další stavby, například pro
stavbu Troja II vulici KHaltýři nebo pro přestavbu menzy
Univerzity Karlovy v Praze.
Ing.Kristýna Vinklerová, –red
4
6
2
1
5
7
3
Senior klub v Polabí
První poprázdninovou akci Senior klubu MTS, kterou
perfektně zorganizoval pan Dan Kovado, byla ve
čtvrtek 13. 9. návštěva skanzenu vPřerově nad Labem.
Výlet vlakem do Čekovic a odtud autobusem až ke
skanzenu se líbil všem 16 zúčastněným. Skanzen stál za
zhlédnutí a některé vystavené exponáty členům klubu
připomněly mládí. Po prohlídce ještě všichni výletníci
natívili Moto&Velo muzeum v Přerově nad Labem, na-
obědvali se, ksnou proczkou podle Labe došli na vlak
zpět do Čelákovic a vtili se na Masarykovo nádraží. Tam
si jtě prohlédli prezidentský vlak zpřístupněný Národ-
ním technickým muzeem ke stoletému výročí republiky.
A pak už se účastníci plni dojmů rozešli domů.
Fotografie ztéto, ale i ostatních akcí SKM jsou na webu
skmetrostav.rajce.idnes.cz, informace o činnosti klubu
najdete na skm.jabro.eu a máte-li zájem o členství nebo
kterou akci, napište na e-mail skm@metrostav.cz.
Jan Brodský, foto archiv Senior klubu MTS
Zlato ve vodním pólu
m, jehož členkou je zástupkyně personálního ředitele
Mgr. Jana Kořínková, zvítězil ve smíšené kategorii 35+
a40+ vevodním pólu nasoutěži European Masters 2018.
Turnaje se konaly nasklonku léta ve slovinském městě
Kranj aúčastnilo se jich 61 týmů, ztoho 10 ženských.
Jana Kořínková přispěla šesti góly! Gratulujeme!
Připomeňme, že loni se stejnému týmu podilo vybo-
jovat zlaté medaile na Mistrovství světa FINA (deration
Internationale de Natation) Masters v Marsku.
–red–
Aktuality z Metrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Metrostav_17_2018.indd 4 26.09.18 11:00

 

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (610 ms)

Rendering Strana 4 (102448): (0/1) (640 ms)

Rendering Strana 3 (102446): (0/1) (640 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2919/vth118625-1.jpg (3x)

 i2919/vth118627-1.jpg (3x)

 i2919/bg102448.svg

 i2919/vth118617-1.jpg

 i2919/vth118619-1.jpg