Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3
USlona vDolní Moravě už bydlí vnovém
V těsné blízkosti lyžařského arlu U Slona v Dolní
Moravě vyrostlo nové ubytování pro zaměstnance re-
sortu (foto č. 1). Ubytovnu abytový dům včetně parko-
viště apříjezdové cesty postavilo vsrdci populárního
lyžařského areálu pod Králickým Sněžníkem oblastní
zastoupení divize 9 pro pardubický region.
Objekty ubytovny ibytového domu architekti navrhli
dotvaru písmene Uadíky tomu nabízejí různorodé výhle-
dy dokrajiny. Uprostřed je pak kdispozici volná relax
plocha salnem. Oba objekty mají tři podlí, přemž
to první je částečně zapuštěné do terénu. Naczí se
v něm vstup, sklepní kóje a technické zázemí objektu.
Vostatních podlažích jsou pak už jen byty či ubytova
jednotky. Naubytovně je kdispozici jeden apartmán sdis-
pozicí 2+kk, 28 jednotek 1+kk ašest jednotek dispozičně
řešených jako 2+kk. Dobytového domu architekti navrhli
celkem 24 jednotek, z toho jeden apartn o velikosti
2+kk, 10 bytů stejné dispozice a13 bytů 3+kk.
Domy mají sedlovou sechu svikýři anaprvní po-
hled zajímavou fasádu. Tu naštítech směřujících doúdolí
tvoří dřevěný obklad zmodřínových prken bez povrchové
úpravy (foto č. 2), ostatní stěny jsou opatřeny kontaktním
zateplovacím sysmem ačást objektů má provětrávanou
fasádu opláštěnou plechem.
Přes pět kilometrů kolektorů
„Při zahájení stavby byly zjišny extrémní hodnoty ra-
donu vpodloží, proto bylo třeba přeprojektovat založení
stavby svyužitím aktivních opaení naodtrání radonu.
Také hydroizolace jsme prováděli odlišně odpůvodního
projektu,“ vzpomíná hlav stavbyvedoucí Ing.David Hla-
č najednu zkomplikací zprůběhu stavby apřipomíná,
že pro vytápění pak museli stavbaři například položit
zemní kolektory ocelkové délce přesahující pět kilometrů.
Během 14 měsíců se ale stavbi museli vypořádat
nejen snáročným hledáním subdodavatelů vodlehlé části
Pardubického kraje, ale také sklimatickými podmínkami.
Vhorském středisku pracovali během celé loňské zimy
bez jakékoli přestávky. „Znamenalo to udržování sjízd-
nosti komunikací, temperování stavby aneustálé odklíze
sněhu,“ uzavírá David Hlaváč.
Ikdyž ubytovna i bytový dům U Slona už mají své
obyvatele, stavbi se zlského arlu vDolní Moravě
zatím neodstěhovali. Dokonce letošního roku by měli do-
končit stavbu občerstvení ahygienického zařízení. Zda se
to podaří včas, bude hodně záležet narozmarech počasí,
protože stavba se naczí vnadmské výšce 1100 m.
Martina Vampulová, foto Daniel Schulz
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
VOpavě stavíme penzion pro seniory
Nové ubytovací kapacity pro seniory, onichž statutár
sto Opava uvuje už odroku 2012, se konečně do-
čkaly definitivního zahájení stavby. Slavnostní polože-
ní základho kamene proběhlo nastaventi vHálko
ulici 11. září. Pětipodlažní objekt se zahradou bude
vpadí již čtvrtým podobným zízením města.
Tým divize 1 Metrostavu pracuje napozemcích urče-
ch pro výstavbu penzionu už odčervence, ale během
prázdnin tam podle dohody vesmlouvě odílo probíhal zá-
chranný archeologický výzkum. „Bezprostředně poslav-
nostním poklepání (foto) dorazila na místo pilotovací
souprava a byly zahájeny práce na hlubinném založe
objektu,“ uvedl vedoucí projektu Ing.Michal Rádek.
Stavbi nyní jedou podle plánu, ale pro dokončení
zakázky mají horší podmínky než poprvním kole sou-
že, kterou Metrostav rovněž vyhl. Kromě pilotáže jde
obetonářské práce nazákladové desce askeletu, které by
stavbaři měli zvládnout dolistopadu. „Smutné je, že jsme
zrením prvho kola ztratili celé čti měsíce ahrubá
stavba tímto spadne dozimního období, což pro stavbaře
vá vždy loterií,“ připomíná Ing.Rádek. Nový penzion pro
seniory by měl být dokoen vlednu roku 2020. Investo-
rem je město, náklady vevýši zhruba 100 miliónů korun by
la částečně pokrýt dotace zrozpočtu ministerstva pro
místní rozvoj. Výstavbu zajišťuje naše divize1, železobe-
tonové konstrukce dodá podle dohody nově vybudované
středisko HSV Severomoravského regionu.
52 malometrážních bytů
Penzion IV vHálkově ulici bude dalším zpenzionů, které
pro město provozuje příspěvková organizace Senior-
centrum Opava. Ta se již veslezské metropoli stará oi
penziony scelkovou kapacitou ubytování 144 osob. Pro-
jekt nově budovaného penzionu počítá svýstavbou 52
malometrážních bytů vpěti nadzemních podlažích. Jde
ojednotky 1+1 a1+kk, všechny včetně příslušenství. Nové
byty budou primárně ueny pro seniory, 16 znich bude
plně bezbariérových – pečovatelských. Tyto pečovatelské
byty se budou podle tiskové zprávy města pronajímat
vezvláštním rimu osobám vnepříznivé sociální situaci
ase sníženou mírou soběstnosti.
Stavbaři Metrostavu se budou muset víšch mě-
sících vyrovnat se stísněným prostorem. Penzion, jehož
soástí bude také klidová zóna, se buduje vproluce mezi
sídlišm a zástavbou rodinných domků. „Lokalita se
nachází vmístě, kde jsou příjezdové komunikace znač
omezené akde stavba zabere ičást stávajících parkova-
ch ploch, tak snad vočích našich dočasných sousedů
nevzbudíme pocit nepřátelství,“ uzavírá inženýr Rádek.
Blanka Růžičková, foto Robert Gruzovský
Divize 1 a 3 zahájily spolupráci na Vítkově
Poklep na základní kámen 10. září odstartoval rekon-
strukci a přestavbu Armádního muzea Žkov, původně
prvorepublikového Památníku osvobození. „Prostory,
které díky naší práci vzniknou už před koncem ro-
ku 2020 (vizualizace), budou po technické i provozní
stránce odpovídat nejen požadavkům 21. století, ale
ivážnosti a důlitosti, jakou si vojenská historie Čes-
koslovenského a Českého státu bezesporu zaslouží.
Jsem hrdý na to, že se spolu s kolegy mohu na této
eměně podílet,“ uvedl zástupce vedoucího projektu
Ing. Michal Mek zdivize 3.
Komplex historických budov Památníku osvobození
byl na příkm svahu prského Vítkova vybudován před
zhruba 90 lety podle funkcionalistického návrhu bývalého
ruského legionáře architekta Jana Zázvorky. Ministr obra-
ny Lubomír Metnar a náčelník Generálho štábu Armády
České republiky generálporučík Aleš Opata zvýraznili
slavnostní okamžik zahájení rekonstrukce Armádního
muzea tím, že k poklepu na základní kámen jeho přestavby
symbolicky použili stejné kladívko jako první prezident
Československa Tomáš Garrigue Masaryk při zahájení
novostavby Památníku v roce 1928.
Tři památkově chněné budovy A, B a C se dvěma
podzemními a až pěti nadzemními podlažími sloužily
dosud jako sídlo Vojenského historického ústavu a obsa-
hovaly přežně kanceláře a archivy. Nedávná výstavba
moderních depozitářů v Lešanech u Týnce nad Sázavou
umožní ztrojnásobit současnou výstavní plochu muzea
avytvořit rozsáhlou interaktivní expozici historie vojen-
ství a české stnosti od středověku až do současnosti.
Tomuto účelu napomůže také nový objekt D, který vznikne
podsklepením a zastřešením atria.
ročné práce v suterénu
Rekonstrukci Armádního muzea Žkov bude řídit spol-
ný realizní tým divizí 1 a 3, který vede Ing. Martin Koch
z divize 1. Při práci se bude muset vypádat s řadou
komplikací. Při přestavbě památkově chráněných budov
eba dojde ke značným zásahům do nosných konstrukcí,
jejichž skutečný stav nebylo možné při tvorbě projektu ve
ech místech ověřit sondami.
Budovy se naczejí v centru města, v prudkém svahu
a plošně zabírají celé staventě. Velké množství výrobků
a materiálů se bude muset podle požadavků památřů
rozebrat a poté vtit zpět, což si vyžádá pečlivé a preciz-
ní provedení prací. Složitá bude i výstavba suterénu pod
původním atriem, nad jehož nově položenou historickou
kamennou dlažbou vznikne prosklené zastřešení.
Ing. Lenka Svobodová, vizualizace archiv
investora
km/h je rychlost, kterou budou moci jezdit vlaky v tunelech
Ejpovice (v současnosti je to na českých železnicích nejvší
možná rychlost). Výhledově se počítá s rychlostí i 200 km/h.
Armádní muzeum Žižkov vroce 2020:
Zastaná plocha celkem 3389 m²
Obestaný prostor celkem 60 600 m³
Budova A 15 096 m³
Budova B 6920 m³
Budova C 25 418 m³
Budova D Atrium 10 048 m³
Uhelna 3118 m³
Počet nátěvků ve špičce cca 1000/den
Stavba mostu vLysé nad Labem pokročila
Na silnici II/272 u nádraží přímo nad několika vlako-
vými tratěmi spojoval dvě části města. Letos vkvět-
nu stavbaři původní most železobetonové konstrukce
odevíti polích zcela zbourali, prote byl vhavarijním
stavu. Neuplynulo ani půl roku anajeho místě roste už
nová konstrukce (foto č. 1). Pracuje nani tým divize 4
pod vedením Ing.Richarda Rakouše.
Na staveništi byla již kompletně provedena spodní
stavba pro betonovou část mostu vyjma závěrných zdí.
Stavbaři již také vpolích 1 až 3 a7 až 9 osadili železobe-
tonové nosníky ataké proběhlo usazení kalotových loži-
sek napilířích pro betonovou část mostu. Anejenže jsou
osazeny nosníky, ale je už vybetonována železobetono
spřažená deska voblasti polí 7, 8, 9 až kpracovním spá-
rám před příčky (foto č. 2).
„Nejsložitější je plánování stavebních prací, které mají
vazbu navýluky provozované železniční dopravní cesty.
Vnejbližší době nás čekají výluky pro výstavbu pilíře P5
v prostoru železniční dopravní cesty. Na kompletní vý-
stavbu piře máme naplánované výluky 1. až 31. října,“
vysvětluje stavbyvedoucí Ing.Ondřej Vítek.
Jeden zmála mostů tohoto typu
Zajímavostí celého projektu je bezesporu kombinace
železobetonového a ocelového mostu. „Ocelová část
je tvořena ortotropní mostovkou. To znamená, že se
na ocelovou konstrukci, na které je provedena izolace,
rovnou pokládají vozkové vrstvy. Navíc nacelém mos
je navržena obrusná vrstva zasfaltové směsi se sníženou
hlučností. Silničních ocelových mostů sortotropní mos-
tovkou není vČeské republice mnoho aztohoto důvodu
zde naocelové části řešíme mnoho zajímavých detailů,“
popisuje inženýr Vítek.
Nosnou ocelovou konstrukci připraví kolegové zdivi-
ze3 zProvozu ocelových konstrukcí vHorních Počerni-
ch. Ocelový most bude nastavbu vmontážních celcích
nažen průběžně a do finální podoby bude svařován
na stavbě. Od poloviny října se tedy začne montovat
výsuvná dráha vpolích 7, 8 a9, vpolovině února 2019
bude už celý ocelový most napředmontážní ploše sesta-
ven adokonce února bude nad železniční tratí vysunut
aspuštěn namostní ložiska. Bude to nepochybně za-
mavá a nárná operace. Celá stavba by pak měla být
dokončena dozáří příšho roku, kdy si oddychnou nejen
řidiči, ale hlavně obyvatelé města Lysá nad Labem, které
je nyní rozděleno nadvě části. Oprava je ale nutná avypla-
tí se. Most této konstrukce získávětší odolnost, podpěry
mostu by měly dokonce odolat itak extrémní situaci, jako
je náraz vlaku vpřípadě, že by souprava vykolejila.
red–, foto archiv stavby
Nový most vLysé nad Labem bude železobetonový
amá se podobat původnímu stím, že nad tratí bude
nosná ocelová konstrukce. Slovy odborníka jde
omost „trámový prefabrikovaný, hybridně předpja
smonolitickou železobetonovou spřahující deskou“.
Celkem má mít devět polí, přičemž ocelový most
tvoří prostřední tři pole nad železnicí.
Délka celého mostu bude 214,5 m.
Roztí jednotlivých polí je vrozmezí od19,72 m
do37 m, šířka mostu je pak 15,0 m.
21
Metrostav_17_2018.indd 3 26.09.18 11:00
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (407 ms)

Rendering Strana 4 (102448): (0/1) (399 ms)

Rendering Strana 3 (102446): (0/1) (437 ms)

Rendering Strana 2 (102440): (0/1) (437 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2919/vth118619-1.jpg

 i2919/vth118625-1.jpg

 i2919/bg102446.svg

 i2919/vth118627-1.jpg

 i2919/vth118617-1.jpg